kyniovtg Zgłoś #41 Napisano 23 Marca 2010 A powiedz mi czy robisz jakieś większe trasy i dajesz mu w palnik,bo ja kiedyś miałem awx-a i robiąc trasę 1500km większość autostrady to potrafił mi łyknąć 4 litry i brał ile mu wlałem,okazało się,że pierścien zrobił się kwadratowy. Jeszcze możesz sprawdzić jak pompki na vagu podają,bo w moim przypadku była zapieczona w tym cylindrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kyniovtg Zgłoś #42 Napisano 23 Marca 2010 Nogman,dlaczego nie napisałeś,że jesteś po remoncie silnika! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #43 Napisano 23 Marca 2010 Pisalem juz tyle razy ze glowa mala. To co moze byc przyczyna ze jak przyspieszam to puszcza siwo-niebieskigo dymaka a przy zbutowaniu na postoju juz tylko siwego. Czy to ma cos wspolnego z turbina przez ktora plynie olej i jest go wiecej przy obciazeniu i gdzies przedostaje sie na czesc goraca turbiny i go pali. Juz nie wiem co mam myslec. Dzieki za jakakolwiek pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marwitko Zgłoś #44 Napisano 23 Marca 2010 a najwiecej bierze ci jak ostro butujesz i predkosc tak do 170 mam podobnie i turbo po regeneracji dalej tak polyka ,podobno to normalne ,według tematow na forum ,w innych watkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #45 Napisano 23 Marca 2010 A mi sie wydaje ze to nie jeste normalne. Wiem ze norma VW jest 1lr na 1000km ale to tylko sciema VW. Jakies inne podpowiedzi plis? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
byry007 Zgłoś #46 Napisano 24 Marca 2010 A na jakim oleju jezdzisz ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #47 Napisano 24 Marca 2010 Wymienialem turbine tylko nie wiem jak byla regenerowala. Koles wystawil jako nowa a w warsztacie powiedzieli ze regenerowana. Dla mnie wygladala jak nowka. Ile zapłaciłeś, to wiele wyjaśni czy nowa czy nie, bo jeśli źle zregenerowana to dalej będzie puszczać olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #48 Napisano 24 Marca 2010 Olej z norma 505.01. Za turbo dalem okolo 1300pln tak wiec standardowo z zewnatrz wygladalo jak nowe, czyste itp. Tak wiec ponawiam pytanie czy ma to jakis zwiazek z turbo ze raz puszcza siwy dymek a raz siwo-niebieski. Plis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #49 Napisano 25 Marca 2010 (edytowane) Za turbo dalem okolo 1300pln tak wiec standardowo z zewnatrz wygladalo jak nowe, czyste itp. Tak wiec ponawiam pytanie czy ma to jakis zwiazek z turbo ze raz puszcza siwy dymek a raz siwo-niebieski. Plis czyli na 100% regenerowane i jest wielce prawdopodobne że to ono puszcza olej.... wyczyść dolot z oleju, odma w butelkę i pojeździj trochę, to chociaż wykluczysz bądź potwierdzisz ubytek z tej strony. Co do gorącej strony, jak jest po regeneracji i puszcza w dolot, to na 90% puszcza i na gorącą stronę, a że łatwiej zacząć sprawdzanie od zimnej to tak zrób. Gorąca jest trudna do zdiagnozowania, bo wyciek np. z plecionki to raczej już potop oleju. Po drugie na gorącej, może być olej z turbiny jak i z silnika... co dalej trzeba określać skąd. Jest duże prawdopodobieństwo że taki ubytek oleju wynika z kilku problemów... np. turbo, pierścienie, uszczelniacze... bo nawet wymiana tych rzeczy nie zawsze idzie z rozwiązaniem problemu. Edytowane 25 Marca 2010 przez kujon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cz4ng Zgłoś #50 Napisano 26 Grudnia 2013 Witam i przepraszam za odświerzenie starego teamatu. Wczoraj po przejechaniu 2tys km zapaliła się zółta kontrolka oleju. Sprawdziłem i brakuje oleju nie ma nic na bagnecie (jutro będe wiedzieć ile ). 2tys km temu zauważyłem wyciek oleju z rury idącej do intercooler-a mechanik powiedział te to zawór egr tak puszcza. Coś mi nie pasowało i po poszperaniu na forum pomyślałem że może być to odma . Kupiłem oil catch tank ale problem nie zniknął . Z dolotu na łączeniach cały czas jest kropla oleju po odłączeniu zimnej rury od turbiny też jest olej passacik wali z rury niebieskim dymem . 6msc temu czyściłem turbine i miała luzy na wirniku. Moje pytanie ten znikający olej to umierająca turbina czy pierścienie ? passat 1.9 115km atj 2000r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aras123 Zgłoś #51 Napisano 26 Grudnia 2013 Przecież każde dziecko wie że olej w dolocie to głównie z odmy jest.. Turbo to najlepiej się diagnozuje na warsztacie, a nie na "OKO". odmę można wyeliminować dając rurę w eter lub do butelki po odłączeniu zimnej rury od turbiny też jest olej obstawiam uszczelnienie turbo, też tak miałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #52 Napisano 27 Grudnia 2013 Witam To że ma luz na wirniku turbina to z tego co słyszałem nie świadczy o uszkodzonej turbinie. Ja u siebie też zauważyłem luz i na giełdzie jak sprawdziłem w regenerowanych że też występuje luz to gość od turbin powiedział że taki luz to norma bo nie jest zalana olejem i ma prawo...(wiem że w aucie jest zalana i też ma luz) ale wydaje mi się że one po prostu jakiś muszą mieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rufus110hp Zgłoś #53 Napisano 18 Lutego 2014 (edytowane) Witam Panowie Mam taki problem z turbo a mianowicie z gruszką. Na górze gruszki przy przewodzie podciśnienia mam olej. :ocochodzi http://zapodaj.net/acf6bb881cb3f.jpg.html http://zapodaj.net/4681fdeda67d9.jpg.html http://zapodaj.net/e036ce354d6eb.jpg.html Myłem 2 razy gruszkę i po około 500 Km robi się mokro. Jak na razie turbo jest suche. Vacu pompa w AFN może zaciągać olej? pozdro Edytowane 18 Lutego 2014 przez Rufus110hp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #54 Napisano 17 Marca 2014 Witam, mam problem taki, że ok 10 tyś temu po kupnie auta wymieniałem co potrzeba czyli olej, filtry itd...do wymiany poszło również turbo ponieważ miało luz wzdłużny i stała geometria takwięc u użytkownika "blaszek3333" na znanym portalu aukcyjnym zakupiłem turbo używane po przeglądzie i szkiełkowaniu z oryginalnym środkiem bez luzów ....po 3-4 miesiącach turbo znowu przeładowywało (n75 wyczyściłem, wężyki wymienione, grucha po odkręceniu od turba pięknie pracuje ) wyczyściłem zatem geometrię.....starałem się cyklicznie dawać w palnik na trasie po nagrzaniu ale po kolejnych 4 miesiącach znowu przeładowanie.....po rozebraniu zauważyłem, że turbo się poci po stronie gorącej co doprowadza do powstawania nagaru z oleju i przycinania geometrii.....sprzedawca twierdzi ,że turbo ok ,że to wina złego odpowietrzenia skrzyni korbowej lub uszczelniaczy na zaworach lecz ubytek oleju oscyluje u mnie ok 0,5l na 10000 ...czy taka teza może byc prawdziwa i faktycznie doprowadzać do wycieku po stronie gorącej turbo ? dodam ,że miałem dziurę w IC ale został wymieniony na nowy, oleju w dolocie tylko taki "film olejowy" nic sie nie lało .... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #55 Napisano 17 Marca 2014 tak, tylko coś jest na rzeczy, że puszcza turbo po stronie gorącej i robi się nagar pomimo cyklicznego "przedmuchiwania" na 3 biegu do 4 tyś obrotów...... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #56 Napisano 17 Marca 2014 tak, tylko coś jest na rzeczy, że puszcza turbo po stronie gorącej i robi się nagar pomimo cyklicznego "przedmuchiwania" na 3 biegu do 4 tyś obrotów...... To odkrec tlumnik od turba i odchul odpal auto i będziesz miał pewność czy to turbo puszcza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Suchy_PL_ Zgłoś #57 Napisano 17 Marca 2014 miałem turbine rozebrana to widziałem ,ze puszcza przy wirniku strony gorącej zapewne uszczelniacz ale bardziej chodzi mi o tezę sprzedawcy co do złego odpowietrzenia skrzyni korbowej...tyle, że u mnie odma wydaje się być ok bo jest wilgotno ale nie cieknie litrami tylko taki film olejowy po 10tyś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #58 Napisano 19 Marca 2014 Kolego jak masz mokro po stronie gorącej turbiny to nic innego jak tylko pompowanie oleju w wydech przez uszczelnienia turbiny. Niech Ci nikt nie opowiada o czym innym. Taki stan prowadzi notorycznie do zakoksowania zmiennej geometrii i efekt jest wiadomy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer_84 Zgłoś #59 Napisano 9 Kwietnia 2015 Witam, czy moze mi ktos powiedziec czy olej w tym miejscu to norma czy jakas powazna anomalia? Dodam ze mam usuniety EGR i auto zachowuje sie poprawnie. Dodadkowo interesuje mnie cel założenia tej rury. Czy jest to jakieś chłodzenie powietrza do turbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #60 Napisano 10 Kwietnia 2015 Rura doprowadza zimne, przepuszczone przez IC powietrze do kolektora ssącego. Olej w tym miejscu to anomalia, wymień oring przy EGR lub sam EGR, jeśli się poci. Ostatecznie możesz to "olać", jeśli wyciek jest niewielki, oring nie pomaga, a nie chcesz wywalać kasy... wytrzesz czasem i tyle... choć wiadomo, będzie to klasyczny "drut"... Tak czy owak olej w dolocie to odma lub turbo - poczytaj forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach