Skocz do zawartości
luccass

1.9 TDI BXE 2007 - wycie buczenie przy zmianie biegów / pytanie o rozrząd?

Rekomendowane odpowiedzi

Sowa żyje cały czas u mnie jest 225 tyś i nie chce odlecieć :) paski już chyba tak mają :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Sowa" żyje w układzie wydechowym. Info z ASO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
"Sowa" żyje w układzie wydechowym. Info z ASO.

 

Robert a dokładnie wiadomo co to jest i czemu sowa tam sobie żyje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana tłumików nic nie da. Mam u siebie w BXE cały tłumik z 2009 roku wraz ze złączem elastycznym. Sowa jak była tak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to, że owa była już jest i będzie :) i trzeba to olać całkowicie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam Passka 1.9TDI z przebiegiem ponad 160 tyś. angola.

Od zakupu mam sowe. Myślałem ze ona siedzi w sprzęgle (zuzyta dwumasa). Lecz miesiąc temu wymieniałem cały komplet sprzęgła z dwumasa i łożyskiem a sowa jak była tak jest. Wiec sowa na pewno nie ma gniazda w sprzęgle. Pytałem mechanika gdzie ona moze siedzieć, a on mi na to ze te odgłosy powstają w kolektorze. Ale na 100% można wykluczyć sprzęgło czy dwumase.

 

Może ktoś się pozbył tej sowy?

 

---------- Dodano o 21:04 ---------- Poprzednia wiadomość o 20:51 ----------

 

Może jest ktoś kto wymieniał turbine. (przykladowo ze przed wymiana mial sowe ale po wymianie ucichla na wieki, lub nadal zyje) Wtedy pomogło by to wykluczyć ten element.

Edytowane przez Cleckheaton

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sowa dalej zyje :lol zauważyłem, że jest glośniejsza w upalne dni jak jade na klimie a jak jest chłodno to sowa śpi albo cicho daje :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik BKC. Jestem po wymienie turbosprężarki ( rozpadła mi się w drobny mak ). Miałem tą "sowę" na starej sprężarce która dawała o sobie znak przy zmianie biegów tak jak u was. Przy nowej ta sowa huczy cały czas. Przy dodawaniu gazu wyje jeszcze głośniej. Dzwoniłem do sklepu gdzie kupiłem sprężarkę i radzą mi przepalić katalizator.

 

Co wy na to?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Silnik BKC. Jestem po wymienie turbosprężarki ( rozpadła mi się w drobny mak ). Miałem tą "sowę" na starej sprężarce która dawała o sobie znak przy zmianie biegów tak jak u was. Przy nowej ta sowa huczy cały czas. Przy dodawaniu gazu wyje jeszcze głośniej. Dzwoniłem do sklepu gdzie kupiłem sprężarkę i radzą mi przepalić katalizator.

 

Co wy na to?

 

Ja też mam problem tą cholerną sówką przy zdejmowaniu i dodawaniu gazu. Była przed wymianą turbo i jest po wymianie turbo. Teraz moje podejrzenie padło na chłodnicę recyrkulacji spalin lub n75. Dla ciekawości po wymianie rozrządu 2 dni nie było sówki, niestety szybko wróciła, przypadek? :(.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli można wykluczyć sprzęgło i turbinkę. Na pewno te dwa elementy nie są przyczyną wycia. W sumie to są dwie najdroższe części. Pozostaje albo układ wydechowy lub jak kolega pisze N75.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli można wykluczyć sprzęgło i turbinkę. Na pewno te dwa elementy nie są przyczyną wycia. W sumie to są dwie najdroższe części. Pozostaje albo układ wydechowy lub jak kolega pisze N75.

 

Stawiam na N75. Przez jakiś czas miałęm włączony check układu wydechowego na desce, a przy wymianie spręzarki z kolektora można byłą wyciągać sadze garściami. Dzisiaj spróbuje go troszkę pomęczyć. Na forach widzę dwie wersje:

a) 2-3 bieg i wysokie obroty

b) poprostu go przycisnąć na autostradzie

c) nic powyżej, ale nie ma też wytłumaczenia jak to zrobić inaczej.

 

Co proponujecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to lipa nie da się go wyczyścić bez rozbierania. Co do prędkości to rozpędziłem ostatnio rumaka na autostradzie do 205km/h a sowa jak była tak jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisalem panowie w innym temacie,, ale powtorze. W tamtym roku moj pasek byl jeszcze na gwarancji i zauwazylem ze zaczyna cieknac olej z EGRa. Po wymianie czysto, sucho i do tego zniknela "sowa"....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaraz z przepustnicy od recyrkulacji spalin leciał olej, to chyba troszkę ci przepuszcza turbo :)? Ja zaczynam walkę z sobą, na początek n75, potem cały EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie z tym olejem. Wlasnie sie zaczynam rozgladac za turbina, bo po odpaleniu kupa dymu z tylu...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi turbo wypuściło cały olej z silnika, dobrze ze klapa gasząca zadziałała. EGR pływał w oleju :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie sowa cały czas jest ale tak jak pisałem bardziej słychać w upalne dni jak jade na klimie.

Zobaczymy jak zmienię u siebie turbinkę bo coś zaczyna podgwizdywac na niskich obrotach i wtedy dam znać czy sowa ucichła

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja na razie kupuje zawór N75 zobaczymy ......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wymienisz zawór N75 to napisz czy pomogło czy dalej się ostało tak jak teraz. Bo przecież przy przebiegu taki jak mój 160tys. to raczej turbina powinna być w dobrym stanie. Przebieg udokumentowany i sprawdzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wymienisz zawór N75 to napisz czy pomogło czy dalej się ostało tak jak teraz. Bo przecież przy przebiegu taki jak mój 160tys. to raczej turbina powinna być w dobrym stanie. Przebieg udokumentowany i sprawdzony.

 

He he kolego, mój paszczak ma 106tkm, przebieg gwarantowany a turbina dosłownie rozleciała się przy przebiegu 100tkm. Paszczak to wieczny pacjent, trzeba się do tego przyzwyczaić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności