Skocz do zawartości
rumpelek

Szarpanie silnika...

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

 

problem pojawił się dwa dni temu i objawiał się tym, iż na 4 biegu powyżej 3 tyś obrotów silnik szarpał... przerywał... dławił się przez chwile jechał dobrze, a za chwile jakby czkawkę miał... poniżej obrotów wszystko super... mogłem od najniższych obrotów cały czas miec pedał w podłogę i wszystko grało do 3tyś obrotów na 4 biegu i to samo na 5 biegu, tyle, że już przy 2700 obrotów około... na 1-3 biegów przeciągnałem go do 4,5 tyś... i nic się nie działo...

- ważne nie zaświeciła się żadna kontrolka od ESP ani inna...

- ważne 2 - podpięty do VAG i nie wykazał żadnych błędów...

 

myślicie że to wina paliwa ? Zatankowany na tej stacji co zwykle...

 

W zeszłym roku miałem podobne problemy ale wtedy świeciły dwie kontroli jedna ESP i druga jakaś... i wtedy było to związane z listwą elektryczną od pompowtrysków... na jakiś czas pomagało poruszanie wtyczkami pod pokrywą zaworów... potem została wymieniona ta listwa i rok czasu miałem spokój... do przedwczoraj... z tym, że jak pisałem wyżej... teraz nie było żadnych kontrolek...

 

nie jeden mówił, żebym zmienił autko, ale ja kocham moją pasacinkę i nie chcę jej zmieniać... rozbierałem już ją... wkładałem jej klucze, gdzie wcześniej tylko stwórca w fabryce jej wkładał... łączy mnie z nią więź...:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pompki może któraś leje .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W zeszłym roku miałem podobne problemy ale wtedy świeciły dwie kontroli jedna ESP i druga jakaś... i wtedy było to związane z listwą elektryczną od pompowtrysków... na jakiś czas pomagało poruszanie wtyczkami pod pokrywą zaworów... potem została wymieniona ta listwa i rok czasu miałem spokój... do przedwczoraj... z tym, że jak pisałem wyżej... teraz nie było żadnych kontrolek...

Myślę, że znów możesz sprawdzić podłączenie pompowtrysków...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

też tak myślę, że to znowu coś z listwą elektryczną... ale wtedy się zaczynało objawiać odrazu na niskich obrotach nawet... nie było reguły... i odrazu były kontroli... pomagało na poczatku zgaszenie silnika i ponowny rozruch...

 

teraz te objawy były cały czas na trasie około 100km... chce wyprzedać a tutaj czkawka... tak się zastanawiam czy przypadkiem któraś pompka za chwilę nie siądzie mechanicznie...

bo jakby się działo coś z elektryką... to odrazy były komunikat...

Dziwne jest też to, że ostatnie 50km... jechałem cały czas maksymalnie jak nawięcej na szarpiącym silniku... wciąż powyżej 130km/h żeby wkońcu jakiś komunikat się wyświetlił albo żeby zaświeciła się jakaś kontrolka - i NIC... kompletnie... następnego dnia jechałem trasę 20km... ostatnie 10km już na rozgrzanym silniku... gazuje mu i żadnych niepokojących objawów... niby się cieszyć... ale co jak znowu się pojawią... dzisiaj też wszystko ok... ale chce dmuchać na zimnę i za wczasu wsio naprawić zwłaszcza, że za miesiąc lecę na drugi koniec polski...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny proble! Mianowicie też objawy jaku kolegi, dzisiaj byłem u gościa na VAG-u żadnych błędów. Turbina ok, przepływka ok, zawory ok, pompki w granicach normy z tego co pamiętam to -26 to na najgorszym. Mechanik stwierdził że ok, zasugerował że pompa w zbiorniku może być zanieczyszczona na sitku i nie daje odpowiedniej ilości paliw przy obciążeniu, bo na postoju można zamknąć obrotomierz i żadnego objawu czkawki. Co o tym sądzicie, bo z tą czkawką nie da się jeździć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hej, mi też szarpał tak jak Wam, mechanior wyjął pompę ze zbiornika i przeczyścił sitko ropką, było pełno takiej maźi i szlamu, po czyszczeniu sitka zero szarpania, poprostu za mała dawka paliwa, sprawdzić to sitko nie zaszkodzi i koszta niewielkie. autko tankowane na shellu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wiecie może jakie pompowtryskiwacze są w Passat 1.9 TDI 130 PS, silnik AVF? Po odkręceniu pokrywy okazało się, że są zamontowane 038130073AA. Nigdzie nie mogę takich znależć. Może ktoś byłby w stanie powiedzieć gdzie dostać takie wtryski, ew. zamienniki i jak kształtuje się ich cena. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pon-czek trochę offtopic zrobiłeś... my tu o szarpaniu dyskutujemy...

 

Co do mazi... z pewnością sprawdzę jak troszkę mrozik odpuści i stopnieje trochę śniegu, chyba, że szybciej uda mi się wbić do znajomego na garaż... Zatanawiałem się właśnie nad tą pompą tylko właśnie czujność moją uśpił fakt, że na mniejszych biegach nie było z tym problemu najmniejszego...

 

Jeśli to tylko to sitko to mnie pocieszyliście :D bo przeważnie jak tylko coś jest nie tak z moją pasacinką to zaczyna się od 300zł... ;D

 

ps. Jak sprawdzić jakość pompek pod VAGiem... bo któryś z kolegów pisał, że jakaś ma -27... jak to sprawdzić i gdzie ... :) ?

 

ps. 2 znajomy ma Audi A4 czy VAG od passata B5FL będzie do niego pasował ? i gdzie znajdę gniazdo w A4 ?

Edytowane przez rumpelek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Wiecie może jakie pompowtryskiwacze są w Passat 1.9 TDI 130 PS, silnik AVF? Po odkręceniu pokrywy okazało się, że są zamontowane 038130073AA. Nigdzie nie mogę takich znależć. Może ktoś byłby w stanie powiedzieć gdzie dostać takie wtryski, ew. zamienniki i jak kształtuje się ich cena. Pozdrawiam

 

szukaj z końcówką AL.... AA wycofali w 2001

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sorry za lekki offtop.

Moje pompki wg etki maja numery 038 130 073 BA. Czytalem troche o chiptuningu i sa polecane te same numery ale z koncowka wlasnie AL ze wzgledu na wieksza wydajnosc.

Czy w razie wymiany na AL-e nie bedzie zadnych problemow i czy rzeczywiscie maja wieksza wydajnosc?

 

Jeszcze raz sorry za offtop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedź, już wiem dlaczego ich nigdzie nie ma. Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawel_uk

u mnie było podobnie, zacząłem od najprostszej rzeczy, wymieniłem filtr paliwa>>> pomogło i do tej pory jest ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm... o filtrze nie pomyślałem bo wymieniałem rok temu po kupnie... Dzięki za info

 

Proszę jeszcze tylko o linka jakiegoś do tematu jak vagiem sprawdzić POMPKI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam:)

mam podobnie z szarpaniem ale na niskich obrotach tylko na 4 i 5 biegu, moze tu pomoc czyszczenie tego slynnego sitka czy to juz inna sprawa?

 

kolego rumpelek:

pompki to grupa 023,

 

u mnie najgorsza pokazuje -20

 

ps ma ktos zdjecia tego sitka

 

:drive::tdi:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

diagnoza w 100 % okazała się trafna, czyszczenie sitka pomogło w moim przypadku. Po dostaniu się do pompy która znajduje się w zbiorniku okazało się że nie mogę wyjąć jej na zewnątrz zbiornika. Postanowiłem wdmuchnąć powietrze w przewód zasilający. Co zaopserwowałem to poprostu szok - pompa była czarna a po moich próbach jej wciągnięcia okazała się biała. A jakie było moje zdziwienie kiedy to na "łopatkach " trzymających pompe w pionie zawisł frędzel w postaci korzuch jaki tworzy sie w wiadrze po emulsji. Szkoda że ni zrobiłem fotek.Szok. Po złożeniu auto ani razu nie szarpneło a wcześniej kiedy to chciałem przyspieszyć to jadna wielka czkawka.Telewizor11 wcześniej zapewniał mnie o tym aby się tym zająć ale ja sądziłem że skoro jest filtr paliwa to jakie sitko może cośprzeszkadzać - a jednak. Wielkie dzięki bo już byłem pewny że to pompki. Więc najpierw zacząć od mniej bolesnych spraw .

Edytowane przez mario_r2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehh... u mnie narazie spokój z objawami... może dlatego, że zima i zaspy 2,5 metra... na drodze lód i nie jadę narazie szybciej jak 100 km/h... :) no ale jak tylko zrobi się cieplej i lużniej na podwórku to z pewnością sprawdzę :) POLSKIE PALIWA...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy pomocy... problem mim wymiany filtra paliwa jest nadal... właśnie rozebrałem bagażnik i dostałem się do pompy paliwa... czy co to tam jest w każdym bądź razie do zbiornika, ale nie mogeę tego wyjąć bo są podłączone przewody paliwowe ? jak je zdjąć, żeby móc wyjąc wszystko i przeczyścić... ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie rozebrałem bagażnik i dostałem się do pompy paliwa... czy co to tam jest w każdym bądź razie do zbiornika, ale nie mogeę tego wyjąć bo są podłączone przewody paliwowe ? jak je zdjąć, żeby móc wyjąc wszystko i przeczyścić... ?

 

Przewody z pompki w baku zchodzą z krócow,po wcisnieciu małym śrubokretem blokady-oglądnij dokładnie te krócce jeszcze raz a znajdziesz to o czym pisze.

Pózniej tylko musisz odkrecic wielką nakretke i wyjmujesz pompke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie mam to samo i stawiam na filtr paliwa w poniedziałek się okaże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no... to się już chyba dowiedziałem co mu dolega... POMPOWTRYSK... wczoraj w drodze zapaliła się kontrolka od ESP i ABS... no i objaw, który już znam czyli szarpanie non top... WYłączyłem silnik i włączyłem i kontroli się znów zapaliły ale pali normalnie... za chwile idę z laptopem i zobacze co to za błedy.... Może tak jak w zeszłym roku... Listwa elektryczna pod pokrywą zaworów ? Zna ktoś jej numer fabryczny ? zamówie w ASO jeśli to ona...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności