Mr. X Zgłoś #161 Napisano 1 Grudnia 2010 tylni czujnik po przekątnej z prawej strony czy z tej samej co przedni? po tej samej co przedni, pod plasrikową osłoną tylnej belki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skwaru Zgłoś #162 Napisano 1 Grudnia 2010 No to jak zima troszke popuści biore się za montaż plan mam taki żeby najpierw pozakładać czujnik dopiero pużniej od nich ciągnąć wiązke do sterownika no i od lamp tak samo i dopiero w środku się bawić czy lepiej wyjść calą wiązką ze sterownika i na końcach dopasowywać? tak żeby było mniej roboty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #163 Napisano 2 Grudnia 2010 ja ci troche pomoge chłopaki ci pomogą (no i mi też) i wiązke sobie sam wystrugasz Liczę na to i myślę ,że w takim wypadku poradzę sobie sam.Gość ma mi wyciąć wiązki jak najdalej się da. ---------- Post added at 08:31 ---------- Previous post was at 08:29 ---------- plan mam taki żeby najpierw pozakładać czujnik dopiero pużniej od nich ciągnąć wiązke do sterownika no i od lamp tak samo i dopiero w środku się bawić To dobry plan ,bo autkiem w każdej chwili będziesz mógł się poruszać.Sam Tak zrobię najpierw wszystko pozaczepiam i wypuszczę kable pod licznik a później podłączę.Panowie jaki przekrój kabla zastosować? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #164 Napisano 2 Grudnia 2010 Panowie jaki przekrój kabla zastosować? ja stosowałem 0,5mm2 ale w schemacie jest również 0,35mm2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #165 Napisano 2 Grudnia 2010 Cytat: Napisał skwaru plan mam taki żeby najpierw pozakładać czujnik dopiero pużniej od nich ciągnąć wiązke do sterownika no i od lamp tak samo i dopiero w środku się bawić To dobry plan ,bo autkiem w każdej chwili będziesz mógł się poruszać.Sam Tak zrobię najpierw wszystko pozaczepiam i wypuszczę kable pod licznik a później podłączę.Panowie jaki przekrój kabla zastosować? Robiłem to właśnie w ten sam sposób. Do czujników miałem popodłączane przewody (ze sporym zapasem ) i ciągnąłem je w kierunku sterownika. Z kolei do kostki sterownika wcześniej (w domu) popodłączałem pozostałe PINy (do lamp, do GALI do + do - do + po alternatorze T10b do bezpiecznika do złącza OBD oraz do bezpiecznika S20 też z odpowiednim zapasem). Też wydawało mi się że nie dam rady, że nie zrobię. Ale robiąc wiązkę mając schematy Krystiana poszło nadzwyczaj gładko :-). Potwierdzić może to Bartek :-). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #166 Napisano 2 Grudnia 2010 (edytowane) Kable które idą do czujników wydają się być grubsze ale może tylko na foto bo jeszcze czkam na przesyłkę,a więc do lam potrzebuję 4 żyły ,do czujników 3 żyły a reszta pojedyncze? Edytowane 3 Grudnia 2010 przez M1A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #167 Napisano 3 Grudnia 2010 Kable które idą do czujników wydają się być grubsze ale może tylko na foto bo jeszcze czkam na przesyłkę,a więc do lam potrzebuję 4 żyły ,do czujników 3 żyły a reszta pojedyncze? Dokładnie. Wszystko zależy też od tego, gdzie umieścisz sterownik. My z Bartkiem wstawiliśmy z przodu, nad przekaźnikami a pod kierownicą. Oryginalnie jest z tyłu pod tapicerką w bagażniku. Jeżeli zdecydujesz się na oryginał. To wtedy możesz puszczać wiązkami przewody na tył (ale po pierwsze dużo więcej przewodów trzeba kupić no i ciągnąć wiązki na tył - przeczytaj mój post nr 6 w tym wątku). Do lamp ida wiązki po cztery przewody i każdy z tych przewodów wchodzi w sterownik. Natomiast od czujników (jak już pisał wcześniej Bartek - patrz też schematy elektryczne podane przez Krystiana) wychodzą po trzy przewody (razem sześć) a do sterownika wchodzą cztery. Plus i minus mają wspólny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M1A Zgłoś #168 Napisano 3 Grudnia 2010 Dzięki Wojtek wolałem się upewnić i im dłużej czytam te wszystkie posty tym bardziej jestem przekonany ,że to będzie bułka z masłem ,oczywiście dzięki pomocy waszej tz,chłopaków z Forum:kumple. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolgr Zgłoś #169 Napisano 3 Grudnia 2010 Witam. U mnie jest fabryczne poziomowanie ale padł przedni czujnik. Napięcie stoi na 0,02v i ani ruszy. Czu czujnik ztej aukcji będzie pasował? Pewnie różnice dotyczą wtyczki i gniazda. Normalnie powinien być o numerze 4B0 907 503 a ten ma numer 4E0907503C. Chodzi mi o sam czujnik bez blachy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #170 Napisano 3 Grudnia 2010 Witam. U mnie jest fabryczne poziomowanie ale padł przedni czujnik. Napięcie stoi na 0,02v i ani ruszy.Czu czujnik ztej aukcji będzie pasował? Pewnie różnice dotyczą wtyczki i gniazda. Normalnie powinien być o numerze 4B0 907 503 a ten ma numer 4E0907503C. Chodzi mi o sam czujnik bez blachy. Ja proponuję szukać oryginału (tego który przytoczyłeś). Przerabianie wtyczki (jeżeli nawet podejdzie czujnik z aukcji) rodzi koszty i dodatkową pracę. Zapytaj się tego klienta czy nie ma właśnie 4B0907503 - ja u niego kupowałem swoje czujniki. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolgr Zgłoś #171 Napisano 3 Grudnia 2010 Mam pytanie trochę z innej beczki. Czy samo-poziomowanie jest potrzebne bardziej mi czy wszystkim innym? W tym momencie mi nie działa ale mogę spokojnie normalnie jeździć. Czy za cenę stu paru złotych jest sens kupować coś co w sposób ledwo odczuwalny poprawi komfort podróżowania (dla mnie)?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #172 Napisano 3 Grudnia 2010 (dla mnie)?? a co ty taki zapatrzony w siebie?na zdrowy rozsadek, gdyby nie bylo potrzebne to by nie montowali, bo i po co?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolgr Zgłoś #173 Napisano 4 Grudnia 2010 a co ty taki zapatrzony w siebie? heh Nie zapatrzony w siebie tylko szukający sensu. na zdrowy rozsadek, gdyby nie bylo potrzebne to by nie montowali, bo i po co?? Grzanie tyłka też generalnie nie jest niezbędne ale to montują w autach bo to fajne jest. Może tak samo jest z samopoziomowaniem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Luke Zgłoś #174 Napisano 4 Grudnia 2010 szukający sensu. oszczednosci Grzanie tyłka też generalnie nie jest niezbędne ale to montują w autach bo to fajne jest. Może tak samo jest z samopoziomowaniem. ok, juz nic nie mowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #175 Napisano 6 Grudnia 2010 ok, juz nic nie mowie No to ja powiem. Jak zapakuje 4 osoby do auta i będzie dostawał z przeciwka ciągle flesze (m.in. ode mnie - bo kolega jest Lublina) to może ?? zrozumie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolgr Zgłoś #176 Napisano 6 Grudnia 2010 Jeżdżę już pół roku i jeszcze nikt mi nie mrugał z powodu świateł zatem chyba nie jest tak źle. Poza tym jakby ktoś miał uwagi to pewnie by mi nawsadzał przez radio. Nadal więc wątpię w niezbędność samopoziomowania. "Myślę więc jestem" a takie jawne kwestionowanie czyjejś inteligencji jest chyba nie na miejscu... to może ?? zrozumie.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #177 Napisano 6 Grudnia 2010 Jeżdżę już pół roku i jeszcze nikt mi nie mrugał z powodu świateł zatem chyba nie jest tak źle. Poza tym jakby ktoś miał uwagi to pewnie by mi nawsadzał przez radio. Nadal więc wątpię w niezbędność samopoziomowania. "Myślę więc jestem" a takie jawne kwestionowanie czyjejś inteligencji jest chyba nie na miejscu...... No cóż, może i nie jest na miejscu, ale: "źdźbło w oku bliźniego widzisz, a belki w swoim nie dostrzegasz". Czyli wg Ciebie inżynierownie z VW to idioci - bo wsadzili Ci coś do auta co zupełnie jest zbyteczne, naciągając przy tym Cię na dodatkowe koszta??!! A tak szczerze mówiąc (na marginesie) to mnie też obraziłeś - bo napisałem że jak Ci zaczną mrugac to zrozumiesz. Skoro Ci nie mrugają to o co masz pretensję lub żal??!! Czytaj więc ze zrozumieniem i się nie obrażaj :-). Ale odbiegamy od tematu samopoziomowania. Podejrzewam że jak padł Ci czujnik to i opadły Ci soczewki - więc nie ma efektu olśnienia (oślepienia) jadących z przeciwka. Za to Ty masz ograniczone pole widzenia. No to chyba tyle. ---------- Post added at 13:40 ---------- Previous post was at 13:27 ---------- Jasna sprawa ale tamten był tańszy,a poza tym to Skwaru zwinął mi czujniki sprzed nosa dwa za 250 zł ach szkoda,miałem do gościa dziś dzwonić i pytać się czy są sprawne,a tu zonk już kupione.Skwaru miał wczoraj dobry dzień najpierw po taniości kupił lampy później czujniki. Sterownik już mam na oku a czujniki poszukiwania trwają,zadzwonię do gościa od którego kupiłem lampy może ma. Pozdrawiam. Tutaj też masz sterowniki w cenie można by rzec, niewygórowanej : http://allegro.pl/sterownik-xenon-ksenon-poziomowanie-4z7-907-357-i1352917649.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolgr Zgłoś #178 Napisano 6 Grudnia 2010 Nie mam pretensji i żalu a już tym bardziej się nie obrażam tylko dyskutuję Co do inżynierów z VW i ich idiotyzmu to wystarczy wspomnieć lampkę schowka przed pasażerem czy mechanizm spryskiwania tylnej czyby w 3BG żeby wiedzieć że czasem tęsknili za rozumem. Bez problemu przeszedłem badania techniczne pod kątem ustawienia świateł. Być może badają tylko nie oślepianie a jeśli lampy świecą na zderzak to ich to nie obchodzi:niekumam Tak czy inaczej narazie chyba zostawię ten temat chyba żę trafię na jakąś okazję. Mam jeszcze pytanie odnośnie poziomowania. Czy poziomowanie odbywa się również przy jeżdzie po nierównościach? Chodzi mi czy soczewki są ustawiane na bierząco (bez przerwy) na podstawie odczytu napięć z czujników czy tylko są raz ustawiane pod wpływem zmian obciążenia, załadowania auta? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojciechpop Zgłoś #179 Napisano 7 Grudnia 2010 Nie mam pretensji i żalu a już tym bardziej się nie obrażam tylko dyskutuję Co do inżynierów z VW i ich idiotyzmu to wystarczy wspomnieć lampkę schowka przed pasażerem czy mechanizm spryskiwania tylnej czyby w 3BG żeby wiedzieć że czasem tęsknili za rozumem. Bez problemu przeszedłem badania techniczne pod kątem ustawienia świateł. Być może badają tylko nie oślepianie a jeśli lampy świecą na zderzak to ich to nie obchodzi:niekumam Tak czy inaczej narazie chyba zostawię ten temat chyba żę trafię na jakąś okazję. Mam jeszcze pytanie odnośnie poziomowania. Czy poziomowanie odbywa się również przy jeżdzie po nierównościach? Chodzi mi czy soczewki są ustawiane na bierząco (bez przerwy) na podstawie odczytu napięć z czujników czy tylko są raz ustawiane pod wpływem zmian obciążenia, załadowania auta? Krótko Ci odpowiem: lampkę schowka oraz zmywanie tylnej szyby czy to w kobi czy w hatchbacku mają też inne auta. Powiedzmy że inżynierowie tych marek się przyłożyli do pracy i zaprojektowali to solidnie. Ale do takich aut z xenonami zaprojektowali też auto-poziomowanie. Więc nie jest to wymysł tylko VW!!! Musi być i tyle. W 3BG samopoziomowanie jest dynamiczne. Tzn zmienia się pod wpływem zmiany napięcia na czujnikach (wychalnia ramion czujników) podczas jazdy. Jeżeli ustawiałeś światła na stacji diagnostycznej, to oznacza że masz je dobrze ustawione i nie ma zjawiska olśnienia jadących z naprzeciwka, ale do czasu. Jak zapakujesz trzy osoby z tyłu i towar do bagażnika, sytuacja się zmieni. Oczywiście dla nadjeżdżających z przeciwka. U mnie diagnosta jak sprawdzał światła i zobaczył że to xenony - nie pozwolił mi nawet zgasić silnika. No i chwała mu za to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolgr Zgłoś #180 Napisano 7 Grudnia 2010 Dzięki za rozwianie wątpliwości. Jeszcze jedna kwestia. To, że przedni czujnik jest padnięty nie ulega wątpliwości. Chodzi mi o tylny. Kolega Mr.X w poście 65 pisał że napięcia na tylnym powinny wynosić od 1.9 do 3.3 U mnie wygląda to następująco: Przy bujaniu samochodem, włażeniu w bagażnik i podnoszeniu tyłu ile mi fabryka dała (bez lewarka, ręcznie ) napięcie wahało się w granicach 1.5 - 2.0 V Czy to znaczy że drugi czujnik się kończy?? Jest jakaś opcja na podniesienie napięcia na czujniku? Wagiem czy przez przeginanie ramienia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach