Skocz do zawartości
KrisT

Klimatronik - naprawa silnika klapy regulacji temperatury - błąd 4F7, siłownik V68

Rekomendowane odpowiedzi

widzę na niej trochę smaru
Ja go usunalem, ale tez sie zastanawialem skad on sie tam wzial ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ten zabieg na moim v68 i .... błędu nie ma dziś cały dzień jeździłem i zczytałęm błędy to V68 nie ma ale są V71 i V85 czy je też muszę czyścić i czy się dać bez demontazu deski :) ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobiłem ten zabieg na moim v68 i .... błędu nie ma dziś cały dzień jeździłem i zczytałęm błędy to V68 nie ma ale są V71 i V85 czy je też muszę czyścić i czy się dać bez demontazu deski :) ???

Jezeli wykasowanie nic nie daje to niestety tak,wymiana lub czyszczenie.Sprobuj wypiac i wpiac wtyczke od silniczka(czasami to pomaga)

Ja u siebie mialem te same blędy V68 i V71 i V85,po zrobieniu pierwszego i drugiego blędow nie ma,a klimatronic chadzia jak nowy...A wczesniej grzal na maxa( bo V68 niesprawny) i obieg zamkniety sie nie zamykał i halasowal po wyzej 120km/h( bo v71 byl niesprawny)

Edytowane przez andyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

 

u mnie również pokazuje 4F7 ale.... działają nawiewy, działa klima jeśli chodzi o chłodzenie, natomiast jest problem z ogrzewaniem auta, w zeszłą zimę wogóle mi nie nagrzewał wnętrza a kilka dni temu ustawiłem na 22C to kilka minut grzał a potem zaczął dmuchać chłodnym powietrzem na każdym trybie eco,auto, obieg zamknięty, wogóle nie dmucha ciepłym powietrzem a numer błędu to 4F7 002

 

co o tym myślicie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.

Koledzy mam następujące błędy w climatronicu 4F7, 4F8, 4FA i 25b, jaki może być koszt usunięcia tych usterek? Jeśli podobne pytanie kiedyś juz padło to proszę o wyrozumiałość, jestem tutaj nowy. Przy wyłączonym climatronicu w aucie robi się strasznie ciepło, panel climatronica mruga przez ok 30 sekund po czym świeci normalnie zarówno wyłączony jak i włączony. Jestem z Poznania, może polecicie jakiś dobry warsztat który zajmuję się auto klimą? Udało mi się znaleźć, że lekarstwem na te dolegliwości może być wykasowanie błędów VAGiem , chociaż nie zawsze.

Edytowane przez michael85

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wymieniłem termostat ponieważ samochód praktycznie nie ogrzewał wnętrza i teraz już grzeje, dodatkowo przestało wyrzucać płyn G12 przez awaryjny przelew w zbiorniczku, natomiast błąd dalej wyskakuje, przy sprawdzaniu komputerem pokazuje że to V68 i że występuje sporadycznie, w firmie tuningowej powiedzieli że to kwestia styków bo sprawdzili i silniczki działają a jak wiadomo Passaty mają problem z wodą:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj wymieniłem termostat ponieważ samochód praktycznie nie ogrzewał wnętrza i teraz już grzeje, dodatkowo przestało wyrzucać płyn G12 przez awaryjny przelew w zbiorniczku, natomiast błąd dalej wyskakuje, przy sprawdzaniu komputerem pokazuje że to V68 i że występuje sporadycznie, w firmie tuningowej powiedzieli że to kwestia styków bo sprawdzili i silniczki działają a jak wiadomo Passaty mają problem z wodą:)

Mialem ten sam blad,kasowalem go 2 razy .Tez dzialal ale sie zacinal i to wystarczylo zeby zle podawal temperature na klapy.Niestety wymiana mnie czekala lub czyszczenie:dupablada

tu masz linka do tego tematy V68 http://forum.vw-passat.pl/threads/74130-Klimatronik-naprawa-silnika-klapy-regulacji-temperatury-blad-4F7-silownik-V68

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za info:) zajmę się tym:), znowu wycieka mi G12 i nie widać skąd, masakra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie klima pokazuje dwa błędy 4f8 i 25b problem tkwi w nawiewie na szybę nie wieje nawiew na szybę boczną lewa strona i nawiew na szybę czołową też lewa strona.Moje pytanie skoro silniczek by był uszkodzony to chyba obydwie strony by nie działały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wymieniłem dziś silniczek V68. Po dokładnej analizie jak go sprawdzić (m.in. kanał 11 w climatroniku) zauważyłem że poprzedni zachowywał się grzanie i schładzanie. Ten reaguje od 18 do 24, później wartości 14-25 na kanale 11. Poprzedni przeczyszczę i zobaczę co i jak. Ale póki co, ustawiam temp i jest temp :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

---------- Dodano o 15:11 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:03 ----------

 

[/color]

Witam

Wymieniłem dziś silniczek V68. Po dokładnej analizie jak go sprawdzić (m.in. kanał 11 w climatroniku) zauważyłem że poprzedni zachowywał się grzanie i schładzanie. Ten reaguje od 18 do 24, później wartości 14-25 na kanale 11. Poprzedni przeczyszczę i zobaczę co i jak. Ale póki co, ustawiam temp i jest temp :)

Jezeli juz go wymieniles zobacz jak dziala, przy ustawieniach temperatury raz dawaj mniej a potem wiecej temperatury na panelu.Powinien delikatnie cykac i zmniejszac nawiew wraz z temperatura(reka sprawdzaj na nawiewie)Powinien tez trzymac temperature a nie wariowac i podawac raz na szybe ,raz na twarz ,raz na nogi.Jezeli jest sprawny silniczek to od razu bedzie dzialal.:D

 

---------- Dodano o 15:15 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:11 ----------

 

Mam pytanie klima pokazuje dwa błędy 4f8 i 25b problem tkwi w nawiewie na szybę nie wieje nawiew na szybę boczną lewa strona i nawiew na szybę czołową też lewa strona.Moje pytanie skoro silniczek by był uszkodzony to chyba obydwie strony by nie działały.

 

Tu poczytaj....:Dhttp://forum.vw-passat.pl/threads/10840-blad-25b-4f7-4f8-4fa-climatronika?highlight=4f8+25b

Edytowane przez andyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tak całą drogę z pracy i zaczyna ładnie działać. Chciałem ustalić przede wszystkim przyczynę dlaczego grzało na max. Obecnie widzę na kanale 11 w climatroniku, że silniczek pracuje coraz ładniej. Muszę go po prostu rozruszać. Co do wartości między dwoma pinami potencjometru, to u mnie na starym jest 350Ohm-4,2KOhm. Zastanawiam się, czy lepiej dać na AUTO i niech sam się reguluje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zastanawiam się, czy lepiej dać na AUTO i niech sam się reguluje
Ja zawsze mam na auto i nic mnie nie interesuje...:D TO sie nazywa wygoda-climatronic:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I rozumiem, że klapy się rozruszają ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I rozumiem, że klapy się rozruszają ;)

Tak.

Edytowane przez andyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się pod temat, bo u mnie też grzeje klimatronik jak oszalały. Ale brak błędu v68, w moim przypadku po podłączeniu pod vaga są za to 3 inne, tj:

mój bład4.JPG

Choć po samodiagnozie były tylko 2 błędy.

Od którego zacząć żeby tak nie szalał z grzaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od którego zacząć żeby tak nie szalał z grzaniem.
od bledu 1272-silnik V70 ,a pozniej pozostale do wyboru.V85-silnik klapy nawiewu/odmrazanie,V71-silnik sterujacy klapy przeplywu powietrza(tzw. zamkniety obieg)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z góry sorry za mały OFFTOPIC. Jeśli istnieje wątek dotyczący mojego zapytania, proszę o jego przeniesienie i poinformowanie mnie poprzez PW - nie mogłem odnaleźć.

 

Panowie, w me żądze trafił Passat B5 z climatronicem - chciałbym dowiedzieć się, lub raczej poznać schemat/zaczerpnąć FAQ w jaki sposób zamienić osprzęt z manualną klimatyzacją pochodzącą z B5FL. Interesują mnie konkrety aby czegoś nie spieprzyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie. Gdzie w VAG sprawdzę temp z czujników z kabiny? Chciałbym się upewnić, że temp jest dobrze dobierana przez panel climatronika. Zauważyłem, że w podsufitce chyba czujnik jest przysłoniety jakimś kawałkiem gumy. Też tak macie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności