arturos Zgłoś #1 Napisano 26 Marca 2010 (edytowane) Witam, Mam taki mały problem... mianowicie dziś dość energicznie ruszyłem na wstecznym biegu i w skrzyni coś trzasnęło, od tamtej pory nie mam biegu wstecznego, na jego miejscu jest jedynka. Trójka czwórka i piątka są na swoim miejscu, żeby wrzucić dwójkę trzeba wcisnąć drążek tak jak do wstecznego i wtedy wrzucić drugi bieg. Czy ktoś wie co mogło się zepsuć? Czy naprawa będzie kosztowna? Czy da radę zrobić to samemu w warunkach domowych? Czy przekładka skrzyni biegów to dobry pomysł? Proszę doradźcie PS: Czy do passata b3 1.8 RP podejdzie skrzynia od innych typów passata (TD, TDi) lub innych modeli samochodów (audi 80, Golfy, Seati i inne) Edytowane 26 Marca 2010 przez arturos dopisanie PS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekert Zgłoś #2 Napisano 26 Marca 2010 no najtaniej chyba wyjdzie wymienić skrzynię. Ceny dość niskie w przeciwieństwie do naprawy ---------- Post added at 16:58 ---------- Previous post was at 16:56 ---------- od diesli napewno nie pasuje, inne przełożenia:fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #3 Napisano 26 Marca 2010 Witam, Mam taki mały problem... mianowicie dziś dość energicznie ruszyłem na wstecznym biegu i w skrzyni coś trzasnęło, od tamtej pory nie mam biegu wstecznego, na jego miejscu jest jedynka. Trójka czwórka i piątka są na swoim miejscu, żeby wrzucić dwójkę trzeba wcisnąć drążek tak jak do wstecznego i wtedy wrzucić drugi bieg. Czy ktoś wie co mogło się zepsuć? Czy naprawa będzie kosztowna? Czy da radę zrobić to samemu w warunkach domowych? Czy przekładka skrzyni biegów to dobry pomysł? Proszę doradźcie PS: Czy do passata b3 1.8 RP podejdzie skrzynia od innych typów passata (TD, TDi) lub innych modeli samochodów (audi 80, Golfy, Seati i inne) to pewnie mechanizm blokady dwuch biegów się wysypał i razem z 2 zazębia R Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturos Zgłoś #4 Napisano 26 Marca 2010 mielke, jeśli to byłoby to co piszesz to ew. naprawa byłaby kosztowna? Ogólnie czy opłaca się naprawiać skrzynie biegów czy bardziej opłacalna jest jej wymiana? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #5 Napisano 26 Marca 2010 dla zwykłego użytkownika szybciej będzie założyć inną skrzynię niż tą naprawić bo mało kto bawi się w naprawy a jeśli było by to co myślę to zależy jaki mechanizm tam jest jeśli kula i sprężynka to sam wiesz ze to grosze w porównaniu doi ceny skrzyni 400 - 500 zł + wymiana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #6 Napisano 26 Marca 2010 Jeśli to się stało przy ruszeniu to pewnie posypało się coś z wodzikami lub przesuwkami które załączają biegi. W sumie wszystko jest do naprawienia ale w tym przypadku myślę, że nie warto się z tym paprać. Jeśli nie zależy ci na czasie to rozbierz starą skrzynię... Jeśli jej nie ogarniesz to wtedy szukaj drugiej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matiskater Zgłoś #7 Napisano 26 Marca 2010 Dolacze sie do tematu wiec dzis zatrzymalem sie na skrzyzowaniu ruszajac nie moglem wrzucic jedynki ani dwojki dopiero trojka weszla jakos zajechalem do domu ( 4 i 5 normalnie dzialaly). W domu okazalo sie ze jeszcze wsteczny nie chce wejsc. I chyba nic sie nie da zrobic bez rozbierania skrzyni i co moze byc tego przyczyna moze ktos mial podobny przypadek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #8 Napisano 26 Marca 2010 Dolacze sie do tematu wiec dzis zatrzymalem sie na skrzyzowaniu ruszajac nie moglem wrzucic jedynki ani dwojki dopiero trojka weszla jakos zajechalem do domu ( 4 i 5 normalnie dzialaly). W domu okazalo sie ze jeszcze wsteczny nie chce wejsc. I chyba nic sie nie da zrobic bez rozbierania skrzyni i co moze byc tego przyczyna moze ktos mial podobny przypadek? ale zanim dojechales do krzyzowki bylo wszystko ok ? jesli bylo wpozadku wydaje mi sie ze przyczyna tkwi gdzie indziej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matiskater Zgłoś #9 Napisano 26 Marca 2010 No zanim dojechalem bylo ok ciegna sa wporzadku i chyba pozostaje szukac przyczyny wewnatrz skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motoamator Zgłoś #10 Napisano 26 Marca 2010 ciegna sa wporzadku ale to jeszcze nie oznacza że usterka jest na pewno wewnątrz skrzyni, trzeba dokładnie sprawdzić cały zewnętrzny mechanizm poruszany tymi cięgłami. Jeśli okaże się jednak że poszło coś w skrzyni, to doradzam wymianę skrzyni - sam to robiłem rok temu jak poszło mi łożysko wałka głównego. Skrzynię nowszą o 4 lata kupiłem za 350, tyle samo dałem za wymianę - gdybym miał kanał zrobiłbym sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #11 Napisano 26 Marca 2010 No zanim dojechalem bylo ok ciegna sa wporzadku i chyba pozostaje szukac przyczyny wewnatrz skrzyni jezeli nic nie trzaslo tz niebylo wyraznie slychac ze cos poszlo w skrzyni przyczyny najpierw bym szukal na zewnatrz a potem w srodku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuban Zgłoś #12 Napisano 26 Marca 2010 Dokładnie jak poprzednicy pisali . Jeżeli wchodzi Ci jedynka zamiast wstecznego , to najpierw spróbuj regulacji cięgna przy skrzyni , bo chrupnąć mogła poduszka , skrzynia się opuściła i rozregulowało się. Jak regulować było na forum. Ja bym od tego zaczął . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #13 Napisano 26 Marca 2010 Dolacze sie do tematu wiec dzis zatrzymalem sie na skrzyzowaniu ruszajac nie moglem wrzucic jedynki ani dwojki dopiero trojka weszla jakos zajechalem do domu ( 4 i 5 normalnie dzialaly). W domu okazalo sie ze jeszcze wsteczny nie chce wejsc. A ja to bym zaczął od sprawdzenia sprzęgła. Zgaś silnik i spróbuj wrzucić 1,2 lub wsteczny. Jeśli wejdą łatwiej niż na chodzącym silniku to znaczy że sprzęgło nie wysprzęgla do końca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matiskater Zgłoś #14 Napisano 26 Marca 2010 A ja to bym zaczął od sprawdzenia sprzęgła. Zgaś silnik i spróbuj wrzucić 1,2 lub wsteczny. Jeśli wejdą łatwiej niż na chodzącym silniku to znaczy że sprzęgło nie wysprzęgla do końca. 1,2 i wstecznego nie daje sie wrzucic nawet na zgaszonym silniku wiec sprzeglo odpada. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #15 Napisano 26 Marca 2010 1,2 i wstecznego nie daje sie wrzucic nawet na zgaszonym silniku wiec sprzeglo odpada. Coś masz nie hallo, normalnie wszystkie biegi wchodzą ładnie na "sucho". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian b4 Zgłoś #16 Napisano 6 Grudnia 2010 witam jestem nowy na forumpassat b4 1.9 td 94 r. mam problem ze skrzynia jak dojechalem do domu z pracy i po godz odpalilem auto nie wchodzila mi 1 ,2 ,5 i wsteczny nie mam pojecia co by moglo strzelic nic nie zgrzytnelo moze wy mi cos doradzicie pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #17 Napisano 6 Grudnia 2010 nie wchodzila mi 1 ,2 ,5 i wsteczny nie mam pojecia co by moglo strzelic nic nie zgrzytnelo moze wy mi cos doradzicie pomocy Sprawdź czy dobrze chodzą linki. Otwórz maskę i niech ktoś rusza wajchą, a ty patrz na skrzyni u góry jak pracuje zewnętrzny mechanizm zmiany biegów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebastian b4 Zgłoś #18 Napisano 6 Grudnia 2010 dzieki zaraz sprawdze ---------- Post added at 09:29 ---------- Previous post was at 09:06 ---------- urwal sie plastik co trzyma gorna linke przy skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinez Zgłoś #19 Napisano 6 Grudnia 2010 Mój problem polega na tym, że ciężko wrzucić jedynkę, a jeszcze ciężej wsteczny. Jedynkę wrzucam "przez" dwójkę. Gdzie szukać uszkodzenia? w skrzyni, czy w wybieraku?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #20 Napisano 6 Grudnia 2010 W wybieraku, pewnie już ma luzy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach