Skocz do zawartości
Gość piki

DSG - skrzynia marzenie!

Rekomendowane odpowiedzi

dla zestresowanych odstresowująca ...

 

a z filmików na youtubie polecam te z kotami, po co masz się kolego potem "stresować" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nooo, nie wiem jak kolega, ale ja tam kocimi zaprzęgami nie jeżdżę ;)

Na forach angielskojęzycznych piszą o tragicznych skutkach przerzucania D-R kiedy auto nie jest w pełni zatrzymane a w instrukcji stoi, że w przypadkach kopnego śniegu można tak auto rozbujać (nawet przerzucać bez przycisku można na szybko). Efektem ma być problem z ruszaniem na wstecznym, w szczególności pod wzniesienie. Ktoś to przerabiał? Pytam bo jest raczej pewne, że mnie to czeka przy najbliższym zimowym wyjeździe na narty..

Na razie ja się z moim DSG "rozumiemy" - brak zaskoczeń czyli raczej wszystko gra (i oby tak jak najdłużej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

można spokojnie bujać tylko trzeba trakcję wyłączyć bo jest w stanie popsuć wszelkie wysiłki rozbujania auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozbujac mozna na samym D dodajac i odpuszczajac gaz. Co do bujania z D na R i odwrotnie to chyba nawet w instrukcji jest napisane, ze tak mozna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy moglby mi ktos pomoc jak nauczyc skrzynie zeby ciągnął mi przy normalnej jezdzie powyzej 2 tys obr zmienial bieg ? a nie ponizej ? bo u mnie wiaze sie to z takim glosnym jakby burknięciem. kolegi 140 konny zmienia przy takiej samej jezdzie elegancko powyzej 2 tys obr, a moj nie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy moglby mi ktos pomoc jak nauczyc skrzynie zeby ciągnął mi przy normalnej jezdzie powyzej 2 tys obr zmienial bieg ? a nie ponizej ? bo u mnie wiaze sie to z takim glosnym jakby burknięciem. kolegi 140 konny zmienia przy takiej samej jezdzie elegancko powyzej 2 tys obr, a moj nie :(

Musisz jeździć bardziej dynamicznie, nie koniecznie szybciej. Zanim zmienisz swój styl jazdy polecam reset pamięci. Można to zrobić wciskając gaz do oporu ale nie do dechy tzw kick down a następnie włączyć zapłon nie puszczając gazu i tak trzymać przez conajmniej 10 sekund poczym można puścić gaz i normalnie odpalić auto. Pamiętaj ze Skrzynia uczy się od Ciebie dlatego chcąc aby wyżej ciągnął obroty to wciskaj bardziej gaz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki !!! tak zrobie, wlasnie o taki reset mi chodzilo !!!! dziekuje !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Musisz jeździć bardziej dynamicznie, nie koniecznie szybciej. Zanim zmienisz swój styl jazdy polecam reset pamięci. Można to zrobić wciskając gaz do oporu ale nie do dechy tzw kick down a następnie włączyć zapłon nie puszczając gazu i tak trzymać przez conajmniej 10 sekund poczym można puścić gaz i normalnie odpalić auto. Pamiętaj ze Skrzynia uczy się od Ciebie dlatego chcąc aby wyżej ciągnął obroty to wciskaj bardziej gaz.

 

Czemu wczesniej na Ciebie nie trafilem

!!!! Wreszcie auto mi jedzie ! Jedynka mi szla ulamek sek i od razu dwojka wchodzila. A teraz ciagnie na jedynce dluzej elegancko. Testuje na razie kolejne biegi. Dzieki !!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A powiedz ile trzeba czasu jezdzic tak szybko dynamicznie zeby potem juz gdy normalnie jade to zeby mi nie zmienial biegu ponizej 2 tys obr ? Bo po tym restarcie ustawien zajebiscie czuc zmiane na jedynce dluzej ciagnie potem elegancko zmienia biegi, ale gdy jade normalnie to z tej dwojki na 3 i 3 na 4 wciaz mi zmienia ponizej 2 tys obr :/ i mam taki dzwiek nieprzyjemny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie zwracałem uwagi ile czasu trwa nauka stylu jazdy. To kwestia czy więcej jeździsz w mieście czy w trasie. Faktem jest ze cały czas się uczy i dostosowuje się do ciebie. Im bardziej będziesz wciskać gaz tym wyżej będzie się kręcił. Zapewne to tez kwestia oprogramowania sterownika skrzyni. Ja jeżdżę w większości po mieście i od czasu do czasu robie mu reset bo jak wiadomo nie zawsze można mu wcisnąć w korkach a co za tym idzie... Zaczyna się przymulac i znów biegi zmienia wcześniej. U mnie to jest z reguły ok 1900 obrotów. Co do dźwięku to nie wiem co Ci powiedzieć bo do końca nie wiem o co Ci chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajne teraz sie zbiera po tym resecie. Z tego sie bardzo ciesze. Ale cos musi byc nie tak z tym odglosem u mnie../ aso rozklada rece ze wszystko jest ok. A mi ciezko to wytlumaczyc. Przy wlasnie obrotach 1900 i zmianie z 2 na 3 jest taki glosny strzal, ale nie metaliczny. Gluchy taki odglos.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W Dlugolece sa mega spece od DSG znajdziesz ich na necie. Podjedz do nich na diagnoze. Jak oni powiedza ze skrzynia jest ok to trzeba szukac gdzie indziej.

 

http://www.asb-dlugoleka.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki. Tak zrobie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zajebista sprawa ten reset. Wciaz nie moge wyjsc z podziwu. Raz jeszcze dziekuje bbartt1986. U mnie jedynka wreszcie ciagnie dluzej i to jest piekne.

Ale gdy jade powoli rozpedzam wciaz mi towarzyszy ten huk - grzmot przy zmianie z 2 na 3 ponizej 2 tys obr. Ucze skrzyni i ucze ale to ciezka sprawa.

Co innego tryb s. Po tym resecie ske caly czas po miescie uzywam/ zero nieprzyjemnych dzwiekow/ i na tym zakoncze post.

Jak sie cos posypie wtedy bede sie martwil :)

Edytowane przez Mlody_tm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, czy skrzynie DSG 6-biegowe w B6 a B8 to są te same skrzynie czy coś je różni? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Koledzy, czy skrzynie DSG 6-biegowe w B6 a B8 to są te same skrzynie czy coś je różni? :)

PQ35/46 kontra MQB

nie zadziala Softwerowo, ale podejdzie fizycznie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
PQ35/46 kontra MQB

nie zadziala Softwerowo, ale podejdzie fizycznie

 

Dzięki za wpis chociaż nic mi to nie mówi. ;)

 

Czy ta skrzynia ma dłuższe biegi czy coś? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przymierzam się do zakupu B7 1.8 TSI ze skrzynią DSG 7 - stopniową. Nigdy nie miałem do czynienia a tym samym doświadczenia z tego rodzaju skrzynią. Moje pytanie jest następujące czy te skrzynie są awaryjne? Jeżeli tak to co się w nich psuje i przy jakich średnio przebiegach. Nie chciałbym się wbić na minę i od razu naprawiać skrzynię. Proszę o opinię na temat wspomnianej skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wpiszesz w googlach dsg to same awarie. Ale o b7 malo sie slyszy.... Poza moim przypadkiem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności