Skocz do zawartości
luccass

1.9 TDI BXE 2007 - wycie buczenie przy zmianie biegów / pytanie o rozrząd?

Rekomendowane odpowiedzi

Święta racja Dawid :). Ja po przeczytaniu kilkudziesięciu tematów na forum technicznym, chciałem swojego sprzedać. Żona jak się o tym dowiedziała, to powiedziała, że chyba jestem chory psychcznie :debil. Jeździmy więc sobie nim dalej i nic się z nim nie dzieje :fajny.

 

...trauma jednak pozostanie do końca, zamiast cieszyć się z jego użytkowania, to zerkam co chwilę na zegary czy nie świeci się przypadkiem kontrolka od świec lub oleju i wsłuchuję się w odgłosy pracy silnika...

 

Myślę, że trzeba tylko pilnować terminu wymiany płynów i rozrządu, kontrolować poziomy i jeździć z "bananem" na twarzy, czego sobie i wszystkim forumowiczom życzę :) !!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy mozecie napisac czy ten dzwiek przy zmianie biegow (sowa) wystepuje tylko w autach wyposarzonych w filtr czastek stalych DPF czy tez nie? Ja u siebie niestety posiadam takowy i rowniez w/w "sowe" co mnie niemilosiernie wk.....a.Tak mysle ze moze to jest zwiazane z tym DPF-em .Co o tym myslicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja posiadam filtr czastek stalych i u mnie jest ten niesamowity efekt ale tak to juz chyba bywa z wszystkimi samochodami zawsze cos jest nie tak , mialem bmw 320d turbina sie sypnela, honda accord 2.2 05 rok tylne zawieszenie cielo strasznie jedna opone, vw touareg 3.2 v6 automatyczna skrzynia problem koszt naprawy 7 tys zl jedno jest pewne kazde nastepne moje auto wiem ze bedzie mialo jakis problem teraz czekam co passat pokaze na poczatku wymiana opon tyl wyząbkowany na maxa :) przypadlosc 21 wieku

 

---------- Post added at 13:54 ---------- Previous post was at 13:53 ----------

 

Wiec teraz pozostalo nam trzymac sowe w klatce :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DPF nie ma tu nic do rzeczy. Ja go nie posiadam w swoim pasku, a "sowa" pięknie sobie pohukuje :wsciekly.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji nawiązania do DPF w tym wątku, to tak się już od jakiegoś czasu zastanawiam, po czym poznać czy jest DPF czy go nie ma?

Ja niby mam i do tej pory myślałem, że w B6 2.0 TDI-PD 140KM z 2007r. to były DPFy na standardzie, i tu kolega Killer71 mnie zaskoczył brakiem DPFa.

Edytowane przez Ir0n

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja niby mam i do tej pory myślałem, że w B6 2.0 TDI-PD 140KM z 2007r. to były DPFy na standardzie, i tu kolega Killer71 mnie zaskoczył brakiem DPFa.
Było już nie raz na tym forum napisane,że jak masz na nalepce w bagażniku,lub w książce serwisowej w kodach wyposażenia symbol 7GG to jest filtr DPF.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, wlepka w kole prawdę Ci powie :) Mi się udało, nie mam tego ustrojstwa!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oprucz wlepki w ksiazce to mam jeszcze specjalna kontrolke w zegarach, ktora zapala sie zawsze po "przekreceniu" kluczyka i zaraz gasnie Kurcze myslalem ze ta "sowa" ma moze zwiazek z DPF-em jednak wyglada na to ze nie

Edytowane przez artas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zauważyłem że to buczenie u mnie pojawia się tylko w zakresie obrotów od 2000-3000. Powyżej i poniżej jest cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mam gorzej od Was bo u mnie gdzieś pod tylnymi fotelami siedzi kukułka i przy każdej zmianie biegów ku-ku i jak czytam co napisaliście to jednoznacznie nikt nie napisał co zrobić .Może ktoś napisze jak to "ptactwo" wygonić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemanko panowie ja już 40 tyś zrobiłem z sową na pokładzie i niema problemów tylko że częściej na zegary zaglądam.wiec chyba się nic nie dzieje pozdrowionka z uk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ostatnio posłuchałem tej naszej sowy i coraz bardziej przekonuje mnie to że to kwestia tłumików. zrobiłem 8 tyś i nic sie nie zmienia, ale zauważyłem to że jak nagrzany bardziej słychać a na zewnętrznej bardziej, ja mam na to nalane, bo nie mam ochoty wymieniać kompletu a na końcu sie okaże że pewnie jszcze filtr cząstek stałych, czekam aż się zapali jakaś kontrolka :)

lepiej browara spić niż się z tą sową meczyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam taka sugestie w zwiazku z ta 'sowa' sprobujcie zdjac ta rure dolotowa powietrza przed filtrem powietrza tu z dolotu i dajcie znac czy moze cos sie zmienilo ? chodzi o to zeby pominac ten prostokatny wlot u mnie po tej operacji jakby przycichlo... ale nie chce zapeszac

Edytowane przez artas

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo.Przy zmianie biegów ,wciskam sprzęgło i ta sowa.Myślałem że to łożysko oporowe,że może sprzęgło się zaczyna sypac jednak mechanik który specjalizuje się w Paskach wykluczył sprzęgło i łożysko.Jak się dokładnie przysłuchac to buczenie dochodzi z tylu,albo wydech przenosi buczenie od turbiny,albo tak słychac gazy które wylatują z wydechu przy zwalniającym w tym momencie silniku.Jeszcze jedna uwaga ,kiedy depnąłem mocniej i zmieniałem biegi przy 3-3,5 tys obr.zjawisko sowy nie występowało. Zwykle jeżdżę 2-2,5 tys obr.Koledzy pocieszyli mnie że jak się popsuje to przestanie buczec.Jeszcze przyszło mi na myśl że to może od pompy w zbiorniku.Może ktoś ustosunkuje się do moich rozważań ,bo jednak to w.....a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Martwiłem się, żeto przypadłość tylko w moim samochodzie ale wychodzi na to, że to problem ogólny. Wojta napisał, że to łożysko oporowe natomiast na innym linku jest mowa o systemie wydechowym. Ja wymieniałem rozrząd i to pojawiło się jakies 500 km po wymianie, więc zakładam, że to jednak nie rozrząd. Mój mechanik stwierdził, że to sprężarka, ale miałem wątpliwości. Facet który zajmuje się profesjonalnie sprężarkami powiedzia, że to świstanie to nic strasznego i można z tym jeździć tyle tylko, że jak on osobiście to sprawdzał - prowadząc samochód, to wprowadził go na takie obroty, że sowy wogóle nie było słychać. Tak więc zakładam, że to nie sprężarka. Ponieważ nie jestem fachowcem w tej branży i opieram się głównie na opiniach ludzi którzy się na tym znają, będę musiał teraz sprawdzić to łóżysko oporowe i wydech. ;-) Bo ta sowa potrafi zdenerwować. Jeszcze jedna uwaga sowa odzywa się również jak puszczam gaz na 2 lub 3 bez sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jest pewne że te buczenie pojawia się przy określonych obrotach, ale na moje ucho napewno jest to z tyłu i raczej jest to dzwięk rezonansu blachy/tłumika. Mam auto na gwarancji i nie zamierzam z tą dolegliwością jechać - sądze że i tak nie znajdą, a mogą coś popsuć więcej:) Więc nie należy sobie wkręcać, że to turbo lub sprzęgło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

W moim pasku również występuje przypadłość "sowy" szczególnie jest to słyszalne przy zmianie biegów z 2 na 3. Z moich obserwacji uważam, że kolega stiepa ma rację. NA moje ucho to też wygląda na dźwięk rezonansu blachy/tłumika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Byłem dzisiaj w ASO z ta Sową. Diagnoza była taka sama jak poprzednia u innego mechanika. Przyczyną tego dziwnego dzwięku jest sprężarka. Tak podobno się dzieje po określonym przebiegu, jest to jakieś rozpężenie na spężarce i różnica ciśnienia sprawia, że ten dzwięk się rozchodzi przez wydech. Mechanik stwierdził też, że to nic szczególnego sie nie dzieje i nie ma potrzeby nic wymieniac czy naprawiać. Skoro w ASO tak mówia to chyba wiedzą co mówią;-] W takim razie zastosuje sie do wskazań a jak się posypie turbina i będę ja wymieniał to przy okazi i wydech wymienie i sowa powinna odlecieć na zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie jest to kwestia przebiegu, miałem "sowę" od początku, a teraz mam 13tys km. Może to być kwestia rozprężania gazów w tłumiku przez to ten rezonans. Chociaż dziwne, gdyż przy zmianie biegów z 2 na 3 i adekwatnych obrotach, wydech powinien być na tyle wolny- brak ciśnienia na tak wolnych obrotach, że wątpliwy staje się rezonans przy takich obrotach. A faktycznie buczy tylko przy określonych biegach/obrotach gdyby to oznaczało koniec sprężarki objawy byłyby inne ( szerszy zakres buczenia raczej dzwonienia z przodu niż z tyłu czy lekki pobór oleju, a te objawy nie występują)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety, ale ostatnio na trasie zauważylem, że ten dzwiek pojawia sie rowniez przy zmianie biegu z 4 na 5. Rownież przy 1 na 2. Czasem rowniez jako ciagly dzwiek w trakcie jazdy. Wszyscy mechanicy wmawiaja mi ze to spezarka, niestety ale nie wykluczam takze wymiany wydechu tak przy okazji. Może to katalizator? może to wina oleju silnikowego, poniewaz te objawy pojawiły sie po wymianie oleju, a obudowie przy chlodnicy jest informacja, że w przypadku zbyt dużej ilości oleju silnikowego może zostać uszkodzony katalizator. Obawiam się, że nikt nie ma pojęcia co tak naprawdze jest przyczyna, ze ten dzwiek sie pojawia, lacznie z mechanikami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności