Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to powazny problem dla VRa

 

W skrajnych wypadach przegrzeję się głowica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumieć teraz szukam patrze po tych kablach ale dla mnie to zagadka i nie moge sie pokapowac gdzie co jest zle wpiete ze climatronic pokazuje mi to HE :/ i nie dziala sprezarka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Po kompresorze stwierdzam że nie dopasujesz u siebie, paski klinowe a nie rowkowe.

SD709 w dobrym stanie to rarytas, a jeśli masz chłodnicę-skraplacz oryginalny i szczelny to daj znać...

 

Mam drugą sprężarkę na rowkowe, SD709 jest do sprzedania. Skraplacz jest oryginalny, czy szczelny...? pojęcia nie mam, trochę wygięty. Ogólnie komplet jest w dość dobrym stanie, chętnie bym dopasował z niego przewody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
chętnie bym dopasował z niego przewody.

 

Teoretycznie możesz wymienić sam dekiel jeśli ten na rowkowy pasek to SD7V16 lub przełożyć koło pasowe.

 

---------- Dodano o 22:56 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:54 ----------

 

i nie dziala sprezarka

Czy VR6 miał klimę czy przeszczepiłeś swoją?

Pozostanie Ci wydłubanie z instalacji po starym silniku kabelków tylko od klimy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teoretycznie możesz wymienić sam dekiel jeśli ten na rowkowy pasek to SD7V16 lub przełożyć koło pasowe.

 

Dotychczas kojarzyło mi się że są dwa warianty sprężarek:

- na dwa paski klinowe, przewody wkręcane

- na pasek wielorowkowy, przewody wciskane

 

a tu jest pasek wielorowkowy i wkręcane przewody. Fachowcy których poprosiłem o założenie klimy stwierdzili że "się nie da", czyli trzeba coś wyrzeźbić. Można dorobić przewody?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a tu jest pasek wielorowkowy i wkręcane przewody.

Takie były tylko w VR6 ale nie nadaje się do czterocylindrowca, inny kierunek obrotów, sprawdź czy na naklejce nie prześwituje czerwona strzałka oznaczająca kierunek obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w vr6 nie ma wkręcanych przewodów do sprężarki

 

są wciskane i skontrowane śrubą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w vr6 nie ma wkręcanych przewodów do sprężarki

I tu Cię zaskoczę, przed lipcem 92 (stary czynnik i aparat z palcem) VR6 miał wkręcane przewody i koło na pasek rowkowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowy i pozwolę się podczepić do tematu.

W swoim autku również posiadam climatronik niestety nie sprawny ze względu na wymienianą chłodnicę... Ale co gorsza nie działa mi również nawiew. Sprawdzałem silnik nawiewu jaki i sam panel climatronika (oba elementy są sprawne) i po wyciągnięciu go znalazłem taki o to kabel jak na zdjęciu. Jest on na tyle krótki że nie dosięgnie nigdzie po lewej stronie tapicerki gdzie znajduje się silnik... i tu nasuwa się moje pytanie, od czego może być ten kabel? Bo wtyczka jest identyczna jak przy silniku od nawiewu itp... DSC_0887.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy posiada ktoś schemat climatronika w b3 z 93r. ??? Bardzo by mi to pomogło. z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo by mi to pomogło

TUTAJ czytałeś.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale o co dokładnie pytasz?

Ja myślę ze to jest to co jest napisane w ogłoszeniu.

Cena? Nie wiem, ja za takie coś do B4 zapłaciłem 250zl.

Z tymże musiałem dokupić jeszcze kilka drobnych rzeczy.

 

---------- Dodano o 08:51 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:49 ----------

 

A Ty chcesz zakładać klime, czy zmieniać z manuala na climatronic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam dorabiałem climatronic do b4 i b5fl.

Na dzien dzisiejszy wykombinował bym coś z klima z passata b5. Sama nagrzewnica jest bardzo podobna z zewnątrz ale duzo odporniejsza na korozję z wilgoc i nie trzeba tak dbać by nie gromadził się syf na parowniku. Inaczej jednak działa sam parownik bo jest dysza zamiast zaworu rozpreznego i trzeba by zaadoptowac też sprezarke od b5. Same elementy nastawnikow klap są lepsze i dostępne w odróżnieniu od podcisnieniowych od b3 i b4 w których padają membranki. nie mówiąc o nastawniku od klapy ciepła który jak padnie tyo jest drogi i trudnodostepny.

Jak się nie mylę to Jacu robił taka przeróbke do caddy czy czegoś takiego.

 

Moje zdanie - dużo energii wpakowałem w to by mi nie smierdzialo z klimy w b4 - jak parownik miałem wyjety to go czysciłem wszystkim co miałem a i tak za jakiś czas było go czuc bo ma taką konstrukcję ze wejdzie w niego z szklanka wody między lamele i jej nie widać. żeby ją wysuszyc za kazdym razem wyłączania klimy to sprawa trudna.

w B5 parownik jest większy wymiarowo ale cienki i lamele są szerokie wiec woda nie ma sie tam jak trzymać albo trzyma sie jej mniej. osuszenie klimy to inny temat jak w b4 i b3. Jest zdrowiej bo wilgoc sie tak nie trzyma. dla mnie to priorytet.

 

poza tym w nowszych konstrukcjach np same połączenia instalacji są inne i da się prościej rozebrać jak już nie są nowe... np w b4 odkręcić przewód od osuszacza racze kojarzy się z urwaniem niż z odkręcaniem.

 

ostatecznie = można by wsadzić nagrzewnicę wiązkę i sprężarę od b5 a węże dorobićna wymiar elastyczne (zakuć) byłoby trochę drozej ale na lata.....

z takim kitem jak z aukcji będzie taniej i prościej ale może się skończyć zgłebianiem tematu nastawników i odgrzybiania klimy

 

jak by kto potrzebował to z tematu climatronica b4 zostały mi nastawniki, wężyki, wielozawór podciśnienia jak by ktoś potrzebował.

leży też wiązka od zwykłej klimy b4

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacu robił taka przeróbek do caddy czy czegoś takiego

 

A teraz skompletowałem do paska nawet zielony panel dorwałem, sprężarka jest taka sama tylko złącza już nie śruby.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale nie wiem czy nie ma innego sterowania ciśniem skoro w b4 jest zawor rozprężny a w b5 dysza... nie rozbierałem tyłu tych sprężarek..

chodzi mi o stron niskiego ciśnienia...

co do podświetlania to przeróbka koloru to akurat najprostsza sprawa... ja w b4 maiałem białe ledy i to mi najbardziej odpowiadało choć próbowałem różne kolory..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co myslicie o takim komplecie do przekladki?

gdyby to był pełny komplet to można by się pokusić... ale z tego co on oferuje akurat w tym ogłoszeniu to przekładki nie zrobisz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich !

 

Bardzo proszę o pomoc w nietypowej sprawie.

Mam następujące pytania:

 

1. Czy klimatyzacja (mam climatronic) w B3 jest w jakikolwiek sposób związana z ogrzewaniem w samochodzie ?

2. Co może być przyczyną ciągłego istnienia napięcia zasilającego sprężarkę (sterowania przekaźnika włączającego sprężarkę) nawet po wyłączeniu stacyjki ?

3. Czy ktoś może mi powiedzieć jak realizowana jest regulacja ciepłego powietrza (jakiś siłownik elektryczny) ?

 

Moja historia:

 

Kupiłem Paska w zeszłym roku. Sprzedający twierdził, że wystarczy tylko wymienić jeden uszkodzony wąż od klimy i ją nabić a będzie chodzić klima (to był jeden z powodów dla którego kupiłem ten sprzęt). Po wstawieniu węża okazało się, że chłodnica jest dziurawa, odpuściłem naprawę klimy. W tym roku ok. maja zaczął ubywać powoli płyn chłodzący - pojechałem do mechanika i stwierdził, że jest nagrzewnica do wymiany (pomyślałem, że to dobry moment by naprawić klimę), sprawdził sprężarkę klimatyzacji i uznał, że trzeba wymienić bo nie pracuje więc podjąłem decyzję o wymianie chłodnicy i sprężarki klimy (u mechanika który to oceniał). Po wymianie na sprawne (używane chłodnica i sprężarka) - klimatyzacja zaczęła pracować (chłodzić) - ogrzewanie w samochodzie było sprawdzone na zasadzie: proszę dmucha ciepłe powietrze z nawiewu. Po paru dniach padł mi akumulator - wyjąłem i naładowałem. Na drugi dzień znowu akumulator denat (do ładowania). Podczas podpinania klemy akumulatora pukała sprężarka - odłączyłem sprężarkę na złączce - podpinam klemę - słyszę pukający przekaźnik pod zbiornikiem płynu spryskiwacza. Zmierzyłem pobór prądu (amperomierz w szereg z klemą - 0,2 A (złączka sprężarki odłączona i podpięta paskiem pod). Zauważyłem, że przy zaciągniętym hamulcu ręcznym żarzy się lekko kontrolka ręcznego (przy wyłączonej stacyjce). Tak jeździłem ok. tygodnia bo nie miałem kiedy jechać do mechanika. Któregoś dnia zrobiło się chłodno i włączyłem ogrzewanie. Grzało ale bardzo kiepsko - jak przełączałem na full nawiew z ciepłego powietrza robiło się zimne. Na forum doczytałem, że winą słabego ogrzewania mogą być klapki zamykające przelot powietrza. Dotarłem do mechanika który to potwierdził i wymienił na nowe (podobno klapki z B5). Niestety ogrzewanie jest nadal kiepskie więc to nie to.

Do tego to zwarcie.

Ja podejrzewam (na moje myślenie oczywiście), że przy wymianie nagrzewnicy zostało coś źle podłączone albo jakiś przewód został przygnieciony (to zwarcie) i może to powoduje, że ogrzewanie jest słabe.

Przepraszam za długi tekst ale chciałem jasno wytłumaczyć całą sytuację.

 

Jeśli to nie to miejsce proszę o przeniesienie.

 

Pozdrawiam Wszystkich.

 

Darek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do sprężarki klimy to otrzeba sprawdzić pomiarami co się dzieje ale nie może być tak jak piszesz chyba że sam przekaźnik jest zły lub uszkodzony (sklejony)

 

miałem podobny przypadek (w innym całkiem przypadku) to był podmieniony przekaźnik na taki o innym układzie wyprowadzeń i cały czas się załączał.

 

co do temperatury - sprawdź czy słychać jak chodzi siłownik klapy ciepło zimno - jak przełączasz z zimno max na ciepło max (went na minimumu) to powinno być słychać takie cykanie (tykanie) siłownika - jest pod nagrzewnicą - można go tam zobaczyć i popatrzyć czy się rusza. One są awaryjne - można go wyjąć i spróbować naprawić albo wymienić (mam taki gdzieś - miałem na zapas do b4)

 

W sumie te dwie rzeczy wyczerpują temat.... na początek - to są podstawowe sprawy do sprawdzenia - pomiar napięć i sprawdzenie przekaźnika oraz sprawdzenie siłownika. Jak to sprawdzisz to napisz co wyszło...

jak siłownik sięnie rusza to masz winnego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam następujące pytania

S

Tak jak kolega wyżej napisał....

Sprawdż np jaki numer (duże oznaczenie) ma przekaźnik w lewym górnym rogu skrzynki bezpieczników.

 

żarzy się lekko kontrolka ręcznego

Wyjmij bezpiecznik kontrolek i sprawdź czy sie nadal żarzy.

 

Jak dla mnie coś jest namieszane przy skrzynce przekaźników.

Sprawdź czy coś jeszcze działa bez stacyjki poza postojami i światłami stopu.

Nie pamiętam czy czasem szperacz (długie) nie działa też bez stacyjki, bez stacyjki swiecą też postoje ( osobno lewo i prawo) kiedy włączysz kierunki.

Odepnij też presostat (jest na rurce klimy na prawym nadkolu) i czy po odpięciu załącza sie kompresor (czyli sprzęgło na nim)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności