Skocz do zawartości
Domely

Klocki hamulcowe w B6

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety aktualnie jestem w PL :-( zabrałem się za to i wywnioskowałem ze potrzebuje 7 imbus i 21 najlepiej jakaś hokejkę próba płaskim kluczem nie powiodła się spróbuje jeszcze młotkiem śrubę opukać może puści

no ta śruba od jarzma potrafi nerwów napsuć,ja mam przedłużka na nasadkę i prawie wszystkie śruby idą a jak nie to palnik i jazda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat bo nie chcę zakładać nowego wątku - czy ktoś z Was zmieniał VCDS-em siłę hamowania? Chciał bym się do tego zabrać ale nie wiem gdzie co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o połączeniu tarcz hamulcowych Zimmermana (mogę mieć je w dobrej cenie) z klockami ATE ceramicznymi???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co myślicie o połączeniu tarcz hamulcowych Zimmermana (mogę mieć je w dobrej cenie) z klockami ATE ceramicznymi???

będzie ok:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co myślicie o połączeniu tarcz hamulcowych Zimmermana (mogę mieć je w dobrej cenie) z klockami ATE ceramicznymi???

 

Jeśli tarcze nie będą nacinane to OK.

Przy klockach, w których spieki ceramiczne są używane jako lepik materiału ciernego (popularnie zwanymi klockami ceramicznymi) nie powinno używać się tarcz nacinanych. Lepik niestety osiada w nacięciach dużo bardziej niż lepik z grafitem. Może (ale nie musi) powodować to "pływanie" klocka po tarczy co będziesz odczuwał jako drgania na kierownicy. Zresztą w instrukcji montażu klocków stoi to wyraźnia napisane.

Pees - teoria, ja jeżdżę na Power Disc ATE + ceramika i nic się nie dzieje :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Power Disc ATE + ceramika i nic się nie dzieje

z ciekawosci zadowlony jestes z Power Disc? bo jeszcze zadne pozytywnej opini od klientow nie slyszalem, wszyscy mówili że za wiele nie odczuliw porównani do gładkich tarcz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian
z ciekawosci zadowlony jestes z Power Disc? bo jeszcze zadne pozytywnej opini od klientow nie slyszalem, wszyscy mówili że za wiele nie odczuliw porównani do gładkich tarcz

 

To samo z naszymi klientami, wzrost skuteczności niezauważalny a trochę spadek komfortu bo lubią pohałasować, sam w dwóch samochodach też testowałem i uważam, że nie warto. Jedynie dla efektu wizualnego. Jeśli poprawa skuteczności to tylko Zimmermann Sport no ale tu już cena rośnie ;)

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z ciekawosci zadowlony jestes z Power Disc? bo jeszcze zadne pozytywnej opini od klientow nie slyszalem, wszyscy mówili że za wiele nie odczuliw porównani do gładkich tarcz

 

nie wydaje mi się, żeby dało się w jakikolwiek sposób odczuć różnicę. Na innym aucie mam teraz Brembo Max i to samo - hamuje tak samo jak na seryjnych, zwykłych wentylowanych.

Aleeee, na innym aucie, z fabrycznie słabym, przegrzewającym się układem hamulcowym założone mam PowerStop wiercone, nacinane i klocki kewlarowe i efekt zauważalny - mogę 3x wyhamować z wysokich prędkości bez utraty skuteczności, wcześniej pod koniec pierwszego hamowania już była wata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego wątku, więc dopytam tutaj.

 

Miałem komunikat o awarii hamulca postojowego, tradycyjnie zapalone dwie kontrolki i ding ding ding na okrągło.

Zgłębiłem temat na forum, wyszło na to że trzeba zdjąć silniczki z przekładnią napędzające trzpień hamulca postojowego.

Jako że awaria wystąpiła szczęśliwie przy odpuszczaniu hamulca, nie było problemów z jazdą a w dalszej konsekwencji po odkręceniu śrub w zacisku, ze zdjęciem zacisku z tarczy (bez użycia komputera). Zeszły bez użycia.

 

Obudowy napędów hamulca mam właśnie w klejeniu, a przy okazji demontażu wyszło na to, że muszę wymienić klocki.

Potwierdzam wcześniejsze obserwacje Kolegów - zużywają się bardzo niesymetrycznie.

 

Mam w domu VAG CANa więc nie będzie problemu z późniejszą kalibracją, ale mam taki problem:

 

Na jednym z filmików i w którymś z postów jest napisane, że należy na starcie włączyć i wyłączyć hamulec postojowy przed dalszym procedowaniem a następnie puścić procedurę na komputerze.

 

Pojawia się problem, bo nie mam pewności, związany w zasadzie z załączeniem hamulca postojowego w sytuacji gdy zaciski sobie wiszą w powietrzu nie doprowadzę do kompletnego wypchnięcia tłoczka.

 

PYTANIE:

 

Czy uruchamiając procedurę w VAG CANie, jego pierwszą operacją będzie maksymalne ściągnięcie tłoczka aby zrobić miejsce pod nowe klocki ?

 

Czy też będzie próbował wpierw zacisnąć zacisk (czyli wysunąć tłoczek) a dopiero później odpuścić aby zrobić miejsce pod nowy, grubszy klocek ?

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Edytowane przez frankie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzis na przegladzie Pan mi ladnie pokazal rysy na przednich tarczach i powiedzial ze nie moze byc tak. Faktycznie byly rowki i z racji tego ze chyba nie byly wymieniane od nowosci to mam pytanie czy 160tys km przejechane na tarcze to duzo czy malo? Klockow jeszcze zostalo z 0.5 cm, wiec i tak bede wymienial...

 

Po lekturze watku zestaw ATE na przod wydaje sie ok...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian
Witam,

 

Dzis na przegladzie Pan mi ladnie pokazal rysy na przednich tarczach i powiedzial ze nie moze byc tak. Faktycznie byly rowki i z racji tego ze chyba nie byly wymieniane od nowosci to mam pytanie czy 160tys km przejechane na tarcze to duzo czy malo? Klockow jeszcze zostalo z 0.5 cm, wiec i tak bede wymienial...

 

Po lekturze watku zestaw ATE na przod wydaje sie ok...?

 

Numerek nadwozia podeślij ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

160 to dużo. Ate jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam takie pytanie. Muszę zmienic klocki hamulcowe z tyłu, byłem w częściach i ponoć są dwie radzaje klockow na tyl do mojego modelu. moge gdzies sie dowiedziec który rodzaj bedzie do mnie pasowal czy tylko moge sie dowiedziec w aso?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Lewian
Witam. Mam takie pytanie. Muszę zmienic klocki hamulcowe z tyłu, byłem w częściach i ponoć są dwie radzaje klockow na tyl do mojego modelu. moge gdzies sie dowiedziec który rodzaj bedzie do mnie pasowal czy tylko moge sie dowiedziec w aso?

 

 

Podaj numer nadwozia auta to sprawdzę jakie są u Ciebie i prześlę ofertę ;)

 

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszło na PW. Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ktoś moze wyjaśnić, dlaczego klocki są ścięte? Tzn środek stanowi 1 płaszczyznę a 2 boczne segmenty są skośnie ścięte?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

W jaki sposób sprawdzić jaki model klocków mam kupić bo widzę, że do mojego samochodu jest kilka rodzajów ale różnią się one między sobą? Wg czego szukać?

Chodzi mi o klocki na przód.

Edytowane przez RadekZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wg VIN

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wg VIN

 

OK

A to można sprawdzić na jakiejś stronie internetowej czy trzeba gdzieś dzwonić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności