Qdlik Zgłoś #41 Napisano 13 Kwietnia 2013 sprawdzenie siliniczków na klapach samodiagnoza pokaże uszkodzenia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobo PL Zgłoś #42 Napisano 14 Kwietnia 2013 (edytowane) adams Dziękuję ze tak tanio :marecek te graty byś oddał.Ale nie wiem jakie piwo pijesz też lepiej podaj kwotę za całość.(z przesyłką) ---------- Dodano o 00:51 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:41 ---------- lebow Z tymi sprawdzeniami to może być kłopot,ponieważ jestem nie za lotny w mechanice,a narazie brak czasu aby do mechesa podjechać. a odbudowywać bym chciał po woli ponieważ za najniższą krajową trudno tak odrazu wszystko. A ile kosztuje nowy osuszacz i skraplacz?? Z góry dziękuję. Pozdro. Edytowane 14 Kwietnia 2013 przez Bobo PL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #43 Napisano 15 Kwietnia 2013 (edytowane) odbudowywać bym chciał po woli ponieważ za najniższą krajową trudno tak odrazu wszystko Bardzo dobrze Cię rozumiem. Skraplacz (chłodnica) to około 250 zł -nowa i tylko nowa osuszacz około 90 zł -nowy i tylko nowy Jeśli z kompresora były zdjęte węże i to przez dłuższy czas a otwory nie były zaślepione to muszę Cię zmartwić ale pewnie będziesz musiał rozejrzeć się za używką, te chodzą od 100 do 300, jeśli twój pasek jest po lipcu 92 to masz nowszy typ i tych jest w brud, starszych typów jest mniej i ciężko o takim dobrym stanie. Napisz czy masz paski klinowe czy rowkoweale skoro masz klimatronik to masz rowkowy i nowszy typ sprężarki, złap ręką koło od kompresora, jęśli będzie sie obracać z uczuciem 'pompowania" to wstępnie można powiedzieć że jest okey. Co do węży wszystko zależy właśnie od rodzaju sprężarki, najlepiej odczytaj typ z naklejki,powinno być coś SDXXX. Węże wymarasz bez problemu, jest tego multum na tablicy. Uszczeli pod inst. klimy to wydatek około 20-30zl (zielone) i na sam koniec nabicie freonem, od 100 do 150 zł, przy nabijaniu należy się upewnić czu jest dodany barwnik fluorescencyjny i po po jednym dwóch dniach jedziemy sprawdzić czy gdzieś nie ma przecieku. Daj więcej info to łatwiej będzie skompletować wszystko, potem tylko wizyta u mechanika na złozenie wszystkiego i będzie po sprawie. Wracając do samej sprężarki to aby mieć stuprocentową pewność co do jej sprawności trzeba zdjąć tylny dekiel (ten od strony węży). Jeśli zniszczy się uszczelka to nowa kosztuje niewiele. Na filmiku ładnie widać jak sprawnie zdjąć dekiel. Jeśli zawory (to słoneczko widoczne w filmie) nosi ślady korozji, a w środku jest piasek to kompresor do piachu. Gość tłumaczy też ajkim momentem dokręcić dekiel ( 14-17 FT I stopień i 24-27 FT II stopień=20-23 Nm i 32-36 Nm) [video=youtube;ZtWAwwLpQ-A] Edytowane 15 Kwietnia 2013 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nem0 Zgłoś #44 Napisano 15 Kwietnia 2013 witam jak już jesteśmy przy temacie sprawdzania i klimatyzacji to może i mi pomożecie...sprawa jest mianowicie tak że mam Passata B3 z 92r z Climatronicem i w tamtym roku nabiłem klimę i zrobiłem jej obsługę. I sprawowała się cały sezon bez zarzutów aż do wczoraj gdzie próbowałem ją uruchomić a tu cisza nie słychać żeby sie kompresor załączał. Dodam że mam zrobiony przez poprzedniego właściciela takie "nieoficjalny przyciska ECON" nie oficjalny ponieważ mam po prostu przełącznik obok przycisku do włączania świateł mijania który jest podłączony do wyłącznika ciśnienia klimatyzacji...i sprawowało się to wszystko w porządku jak włączałem ten przycisk i schodziłem w dół z temperaturą to było czuć że klima sie załącza bo obroty silnika delikatnie spadały a teraz nic się nie dzieje... Dodam że climatronik pokazuje jeden błąd 3224 i to jest błąd tego właśnie wyłącznika ciśnienia klimatyzacji ale ten błąd był cały czas odkąd mam Passata a klimatyzacja działała nie pokazywał sie jedynie w zimie jak temperatura była na minusie. Macie może jakieś przypuszczenia co mogło zawieść albo jak to sprawdzić...??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobo PL Zgłoś #45 Napisano 15 Kwietnia 2013 lebow Dziękuję za takie ciekawe informacje.Co do paska to kojaże że jest rowkowy.Pasek cały czas chodzi na pompie.Zostawiłem tak bo mialem sugestię od jednego mechesa że nie warto żeby pasek chodził na pompie jak nie ma przewodów.Więcej info o pompie dam znać jak dobrze pójdzie za tydzień ponieważ muszę wymienić gumy pod kielichami z przodu też od razu powiem majstrowi o pompie.Może się uda odczytać symbol i stwierdzi po przekręceniu koła czy pompuje.Jeszcze raz dziękuję.Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #46 Napisano 15 Kwietnia 2013 witam jak już jesteśmy przy temacie sprawdzania i klimatyzacji to może i mi pomożecie...sprawa jest mianowicie tak że mam Passata B3 z 92r z Climatronicem i w tamtym roku nabiłem klimę i zrobiłem jej obsługę. I sprawowała się cały sezon bez zarzutów aż do wczoraj gdzie próbowałem ją uruchomić a tu cisza nie słychać żeby sie kompresor załączał. Dodam że mam zrobiony przez poprzedniego właściciela takie "nieoficjalny przyciska ECON" nie oficjalny ponieważ mam po prostu przełącznik obok przycisku do włączania świateł mijania który jest podłączony do wyłącznika ciśnienia klimatyzacji...i sprawowało się to wszystko w porządku jak włączałem ten przycisk i schodziłem w dół z temperaturą to było czuć że klima sie załącza bo obroty silnika delikatnie spadały a teraz nic się nie dzieje... Dodam że climatronik pokazuje jeden błąd 3224 i to jest błąd tego właśnie wyłącznika ciśnienia klimatyzacji ale ten błąd był cały czas odkąd mam Passata a klimatyzacja działała nie pokazywał sie jedynie w zimie jak temperatura była na minusie. Macie może jakieś przypuszczenia co mogło zawieść albo jak to sprawdzić...??? Mieszka w Sandomierz.. Ty tu nie pytaj tylko uderzaj do Jacka z herbatką.. a i wywal ten nieoficjalny ECON, połącz kable jak w oryginale i napisz na PW to Ci powiem jak uzyskać ECON bez ingerencji w instalację. dziękuję.Pozdro. nie dziękuj tylko szukaj kogoś z forum kto mieszka blisko bo pseudo mechanicy nie mają pojęcia o klimie w b3... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #47 Napisano 15 Kwietnia 2013 Macie może jakieś przypuszczenia co mogło zawieść Freon się ulotnił...naciśnij zaworek w króćcu do uzupełniania, jak nie 'psiknie' to już wszystko wiesz. Więcej info o pompie Wystarczy, na szybko,jak napiszesz czy są do niej przykręcone węże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nem0 Zgłoś #48 Napisano 16 Kwietnia 2013 sprawdzałem ten zaworek i "psyytło" co mam sprawdzać dalej...??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #49 Napisano 16 Kwietnia 2013 co mam sprawdzać dalej...??? Tak jak Ci Łukasz podpowiedział, skontaktuj się Jackiem. http://forum.vw-passat.pl/members/40-JACU6X6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobo PL Zgłoś #50 Napisano 17 Kwietnia 2013 [/color] nie dziękuj tylko szukaj kogoś z forum kto mieszka blisko bo pseudo mechanicy nie mają pojęcia o klimie w b3... A jak takiego kogoś szukać?? Radziejów jest miedzy Włocławkiem a Inowrocławiem (tak mniej więcej)/Gdzie napisać?? ---------- Dodano o 22:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:54 ---------- Wystarczy, na szybko,jak napiszesz czy są do niej przykręcone węże. Pompa jest golutka.Żadnych węży,nic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #51 Napisano 17 Kwietnia 2013 Radziejów Pogranicze Kujaw i Wielkopolski Zajrzyj do działu regionalnego. http://forum.vw-passat.pl/forums/9-Spotkania-zloty-imprezy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobo PL Zgłoś #52 Napisano 17 Kwietnia 2013 Pogranicze Kujaw i Wielkopolski Zgadza się.Napisałem w wielkopolskim bo na Kujawach nie mogłem się odnależdź.A co do pompy to pewnie złom z tego będzie??.Najgorsze jes to że nie znam speca dobrego od klimy a sam jestem noga z mechaniki.Pościągałem z netu jak ten układ wygląda w b3.Nawet mam kody usterek klimatronika ale dla mnie to magia.Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #53 Napisano 18 Kwietnia 2013 Zgadza się.Napisałem w wielkopolskim bo na Kujawach nie mogłem się odnależdź.A co do pompy to pewnie złom z tego będzie??.Najgorsze jes to że nie znam speca dobrego od klimy a sam jestem noga z mechaniki.Pościągałem z netu jak ten układ wygląda w b3.Nawet mam kody usterek klimatronika ale dla mnie to magia.Pozdro. Panie, dla mnie to też była czarna magia a poczytałem na forum wszystko co dotyczyło klimatronika i jakoś w dwa dni udało się go włożyć, było by nawet szybciej gdyby nie szukanie osadzenia pompy wspomagania Widzę że już napisałeś w odpowiednim dziale że szukasz usługi, i dobrze. Idę o zakład że speca od klimy w b3 bez forum nie znajdziesz.. U mnie w okolicy mechaników - nabijaczy klimy jest kilku. Ale żaden pojęcia o klimatroniku w b3 nie ma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobo PL Zgłoś #54 Napisano 18 Kwietnia 2013 dla mnie to też była czarna magia a poczytałem na forum wszystko co dotyczyło klimatronika i jakoś w dwa dni udało się go włożyć, było by nawet szybciej gdyby nie szukanie osadzenia pompy wspomagania Wiem że dla chcącego nic trudnego.Ale może też trzeba mieć trochę polotu.A gdy bym ładnie poprosił,to kolega by mi opisał co z czym zjeść.?? I w tedy bym jakoś u kumpla w garażu po zgromadzeniu gratów zamontowali.Czy jakieś specjalne narzędzia są potrzebne? Czy zwykły nabijacz klimy sprawdzi pompę??I ile taka usługa kosztuje?Wiem że jestem denerwujący z tymi pytaniami,bo powinienem poszukać.Ale jak kolega montował to tak na chłopski rozum by wytłumaczył??Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #55 Napisano 19 Kwietnia 2013 Wiem że dla chcącego nic trudnego.Ale może też trzeba mieć trochę polotu.A gdy bym ładnie poprosił,to kolega by mi opisał co z czym zjeść.?? Ładnie prosić nie musisz a i tak w miarę możliwości ktoś Ci pomoże Czy jakieś specjalne narzędzia są potrzebne? Nie, raczej nie. Zwykłe garażowe wyposażenie wystarczy raczej. Czy zwykły nabijacz klimy sprawdzi pompę?? Włodek napisał Ci wyżej jak sprawdzić kompresor. Rozbierz go, jeżeli będzie czysty w środku to będzie pompował. Jeżeli nie będzie czysty to trzeba będzie szukać nowego.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobo PL Zgłoś #56 Napisano 19 Kwietnia 2013 Ładnie prosić nie musisz a i tak w miarę możliwości ktoś Ci pomoże Więc z góry dziękuję.W poniedziałek jadę do kumpla i jak da radę to popatrzymy na pompę.Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #57 Napisano 20 Kwietnia 2013 (edytowane) W poniedziałek jadę do kumpla i jak da radę to popatrzymy na pompę Pisałem abyś sprawdził czy do pompy są przykręcone węże, do tego wystarczy otwarcie maski a nie jeżdżenie bóg wie gdzie. Najprawdopodobniej przewodów jakich Ci brakuje to tych w okolicach osuszacza . Jest od za zderzakiem. Doi całej operacji reanimacji wystarczy schemat węży i porównanie ze stanem faktycznym. Porównasz i postaramy się wymarać brakujące elementy. Węży (guma i fragmenty metalowe) powinno być cztery sztuki. Od pompy na chłodnicę, z chłodnicy na osuszacz, z osuszacza na kabinę i z kabiny na pompę. Posiłkowałem sie tym co jest w załączniku. climatronic-manual-eng.pdf Edytowane 20 Kwietnia 2013 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bobo PL Zgłoś #58 Napisano 23 Kwietnia 2013 Pisałem abyś sprawdził czy do pompy są przykręcone węże, do tego wystarczy otwarcie maski a nie jeżdżenie bóg wie gdzie. Wiem.Pompa jest golutka,nic. Kumpel nie miał czasu na rozebranie pompy jak wygląda w środku. Dziękuję że pomagacie i tle cennych rad podaliście.Ale chyba nie dam rady odbudować.Koszty trochę przerażają.bo tałzena trzeba mieć.Jeszcze nie mówię ostatniego słowa.Muszę dobrze pomyśleć i jakoś uzbierać trochę grosza,żeby chociaż na przewody starczyło. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #59 Napisano 27 Kwietnia 2013 bo tałzena trzeba mieć Tyle do mnie wyjdzie wsadzenie climatronika z passata b5 do mojego bo już skompletowałem ostatnio kupiłem zielony panel za 32 zł przy pompie masz przewody zakręcane grubymi śrubami i w końcu wklej fotkę pompy i reszty z pod maski, komplet metalowych mogę ci wysłać za zgrzewkę dobrego browara Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #60 Napisano 27 Kwietnia 2013 komplet metalowych mogę ci wysłać za zgrzewkę dobrego browara ja to się muszę chyba ze skrzynką wybrać do Ciebie i pozabierać co Ci niepotrzebne.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach