Angelus Zgłoś #41 Napisano 24 Marca 2010 witam seryjnie mam 16" z zimówkam 205/55 Jakie ET powinno być przy feldze 17" i oponce235/45?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #42 Napisano 24 Marca 2010 witam seryjnie mam 16" z zimówkam 205/55Jakie ET powinno być przy feldze 17" i oponce235/45?? Fabryka dawała felgi 7,5x17 z ET47. Tutaj znajdziesz dokładne rozmiary felg: http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/felgen/index.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawaroti Zgłoś #43 Napisano 26 Marca 2010 (edytowane) ja w swoim mam 215/55 R17 i po przeczytaniu całego posta zastanawiam się czy to nie za duża wysokość. Pewnie będę miał zaniżoną prędkość (różnica między oponami letnimi i zimowymi wychodzi 36mm). Paska kupiłem niedawno właśnie z takimi oponami. Zimówki 205/55 R16 zawyżały prędkość względem nawigacji. Dzisiaj robiłem wymianę ale nawigacji już nie mam. Edytowane 26 Marca 2010 przez pawaroti Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #44 Napisano 7 Czerwca 2010 Prosze o wybaczenie, ale mam pytanie w druga stronę. Mój pasek stoi na gumach 215/55/16. Mam prawie nówki 205/60/16. Mogę go na nich postawić ? Przełamanie prędkości mnie nie martwi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
d1roman Zgłoś #45 Napisano 7 Czerwca 2010 Prosze o wybaczenie, ale mam pytanie w druga stronę. Mój pasek stoi na gumach 215/55/16. Mam prawie nówki 205/60/16. Mogę go na nich postawić ? Przełamanie prędkości mnie nie martwi. według mnie możesz spokojnie założyć te z serii 60, między nimi jest niecałe 5mm różnicy w wysokości Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #46 Napisano 7 Czerwca 2010 Mam prawie nówki 205/60/16. Niby tak, ale nie jest to jak VW nakazał. Powinno być 55. Poza tym 60 śmiesznie wygląda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #47 Napisano 7 Czerwca 2010 Mój gumiarz właśnie 205/60/16 ma w B6 na zimę. Wygląda lepiej niż 205/55/16, wnęka jest bardziej wypełniona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #48 Napisano 7 Czerwca 2010 Powinno być 55. Poza tym 60 śmiesznie wygląda Po czym wnosisz? Dla jednego śmiesznie jest 55, dla innego 60 . 205/60/16 jest wyższa od 215/55/16 i może trochę zaniżać prędkości, ale ma to pomijalne znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WW Zgłoś #49 Napisano 8 Czerwca 2010 Dzięki za odpowiedzi. Kieruje się raczej praktycznością. Na naszych drogach wyższa opona ma dodatkowe zalety. 10 mm mniej szerokości nie popsuje tak bardzo optyki, a od prostowania felgi wybawić może. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolgr Zgłoś #50 Napisano 10 Czerwca 2010 Ja u siebie (z przodu) mam dokładnie takie opony i mam wrażenie że prędkościomierz zawyża o jakieś 20-25km/h. Jadę w miarę przepisowo (jak inni) a tu na budziku 120... Teraz muszę kupić dwie sztuki i zastanawiam się czy brać 60tki czy może 55, 65. Już sam nie wiem. Chciałbym aby przekłamania jeśli już muszą być to żeby było jak najmniejsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #51 Napisano 10 Czerwca 2010 Jadę w miarę przepisowo (jak inni) a tu na budziku 120 To sprawdź prędkość nawigacją, a nie na oko... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolgr Zgłoś #52 Napisano 10 Czerwca 2010 To sprawdź prędkość nawigacją, a nie na oko... Chwilowo nie mam jak tego zrobić bo tel w serwisie. Już trochę lat jeżdżę i wiem jak wygląda 120 na godzinę i to nijak się ma do tego co twierdzi mój licznik. Wiem że to kwestia opon ale nie wiem jaki jest rozmiar fabrycznych gum. 55, 60, 65? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #53 Napisano 10 Czerwca 2010 Wiem że to kwestia opon ale nie wiem jaki jest rozmiar fabrycznych gum. 55, 60, 65? Fabrycznie był: 195/65/15 205/60/15 205/55/16 225/45/17 Także rozmiarowo opony masz dobre-jeśli podałeś prawidłowy link. A zadam Tobie może dziwne pytanie-podziałkę masz dobrą w liczniku Auto nie jest po przekładce, albo same zegary Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Festexx Zgłoś #54 Napisano 10 Czerwca 2010 A ja latam na 225/50/17 i jest wszystko ok nic nie obciera a i komfort nie jest tragiczny jak na profilu 45 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolgr Zgłoś #55 Napisano 10 Czerwca 2010 Przekładka jest wykluczona. Dekodowany VIN twierdzi że auto jest left-hand drive więc o to jestem spokojny. A co do liczników to nie wiem jak powinno być. Ja mam obroty do 5 tyś a prędkość do 260. Jednak a propos właściwych liczników to montując cb zauważyłem parę ciekawych rzeczy. Otóż auto jest z 2003 a mieszek dźwigni zmiany biegów datowany jest na 2006. Może się szybko zużył i przy 300tyś przebiegu jaki mam ktoś wcześniej pomyślał o zmianie. Druga rzecz to plastik środkowej konsoli, ten osłaniający drążek jest wyprodukowany w czechach... Tak powinno być? Jeśli nie to spore prawdopodobieństwo że więcej gratów jest wymienianych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #56 Napisano 10 Czerwca 2010 O kraj produkcji nie musisz się martwić. Wiele części vw produkuje w innych niż germany krajach. Np fotele w B6 są made in poland... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karolgr Zgłoś #57 Napisano 11 Czerwca 2010 A co z licznikami? Jeśli są właściwe to co powoduje takie zawyżanie prędkości? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #58 Napisano 11 Czerwca 2010 Jeżdżę już drugi sezon na 205/60/R16 i sobie chwalę. Wyższy komfort jazdy (lepsza amortyzacja nierówności i większa odporność na "pływanie" w koleinach) niż na moich poprzednich z profilem 215/55 i bezpieczniej dla alufelg, zawieszenia przy dziurach, krawężnikach, a do tego mniejsze spalanie o 0,5l z oponami Michelin Energy Saver. Mam również zimówki w tym rozmiarze Vredestein Snowtrac 3 i równie dobrze się spisują. Wg mnie nadwozie lepiej się komponuje z większymi kołami, bo mniejsza dziura pozostaje w nadkolu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rojasek Zgłoś #59 Napisano 12 Czerwca 2010 Wg mnie nadwozie lepiej się komponuje z większymi kołami, bo mniejsza dziura pozostaje w nadkolu. Ciekawe co mówisz ciekawe Nie rozumiem szczerze mówiąc tego rozumowania. Wam na 55 jest za twardo? Czy to po prostu kwestia $? Bo na 55 jest na prawdę miękko, i ja nie odczuwam dużej różnicy między 17' 235/45/17 na lato a zimowymi 205/55/16, a prowadzi się jak po szynach. Wiadomo na dziury trzeba uważać no ale... bez przesady! Nie jest tak tragicznie, a to że bujnie trochę przy 235 no cóż , ale wynagradza to na prostej, równej drodze. Wole jeździć bezpiecznie niż "wygodnie" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Matsil Zgłoś #60 Napisano 13 Czerwca 2010 Wg mnie nadwozie lepiej się komponuje z większymi kołami, bo mniejsza dziura pozostaje w nadkolu. Tak, pod warunkiem, że w parze idzie większa felga. Trudno nazwać coś ładnym, jak felga ma 15" a profil opony wynosi 80, mimo, że nadkole wypełnione . Takie rzeczy, to tylko w terenówkach. Bo na 55 jest na prawdę miękko, i ja nie odczuwam dużej różnicy między 17' 235/45/17 na lato a zimowymi 205/55/16, a prowadzi się jak po szynach. Nie gadaj, różnica jest, a przynajmniej u mnie była. Co prawda miałem zawieszenie sportline ale zawsze. Z tym prowadzniem jak poszynach, to choćby założyć 18" to i tak zawieszenie passata jest na tyle średnie, że na wiele pozwolić sobie nie można, chociażby w porównaniu z fordem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach