ellah Zgłoś #121 Napisano 26 Maja 2014 (edytowane) Zbliza mi sie wymiana przodu, czy wystarczy kupic 2 amroki tylko czy komplet z odbojami itd? Chcialbym Sachsa, ale czy sa rozne modele? Jaki bedzi pasowac do 2009 TDI silnik CBDC? Czy taki konkretnie wystarczy na normalne uzytkowanie: http://allegro.pl/show_item.php?item=4212155854&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 Edytowane 26 Maja 2014 przez ellah Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #122 Napisano 26 Maja 2014 Jak wymiana serii to ja bym proponował bilstein b4 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartekzks Zgłoś #123 Napisano 26 Maja 2014 kolego na stronie aukcji w tabelce masz napisane wyraznie : VW PASSAT Variant (3C5) (2005/08 ) Wersja Silnik / Moc Kody silników 1.4 TSI 122KM / 90KW - 1390 ccm CAXA 1.6 102KM / 75KW - 1595 ccm BSE,BSF 1.6 TDI 105KM / 77KW - 1598 ccm CAYC 1.8 TSI 152KM / 112KW - 1798 ccm CGYA,CDAB 2.0 TDI 140KM / 103KW - 1968 ccm BMP 2.0 TDI 122KM / 90KW - 1968 ccm BVE 2.0 TDI 4motion 170KM / 125KW - 1968 ccm CBBB 2.0 TDI 110KM / 81KW - 1968 ccm CBDC <<<<<<<<-------------------- Zbliza mi sie wymiana przodu, czy wystarczy kupic 2 amroki tylko czy komplet z odbojami itd? Chcialbym Sachsa, ale czy sa rozne modele? Jaki bedzi pasowac do 2009 TDI silnik CBDC? Czy taki konkretnie wystarczy na normalne uzytkowanie: http://allegro.pl/show_item.php?item=4212155854&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #124 Napisano 26 Maja 2014 Ellah koniecznie z odbojami wymiana by przy nie daj Boże reklamacji i nie było pytania czy wymieniałeś także przy okazji osłony odboje Sprawdź najwygodniej po nr oryginału z vinu jaki amorek siedzi i na jego podstawie szukaj. W razie czego wrzuć mi na pw to pomogę. Ps. Nuttie , nie każdy chyba ma po prostu czas na to by siedzieć i dziubać w numerkach/katalogach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ellah Zgłoś #125 Napisano 3 Czerwca 2014 Mam jeszcze inne pytanie - czy po wymianie amortyzatorów konieczna jest geometria/zbieznosc? Pytam bo mi tak mechanio sugeruje, ale sam nie jestem przekonany, przeciez to nie drążki.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miedziany Zgłoś #126 Napisano 3 Czerwca 2014 Dla pewnosci czy trzyma katy jak powinno to tak lecz nie powinno to miec zadnego wiekszego znaczenia dla geometrii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #127 Napisano 3 Czerwca 2014 czy po wymianie amortyzatorów konieczna jest geometria/zbieznosc?Bezwzględnie tak. lecz nie powinno to miec zadnego wiekszego znaczenia dla geometrii.Nie masz racji. Do wymiany amortyzatorów/sprężyn trzeba poluzować wahacze, żeby nie ukręcić gum w tulejach. Po takiej operacji zbieżność to podstawa, tak samo jak po wymianie tulei Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ellah Zgłoś #128 Napisano 5 Czerwca 2014 Ciekawe, co kraj to obyczaj - dzwonilem do serwisu nawet i mi powiedzieli że nie trzeba... Tak samo inne ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Miedziany Zgłoś #129 Napisano 5 Czerwca 2014 Mowilem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplo Zgłoś #130 Napisano 22 Czerwca 2014 Chcę wymienić przednie amortyzatory w B6 2009r. 2.0 TDI CBDC. Powiedzcie mi, czy oprócz tego powinienem coś jeszcze nabyć: 1. Amortyzatory KYB numer 335808 Excel-G x2 2. Łożyska amortyzatorów LEMFORDER nr katalogowy 31764 01 x2 3. Poduszki amortyzatorów LEMFORDER nr katalogowy 27184 01 x2 4. Odboje i osłony amortyzatorów 5. Ustawienie zbieżności Czy numeracja się zgadza i czy coś jeszcze powinienem nabyć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość chriso Zgłoś #131 Napisano 22 Czerwca 2014 ja jeszcze śruby od góry wymieniałem ps. patrząc po różnych wątkach, pół auta wymieniasz, będzie brand new Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cubus00 Zgłoś #132 Napisano 22 Czerwca 2014 Chcę wymienić przednie amortyzatory w B6 2009r. 2.0 TDI CBDC. Powiedzcie mi, czy oprócz tego powinienem coś jeszcze nabyć: 1. Amortyzatory KYB numer 335808 Excel-G x2 2. Łożyska amortyzatorów LEMFORDER nr katalogowy 31764 01 x2 3. Poduszki amortyzatorów LEMFORDER nr katalogowy 27184 01 x2 4. Odboje i osłony amortyzatorów 5. Ustawienie zbieżności Czy numeracja się zgadza i czy coś jeszcze powinienem nabyć ? łaczniki stabilizatora ,bo pewno sie stare nie dadza bez bolesnie odkrecic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xplo Zgłoś #133 Napisano 22 Czerwca 2014 Wymieniłem ostatnio na lemfordera. Coś jeszcze ? Czy to wszystko i jak z numeracją części ? Chriso bez potrzeby nie wymieniam. Auto się buja niemiłosiernie, sprawność przodu niby 50% ale coś jest nie tak. Co do dwumasu i łożyska oporowego - i to i to słychać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #134 Napisano 22 Czerwca 2014 jak podasz nr nadwozia to ci potiwerdze czy dobre amortki dobrales:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #135 Napisano 5 Września 2014 Panowie, pytanie bo mimo, że amory mają 80% sprawności, to buja się auto jak nawalone. Chcę wymienić komplet przód i tył. Nie wiem tylko co założyć. Przeczytałem ten wątek i co użytkownik to opinia... Fabrycznie założone w B6 są Bilsteiny (oznaczenie 3C0 413 031 AL). Teraz mam dylemat, czy brać Bilsteiny czy Sachsy (jeśli nie ma różnicy to po co przepłacać ). Łożyska też od razu wymieniać? Coś jeszcze? Auto ma 240 tys. i oryginalne amortyzatory. Widać, że nigdy tam nic nie było rozbierane jeszcze... [EDIT] Oczywiście oryginalne oznaczenie dot. przedniej osi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #136 Napisano 5 Września 2014 wynik na testerze to jedno a zużycie i ich praca w rzeczywistości to zupełnie inna sprawa. Gdzieś niedawno widziałem że nawet producent zaleca wymianę co około 100 tyś km. W praktyce, pomimo takiech ilości procent to założysz nowe i zobaczysz ogromną różnice. Czy założysz bilsteina czy sachsa czy kayabę będzie fruwać. Patrz co masz korzystniejsze cenowo Tomek. Pozdrówki marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #137 Napisano 5 Września 2014 Czy założysz bilsteina czy sachsa czy kayabę będzie fruwać.Nie zgodzę się z tobą. Miałem fabrycznie wzmacniane amortyzatory i założyłem na nie sprężyny eibach -30-30. Przy 18 calach komfort oczywiście nieco się pogorszył, ale trakcja w zakrętach zdecydowanie na plus. Obawiałem się że po założeniu bilsteinów b8 auto jeszcze się utwardzi, a tu zdziwko. Przed wakacjami założyłem na tył B8 i mimo że są krótsze niż fabryczne to 1. Autko poszło minimalnie w górę 2. Zdecydowanie poprawił się komfort jazdy. Więc to jednak nie jest tak że co byś nie założył to będzie ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #138 Napisano 5 Września 2014 (edytowane) Nie zgodzę się z tobą. Miałem fabrycznie wzmacniane amortyzatory i założyłem na nie sprężyny eibach -30-30. ja mam zwykłe amory, więc luz Tak patrzę po cenach, to KYB wychodzi najlepiej w sumie, ale nie ma nic za darmo. Na pewno ta cena jest kosztem czegoś...? [EDIT] Za 7 stówek można przytulić taki komplet: http://allegro.pl/amortyzatory-kayaba-przod-tyl-passat-b6-b7-odb-i4576438112.html - coś do tego jeszcze? jakieś poduszki, łożyska, łączniki stabilizatora, śruby, nakrętki, coś innego? Edytowane 5 Września 2014 przez Albercik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #139 Napisano 5 Września 2014 Poduchy+łożyska+odboje jeśli masz duży przebieg to można, ale to najlepiej wziąć od mechanika (zaufanego) na zasadzie żeby sprawdził czy faktycznie trzeba wymieniać. U mnie z tyłu bałwanki były jak nóweczki przy przebiegu 135kkm. Łączniki jak nie stukają to po co? Ewentualnie sprawdzić stan gum w tulejach wahaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Albercik Zgłoś #140 Napisano 5 Września 2014 wahacze dolne miałem wymienione niedawno. Łączniki po to, że obawiam się, że w tym staruszku już mogą nie dać się odkręcić i trzeba będzie diaksa użyć... Przebieg duży, nawet jeśli w dobrym stanie poduchy, to pytanie czy nie padną za 10 tys km po prostu szkoda roboty, dlatego rozważam też ich wymianę od razu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach