sumo75 Zgłoś #281 Napisano 15 Czerwca 2013 a ja jeszcze dodam ze po ponownym zamontowaniu silnikow od recznego i uruchomieniu recznego same się kalibrują. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Devil370 Zgłoś #282 Napisano 27 Czerwca 2013 Otóż kolego mylisz się. Da się wymienić klocki hamulcowe na tylnej osi BEZ UŻYCIA VAGA TUTAJ ZAMIESZCZAM KRÓTKĄ INSTRUKCJE sam tak zrobiłem tydzień temu i wszystko jest w najlepszym pożądku Odkręcić korek płynu hamulcowego. Klucz 13 i 15 w łapy, wykręcamy wewnętrzną część zacisku (w sensie nie cały zacisk tylko to co trzeba żeby klocki wymienić). Na zacisku są 2 śrubki typu torx mocujące silniczek, wykręcić, zjąć silniczek. NIE odłaczać przewodów. Po zdjęciu silniczka ukazuje się w odsłoniętej stronie zacisku gwiazdka (torx), numer bodajże 45. Kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara aż będzie opór (u mnie szło leciutko). Wcisnąć tłoczek. Wymienić klocki. Założyć silniczek na zacisk pamiętając by gwiazdka silniczka pasowała weszła w gwiazdkę zacisku. Przykręcić zacisk. Sprawdzić czy płyn nie wylewa się ze zbiorniczka pod maską. Z drugiej strony robimy oczywiście tak samo. Korek na zbiorniczek. Załączamy ręczny, sam się resetuje. Cieszymy się z własnej roboty i zaoszczędzonych pieniędzy. ---------- Dodano o 00:04 ---------- Poprzednia wiadomość o 23:59 ---------- Sorki Koledzy to pierwsze zdanie " Otóż kolego mylisz się " nie miało sie tu znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #283 Napisano 28 Czerwca 2013 TUTAJ ZAMIESZCZAM KRÓTKĄ INSTRUKCJE Bardzo dobra instrukcja, dokładnie tak można wymienić klocki bez VAG'a Dodam tylko że jak ciężko idzie wciskanie tłoczka to bez problemu można pomóc sobie ściskiem stolarskim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #284 Napisano 28 Czerwca 2013 a czemu po wymianie klockow na nowe i przejechaniu juz 1 tys km nie ma takiego hamowania ostrego jak brzytwa czy trzeba wymieniac plyn i odpowietrzac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #285 Napisano 28 Czerwca 2013 Po zdjęciu silniczka ukazuje się w odsłoniętej stronie zacisku gwiazdka (torx), numer bodajże 45. Kręcić zgodnie z ruchem wskazówek zegara aż będzie opór po wymianie wykręcić do jakiego momentu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Devil370 Zgłoś #286 Napisano 28 Czerwca 2013 po wymianie wykręcić do jakiego momentu? Jak już wyciągniesz stare klocki i przekręcisz silniczek do momentu kiedy będzie opór, załóż nowe , przy silniczku już nic nie kręć złóż ponownie cały zacisk włącz zapłon a następnie włącz hamulec ręczny i wyłącz , w ten sposób silniczki skalibrują się same do nowych klocków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joski Zgłoś #287 Napisano 21 Lipca 2013 Witam, Moje tarcze hamulcowe na obu osiach osiągneły już stan śmierci klinicznej (a klocki ciągle nie), stoję przed dylematem zakupu nowych kompletów na wszystkie koła, zarówno tarcze jak i klocki. Liczę na to że ktoś doradzić jakie wybrać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #288 Napisano 21 Lipca 2013 Liczę na to że ktoś doradzić jakie wybrać Liczę na to że ten temat przeczytasz, to sam będziesz wiedział jakie kupic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
joski Zgłoś #289 Napisano 21 Lipca 2013 szkoda że co stronę piszą jak zdjąć klocki lub tarczę.nie siedzę w tym więc myślałem że ktoś napisze wszystko czarno na białym bez zbędnych docinek,ale przeliczyłem się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bimbasz Zgłoś #290 Napisano 21 Lipca 2013 szkoda że co stronę piszą jak zdjąć klocki lub tarczę.nie siedzę w tym więc myślałem że ktoś napisze wszystko czarno na białym bez zbędnych docinek,ale przeliczyłem się tylko z tej strony ja założyłem na przód seriw ATE tarcze i klocki, nie bawiłem się w żadne ceramiki, a tym bardziej tarcze PD, i jestem mega zadowlony a jakie oznaczenie klockow ate na przód do b6 13.0460-7184.2 ja też polecam klocki i tarcze ATE. Szykuje się też do wymiany tarcze + klocki na przód od ATE trw lepsze od ate? raczej porównywalne, obie firmy pierwszy montaż w VW,z obu będziesz zadowlony Polecałbym na tył TRW a przód ATE. Tak wkłada ASO, ja tak też zrobiłem, jestem mega zadowolony jeszcze wiecej przykładów mam podać jakie klocki kto zakłada i to napisane w tym temacie naprawdę jesteś leniwy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bartas Zgłoś #291 Napisano 1 Września 2013 Wczoraj podjałem sie somodzielnej wymianie klocków z tyłu. Pomogła mi instrukcja Devil370 za co bardzo dziekuje. Komunikat na MFA ktory pojawił sie u mnie apropo tylnych klocków to "Parking Break Fault - See owners manual" i ni chu chu niechcial załapać. Machanik stwierdził uszkodzenie silniczka bądź przycisku uruchamiającego (mylił sie ) po rozmowie z mechanikiem z serwisu VW dowiedziałem się że ten komunikat ma wielojakie znaczenie i dlatego w 'Owner's Manual' pisze żeby skontaktować się z autoryzowanym dealerem, a oni po oględzinach stwierdzili by wade/należną wymianę klocków (w tym przypadku). Dodam tylko ze ważne jest dobre dopasowanie silniczka do zacisku po zainstalowaniu nowych klocków gdyż przy dokrecaniu można połamać ucho śruby od obudowy silniczka (co stało sie niestety u mnie) ale jak wczesniej w tym temacie obudowy tych silniczkow pękają mimo wszystko więc był to dodatkowy powód do zdjęcia go i pospawania. Silniczek dodatkowo oczyściłem i nasmarowałem. I jak wspomniał kolega ważne żeby nieodłączać kabelka Po zamontowaniu odpaleniu i włączeniu ręcznego - hamulec skalibrował sie samoczynnie dokonując 3 zaciśnięcia i zwonienia hamulca ręcznego. Jak dotąd przejechałem tylko 200 km ale poki co wszystko w jak najlepszym porządku i ręczny działa jak należy i to za każdym razem ---------- Dodano o 12:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:26 ---------- Dodam tylko że klocki jakie założyłem to Apec... Polecone przez właściciela B6, więc zobaczymy jak sie będą sprawowaly Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #292 Napisano 1 Września 2013 ja wymienilem klocki na nowe i jakos gorzej hamuja niz stare czy cos jeszcze trzeba zrobic odpowietrzyc czy tez wymienic plyn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sumo75 Zgłoś #293 Napisano 3 Września 2013 ile zrobiles na nowych klockach? nowe musza się ulozyć dotrzeć jak kto woli , tak z 500 km minimum. daj im trochę czasu. tarcz oczywiście tłustymi paluchami za bardzo nie upaprales jak mniemam i co do postu wyżej odnośnie kabelka. trzeba dodac ze przy załączonym zapłonie. nie wiem jak byłoby możliwe rozebranie silniczka bez odpięcia go od instalacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #294 Napisano 10 Września 2013 Co jeszcze przy okazji wymiany klocków (poza samymi klockami) nakazuje wymienić ELSA? Chodzi mi o jakieś tulejki, ślizgi, drobne elementy np. trzymające klocek itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janusz B6 Zgłoś #295 Napisano 11 Września 2013 jak klocki są do wymiany to wymienia sie same klocki i jak sie robi tak jak należy to nic tam nie pęka z tego co pamiętam to elsa podaje wkręcenie nowych śrub od zacisku ale to jest normalne nawet w nowych klockach sa dodawane więc nie ma problemu ale to akurat nie jest tak istotne byle nie robić nic na chama Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #296 Napisano 12 Września 2013 W B3 były takie blaszki co trzymały klocki żeby nie latały w zacisku, chyba też druciki były. Pytam czy w B6 też jest coś takiego, czy wymienia się same klocki bo budowa zacisku i hamulca jest inna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janusz B6 Zgłoś #297 Napisano 12 Września 2013 tak sa takie blaszki zakłada się je najpierw a później dopiero klocki Zamontowanie – Włożyć blaszki mocujące klocki -strzałki- i klocki hamulcowe w jarzmo hamulca. N46-10014 – Zwrócić uwagę, aby klocki hamulcowe znajdowały się w blaszanych uchwytach -strzałki-. – Zamocować zacisk hamulcowy za pomocą nowych śrub samozabezpieczających. t Zestaw naprawczy zawiera cztery samozabezpieczające śruby z łbem sześciokątnym, które należy w każdym przypadku zamontować. Po przesunięciu tłoczków do przodu za pomocą -VAS 5051-, należy przeprowadzić nastawy podstawowe układu hamulcowego. – Wykonać nastawy podstawowe układu hamulcowego za pomocą -VAS 5051-. – Zamontować koła. Moment dokręcenia śrub mocujących koło → Podwozie, układy osi i kierowania; Grupa napraw44. Wskazówka Po wymianie klocków hamulcowych sprawdzić poziom płynu hamulcowego. N46-10015 Moment dokręcenia: Śruba z łbem sześciokątnym, zacisk hamulcowy do jarzma hamulcat Używać nowych śrub! 35 Nm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zarembaz Zgłoś #298 Napisano 12 Września 2013 Po przesunięciu tłoczków do przodu za pomocą -VAS 5051- Ta instrukcja dotyczy osi tylnej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #299 Napisano 12 Września 2013 Na pewno tylnej, ale z przodu pewnie budowa zacisku i klocka jest podobna. Czy zatem te blaszki podlegają "biodegradacji" z wiekiem, czy raczej ich się nie wymienia na nowe? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Janusz B6 Zgłoś #300 Napisano 12 Września 2013 tak osi tylnej a z przodu występuje taka spręzyna dociskająca klocek do zacisku ale tego raczej nie ma potrzeby wymienic chyba ze jest uszkodzona mechanicznie lub bardzo skorodowana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach