Skocz do zawartości
marek29

Zmiana zegarów 919 na 920 CAN Działa!

Rekomendowane odpowiedzi

Na liczniku starym czyli 919 wszystko leci normalnie.

 

Jedno mnie zdziwiło.

 

Jak podłączyłem nowy licznik to po przekręceniu stacyjki otworzył się w lewych tylnych drzwiach zamek - próbował się otworzyć bo drzwi były otwarte i tylko przeskoczył central - nigdy na starym liczniku tak się nie działo. Poza tym zauważyłem, że jak wyłączę klime (mam climatronika) i wyciągnę kluczyk po czym włączę zapłon to klima od razu się włącza - tak też nigdy nie było, bo jak ręcznie wyłączyłem klime to mogłem wyciągać, wkładać kluczyk i zawsze zapamiętywało jak miałem ustawioną klimę, a z nowym licznikiem zachowuje się jakbym za każdym wyciągnięciem kluczyka odłączał akumulator.

Dziwne to troche.

Myślałem, że może jest jakiś konflikt z klimą więc postanowiłem wykręcić i wypiąć kable od klimy ale zero efektu.

 

Coś chyba jest zdupczone tak mi się wydaje ale najdziwniejsze jest z tymi tylnymi drzwiami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jakaś magia świątecznego Goblina się wkradła :P sprawdź na innym liczniku :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam możliwości sprawdzenia na innym liczniku :( mam tylko ten stary 919 gdzie wszystko gra i ten nowy 920829A gdzie już nic nie gra i się cudawianki dzieją z centralem i klimą.

 

Tak na marginesie (bo 5 minut działał licznik 920), ładnie wygląda :)) warto dłubać aby zmienić licznik z golasa na 1/2 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co może być z nim nie "HELOŁ" co teraz ewentualnie zrobić z nim ?

Wszystko jak pilsał @jarucki wskazuje na zegary,ale jest jeszcze jedno "ale" ,masz xsenon? (chiński).

Jeżeli tak to znasz powód.......Ja mam , i miałem częste zwiechy zegarów.

Druga sprawa,jak kabelki Can ecu-dasch są zbyt cieńkie i nie splecione to też może powodować zakłucenia.

Edytowane przez marek29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
masz xsenon? (chiński)

Nie mam

Druga sprawa,jak kabelki Can ecu-dasch są zbyt cieńkie i nie splecione to też może powodować zakłucenia.

O to muszę sprawdzić bo kabelki mam 0,2 i nie są wogóle splecione tylko tak "rozrzucone" jak leciało ale gdybym odłączył CAN od ECU i liczników to powinien zadziałać licznik z tym, że nie pokazywał by spalania i obrotomierz by nie działał tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak,dokładnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to mam upierniczony licznik :( - prawdopodobnie

odłączyłem CAN i efekt taki sam.

 

Cały czas zastanawia mnie fakt dlaczego po założeniu licznika 829A i po przekręceniu zapłonu centralny zamek w tylnych lewych drzwiach przeskoczy tak jakby chciał się otworzyć ?

a może to nie uwalony licznik tylko jakiś konflikt na kablach ? bo to dziwne z tym centralem.

Nawet gdyby był uszkodzony to jak się nie mylę to moduł komfortu odpowiada za centrala a nie ECU silnika, a tymbardziej licznik ?

czy to jakoś ze sobą jest powiązane ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pierwsze podłączenie licznika i zdziwienie:

- godziny w ogóle nie wyświetlało, podświetlenie zegarów nie działa, po prawej gdzie kilometry pokazuje to jakieś dziwne znaczki zamiast cyfr itd.

- podłączyłem VAGa i ku mojemu zdziwieniu numeru licznika wogóle nie odczytało (było puste miejsce) a w pozostałych polach były całkowite głupoty łącznie ze znaczkami $ itd itd.

objawy typowe dla uszkodzonego epromu, fizycznie kostki bądź samego wsadu.

próbowałeś wgrać inny wsad z takim samym numerem licznika jak twój ?

czy to jakoś ze sobą jest powiązane ?

jest, ale nie do tego stopnia żeby licznik otwierał zamki.

próbowaleś przestawiać [19] CAN gateway ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tamten licznik już oddałem, teraz czekam na inny.

Wgrywałem inny wsad od tego licznika ale żadnego rezultatu.

Dam na pewno znać o postępach jak otrzymam nowy licznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowy licznik 1/2 FIS (z ringami) uruchomiony :)

Działa bez zarzutów, spalanie na postoju, chwilowe, średnie, ile na baku do przejechania itd.

Wszystko dokładnie tak jak opisane w tym temacie.

Podziękowania dla marek29 za ten ciekawy temat, dla pogromca za temat Wymiana licznika bez FIS na FIS - passat 3B i 3BG , czeka mnie jeszcze podciągnięcie kabli temperatury do licznika, podłączenie tempomatu i podmianka sterownika AIR.

Co do AIR to u mnie kontrolka pali się cały czas, nie gaśnie wogóle (stary sterownik).

 

Pytanie odnośnie podmiany sterownika AIR. Czy w starej wtyczce sa takie same piny jak w nowej ?

Czyli wystarczy powypinać piny ze starej wtyczki i wpiąć odpowiednio do nowej + pociągnąć CAN czy jednak są inne końcówki ?

 

Co do kodowania kluczy to potwierdzam, że nie trzeba zmieniać transponderów. Kodowanie za pomocą VAG-TACHO w minute bez najmniejszych problemów.

 

Mam jeszcze jedno pytanie.

Jak szedł sygnał otwartych drzwi do starego licznika ?

Na jakiś konkretny jeden pin czy jak ?

Wiadomo, że teraz nie ma "brzęczka otwartych" ale tak pomyślałem, że może malutki moduł zrobić który by brzęczał jakby dostał sygnał ;) ?

Czy źle myślę ?

Pozdrawiam

 

Jeżeli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o AB to piny są inne trzeba lutować, ja tego nie zrobiłem do dzisiaj ale może w nowym roku :D:D:D

Co do błędu na liczniku związanego z AB to przekoduj licznik i nie będzie widoczny ten błąd :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o sygnał otwartych drzwi kierowcy (tylko) to chyba jest na to patent :)

U siebie jak wstawiłem pierwszy licznik z 1/2 fis immo3 gdzie komunikacja jest wymagana z komfortem po Can to początkowo też nei miałem info o otwartych drzwiach kierowcy.

Skasowałem błędy o braku komunikacji w komforcie, następnie w liczniku a na końcu w bramce Can i zrobiłem jej recode na taką samą wartość jak była. Po tym zabiegu na blacie licznika pojawiła się ikonka drzwi i zaczął działać brzęczyk od świateł. Teraz mam drugi licznik z immo3 z pełnym fisem i była taka sama historia. Naturalnie nie mam sygnalizacji o drzwiach pasażera, ponieważ musiałbym wymienić komfort na nowszy.

Oryginalnie miałem licznik immo2.

Spróbujcie.

 

Jeżeli chodzi o pin otwartych drzwi kierowcy to jest 21 z niebieskiej wtyczki, jak się ją rozmontuje to są tam opisane skrajne piny, łatwo odszukać i policzyć który to.

Edytowane przez owies

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dziwny problem.

Po pierwsze jak zmieniałem licznik to okazało się, że kable pod CAN z licznika do OBDII były już podciągnięte - chyba, że one są standardowo podłączane nawet jak nie było licznika z CANem - ale po co ?

 

Kolejna sprawa.

Z modułem komfortu nie mogę się połączyć - nie wiem czy przed wymianą licznika miałem komunikacje.

Mam też problem z tylnymi drzwiami.

Po zamknięciu nie gasną mi światła wewnętrzne, a co za tym idzie alarm nie działa (dodatkowy), to znaczy działa prawidłowo bo "myśli", że drzwi są otwarte i co chwile "wyje".

Krańcówki w tylnych drzwiach są sprawne, jednak dziwnie działają bo jak ręcznie zamknę zamek (ten języczek zatrzasne) to słychać jak kliknie krańcówka i te lampki tylne pod drzwiami przygasną ale nie zgasną do końca.

Co z tym może być nie tak ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ArkadiuszB poradziłeś sobie z kontrolką otwartych drzwi bo ja walczyłem u siebie ale nic nawet "uwaliłem" moduł komfortu (nie było komunikacji ). Na szczęście moduł już działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie działa sygnalizacja otwartych drzwi o czym koledzy już szybciej pisali, że nie zadziała bo po CANie leci ta informacja.

Kolega owies podał sposób, który u mnie nie działa, a co do dołożenia jakiegoś prostego modułu dzwiękowego, który by dostawał sygnał z 21pinu to pewnie zadziała jednak ja tego na razie nie mam czasu zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie sposób kolegi owies też nie działa niby mam can ale moduł komfortu jest niestety 1jo więc babol :) A może to wina licznika ja mam ...920 825 . kolego OWIES jaki masz model licznika??

Edytowane przez mcaris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad takim zabiegiem:

 

Pin 26 i 27 w niebieskiej wtyczce to "światło postojowe, sygnał dla brzęczyka ostrzegawczego włączonego światła -H16-"

Czy z otwartych drzwi do pin 21 idzie taki sam sygnał jak do 26 i 27 ?

Jeżeli tak to może pin 21 przełożyć na 26 ?

 

Nie mam szczegółowych info na ten temat wiec może ktoś z Was coś więcej wie o tym ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój obecny licznik to 1J0920846 (1J0 bo mam golfa, nie passata) Próbowałem tego tez na 3B0920845 w oryginale jak i po wrzuceniu wsadu z golfa, również działało tyle że otwarte drzwi kierowcy były z komunikatem tekstowym oraz ikoną samochodu w miejscu gdzie wyświetlany jest RDS radia co swoją droga wyglądało lepiej niż teraz, no ale z obecnym licznikiem mam mniej problemów :)

 

Szkoda że u was to nie ruszyło, nie mam pomysłu dlaczego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam leona 2000r i wydaje mi się że jednak to będzie wina zegarów . W vagu w bramce CAN mam 0006 i niestety nie mogę zmienić ostatniej cyfry jakiej bym nie wpisał zawsze jest 6???? A jeszcze jedno OWIES po przekręceniu kluczyka świeci Ci się cała szafa czy np. wskazówki ???

Edytowane przez mcaris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w zegarach z końcówką 849 gdzie wszystko jest po CANie również nie mogłem zmienić kodowania bramki na jakiekolwiek inne niż 00006, w starszych bez problemu.

 

Po przekręceniu kluczyka ustawiłem sobie podświetlenie tarcz i wyświetlaczy, wskazówki dochodzą ze światłami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności