Mr. X Zgłoś #61 Napisano 23 Lipca 2010 To sprawdź te napięcia. i to był powód błędu w sterowniku okazało się, że przedni czujnik miał napięcie ponad 4,6V więc musiałem podgiąć blachę by czujnik był pochylony lekko w dół (być może jakbym miał blachę montażową od zawieszenia standardowego problemu by nie było) po podgięciu czujnika napięcie na czujniku przednim jest w granicach 2,5V (na tylnym było cały czas w okolicach 2,3V teraz samopoziomowanie mogę już swobodnie zaprogramować aczkolwiek poczekam z tym do wymiany palników wraz z renowacją lamp wszystkim zaangażownaym moją sprawą dziękuję za pomoc ps. na angielskojęzycznym forum audi widziałem screeny gdzie napięcia na czujnikach były rzędu 1,5V i samopoziomowanie podobno działało lecz tak niskich napięć nie udało mi się ustawić nawet po zdemontowaniu czujnika co do kodowania sterownika to mój nie przyjął wartości podanej przez Marka (napęd przód 00015, u mnie po wpisaniu tej wartości nadal było 00007 więc nie zmieniłem kodowania) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #62 Napisano 23 Lipca 2010 i to był powód błędu w sterownikuokazało się, że przedni czujnik miał napięcie ponad 4,6V więc musiałem podgiąć blachę by czujnik był pochylony lekko w dół (być może jakbym miał blachę montażową od zawieszenia standardowego problemu by nie było) po podgięciu czujnika napięcie na czujniku przednim jest w granicach 2,5V (na tylnym było cały czas w okolicach 2,3V teraz samopoziomowanie mogę już swobodnie zaprogramować aczkolwiek poczekam z tym do wymiany palników wraz z renowacją lamp wszystkim zaangażownaym moją sprawą dziękuję za pomoc ps. na angielskojęzycznym forum audi widziałem screeny gdzie napięcia na czujnikach były rzędu 1,5V i samopoziomowanie podobno działało lecz tak niskich napięć nie udało mi się ustawić nawet po zdemontowaniu czujnika co do kodowania sterownika to mój nie przyjął wartości podanej przez Marka (napęd przód 00015, u mnie po wpisaniu tej wartości nadal było 00007 więc nie zmieniłem kodowania) No proszę, proszę - dobrze pisałem czepiając się napięć . Powiem jak moja żona: A NIE MÓWIŁEM GRATULACJE :-) Czekam na mały manual Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #63 Napisano 23 Lipca 2010 Czekam na mały manual oczywiście porzucam parę fotek z opisem uzupełniając Krystiana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #64 Napisano 23 Lipca 2010 panowie jak sprawdzić te napięcia na czujnikach?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #65 Napisano 23 Lipca 2010 (edytowane) panowie jak sprawdzić te napięcia na czujnikach?? vagiem w blokach pomiarowych sterownika samopoziomowania ---------- Post added at 17:06 ---------- Previous post was at 15:51 ---------- w związku z tym, iż również zamontowałem samopoziomowanie chciałbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami i uwagami najlepiej jeśli wyjmie się z wtyczki reflektora piny nr 2,4,6 oraz zaślepkę pinu nr3 (we wtyczce jest różowa blokada, którą należy cofnąć by wyjąć piny, piny demontujemy śrubokrętem zegarmistrzowskim prostując metalowe języczki pinów) i obsadzamy je uprzednio przygotowanymi nowymi pinami (najlepiej kupić na szrocie wtyczkę reflektora z pinami i krótkimi kabelkami, pinów wystarczy na obie wtyczki) po wyjęciu pinów wtyczka wyglądać będzie następująco: po obsadzeniu nowymi pinami wyglądać będzie tak: i to samo z wtyczką prawego reflektora: wiązki po obsadzeniu pinami obu reflektorów najlepiej jest puścić błotnikami, w tym celu odkręcami plastikowe nadkola i przekładamy do nich wiązki od strony komory silnika podpinamy je w uchwyty istniejących wiązek idących błotnikami i wchodzimy do kabiny istniejącymi przelotkami w kabinie wiązkę od strony pasażera przeciągamy na stronę kierowcy i zostawiamy z zapasem do podłączenia się pod wtyczkę sterownika samopoziomowania lewą stroną za jednym zamachem z wiązką od dołożonych pinów wtyczki reflektora należy pociągnąć wiązkę 3 przewodów do przedniego czujnika samopoziomowania, przy reflektorze wiązką należy zejść na dół by wyjść pod plastikowym nadkolem przy metalowych przewodach hamulcowych (na fotce owe przewody oraz istniejące otwory do zamontowania czujnika przedniego wiązkę (również 3 - przewodową) ciągniemy od sterownika pod plastikiem progowym, wchodzimy pod siedzisko węższej kanapy tylnej i poprzez przelotkę, którą idzie wiązka czujnika ABS'u i podłączamy do uprzednio zamontowanego czujnika tylnego nie będę powielał fotek ani opisu podłączeń wykonanych w pierwszym poście tego wątku przez Krystiana, bez którego zapewne nie wykonał bym samopoziomowania gdzyż świetnie to opisał, dodam od siebie mam nadzieję pomocne informację gdyby ktoś chciał zamontować sterownik tak jak zaproponował Wojtek czyli z przodu auta by nie ciągnąć od tyłu auta na przód wiązki 18 przewodów (na tył idą tylko 3) sterownik zamontowałem nad listwą przekaźnikową tak jak na poniższych fotkach: w autach, które nie miały fabrycznie samopoziomowania miejsce bezpiecznika nr8 jest wolne i należy je uzbroić takimi pinami: nie pamiętam skąd te piny mam ale można je nabyć w aso z kawałkiem przewodu, a zobaczyć jakie są w ofercie można na TEJ stronie (potrzebny będzie kawałek kabla z pinami o nr 000 979 133 E) oczywiście obsadzamy wolne miejsce bezpiecznikiem 5A jeszcze przerabiamy drobny szczegół a mianowicie zamieniamy potencjometr natężenia podświetlenia zegarów z wbudowaną regulację zasięgu reflektorów na wersję bez regulacji zasięgu reflektórów nr kostki oraz podłączenie przedstawia TA strona więc nie będę się rozpisywał na ten temat tak wyglądało przed wymianą klawisza: a tak po wymianie: na koniec należy wykonać adaptację samopoziomowania opisaną m.in w TYM wątku dodam tylko, że może pojawić się błąd 01539 - Headlights Not Adjusted 35-00 - - oznaczający, iż nie została zakończona adaptacja samopoziomowania jeśli błąd da się usunąć problemu nie ma przystępujemy do adaptacji samopoziomowania wg instrukcji, jeśli zaś błąd usunąć się nie chce należy co nie co posprawdzać gdyż sterownik poza ewentualnym błędem czujników czy silniczków regulacji za dużo więcej nam nie powie u mnie problem był z za dużym napięciem na czujniku przednim (było ponad 4,5V) a z tego co podał Krystian powinno być między 2,3 - 2,8V, na tylnym między 1,9 - 3,3V problem rozwiązałem w sposób taki, że podgiąłem blachę montażową czujnika przedniego i teraz mam około 2,5V na czujniku przednim po tym zabiegu błąd mogłem wykasować i wykonać adaptację samopoziomowania na koniec chciałbym podziękować wszystkim zaangażowanym w pomoc, którą udzielili mi w znalezieniu problemu z adaptacją samopoziomowania mam nadzieję, że mój opis w uzupełnieniu fotoporady Krystiana pomoże innym użytkownikom, którzy podejmą się wykonania samopoziomowania w swoim aucie a oto efekt końcowy: [ame] [/ame] Edytowane 14 Lutego 2011 przez Mr. X Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris22bln Zgłoś #66 Napisano 24 Lipca 2010 Dzieki Bartek za uzupelnienie opisu.Gratulacje,ciesze sie ,ze wkoncu zlozyles to do kupy :dobrze ,troszeczke czasu i nerwow to kosztowalo, ale jaki efekt Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #67 Napisano 27 Lipca 2010 Panowie a ja mam pytanie jeszcze jedno, napięcia sprawdzam w VAGu, wchodzę w bloki i kanał 2 bodajże, tam mam 2 wartości napięcia, jedno 2,50V jak podnoszę przód żabą to się zmienia, więc to jest czujnik przedni i jest OK, a czujnik tylny to okienko obok?? Tam mam 0,51V i się nie zmienia jak tył podnoszę Kanały od 3 w górę do 10 dalej nie sprawdzałem mam euror Chyba zaraz wjadę na kanał i dobiorę się do tylniego czujnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #68 Napisano 27 Lipca 2010 Panowie a ja mam pytanie jeszcze jedno, napięcia sprawdzam w VAGu, wchodzę w bloki i kanał 2 bodajże, tam mam 2 wartości napięcia, jedno 2,50V jak podnoszę przód żabą to się zmienia, więc to jest czujnik przedni i jest OK, a czujnik tylny to okienko obok?? Tam mam 0,51V i się nie zmienia jak tył podnoszę tak jest drugie okienko to wartość napięcia czujnika tylnego, wg tego co napisał Krystian zakres napięcia czujnika tylnego powinien być w granicach 1,9 - 3,3V więc sprawdź ten czujnik i zobacz czy będzie się napięcie zmieniać podczas ruszania ramieniem czujnika Kanały od 3 w górę do 10 dalej nie sprawdzałem mam euror u mnie jest to samo więc chyba tak ma być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slaweeek Zgłoś #69 Napisano 27 Lipca 2010 I zrobione i wszysto chula, lampki się poziomują przy starcie :marecek :kciuki Czujniki zakładałem w garażubo mi się nie chciało kanału ogarniać, i tylny źle założyłem, ruch zawieszenia nie powodował ugięcia czujnika, przełożyłem, napięcie na tyle 1,97V, test lamp działa. Dziękuję wszystkim za pomoc. MRr.X Tobie w szczególności, wykorzystałem też Twój opis podłączenia spryskiwaczy lamp. Teraz tylko zmienić potencjometr od regulacji wysokości zwykłych soczewek na ten do xenonu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #70 Napisano 27 Lipca 2010 Czujniki zakładałem w garażubo mi się nie chciało kanału ogarniać, i tylny źle założyłem, ruch zawieszenia nie powodował ugięcia czujnika, przełożyłem, napięcie na tyle 1,97V, test lamp działa. no i gra gitara Dziękuję wszystkim za pomoc. MRr.X Tobie w szczególności, wykorzystałem też Twój opis podłączenia spryskiwaczy lamp. cieszę się, że mogłem pomóc pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #71 Napisano 17 Sierpnia 2010 (edytowane) No ja też już jestem po montażu wszystkich klamotów no i na koniec oczywiście przeprowadziłem procedurę regulacji reflektorów. Niestety u mnie zawsze musi być inaczej niż u "wszystkich ludzi". Najpierw źle podłączyłem przewody do tylnego czujnika (zamiast w piny 1, 4, 5 - to w 1, 3, 5) - poprawiłem. Lampy ruszyły no i okazało się że opadły bardzo .... bardzo nisko. Pomyślałem że nie jest zrobiona procedura regulacji reflektorów. No to pod Vag i okazało się że nie mogę wejść w blok 04 "Basic Settings". Komp mi się ciągle wieszał. Próby ponownej instalacji Vaga nic nie pomagały. W końcu udało się zarejestrować program i udało się przeprowadzić regulację. Ale - lampy dalej były bardzo nisko. Postanowiłem je podnieść przy pomocy śrub regulacyjnych (przed wizytą na stacji diagnostycznej), prawa - ok, a lewa ZONK. Kręciłem kręciłem i przekręciłem. Coś strzeliło i lampa całekiem opadła. Podejrzewam że coś urwałem (choć wcale mocno nie kręciłem) wewnątrz lampy - nie wiem czy nie mam teraz ten sam problem co Bartek??!! Teraz już jestem mądrzejszy - bo śruby regulacyjne są na dole i górze lampy (trzeba było kręcić dolną - nie górną) - do wczoraj myślałem że tylko na górze. I byłem załamany jak regulowałem i lampa nie chciała się już podnieść wyżej - a świeciła do 4 m przed autem więc kręciłem i trzask . Dziś jak pogoda pozwoli będę ją wyjmował i rozbierał - dobrze że tutaj można wyjąć soczewkę nie tak jak przy "zwykłych" lampach. Ale zrzucanie zderzaka i klejenie już mnie przeraża - myślałem że już wszystko będzie Ok a tutaj kicha . Ps. Jakby ktoś był zainteresowany to mam do sprzedania jeden czujnik 4B0 907 503 i blachę do mocowania czujnika na tył 3B0 505 575 A (do nadwozia). Edytowane 17 Sierpnia 2010 przez Wojciechpop Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #72 Napisano 17 Sierpnia 2010 (edytowane) Kręciłem kręciłem i przekręciłem. Coś strzeliło i lampa całekiem opadła. Podejrzewam że coś urwałem (choć wcale mocno nie kręciłem) wewnątrz lampy - nie wiem czy nie mam teraz ten sam problem co Bartek??!! obawiam się Wojtku, że urwałeś prowadnicę soczewki przy samej kulce tak samo jak ja (śruba za mocno się wkręciła i rozerwała plastik) niestety nie skleisz tego niczym gdyż kulka wchodzi w jabłuszko mocowania soczewki i jako, że się w tym jabłuszku rusza to nie można tam żadnego kleju wpuścić zostaje Ci tylko zakup nowej prowadnicy, zadzwoń do TEJ firmy, mi kolega u nich załatwił, mają sporo lamp więc zapewne będą mieli z czego zdemontować Jakby ktoś był zainteresowany to mam do sprzedania jeden czujnik 4B0 907 503 jeśli możesz go przez jakiś czas potrzymać to bym go od Ciebie odkupił, wolał bym mieć coś na zapas aha a jak soczewki przed adaptacją za nisko opadły to zawsze można je podnieść wchodząc w kodowanie sterownika tam można zmieniać wartości, ja tam kombinowałem i też przy niektórych wartościach soczewki opadały na dół Edytowane 17 Sierpnia 2010 przez Mr. X Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #73 Napisano 17 Sierpnia 2010 aha a jak soczewki przed adaptacją za nisko opadły to zawsze można je podnieść wchodząc w kodowanie sterownikatam można zmieniać wartości, ja tam kombinowałem i też przy niektórych wartościach soczewki opadały na dół Też tak robiłem - zmieniałem wartości - a soczewki jak były na dole tak zostawały, u mnie to nie pomagało. Ale może coś źle robiłem!! Bartek - czujniki chyba tak szybko się nie psują , ale oczywiście mogę go dla Ciebie zatrzymać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #74 Napisano 17 Sierpnia 2010 Też tak robiłem - zmieniałem wartości - a soczewki jak były na dole tak zostawały, u mnie to nie pomagało. Ale może coś źle robiłem!! a jakie masz kodowanie bo ja 00007 i soczewki są prawie, że na samej górze po wpisaniu innego kodowania soczewki albo zostawały w tym samym miejscu albo zjeżdżały na dół i tam zostawały Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #75 Napisano 17 Sierpnia 2010 a jakie masz kodowanie bo ja 00007 i soczewki są prawie, że na samej górzepo wpisaniu innego kodowania soczewki albo zostawały w tym samym miejscu albo zjeżdżały na dół i tam zostawały Kodowałem i 00005 i 00007 i 00015 i nic . Qrcze to zmartwiłeś mnie tym urwaniem i brakiem możliwości klejenia. Ile dałeś za tę część u tego klienta? Wydawało mi się że mocno nie kręciłem i TRZASK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #76 Napisano 17 Sierpnia 2010 Ile dałeś za tę część u tego klienta? 30pln z tym, że poprosiłem kolegę o odbiór osobisty więc nie płaciłem za wysyłkę Wydawało mi się że mocno nie kręciłem i TRZASK. mi też wydawało się, że mocno nie kręciłem ale widocznie śruba była mocno wkręcona i wystarczyło kilka obrotów by rozerwała prowadnicę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #77 Napisano 17 Sierpnia 2010 30pln z tym, że poprosiłem kolegę o odbiór osobisty więc nie płaciłem za wysyłkę To chyba zacznę już do nich dzwonić. Bo jak nic mam pękniętą tę część. Bo nie wierzę że kulka wyskoczyła. Było wczoraj już ciemno (nie mogłem dobrze zobaczyć) ale pod palcem nie wydawało mi się że trzymam kulkę . Jest róznica mędzy lewą a prawą lampą, odnośnie tej części (nie wydaje mi się - ale może)? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #78 Napisano 17 Sierpnia 2010 est róznica mędzy lewą a prawą lampą, odnośnie tej części (nie wydaje mi się - ale może)? ja też przeholowałem z ręczną regulacją i też w pierwszej chwili myślałem, że wypadła kulka z jabłuszka ale nie mogłem jej wsunąć ale po wyjęciu lampy okazało się, że kulka jest w jabłuszku a reszta się oderwała co ciekawsze Wojtku ja też uszkodziłem tą prowadnicę w lewej lampie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #79 Napisano 17 Sierpnia 2010 ja też przeholowałem z ręczną regulacją i też w pierwszej chwili myślałem, że wypadła kulka z jabłuszka ale nie mogłem jej wsunąć ale po wyjęciu lampy okazało się, że kulka jest w jabłuszku a reszta się oderwała co ciekawsze Wojtku ja też uszkodziłem tą prowadnicę w lewej lampie Coż za dziwny zbieg okoliczności - ale marne to pocieszenie dla mnie i dla Ciebie . Kontakt z tą Firmą już złapany, część mają :-) tylko nie bardzo chcą wysyłać, nie wiem dlaczego? Zobaczymy co będzie dalej - mają się odezwać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #80 Napisano 20 Sierpnia 2010 Montaż samopoziomowania zakończony pełnym sukcesem (choć tak jak pisałem wcześniej bez niespodzianek się nie nie obyło ). Oczywiście prowadnica soczewki w lampie wymieniona, bo rzeczywiście ani kleić ani spawać się tego nie da. Na przyszłość dla zainteresowanych: - górna regulacja soczewki to regulacja: lewo - prawo (trzeba regulować bardzo umiejętnie, gdyż bez użycia siły podczas regulacji można urwać prowadzenie soczewki) - dolna regulacja soczewki: góra - dół Oczwiście mówię o bixenonie. Nawet wczoraj, jak byłem na diagnostyce aby wyregulować światła gość zaczął kręcić mi górną - bo zawsze górną się reguluje oznajmił. Ja poprosiłem o regulację dolną śrubą, no i tak mi wyregulował - choć kręcił nosem że go pouczam. Do opisu Krisa oraz Bartka mogę dodać że zrobiłem sobie "przyrząd" do wyjmowania pinów ISO, na wzór takiego "ustrojstwa": ze starego wkrętaka, bardzo pomocny był przy wyjmowaniu pinów z kostek w lampach, przy wyjmowaniu pina z gniazda bezpiecznika nr 20 (ja wszystko lutowałem), a także z kostki t10b (też dolutowałem przewód do pina). Nie rozbiłem fotek z montażu, gdyż koledzy: Krystian oraz Bartek zrobili to w sposób wyczerpujący. Jedynie czego nie zrobiłem (zaoferowany montażem zapomniałem ) a miałem zrobić to pomierzyć długości przewodów (poszczególnych wiązek) - zawsze jednak można dać ze sporym zapasem - ja tak robiłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach