rob555 Zgłoś #61 Napisano 24 Grudnia 2010 Jak mam sprawdzić? Znów mam rozkładać silnik?Pokory? Wobec czego? Kogo? ubawiles mnie na swieta z ta rozbiorka silnika ! thx Jak widze nawet nie masz pojecia wiekszego o czym piszesz tylko bulisz siano a "ktos" Ci auto serwisuje. Tym bardziej lekcja pokory by sie przydala bo te Twoje ""kute"" walki za 7000zl przy lekko zapchanej odmie wytra sie w 10tys km Probuje od poczatku powiedziec Ci bys oblal glowe zimna woda i podszedl to tematu bez napinania sie na wynik. Bo niestety 7 na 10silnikow 2.5tdi z roznych rocznikow nie trzymaja serii, a po modach wychodza wiecej jak mizernie. Dlatego mam prawo twierdzic ze to nie jest szczyt technologi TDI. Tylko tyle i az tyle... Widze ze nacisnalem na odcisk...7000zl u mechanika co jeszcze na gornozaworowych Warszawach sie uczyl musi byc wydane poprawnie i dac efekt... Wiec jedz na hamownie i to sprawdz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kleryk Zgłoś #62 Napisano 24 Grudnia 2010 Kolego Rafale, zgodzę się z Tobą w 100%. Tak zrobię. Poproszę jeszcze namiary na tunera z okolic Szczecina bądź woj. zach-pomorskiego. Chyba że jakiś kozak jest trochę dalej a w okolicy nikogo, też pojadę. Wchodzę w założenie że jestem za biedny by kupować szmelc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #63 Napisano 24 Grudnia 2010 W szczecinie masz oddzial Vtechu. 150KM musi byc bo tamta hamownia jest z natury optymistyczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #64 Napisano 24 Grudnia 2010 Kolego Rafale, zgodzę się z Tobą w 100%.Tak zrobię. Poproszę jeszcze namiary na tunera z okolic Szczecina bądź woj. zach-pomorskiego. Chyba że jakiś kozak jest trochę dalej a w okolicy nikogo, też pojadę. Wchodzę w założenie że jestem za biedny by kupować szmelc. ewentualnie Leo (na nasyzm forum leopard jak dorbze pamietam:)), jak chcesz namaiary daj znac na pw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #65 Napisano 25 Grudnia 2010 Leo jest wszechmiar godny polecenia. Ale wlasnych rolek narazie nie posiada i hamuje sie w Vtechu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosta Zgłoś #66 Napisano 26 Grudnia 2010 Hamownia v-tech optymistyczna? W jakim sensie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rob555 Zgłoś #67 Napisano 26 Grudnia 2010 To stara hamownia od chlopakow ze GTS Tuning. Swojego czasu porownywalismy wyniki tych rolek, z rolkami z Vtechu Strefy Tuningu a pozniej moimi na podobnych autach lub nawet tych samych egz. I roznice byly na granicy bledu pomiarowego ale zawsze najwiecej bylo na tej z GTS a najmniej na tej ze Strefy. Wiec uwazam ze jest optymistyczna Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafal102 Zgłoś #68 Napisano 26 Grudnia 2010 Także, kolego Kleryk chłopaki Ci wszystko już napisali.. Szukaj namiarów do kolegi leo i niech ożywi Ci trochę autko.. Rob555 piszę, że jest optymistyczna ale jest miarodajna także nie ma co za bardzo wnikać.. Autko ma jeździć na kołach a nie na wykresie.. Daj znać z efektów jakie uzyskasz.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #69 Napisano 26 Grudnia 2010 Leo jest wszechmiar godny polecenia. Ale wlasnych rolek narazie nie posiada i hamuje sie w Vtechu. no stare informacje, dynometa ma:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kleryk Zgłoś #70 Napisano 29 Grudnia 2010 Ok, zrobię tak kolego Rafal. Tak BTW. Kolega ma audi z silnikiem 2,5 TDI starsza wersja AKN. Co mi powiedział, aż zwiędłem Mówił że mechanik powiedział aby regenerować pompę wtryskową bo już niedomaga i jakaś bajka z przepływomierzem, okazało się że w pompie siadł tranzystor, koszt 2zł Ale to tak nawiasem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leopard Zgłoś #71 Napisano 31 Grudnia 2010 okazało się że w pompie siadł tranzystor, koszt 2zł Ale to tak nawiasem. za pol roku siadzie nastepny - dopoki nie zlikwidujesz przyczyny ... a tu juz nie jest tak tanio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kleryk Zgłoś #72 Napisano 31 Grudnia 2010 Przybliż temat proszę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leopard Zgłoś #73 Napisano 2 Stycznia 2011 Przybliż temat proszę winny zazwyczaj jest wytarty przestawiacz kąta wtrysku - bez mechanicznej obrobki pompy - wymiana tranzystorka da efekt krotkotrwały ... aczkolwiek - tranzystorek możesz wymieniac w nieskończoność Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #74 Napisano 4 Lutego 2011 i jak tam kolega dalej tuninguje to 2.5TDI? Bo ja właśnie odebrałem wałki dla kumpla do AKN-a... wysypały się zębatki w jednej głowicy, krzywki były jeszcze ładne! 2250zł :dupablada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
leopard Zgłoś #75 Napisano 4 Lutego 2011 2250zł za komplet ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #76 Napisano 1 Marca 2011 za komplet ?? tak za komplet wałków do AKN, zmienione zostały w jednej głowicy która padła, a jedna głowica została nieruszana. Całkowity koszt naprawy jednej głowicy + części które okazyjnie zostały wymienione bo tego wymagały zamknął się w 6tys zł! masakra ten silnik jest! Więc pytam ponownie czy kolega dalej tuninguje 2.5TDI? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igor0111 Zgłoś #77 Napisano 5 Marca 2011 (edytowane) Poprzednim moim pojazdem było Audi z silnikiem 2.5 v6 AFB. Potrzebowałem programu, żeby obniżyć spalanie bo pokonuję duże kilometry po autostradach. Moc była (powiedzmy) tylko "efektem ubocznym" Postanowiłem, że załatwię sprawę tanio i pojechałem do Wrocławia (200 kilometrów) do pana Autoseba i on wrzucił mi nowy program już za 550 zł. Hamownia była taka "na koło". Jak dla mnie odczuwalny przyrost mocy był ogromny. Auto rwało bez problemu asfalt nawet na 2 biegu (wiem, że to nie wyznacznik mocy). Spalanie spadło o ok 0,5 l. Wciągu 40 tyś km, które zrobiłem nie mogłem narzekać na prace silnika pod kątem modyfikacji. Auto sprzedałem, bo było ciasne wewnątrz i do dziś żałuje, że R4 nie chodzi jak V6 oto wykres niektórzy z Was już go oglądali na innym forum- prawda rob555? Edytowane 5 Marca 2011 przez igor0111 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidek1988xx Zgłoś #78 Napisano 8 Marca 2011 (edytowane) Jeżeli chodzi o jazdę i eksploatację V6 2.5 TDI z doświadczenia to chyba mogę się najwięcej wypowiedzieć, choć faktem jest, że to zależy od właściciela. Auto mam od ok 50tyś km, wcześniej auta historię też doskonale znam.bo jeżdził nim mój brat. Na chwilę obecną mam najechane 334460km, powiedzcie mi szczerze ile 1.9TDI dowaliło do takiego przebiegu bez większych awarii? Faktem jest, że ostatnimi czasy zaczyna się nieco sypac ale przy tym przebiegu jest to częściowo usprawiedliwione. Wchodząc w konkrety te owe wałki i popychacze które tak strasznie się sypią u mnie wytrzymały ok 295 tyś, bo od tego przebiegu auto zaczynało co raz głosniej chodzić i być co raz słabsze, na wymiane całej hydrauliki więc postanowiłem szarpnąc się przy 302000km, jednak zapomniałem całkowicie o wymianie odmy, z zapchaną odmą na nowych wałkach zrobiłem ok 27tyś, bo odmę wymieniłem całkiem niedawno, co się okazało ani wałki. ani popychacze ani nic nie ucierpiało - odma była zapchana !! jakieś 7tyś temu wymieniłem wtrysk sterujący i dowiedziałem się, że inne lekką leją, więc coś z nimi trzabyło zrobić. Jeżdził spokojnie aż do przedwczoraj gdy nagle stanął na drodze i kaplica. Dzisiaj się okazało, ze pompa wtryskowa zakończyła swój żywot a właściwie sterownik, mogę wymienić sam sterownik i śmigać dalej, ale jak napisał leo faktycznie to na krótko, bo wytarty przestawiacz przegrzewa tranzystorek w sterowniku, natomiast wymiana samego przestawiacza nic nie da, bo trzeba go później skalibrować na eps 815 boscha co tanie nie jest, dlatego lepiej wykonać całą regeneracje. Ale tak jak już pisałem mam dość duży przebieg i do okolic 300tyś niemalże wszystko z autem było rewelacyjnie. Magiczną wieść wam nawet powiem, sprzęgło siedzi u mnie od nowości - dwumas również . Żeby nie było, że jestem fenomenem, to znajomy który pomagał sprowadzać to auto z niemiec 5 lat temu, ma identyczny model tyle, że kombi i 4motion - ma przelatane 372tyś !!! choć nie pytałem czy wymieniał wałki itp. Kleryk a jeżeli chodzi o chipa to w szczecinie jest właśnie vtech i jakby ich współpracownik firma V-Tronik która jest pod marką Q-Service - znajdziesz ich w necie, byłem 3 tygodnie temu u nich na hamowni - wykazało mi 149,2KM i 309NM staruszek się trzyma - no może poza tym wybrykiem z pompą ostatnim i chwilowo nie porusza się o własnych nogach Jedyne co mnie wkur... to, że do wymiany termostatu trzeba zwalać przód bleeech. Pozdro dla was i jedna rada dla Kleryka- nie rób z nim nic ponad 190KM i nie przekraczaj 400NM - nie pytaj dlaczego Edytowane 8 Marca 2011 przez dzidek1988xx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
triku88 Zgłoś #79 Napisano 8 Marca 2011 powiedzcie mi szczerze ile 1.9TDI dowaliło do takiego przebiegu bez większych awarii? Ja mam nastukane 375 z haczykiem i bez powaznych napraw. Historie auta rowniez znam od poczatku, jedyna "awaria" to spadek mocy, ale turbo, egr i dolot sam wyczyscilem, wymienilem n75, n18 i auto idzie jak nowe, siostra ma a6 2.5 tdi 163km oske w manualu 6, to do 170km/h idziemy rowno. A tak to tylko sprzeglo 100 tys temu wymienione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wydra Zgłoś #80 Napisano 8 Marca 2011 ojciec czasem jeździ firmowym AVB kupione nowe w 01r, auto ma wielu kierowców każdy mu wstawia i ma ponad 600tys przelatane, ma co prawda drugie turbo, trzeci dwumas, drugi intercooler i pewnie kilka innych rzeczy o których nie wiem ale koszty tych napraw jak i eksploatacji nieporównywalnie niższe niż w 2,5 co mnie dziwi pompowtryski nie były jeszcze ruszane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach