Skocz do zawartości
marek29

Zmiana zegarów 919 na 920 CAN Działa!

Rekomendowane odpowiedzi

Afn i Avg są kompatybilne jeśli chodzi o sterownik.

Afn nie miał komunikacji przez CAN.

Ja kierowałem się datą istniejącą na sterowniku (aukcje allegro ze zdjęciami).

Jeżeli data była powyżej 08/98 ,to w 99% był to silnik AVG z transmisją CAN (zegary 920).

Jest bardzo ciężko "wstrzelić" się w odpowiedni sterownik ponieważ auta z pompą VP i CAN-em występował tylko ok.roku.W 99/00 były już PD z zupełnie innym sterownikiem.

Ja zaryzykowałem zakup ...018GA i się udało ,nie znam innych (nie mówię że nie ma!!!).

Warto by było zapytać osób które posiadają ESI info-serw Bosch-a czy któryś z innych sterów do VP ma CAN.Ew. zapytać Mastersa na forum TDi,może pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki dla AFN i AVG są zamienne tak jak piszesz.

Te z końcówką GA i FT mają CAN.

Te sterowniki montowali od roku modelowego 2000 (w kodzie VIN litera -Y-), czyli od 05.1999 i do końca produkcji 3B.

Wcześniej nie było CAN. Badałem kiedyś takiego z silnikiem już na PD AJM, produkcja 03.1999 i był bez CAN, zegary 919.

 

Dla silników AHH sterownik z CAN ma końcówkę FS.

 

A dla AHU końcówka FQ i FR.

 

Ale 90 i 110PS były produkowane równolegle z PD więc trochę ich natłukli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to bardzo wiele wyjaśniłeś.

Wielkie dzięki.

Ja tak jak pisałem ,zaryzykowałem GA nie wiedziałem o innych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja tak jak pisałem ,zaryzykowałem GA nie wiedziałem o innych

ja na tygodniu zobaczę jaki siedzi w Octavi na VP po 2000 i jak będzie pasił to zrobie szybki przeszczep do Passata :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika że nic z tego nie będzie...............

W naszych autach jest komp z dwoma wtyczkami (018)....

W okolicach 2000roku (golf4 ,bora i pewnie oktawian z pompą VP) jest nowszy komp z wtyczką bodajże 120 pin (012).Oczywiście można go zaadoptować do aut <2000r ,ale trzeba robić zmianę pinów (wtyczka).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pytanie:

 

Czy po wymianie sterownika i licznika, odpaleniu tego zadziała kontrolka tempomatu, to tak z ciekawosci do tych co juz sa po.

 

 

pzdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tego Ci nie powiem bo jeszcze nie kupiłem wajchy do tempomatu :P ale problemu z tym nie powinno być :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Nie bardzo wiem o co Ci chodzi...........Napisałem że ster jest w pełni kompatybilny ,po zamianie zegarów oczywiście musisz zrobić adaptację

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chodzi mi o to czy na nowym sterowniku i zegarach po wlaczeniu tempomatu bedzie sygnalizowane to kontrolka w liczniku bo na starych zegarach i sterowniku bez can ta kontrolka nie dziala / nie ma jej.

 

poprawione0025.jpg

 

zdjecie z tematu o tempomacie

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=40076 post lazym

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za jakiś czas jak będę miał tempomata to Ci napisze co i jak :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy

 

Dzisiaj "przeszczepiłem" sobie ECU z 018P na 018GA.

 

Pierwsze spostrzeżenie to takie, że autko się lepiej zbiera (nie wiem czym to spowodowane).

Jednak mam pewien problem.

Na VAGu wyskakują mi następujące błędy:

18044 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Airbag Controller

P1636 - 35-00 - -

18034 - Powertrain Data Bus: Missing Message from TCU

P1626 - 35-00 - -

18058 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Instrument Cluster

P1650 - 35-00 - -

Możecie mi powiedzieć dlaczego tak się dzieje ?

 

Czy chodzi może o kodowanie ECU ?

Jeżeli tak to kablem KKL nic nie zrobię bo muszę mieć k+can ?

Dobrze myślę czy jednak źle ? ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18044 - Powertrain Data Bus: Missing Message from Airbag Controller

P1636 - 35-00 - -

to Ci będzie wywalało do póki nie zmienisz sterownika AB

kolejne dwa powinny być do wykasowania!

kodowałeś Licznik? czy masz jeszcze licznik 919?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze licznik 919, nic nie kodowałem.

W jaki sposób mogę wykasować dwa ostatnie błędy ?

Znasz może numer tego sterownika AB ?

 

 

Najważniejsze:

Czy w razie "w" przy tym błędzie AB otworzy sie poducha ?

Edytowane przez ArkadiuszB

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz mieć żadnego cana!!! Do 2007 wszystkie VAG-i robisz zwykłym KK-L em!!

Can nie jest i NIE będzie Ci do niczego potrzebny.

Co do zbierania..............miałem to samo.

Chyba inny odczyt przepływki.

Nie będę kopiował:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=7100

Mój post.

Ps.Napisz jakie masz kodowanie can (19) i jakie zegary przed czy po lifcie?

 

Jeżeli masz starsze zegary z "całymi" wskazówkami (nie po lifcie) wchodzisz vagiem w can-kodowanie ,wprowadzasz zame zera,i zapisz.

Edytowane przez marek29

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kodowania CAN nie mogę odczytać "no response from controller" więc muszę poszukać fulla chyba, że któryś z kolegów mnie poratuje ;)

Zegary mam sprzed liftu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam jeszcze licznik 919, nic nie kodowałem.
Kodowania CAN nie mogę odczytać "no response from controller" więc muszę poszukać fulla chyba, że któryś z kolegów mnie poratuje

Zegary mam sprzed liftu

jesli masz podpięty 919 to nie dziw się że CanGetway Ci nie śmiga :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha, no chyba, że tak :debil nie mam póki co sporej wiedzy na te tematy, po prostu sobie testuję z nudów w autku :)

 

Teraz pora poszukać zegarek z pełnym fisem.

Ten co mam to golas 3B0 919 861 J

Jaki powinienem szukać do tdi aby mi to zagrało wszystko ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

grunt to żeby był od Diesla a reszta to pal go licho :P czy to będzie pełny Fis czy 1/2 jak pełny to szukaj od 3B bo z 3BG mogą być schody - mowa oczywiście o pełnym fisie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
grunt to żeby był od Diesla a reszta to pal go licho

 

Benzynka też może być........epromoik + tarcza i będzie........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to szukaj od 3B bo z 3BG mogą być schody - mowa oczywiście o pełnym fisie

Bardziej mi się podobają zegary od 3BG ;)

Schody jakie mogą być ?

Wiadomo, że kluczyki bym musiał zmienić bo jest immo3

Przepinanie kabli z climatronika pod zegary (temp. zewnętrzna)

Nie było by info o otwartych drzwiach i "brzęczka" zapalonych świateł (można by było podmienić moduł komfortu i sterowniki w drzwiach ;) )

Z czym mogły by być jeszcze problemy ?

Z poziomem płynu hamulcowego, oleju, spryskiwacze ? czy z tym nie raczej ?

Ogólnie musiałbym poszukać jakieś rozpiski co po czym idzie w danych licznikach itd.

Teraz np. nie mam (i nie miałem) info o kończących się klockach hamulcowych a fajnie by było to sobie podłączyć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności