Skocz do zawartości
gringo71

jaki zamiennik rozmiaru opon?

Rekomendowane odpowiedzi

witam seryjnie mam 16" z zimówkam 205/55

Jakie ET powinno być przy feldze 17" i oponce235/45??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam seryjnie mam 16" z zimówkam 205/55

Jakie ET powinno być przy feldze 17" i oponce235/45??

Fabryka dawała felgi 7,5x17 z ET47. Tutaj znajdziesz dokładne rozmiary felg: http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/felgen/index.htm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja w swoim mam 215/55 R17 i po przeczytaniu całego posta zastanawiam się czy to nie za duża wysokość.

Pewnie będę miał zaniżoną prędkość (różnica między oponami letnimi i zimowymi wychodzi 36mm). Paska kupiłem niedawno właśnie z takimi oponami. Zimówki 205/55 R16 zawyżały prędkość względem nawigacji. Dzisiaj robiłem wymianę ale nawigacji już nie mam.

Edytowane przez pawaroti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prosze o wybaczenie, ale mam pytanie w druga stronę.

 

Mój pasek stoi na gumach 215/55/16.

Mam prawie nówki 205/60/16.

 

Mogę go na nich postawić ?

 

Przełamanie prędkości mnie nie martwi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prosze o wybaczenie, ale mam pytanie w druga stronę.

 

Mój pasek stoi na gumach 215/55/16.

Mam prawie nówki 205/60/16.

 

Mogę go na nich postawić ?

 

Przełamanie prędkości mnie nie martwi.

 

według mnie możesz spokojnie założyć te z serii 60, między nimi jest niecałe 5mm różnicy w wysokości

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam prawie nówki 205/60/16.

Niby tak, ale nie jest to jak VW nakazał.

Powinno być 55. Poza tym 60 śmiesznie wygląda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój gumiarz właśnie 205/60/16 ma w B6 na zimę.

Wygląda lepiej niż 205/55/16, wnęka jest bardziej wypełniona.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Powinno być 55. Poza tym 60 śmiesznie wygląda

Po czym wnosisz? Dla jednego śmiesznie jest 55, dla innego 60 :).

205/60/16 jest wyższa od 215/55/16 i może trochę zaniżać prędkości, ale ma to pomijalne znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Kieruje się raczej praktycznością.

Na naszych drogach wyższa opona ma dodatkowe zalety.

10 mm mniej szerokości nie popsuje tak bardzo optyki, a od prostowania felgi wybawić może.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie (z przodu) mam dokładnie takie opony i mam wrażenie że prędkościomierz zawyża o jakieś 20-25km/h. Jadę w miarę przepisowo (jak inni) a tu na budziku 120... Teraz muszę kupić dwie sztuki i zastanawiam się czy brać 60tki czy może 55, 65. Już sam nie wiem. Chciałbym aby przekłamania jeśli już muszą być to żeby było jak najmniejsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jadę w miarę przepisowo (jak inni) a tu na budziku 120

 

 

To sprawdź prędkość nawigacją, a nie na oko...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To sprawdź prędkość nawigacją, a nie na oko...

Chwilowo nie mam jak tego zrobić bo tel w serwisie. Już trochę lat jeżdżę i wiem jak wygląda 120 na godzinę i to nijak się ma do tego co twierdzi mój licznik. Wiem że to kwestia opon ale nie wiem jaki jest rozmiar fabrycznych gum. 55, 60, 65?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiem że to kwestia opon ale nie wiem jaki jest rozmiar fabrycznych gum. 55, 60, 65?

Fabrycznie był:

195/65/15

205/60/15

205/55/16

225/45/17

Także rozmiarowo opony masz dobre-jeśli podałeś prawidłowy link.

A zadam Tobie może dziwne pytanie-podziałkę masz dobrą w liczniku :?: Auto nie jest po przekładce, albo same zegary :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja latam na 225/50/17 i jest wszystko ok nic nie obciera a i komfort nie jest tragiczny jak na profilu 45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekładka jest wykluczona. Dekodowany VIN twierdzi że auto jest left-hand drive więc o to jestem spokojny. A co do liczników to nie wiem jak powinno być. Ja mam obroty do 5 tyś a prędkość do 260. Jednak a propos właściwych liczników to montując cb zauważyłem parę ciekawych rzeczy. Otóż auto jest z 2003 a mieszek dźwigni zmiany biegów datowany jest na 2006. Może się szybko zużył i przy 300tyś przebiegu jaki mam ktoś wcześniej pomyślał o zmianie. Druga rzecz to plastik środkowej konsoli, ten osłaniający drążek jest wyprodukowany w czechach... Tak powinno być? Jeśli nie to spore prawdopodobieństwo że więcej gratów jest wymienianych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O kraj produkcji nie musisz się martwić.

Wiele części vw produkuje w innych niż germany krajach.

Np fotele w B6 są made in poland... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co z licznikami? Jeśli są właściwe to co powoduje takie zawyżanie prędkości?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę już drugi sezon na 205/60/R16 i sobie chwalę.

Wyższy komfort jazdy (lepsza amortyzacja nierówności i większa odporność na "pływanie" w koleinach) niż na moich poprzednich z profilem 215/55 i bezpieczniej dla alufelg, zawieszenia przy dziurach, krawężnikach, a do tego mniejsze spalanie o 0,5l z oponami Michelin Energy Saver.

Mam również zimówki w tym rozmiarze Vredestein Snowtrac 3 i równie dobrze się spisują.

Wg mnie nadwozie lepiej się komponuje z większymi kołami, bo mniejsza dziura pozostaje w nadkolu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wg mnie nadwozie lepiej się komponuje z większymi kołami, bo mniejsza dziura pozostaje w nadkolu.

Ciekawe co mówisz ciekawe :D

 

Nie rozumiem szczerze mówiąc tego rozumowania. Wam na 55 jest za twardo? Czy to po prostu kwestia $? Bo na 55 jest na prawdę miękko, i ja nie odczuwam dużej różnicy między 17' 235/45/17 na lato a zimowymi 205/55/16, a prowadzi się jak po szynach. Wiadomo na dziury trzeba uważać no ale... bez przesady! Nie jest tak tragicznie, a to że bujnie trochę przy 235 no cóż , ale wynagradza to na prostej, równej drodze. Wole jeździć bezpiecznie niż "wygodnie"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wg mnie nadwozie lepiej się komponuje z większymi kołami, bo mniejsza dziura pozostaje w nadkolu.

Tak, pod warunkiem, że w parze idzie większa felga. Trudno nazwać coś ładnym, jak felga ma 15" a profil opony wynosi 80, mimo, że nadkole wypełnione :). Takie rzeczy, to tylko w terenówkach.

 

Bo na 55 jest na prawdę miękko, i ja nie odczuwam dużej różnicy między 17' 235/45/17 na lato a zimowymi 205/55/16, a prowadzi się jak po szynach.

Nie gadaj, różnica jest, a przynajmniej u mnie była. Co prawda miałem zawieszenie sportline ale zawsze. Z tym prowadzniem jak poszynach, to choćby założyć 18" to i tak zawieszenie passata jest na tyle średnie, że na wiele pozwolić sobie nie można, chociażby w porównaniu z fordem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności