Skocz do zawartości
luccass

1.9 TDI BXE 2007 - wycie buczenie przy zmianie biegów / pytanie o rozrząd?

Rekomendowane odpowiedzi

He he kolego, mój paszczak ma 106tkm, przebieg gwarantowany a turbina dosłownie rozleciała się przy przebiegu 100tkm. Paszczak to wieczny pacjent, trzeba się do tego przyzwyczaić.

 

mój rozchorował się porządnie :/ Sprężarka w moim przypadku rozpadła się przy 200 tys. więc patrząc na forum to całkiem dobry wynik :P

Niestety mam z nią teraz problemy. Kupiłem nową sprężarkę firmy KKK i po zamontowaniu tak jak pisałem wcześniej strasznie wyje ( nawet na biegu jałowym ). Kilku mechaników mówi że to ewidentny defekt sprężarki więc niestety czekamnie ponad dwutygodniowy rozbrat z autem.

 

Chcę zamontować jeszcze dobrą sprężarkę aby upewnić się że wszystko napewno jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś po wymianie n75 może stwierdzić że to było przyczyną odgłosu sowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mój rozchorował się porządnie :/ Sprężarka w moim przypadku rozpadła się przy 200 tys. więc patrząc na forum to całkiem dobry wynik

Moja ma 230 tyś od nowości i jeszcze żyje :lol

 

 

Czy ktoś po wymianie n75 może stwierdzić że to było przyczyną odgłosu sowy.

ja wymieniałem i sowa dalej jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość giero

Ja tez mam sowę u siebie i pytałem o to mechanika to stwierdził że to od tłumika,że te typy tak mają i nie ma się co przejmować.Jeżdze tak ponad rok i nic sie nie dzieje.Jak zrobiłem trasę Polska-Anglia to sowa zniknęła na kilka dobrych tygodni i teraz znowu wraca.Ja ją mam przy zmianie biegów z 2 na 3 i z 3 na 4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam sowę między 2 a 3 i 3 a 4 przy puszczaniu sprzęgła. Przeczytalem cały wątek ze 2 razy a dodatkowo jeszcze kilakrotnie niektóre posty, czytałem o problemie na innych forach i dochodzę do wnisku, że puchacz rzeczywiście musi siedzieć gdzieś w ukł. wydechowym. Skoro ludzie raportują, że po wymianie turbo, zaworu n75 itd. nic się nie poprawia, to co innego zostaje? Wydech. Tłumik przedni, tylny i katalizator. Tych rzeczy się często nie wnienia, więc trudno nam będzie dokonać diagnozy. Poza tym z reguły jeśli się już coś wmienia to na część katalogowo taką samą lub zgodny zamiennik i tu może być problem, bo np. stary wypalony zużyty tłumik ze sową wymieniamy na nówkę, ale ... też ze sową. Z tego co widzę, to na sowę narzekają właściciele silników BKC i BXE, więc może przy wymianie powinniśmy się zastanowić nad częściami wydechu z innego modelu jeśli w ogóle by takie spasowały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej,

 

Potrzebuje pomocy.

 

Sprężarka rozpadłami się tak jak pisałem przy 200 tys. i od tej pory mam same problemy z autem.

Zakupiłem nową orginalną sprężąrkę i dałem ją mechanikowi do zamontowania i tu zaczyna się całą historia.

 

Po zamontowaniu i odrazu po odpaleniu zaczeła głośno chodzić ( mechanik kazał mi na niej jeździć i się przyzwyczaić ). Zrobiłem tak z 200-300 km bo może miała się ułożyć ( cokolwiek to znaczy ). Nie wytrzymałm i kazałem ją rozbrać i chciałem dać ją do sklepu na rekalmację i tutaj szok. Po zdjęciu okazało się że przednia część łopatek dolotu jest cała zdarta podobnie jak część wewnętrzna obudowy ( widać że coś o nią uderzało ). Po rozebraniu wszytskich rur okazało się że znajdowały się tam drobinki aluminium no i dwa większe kawałki 1mmx1mm.

 

Mechanik nie poczuwa się do winy tylko mi ją zregenerował i niby wszystko było już ok ( nadal mam wrażenie że chodzi minimalnie głośniej)...niby bo wczoraj mamy kolejną historię. Auto wchodzi mi w tryb awaryjny i wywala błąd 00564 czujnik temperatury oleju. Po wyłaczeniu i włączeniu silnika znów jest ok przez jakieś 5 minut po czym obroty spadają i mogę sobie jechać max 80-100 km/h. Do tego z odmy wydobywa się olej i chlapie przy dodaniu gazu na jałowym dosyć mocno.

 

Nie jestem specjalistą więc jeśli ktoś wie o co kaman to proszę o pomoc. Powoli tracę cierpliwość do mojego specjalisty a jest to moja "prawie" że rodzina i nie chce robić dymu ( chociaż za tą uszkodzoną pierwszą sprężarkę - bo koszty regeneracji ponoszę ja )

 

Dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hej,

 

Potrzebuje pomocy.

 

Sprężarka rozpadłami się tak jak pisałem przy 200 tys. i od tej pory mam same problemy z autem.

Zakupiłem nową orginalną sprężąrkę i dałem ją mechanikowi do zamontowania i tu zaczyna się całą historia.

 

Po zamontowaniu i odrazu po odpaleniu zaczeła głośno chodzić ( mechanik kazał mi na niej jeździć i się przyzwyczaić ). Zrobiłem tak z 200-300 km bo może miała się ułożyć ( cokolwiek to znaczy ). Nie wytrzymałm i kazałem ją rozbrać i chciałem dać ją do sklepu na rekalmację i tutaj szok. Po zdjęciu okazało się że przednia część łopatek dolotu jest cała zdarta podobnie jak część wewnętrzna obudowy ( widać że coś o nią uderzało ). Po rozebraniu wszytskich rur okazało się że znajdowały się tam drobinki aluminium no i dwa większe kawałki 1mmx1mm.

 

Wiesz co może zamiast nówki kupiłes nówke regenerowaną :) dzie się tobie,że pozwoliłeś się tak zrobić że mechanik nie poczuwa się do winy. Mimo,że jest to prawie twoja rodzina ty nie chciałeś robić zadymy o coś co spier...... a on ma cię w d...... :)

Powiedz mi jak można zamiast reklamowac to dawac nową sprężarkę do regeneracji ( chyba że to była już regenerowana)

Dziwne to jest dla mnie wszystko

 

Z tego co widzę, to na sowę narzekają właściciele silników BKC i BXE, więc może przy wymianie powinniśmy się zastanowić nad częściami wydechu z innego modelu jeśli w ogóle by takie spasowały.

 

jedni narzekają a inni nie :) mi tam sowa nie przeszkadza bo już w kolejnym samochodzie jaki miałem sowa była. Tak jak pisałem jest głośniejsza w upalne dni i jak wł jest klima. A w chłodne jej prawie nie słychać więc jak dla mnie jak już jest to niech sobie tam żyje dalej :lol skoro auto dobrze chodzi i nie ma ona jak narazie żadnego wpływu na nie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiesz co może zamiast nówki kupiłes nówke regenerowaną :) dzie się tobie,że pozwoliłeś się tak zrobić że mechanik nie poczuwa się do winy. Mimo,że jest to prawie twoja rodzina ty nie chciałeś robić zadymy o coś co spier...... a on ma cię w d...... :)

Powiedz mi jak można zamiast reklamowac to dawac nową sprężarkę do regeneracji ( chyba że to była już regenerowana)

Dziwne to jest dla mnie wszystko

 

QUOTE]

 

 

Nie było co reklamować , w sklepie by mnie wyśmiali... Łopatki wirnika były uszkodzone mechanicznie.

Jak to się mówi " jak ma się miękkie serce to trzeba mieć twardą dupę"

 

Co z tym olejem i trybem awaryjnym? Jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość malbar

Witam w klubie

Mialem nadzieje ze ten problem zostal juz rozwiazany

Mam tez ten sam problem z sowa

Nie tylko przy zmianie biegow ale tez jak samym gazem sie bawie glosniej slychac przy wyzszych obrotach tylko w czasie jazdy

Tez zauwazylem ze gdy otworze szybe dzwiek znika

Musze tez zauwazyc ze przy spokojnej zmianie biegow nie szalejac z obrotami dzwiek nie wystepuje

Ktos wspomnial o zaworze EGR mam nowy Turbina szczelna procentowo 91% sprawnosci

Wydech zdrowy nie widac zadnych rozszczelnien byl sprawdzany

Smieszny ten dzwiek

Pozdrawiam szystkich ktorzy maja Sowe gdzies pod tylna kanapa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc trzeba trzymać się mojej wers

 

Sowa jest była i będzie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopie powiem tak, jedź do mechanika i Ci powie co kupić. Ja też zastanawiałem się co i jak, i musiałem zmienić skrzynie biegów, a jak zmieniam to odrazu dwumas i sprzęgo. Więc 3500 z kieszeni.

Z autem jak z Tobą, cos boli idziesz do lekarza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chłopie powiem tak, jedź do mechanika i Ci powie co kupić. Ja też zastanawiałem się co i jak, i musiałem zmienić skrzynie biegów, a jak zmieniam to odrazu dwumas i sprzęgo. Więc 3500 z kieszeni.

Z autem jak z Tobą, cos boli idziesz do lekarza

 

Kolego a co ma skrzynia i dwumasa do sowy :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a co ma skrzynia i dwumasa do sowy

No to może ja się wypowiem bo jeździłem ostatnio z mechanikiem moim paskiem i u mnie też występuje wycie przy zmianie z 4=>5 bieg; otóż dowiedziałem się, że jest to obracające się łożysko 5 biegu w obudowie...powiedział mi również,że jest to bolączką skrzyń 6... dlatego nie wiem jak się to ma do 1.9 gdzie są 5 skrzynie takie moje wywody :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No to może ja się wypowiem bo jeździłem ostatnio z mechanikiem moim paskiem i u mnie też występuje wycie przy zmianie z 4=>5 bieg; otóż dowiedziałem się, że jest to obracające się łożysko 5 biegu w obudowie...powiedział mi również,że jest to bolączką skrzyń 6... dlatego nie wiem jak się to ma do 1.9 gdzie są 5 skrzynie takie moje wywody

 

:hmm dla mnie to jest w 100% odgłos zawirowań powietrza i bardziej mi podchodzi pod układ wydechowy a najbardziej pod kata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem u mnie to jest ewidentnie ze skrzyni... ale jak pisałem to w przypadku 2.0 i 6 skrzyni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego a co ma skrzynia i dwumasa do sowy

 

a skąd ja mam wiedzieć :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piesiu

Szanowni Koledzy.

Odgłosy o których mowa ( sowa ) to na 100% padające łożysko oporowe. Łożysko nie jest drogie ( 50-60 zł ), ale robota ta sama co przy całym układzie sprzęgłowym. Przy demontażu skrzyni będzie potrzebny pomocnik oraz doświadczenie mech. Proszę też dobrze sprawdzić samą dźwignię i jej podporę oraz wysprzęglik i pompę . Jak jest mocno wyrobiona to też do wymiany. Te ostatnie sprawdzamy tylko czy nie mają wycieków. Jeśli sprzęgło nie szarpało przy ruszaniu a na wolnym biegu i przy gaszeniu koło zamachowe nie klekocze, to można jedynie sprawdzić grubość tarczy sprzęgłowej i jej stan. I pamiętajcie łożysko tylko znanego producenta lub kupione w serwisie. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szanowni Koledzy.

Odgłosy o których mowa ( sowa ) to na 100% padające łożysko oporowe. Łożysko nie jest drogie ( 50-60 zł ), ale robota ta sama co przy całym układzie sprzęgłowym. Przy demontażu skrzyni będzie potrzebny pomocnik oraz doświadczenie mech. Proszę też dobrze sprawdzić samą dźwignię i jej podporę oraz wysprzęglik i pompę . Jak jest mocno wyrobiona to też do wymiany. Te ostatnie sprawdzamy tylko czy nie mają wycieków. Jeśli sprzęgło nie szarpało przy ruszaniu a na wolnym biegu i przy gaszeniu koło zamachowe nie klekocze, to można jedynie sprawdzić grubość tarczy sprzęgłowej i jej stan. I pamiętajcie łożysko tylko znanego producenta lub kupione w serwisie. Pozdrawiam.

 

Tak nie jestem pewien co do padającego łożyska oporowego ponieważ sowa była od początku - zakup nowego auta, dodatkowo faktycznie słychać ją raczej z tyłu, niż z przodu.

Edytowane przez stiepa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to na 100% padające łożysko oporowe
. Jeśli tak, to wysprzęglenie powinno "uciszyć" sowę, więc to jest łatwe do sprawdzenia. Poza tym padające łożysko oporowe słychać też na wolnych obrotach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam w klubie.

Mam paska B7 DSG-7 od 9 miechów i sowę również.

Gdy automat zmienia z 2 na 3 i z 3 na 4 potem znika.

Jak jest zminy słychać bardziej natomiast jak się rozgrzeje duzo mniej.

Na jałowym nie ma żadnego wycia. I na moje oko (wrażenie) to coś musi wyć w skrzyni biegów - może jak koledzy podpowiadają któreś łożysko.

Ale żeby w działo sie to w nowym samochodzie po 13 tys. km????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności