mcaris Zgłoś #101 Napisano 12 Stycznia 2011 (edytowane) Spoko taką ewentualność też wezmę pod uwagę :) Edytowane 12 Stycznia 2011 przez mcaris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #102 Napisano 19 Stycznia 2011 (edytowane) "w zegarach z końcówką 849 gdzie wszystko jest po CANie również nie mogłem zmienić kodowania bramki na jakiekolwiek inne niż 00006, w starszych bez problemu." Wiesz co? Tak się zastanawiam....Odczytywałeś eprom w zegarach XX9 i XX7 ,organizacja pamięci jest taka sama? Każda zmiana bramki Can jest zapisywana w komórce epromu,jeżeli organizacja pamięci jest taka sama to mogę zmieniać w swoim XX7 kodowanie Can ,potem odczytać i porównać odczyt epromu i będziemy w wiedzieć w której komórce jest zapisywana zmiana. W ten sposób będzie można zmienić kodowanie Can Nawet w XX9. Taki sam przypadek był z kalibracją spalania średniego ,w starszych szło ,a w nowszych trzeba było edytować komórki eprom. Jeszcze jedno,Polskim Vagiem często nie da się przekodować .U mnie poszło na 3.11 full (chyba najlepszy do takich akcjii). Pozdrawiam Edytowane 19 Stycznia 2011 przez marek29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #103 Napisano 20 Stycznia 2011 Odczytywałeś eprom w zegarach XX9 i XX7 ,organizacja pamięci jest taka sama? Nie, ale jest podobna. Nie jest identyczna w stosunku 1:1 ale w większości lekko "przesunięta" Każda zmiana bramki Can jest zapisywana w komórce epromu,jeżeli organizacja pamięci jest taka sama to mogę zmieniać w swoim XX7 kodowanie Can ,potem odczytać i porównać odczyt epromu i będziemy w wiedzieć w której komórce jest zapisywana zmiana. Próbuj Jako przykład mogę podać tryb pracy automat/manual, w 847, 845 jest to adres 174 który przechowuje wartość 15 dla manuala, w 849 jest to już zapisane pod 1B0 3.11 full (chyba najlepszy do takich akcjii) Tylko Polskie vagi to "wynalazki" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #104 Napisano 9 Lutego 2011 Temperatura działa druciarsku ale do zrobienia co prawda nie w moim ale działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość goldpedro Zgłoś #105 Napisano 14 Marca 2011 witam mam passka 2.3 VR5 rok 2000 bez fisa a chcialbym zalozyc zegary z pelnym fisem od 3bg czy jest to mozliwe jesli tak to prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #106 Napisano 14 Marca 2011 czy jest to mozliwe jesli tak to prosze o pomoc jest możliwe: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=52106 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #107 Napisano 23 Marca 2011 Zapaliła się iskierka na dodatkowe funkcje dla osób które założyły zegary z 3BG. Na 100% można zapalić kontrolkę otwartych drzwi na wyświetlaczu (zegary 1/2 fis) -bo to zrobiłem:) Oczywiście na starym komforcie (bez CAN-po analogu).Na 99% będzie działał sygnał pozostawionych świateł.Nie wiem czy uda mi się odpalić gong otwartych drzwi,ale tego nie było w 3B więc to nie problem-ale gadżet mógłby być. Dla osób które planują zmianę AirBag proponuję się wstrzymać ,bo może uda się zrobić kontrolę po "analogu". Więcej info zapodam w sobotę (brak czasu w tygodniu). Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
symeks Zgłoś #108 Napisano 23 Marca 2011 Marek, czekam niecierpliwie bo zegary i kabelki lezą u Ceglarza w garażu. pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #109 Napisano 25 Marca 2011 Witam Na chwilę obecną znalazłem sposób na "dzwięk" zapalonych świateł i otwartych dzwi. Wszystko co robię odnosi się 1/2fis!!! Na razie nie posiadam FULL-FISA! Oczywiście trzeba dolutować 3 elementy 1dioda i 2 rezystory w miejsce gdzie ich nie ma.To nie jest rzeźba! Po prostu dolutowanie brakujących elementów. A następnie zmienić jeden bit w eeprom zegarów (żeby wejście analogowe otwartych drzwi kierowcy było "widziane" przez ecu zegarów). Fotki zamieszczę w wekkend. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #110 Napisano 26 Marca 2011 ja mam pełny fis do testowania! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #111 Napisano 10 Kwietnia 2011 Witam Opis "drzwi" kierowcy dla 1/2Fis. http://chomikuj.pl/marek290/Passat+B5/Modyfikacje/aktywacja*2bdrzwi,547022681.rar Pozdrawiam Marek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #112 Napisano 10 Kwietnia 2011 Marek analizowales mozliwosc wykonania takiej modyfikacji w liczniku 3B0 920 929A? Bedzie dzialac twoja przerobka? W "komorce" 1EF jest wartosc '04'. PS. Dobra robota z tym opisem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #113 Napisano 10 Kwietnia 2011 (edytowane) Kolego szukając tej komórki wgrywałem wsady z różnych zegarów audi,golf oraz z zegarów "przedliftowych" passata 822. Tak że 1EF jest zgodne dla całej serii zegarów VDO. Warto sprawdzić. Sprawa jest prosta.Otwierasz zegary,podłączasz na stole. Bierzesz miernik ,ustawiasz go na "diodę-buzer" i przykładasz + miernika do nogi procka. Jeżeli pin jest "zablokowany" to wartość pomiaru względem masy wynosi ok.140mV. "odblokowana" noga procka to "przerwa" (na mierniku OL ,lub 1000). Pomiaru dokonujemy na podłączonych do zasilania zegarach.za Poza tym teraz sprawdzałem wsad od 929 i mam tam 08. Dobrze sprawdzasz? Edytowane 10 Kwietnia 2011 przez marek29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eror81 Zgłoś #114 Napisano 10 Kwietnia 2011 marek możesz podac patent na korekte spalania w nowszych licznikach 3bg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #115 Napisano 10 Kwietnia 2011 Marek, tak dobrze sprawdzam. U mnie siedzi 829A. W wsadzie sciagnietym z tego forum oraz w moim w pozycji 1EF mam '04'. We wszystkich innych wsadach poza 829A jest wartosc '08'. We wsadzie z 829AX jest '08'. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #116 Napisano 10 Kwietnia 2011 (edytowane) Marek, tak dobrze sprawdzam. U mnie siedzi 829A. W wsadzie sciagnietym z tego forum oraz w moim w pozycji 1EF mam '04'. We wszystkich innych wsadach poza 829A jest wartosc '08'. We wsadzie z 829AX jest '08'. To na pewno jest VDO? U znajomego w G4 jest zegar AX i to jest Motometer ,albo Bosch (nie pamiętam?). ---------- Post added at 23:18 ---------- Previous post was at 22:58 ---------- Marek analizowales mozliwosc wykonania takiej modyfikacji w liczniku 3B0 920 929A? Bedzie dzialac twoja przerobka? W "komorce" 1EF jest wartosc '04'. A tu napisałeś 929. To gdzie się pomyliłeś? 929 czy 829 ? ---------- Post added at 23:21 ---------- Previous post was at 23:18 ---------- marek możesz podac patent na korekte spalania w nowszych licznikach 3bg Było gdzieś na forum.Vagiem się nie da,ale ja edytowałem komórkę w eepromie. Jutro poszukam ,dam znać. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?p=542189#post542189 6. korekcja economy fudge factor. jest to korekcja wskazan fis ile nam nasz pasacik zużywa paliwka. czasem te dane róznią sie od tego co jest w rzeczywistości wiec jak komuś to przeszkadza może sobie poprawić. W komórce $145 mamy wartosc 100 (64 hex), zmieniając np. na 50 (32 hex) fis bedzie pokazywal o polowe mniejsze spalanie. Edytowane 10 Kwietnia 2011 przez marek29 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #117 Napisano 11 Kwietnia 2011 (edytowane) A tu napisałeś 929.To gdzie się pomyliłeś? 929 czy 829 ? Mój błąd. Chodziło mi o wersje 829A. To na pewno jest VDO?U znajomego w G4 jest zegar AX i to jest Motometer ,albo Bosch (nie pamiętam?). Tak na pewno VDO. Wyciagniete info z loga: Address 17: Instruments Labels: 3B0-920-xx5-17.lbl Part No: 3B0 920 829 A Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V04 Edytowane 11 Kwietnia 2011 przez DarekS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #118 Napisano 11 Kwietnia 2011 Darek ,zmieniaj tą komórkę na pewno nic się nie stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marek29 Zgłoś #119 Napisano 12 Kwietnia 2011 DarekS Masz rację. Dziś kupiłem xxx.849a Full-Fis i też mam wpis 04. Tam rekordy są przsunięte. Będę trybił w wekkend. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
owies Zgłoś #120 Napisano 12 Kwietnia 2011 (edytowane) marek29, tak się zastanawiam czy twój patent zadziała na komforcie 1C0 ? tak, może i bez sensu, z tego co pamiętam licznik nie był spięty CANem z komfortem a jednak świeci otwarta maska a drzwi już nie chcą. Licznik to 3B7 z W8. wyczytałem na necie że nawet w instalacjach z 1C0 był opcjonalnie osobny bezpośredni kabel do sygnalizacji drzwi kierowcy jak w 1J0 Edytowane 12 Kwietnia 2011 przez owies Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach