Skocz do zawartości
kameleon0781

Gwałtowne zapełnienie filtra DPF cząsteczek stałych

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę jestem zaskoczony niektórymi opiniami ale niestety nie ma takiej opcji aby w czasie postoju ruszyła (albo była kontynuowana) procedura wypalania filtra DPF!!!

 

Co do tempomatu to jak najbardziej można a nawet w ASO czy warsztatach tak wypalają DPF (po uruchomieniu z kompa) - mówie o hamowniach. Przyspieszanie lub zwlanianie w trasie podczas procedury nie ma większego znaczenia byle nie robić tego non stop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety chyba cie rozczaruje ,ale DPF we wszystkich autach jest w przedziale silnika ,kto by to chcial miec pod fotelem.

 

Chodzi o umieszczenie bliżej lub dalej od silnika, nie że gdzieś zupełnie pod autem :). Dla przykładu VW crafter ma go za turbiną, ale już nieco dalej i jest on bardziej przewietrzany niż np. w nowym V6TDI gdzie filtr jest niemalże pod maską, nie ma tam specjalnie dostępu powietrza i da się go nagrzać na postoju, musicie mi uwierzyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Co do tempomatu to jak najbardziej można a nawet w ASO czy warsztatach tak wypalają DPF (po uruchomieniu z kompa) - mówie o hamowniach. Przyspieszanie lub zwlanianie w trasie podczas procedury nie ma większego znaczenia byle nie robić tego non stop.

 

W ASO lub na hamowniach to rowna droga dla auta no i mozna . Wiesz podczas wypalania to paliwa jest sporo bo dochodzi to dodatkowe w 3/4 cyklu dla uzyskania wysokiej temp . No a na tempomacie jak jade to ,moze mi sie wydaje ale widze ze obroty nie rosna jak gorka ,a silnik rwie bo chyba paliwa sobie dodaje . Moze to inaczej jest jakis moment wzrasta ,nie wiem tak mysle . Byle by sie to nie zbiegalo w nieodpowiednim czasie i miejscu .

 

 

Trochę jestem zaskoczony niektórymi opiniami ale niestety nie ma takiej opcji aby w czasie postoju ruszyła (albo była kontynuowana) procedura wypalania filtra DPF!!!

 

Tez tak mysle .

 

---------- Post added at 17:41 ---------- Previous post was at 17:32 ----------

 

Chodzi o umieszczenie bliżej lub dalej od silnika, nie że gdzieś zupełnie pod autem . Dla przykładu VW crafter ma go za turbiną, ale już nieco dalej i jest on bardziej przewietrzany niż np. w nowym V6TDI gdzie filtr jest niemalże pod maską, nie ma tam specjalnie dostępu powietrza i da się go nagrzać na postoju, musicie mi

 

Nie no watpie by filtr na postoju wyrabial 600-700st ,chyba przy 4000tys obrotow ,a nie 800-900. Jesli sie myle to niech ktos mnie poprawi ,ale bez dodatkowego paliwa jak w czasie akcji to nie da rady. Ktos pisal ze dopiero przy fejsowym wypalaniu jadac na 4 biegu ,cos kolo 3000tys obr byla dopiero temp 600 stopni. Filtr jest zawsze przy silniku ,to co go owiewa nie ma znaczenia to nie chlodnica tylko zamknieta pucha i chodzi o temp w nim powstala . A ty piszesz jakby to byl wiatrak napedzany pedem wiatru . No szczelnie go nie zamkna ,w b6 jest za silnikiem ,przynajmniej BMP.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, wystarczy bo robi nam się offtop. Ja wiem, widziałem, "dotykałem":manga. Wiem, że według instrukcji to mało prawdopodobne, ale polak potrafi. Ta możliwość została odkryta zupełnie przypadkiem. Nie chcę, żeby ktoś mnie posądzał o głoszenie herezji.

Filtra DPF nie potrzeba wymieniać przy zapchaniu jak w niektórych ASO "zalecają" żeby zbijać kasę. Wymianą można się interesować przy co najmniej 2,5-3k kilometrów. Teraz można już go oficjalnie usuwać i nic nam z tego powodu nie grozi. Usługa taka może być wykonana nawet w granicach 1000zł więc warto o tym pomyśleć by mieć święty spokój.

Edytowane przez Wojtekcc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ok, wystarczy bo robi nam się offtop. Ja wiem, widziałem, "dotykałem". Wiem, że według instrukcji to mało prawdopodobne, ale polak potrafi. Ta możliwość została odkryta zupełnie przypadkiem. Nie chcę, żeby ktoś mnie posądzał o głoszenie herezji.

 

Wiem ze to OT.

Ale jak wyjasnisz/naswietlisz jak to ktos robil na postoju to juz nie bedzie OT .Tylko konkret opis jakiego jeszcze tu brak .Wiec oswiec mnie i innych potrzeboskich/ciekawych jak to sie robi . O ile wiesz dokladnie jak to tam szlo .Wielu ci podziekuje jeszcze ,mysle ze nie zrobisz z tego tajemnicy co ?

No i wyjasnisz ta herezje .

A usunac mozna ,ale poco skoro masz zloty srodek na tego DPF i jego czyszczenie .

Wiec opisz to dokladnie ,chetnie sie czegos naucze .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi prosze czy najlepiej osoba ktora juz to robila poniewaz u mnie silnik bmp nie bardzo jest go ktoredy wyciągnąć jest miedzy silnikiem a scianą grodziową a miejsca tam nie ma zawiele i obawiam sie ze bez zżucenia silnika bedzie problem bo dolem napewno nie wylezie

pytam na razie czysto teoretycznie bo puki co problemu z nim nie mam ale wolalbym wiedziec !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poldeczek1 Wymontujesz przekładnię napędową (max 30 minut roboty) i wtedy dźwigniesz temat, dołem wyjdzie. Tylko jak już będziesz wyjmował przekładnię to uważaj bo z jednej strony będzie wyciekać olej, a żeby ją wyjąć trzeba trochę pokombinować (mało miejsca) i żeby nie polać się przy okazji...

 

szary Sprawa dotyczy jak wcześniej napisałem tylko (jak na razie) V6TDI, przy 2TDI trzeba jechać. Przed wypaleniem filtra w V6 trzeba silnik trzymać na biegu jałowym między 2-3tyś obrotów żeby dobrze się nagrzał, potem po przejściu procedury i uruchomieniu procesu wypalania jest możliwość wyboru wypalania podczas jazdy próbnej lub podczas postoju samochodu. Po wybraniu opcji podczas postoju obroty rosną do ok. 2000, elektronika w jakiś sposób symuluje silnikowi jazdę ograniczając obroty i jednocześnie podnosząc dawkę wtrysku Przy której mógłby kręcić górna granicę obrotów, silnik pracuje tak jak w czasie jazdy, a stoi na miejscu. Osiągnięcie wysokich temperatur trwa kilka do kilkunastu minut. Filtr jest aż siny:)

Oczywiście to wszystko jest osiągalne jeżeli zapełnienie filtra nie osiągnie 60g, wtedy zostaje jazda próbna choć nie jest powiedziane, że proces w ogóle się uruchomi.

Do niedawna nikt nie wiedział o możliwości wypalania na postoju, ale nowy soft systemu na to pozwala jednak jeszcze nie w 2TDI. To pewnie kwestia czasu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
u mnie silnik bmp

 

A w opisie masz BKP ,to pomylka ?

 

---------- Post added at 18:48 ---------- Previous post was at 18:46 ----------

 

Powiedzcie mi prosze czy najlepiej osoba ktora juz to robila poniewaz u mnie silnik bmp nie bardzo jest go ktoredy wyciągnąć jest miedzy silnikiem a scianą grodziową a miejsca tam nie ma zawiele i obawiam sie ze bez zżucenia silnika bedzie problem bo dolem napewno nie wylezie

pytam na razie czysto teoretycznie bo puki co problemu z nim nie mam ale wolalbym wiedziec !

 

Slyszalem ze sanki i zawieszenie zwalaja i wtedy wychodzi . Silnika i skrzyni nie ruszaja pewnie .

 

Ale czasem wydaje mi sie ze gdyby DPF poodkrecac ,cofnac w tyl auta i obrucic puszke ku dolowi to moze wyszedl by pod silnikiem .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poldeczek1 Jeśli już zajdzie konieczność opuszczenia zawiasu to nie odkręcaj ani końcówek drążków ani sworzni wahaczy, wózek po odkręceniu od budy opuści ci się wraz z maglownicą na tyle, że wleziesz tam cały:)

P.S będziesz to sam robił??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
elektronika w jakiś sposób symuluje silnikowi jazdę ograniczając obroty i jednocześnie podnosząc dawkę wtrysku Przy której mógłby kręcić górna granicę obrotów, silnik pracuje tak jak w czasie jazdy, a stoi na miejscu.

 

To naprawde herezja ,dokiedy ktos tego nie potwierdzi dowodami .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To naprawde herezja ,dokiedy ktos tego nie potwierdzi dowodami .

 

 

Jakich chcesz dowodów?? Mogę spróbować zrobić wydruki stron procedury, ale nie wiem czy to nie jest poufne... No i muszę zapchać jakieś audi bo w nich 3.0 tDI to na pęczki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Przed wypaleniem filtra w V6 trzeba silnik trzymać na biegu jałowym między 2-3tyś obrotów żeby dobrze się nagrzał, potem po przejściu procedury i uruchomieniu procesu wypalania jest możliwość wyboru wypalania podczas jazdy próbnej lub podczas postoju samochodu.

 

Grzanie proces potem procedura ,wybory . Wszystko jak odpalanie pieca martenowskiego i chyba z pol dnia tak sie grzeje .

 

---------- Post added at 19:05 ---------- Previous post was at 19:01 ----------

 

Na postoju da się, ale chyba tylko w nowym V6TDI niestety, trochę się pospieszyłem przy 2 tdi.

 

Poczatkowo pisales tez o 2.0TDI , nie tylko o V6.

 

---------- Post added at 19:08 ---------- Previous post was at 19:05 ----------

 

wózek po odkręceniu od budy opuści ci się wraz z maglownicą na tyle, że wleziesz tam cały

 

A wczesniej pisales o zwalaniu skrzyni, zmieniles zdanie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Drodzy koledzy smiem twierdzic iz silnik wcale nie musi byc rozgrzany by nastapila procedura czyszczenia niedalej jak wczoraj wyjechalem z pod domu (auto stalo kilka godzin na zewnątrz temperatura w zakopcu 0 -1 ujechalem okolo 1 km wiec silnik napewno byl jeszcze zimny i nastopila procedura skąd wiem ano za mną kupa bialego smierdzacego i szczypiacego w oczy dymu trwalo to okolo 1 -2 minuty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak czytam, czytam... a ja nigdy u siebie nie zauważyłem czyszczenia filtra...

Przejechałem 20 tyś km od momentu kupna, DPF na pewno jest , jeżdzę 50/50 miasto/poza miastem, jeżdziłem raz cały bity miesiąc po Wrocławiu - i nigdy nie zauważyłem ani zwiekszonego zuzycia paliwa ani dymu za sobą......

kurna, no aż tak ślepy nie jestem....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nowsze dpf w CR robi sie regeneracje na postoju!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A wczesniej pisales o zwalaniu skrzyni, zmieniles zdanie ?

Pisałem o PRZEKŁADNI, nie skrzyni biegów. Proszę czytać ze zrozumieniem, kolega ma w końcu 4motion i ma sobie takową przekładnię z tyłu silnika...

nowsze dpf w CR robi sie regeneracje na postoju!

No dzięki ci człowieku:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Ja również nigdy nie widziałem za sobą białego dymu, a jeżdże głównie po mieście, jedynym objawem wypalania DPF raz na dwa tygodnie jest wzost obrotów jak stoję w korku z 850 do 1000 jakieś 10min to trawa. Mam już dość dużo przejechne kilometrów i jeszcze nie widziałem żeby się zaświeciła kontrolka DPF. Poldeczek1 musisz mieć coś nie tak z kąd ten gryzący biały dym, może olej gdzieś Ci sie dostaje do DPF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nowsze dpf w CR robi sie regeneracje na postoju!

Możesz rozwinąć skąd te info?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również nie widziałem nigdy białego dymu, mimo iz miałem 1L oleju ponad stan (jakiś pajac myślał że prawidłowy stan to między drugą a trzecią łezką na bagnecie) - wtedy filtr oczyszczał sie raz na tydzień a teraz raz na 2-3 tygodnie. Jedyne objawy to wzrost obrotów, przeciąganie biegów oraz zapach przypominający spalany plastik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Możesz rozwinąć skąd te info?

Myślę, że to info nie wynika z tego, że gdzieś to wyczytał itp. tylko z tego, że grzebie przy VW i doszedł do tego własnymi siłami.

Pogrzebałem nieco w różnych papierach, prawie wszystkie silniki z zasilaniem CR można oczyszczać na postoju. Skanów ani zdjęć tych papierów nie mogę zamieścić dla informacji publicznej ponieważ są to dokumenty poufne.

Edytowane przez Wojtekcc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności