Skocz do zawartości
kris22bln

samopoziomowanie ,poziomowanie xenonow passat 3bg

Rekomendowane odpowiedzi

tylni czujnik po przekątnej z prawej strony czy z tej samej co przedni?

 

po tej samej co przedni, pod plasrikową osłoną tylnej belki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak zima troszke popuści biore się za montaż plan mam taki żeby najpierw pozakładać czujnik dopiero pużniej od nich ciągnąć wiązke do sterownika no i od lamp tak samo i dopiero w środku się bawić czy lepiej wyjść calą wiązką ze sterownika i na końcach dopasowywać? tak żeby było mniej roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja ci troche pomoge chłopaki ci pomogą (no i mi też) i wiązke sobie sam wystrugasz

 

Liczę na to i myślę ,że w takim wypadku poradzę sobie sam.Gość ma mi wyciąć wiązki jak najdalej się da.

 

---------- Post added at 08:31 ---------- Previous post was at 08:29 ----------

 

plan mam taki żeby najpierw pozakładać czujnik dopiero pużniej od nich ciągnąć wiązke do sterownika no i od lamp tak samo i dopiero w środku się bawić

 

To dobry plan ,bo autkiem w każdej chwili będziesz mógł się poruszać.Sam Tak zrobię najpierw wszystko pozaczepiam i wypuszczę kable pod licznik a później podłączę.Panowie jaki przekrój kabla zastosować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie jaki przekrój kabla zastosować?

 

ja stosowałem 0,5mm2 ale w schemacie jest również 0,35mm2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Cytat:

Napisał skwaru

plan mam taki żeby najpierw pozakładać czujnik dopiero pużniej od nich ciągnąć wiązke do sterownika no i od lamp tak samo i dopiero w środku się bawić

 

To dobry plan ,bo autkiem w każdej chwili będziesz mógł się poruszać.Sam Tak zrobię najpierw wszystko pozaczepiam i wypuszczę kable pod licznik a później podłączę.Panowie jaki przekrój kabla zastosować?

Robiłem to właśnie w ten sam sposób. Do czujników miałem popodłączane przewody (ze sporym zapasem ;-) ) i ciągnąłem je w kierunku sterownika. Z kolei do kostki sterownika wcześniej (w domu) popodłączałem pozostałe PINy (do lamp, do GALI do + do - do + po alternatorze T10b do bezpiecznika do złącza OBD oraz do bezpiecznika S20 też z odpowiednim zapasem). Też wydawało mi się że nie dam rady, że nie zrobię. Ale robiąc wiązkę mając schematy Krystiana poszło nadzwyczaj gładko :-). Potwierdzić może to Bartek :-).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kable które idą do czujników wydają się być grubsze ale może tylko na foto bo jeszcze czkam na przesyłkę,a więc do lam potrzebuję 4 żyły ,do czujników 3 żyły a reszta pojedyncze?

Edytowane przez M1A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kable które idą do czujników wydają się być grubsze ale może tylko na foto bo jeszcze czkam na przesyłkę,a więc do lam potrzebuję 4 żyły ,do czujników 3 żyły a reszta pojedyncze?

Dokładnie.

Wszystko zależy też od tego, gdzie umieścisz sterownik. My z Bartkiem wstawiliśmy z przodu, nad przekaźnikami a pod kierownicą. Oryginalnie jest z tyłu pod tapicerką w bagażniku. Jeżeli zdecydujesz się na oryginał. To wtedy możesz puszczać wiązkami przewody na tył (ale po pierwsze dużo więcej przewodów trzeba kupić no i ciągnąć wiązki na tył - przeczytaj mój post nr 6 w tym wątku). Do lamp ida wiązki po cztery przewody i każdy z tych przewodów wchodzi w sterownik. Natomiast od czujników (jak już pisał wcześniej Bartek - patrz też schematy elektryczne podane przez Krystiana) wychodzą po trzy przewody (razem sześć) a do sterownika wchodzą cztery. Plus i minus mają wspólny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wojtek wolałem się upewnić i im dłużej czytam te wszystkie posty tym bardziej jestem przekonany ,że to będzie bułka z masłem ,oczywiście dzięki pomocy waszej tz,chłopaków z Forum:kumple.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. U mnie jest fabryczne poziomowanie ale padł przedni czujnik. Napięcie stoi na 0,02v i ani ruszy.

Czu czujnik ztej aukcji będzie pasował? Pewnie różnice dotyczą wtyczki i gniazda. Normalnie powinien być o numerze 4B0 907 503 a ten ma numer 4E0907503C. Chodzi mi o sam czujnik bez blachy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. U mnie jest fabryczne poziomowanie ale padł przedni czujnik. Napięcie stoi na 0,02v i ani ruszy.

Czu czujnik ztej aukcji będzie pasował? Pewnie różnice dotyczą wtyczki i gniazda. Normalnie powinien być o numerze 4B0 907 503 a ten ma numer 4E0907503C. Chodzi mi o sam czujnik bez blachy.

Ja proponuję szukać oryginału (tego który przytoczyłeś). Przerabianie wtyczki (jeżeli nawet podejdzie czujnik z aukcji) rodzi koszty i dodatkową pracę.

Zapytaj się tego klienta czy nie ma właśnie 4B0907503 - ja u niego kupowałem swoje czujniki.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie trochę z innej beczki. Czy samo-poziomowanie jest potrzebne bardziej mi czy wszystkim innym? W tym momencie mi nie działa ale mogę spokojnie normalnie jeździć. Czy za cenę stu paru złotych jest sens kupować coś co w sposób ledwo odczuwalny poprawi komfort podróżowania (dla mnie)??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
(dla mnie)??
a co ty taki zapatrzony w siebie?

na zdrowy rozsadek, gdyby nie bylo potrzebne to by nie montowali, bo i po co??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a co ty taki zapatrzony w siebie?

heh Nie zapatrzony w siebie tylko szukający sensu.

 

na zdrowy rozsadek, gdyby nie bylo potrzebne to by nie montowali, bo i po co??

 

Grzanie tyłka też generalnie nie jest niezbędne ale to montują w autach bo to fajne jest. Może tak samo jest z samopoziomowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
szukający sensu.

oszczednosci :P
Grzanie tyłka też generalnie nie jest niezbędne ale to montują w autach bo to fajne jest. Może tak samo jest z samopoziomowaniem.
ok, juz nic nie mowie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ok, juz nic nie mowie

No to ja powiem.

Jak zapakuje 4 osoby do auta i będzie dostawał z przeciwka ciągle flesze (m.in. ode mnie - bo kolega jest Lublina) to może ?? zrozumie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę już pół roku i jeszcze nikt mi nie mrugał z powodu świateł zatem chyba nie jest tak źle. Poza tym jakby ktoś miał uwagi to pewnie by mi nawsadzał przez radio. Nadal więc wątpię w niezbędność samopoziomowania. "Myślę więc jestem" a takie jawne kwestionowanie czyjejś inteligencji jest chyba nie na miejscu...

to może ?? zrozumie.
...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżdżę już pół roku i jeszcze nikt mi nie mrugał z powodu świateł zatem chyba nie jest tak źle. Poza tym jakby ktoś miał uwagi to pewnie by mi nawsadzał przez radio. Nadal więc wątpię w niezbędność samopoziomowania. "Myślę więc jestem" a takie jawne kwestionowanie czyjejś inteligencji jest chyba nie na miejscu...

...

No cóż, może i nie jest na miejscu, ale:

"źdźbło w oku bliźniego widzisz, a belki w swoim nie dostrzegasz".

Czyli wg Ciebie inżynierownie z VW to idioci - bo wsadzili Ci coś do auta co zupełnie jest zbyteczne, naciągając przy tym Cię na dodatkowe koszta??!!

A tak szczerze mówiąc (na marginesie) to mnie też obraziłeś - bo napisałem że jak Ci zaczną mrugac to zrozumiesz. Skoro Ci nie mrugają to o co masz pretensję lub żal??!! Czytaj więc ze zrozumieniem i się nie obrażaj :-).

 

Ale odbiegamy od tematu samopoziomowania.

 

Podejrzewam że jak padł Ci czujnik to i opadły Ci soczewki - więc nie ma efektu olśnienia (oślepienia) jadących z przeciwka. Za to Ty masz ograniczone pole widzenia.

 

No to chyba tyle.

 

---------- Post added at 13:40 ---------- Previous post was at 13:27 ----------

 

Jasna sprawa ale tamten był tańszy,a poza tym to Skwaru zwinął mi czujniki sprzed nosa dwa za 250 zł ach szkoda,miałem do gościa dziś dzwonić i pytać się czy są sprawne,a tu zonk już kupione.Skwaru miał wczoraj dobry dzień najpierw po taniości kupił lampy później czujniki.

 

Sterownik już mam na oku a czujniki poszukiwania trwają,zadzwonię do gościa od którego kupiłem lampy może ma.

Pozdrawiam.

Tutaj też masz sterowniki w cenie można by rzec, niewygórowanej ;-) :

http://allegro.pl/sterownik-xenon-ksenon-poziomowanie-4z7-907-357-i1352917649.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pretensji i żalu a już tym bardziej się nie obrażam tylko dyskutuję :)

Co do inżynierów z VW i ich idiotyzmu to wystarczy wspomnieć lampkę schowka przed pasażerem czy mechanizm spryskiwania tylnej czyby w 3BG żeby wiedzieć że czasem tęsknili za rozumem.

Bez problemu przeszedłem badania techniczne pod kątem ustawienia świateł. Być może badają tylko nie oślepianie a jeśli lampy świecą na zderzak to ich to nie obchodzi:niekumam

Tak czy inaczej narazie chyba zostawię ten temat chyba żę trafię na jakąś okazję.

Mam jeszcze pytanie odnośnie poziomowania. Czy poziomowanie odbywa się również przy jeżdzie po nierównościach? Chodzi mi czy soczewki są ustawiane na bierząco (bez przerwy) na podstawie odczytu napięć z czujników czy tylko są raz ustawiane pod wpływem zmian obciążenia, załadowania auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam pretensji i żalu a już tym bardziej się nie obrażam tylko dyskutuję :)

Co do inżynierów z VW i ich idiotyzmu to wystarczy wspomnieć lampkę schowka przed pasażerem czy mechanizm spryskiwania tylnej czyby w 3BG żeby wiedzieć że czasem tęsknili za rozumem.

Bez problemu przeszedłem badania techniczne pod kątem ustawienia świateł. Być może badają tylko nie oślepianie a jeśli lampy świecą na zderzak to ich to nie obchodzi:niekumam

Tak czy inaczej narazie chyba zostawię ten temat chyba żę trafię na jakąś okazję.

Mam jeszcze pytanie odnośnie poziomowania. Czy poziomowanie odbywa się również przy jeżdzie po nierównościach? Chodzi mi czy soczewki są ustawiane na bierząco (bez przerwy) na podstawie odczytu napięć z czujników czy tylko są raz ustawiane pod wpływem zmian obciążenia, załadowania auta?

 

Krótko Ci odpowiem: lampkę schowka oraz zmywanie tylnej szyby czy to w kobi czy w hatchbacku mają też inne auta. Powiedzmy że inżynierowie tych marek się przyłożyli do pracy i zaprojektowali to solidnie. Ale do takich aut z xenonami zaprojektowali też auto-poziomowanie. Więc nie jest to wymysł tylko VW!!! Musi być i tyle.

 

W 3BG samopoziomowanie jest dynamiczne. Tzn zmienia się pod wpływem zmiany napięcia na czujnikach (wychalnia ramion czujników) podczas jazdy.

Jeżeli ustawiałeś światła na stacji diagnostycznej, to oznacza że masz je dobrze ustawione i nie ma zjawiska olśnienia jadących z naprzeciwka, ale do czasu. Jak zapakujesz trzy osoby z tyłu i towar do bagażnika, sytuacja się zmieni. Oczywiście dla nadjeżdżających z przeciwka.

U mnie diagnosta jak sprawdzał światła i zobaczył że to xenony - nie pozwolił mi nawet zgasić silnika. No i chwała mu za to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rozwianie wątpliwości. Jeszcze jedna kwestia. To, że przedni czujnik jest padnięty nie ulega wątpliwości. Chodzi mi o tylny. Kolega Mr.X w poście 65 pisał że napięcia na tylnym powinny wynosić od 1.9 do 3.3 U mnie wygląda to następująco:

blokik.jpg

Przy bujaniu samochodem, włażeniu w bagażnik i podnoszeniu tyłu ile mi fabryka dała (bez lewarka, ręcznie ;) ) napięcie wahało się w granicach 1.5 - 2.0 V

Czy to znaczy że drugi czujnik się kończy?? Jest jakaś opcja na podniesienie napięcia na czujniku? Wagiem czy przez przeginanie ramienia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności