Skocz do zawartości
pepe

Czym się różni silnik 1.8 PF od 1.8 abs w passat b4

Rekomendowane odpowiedzi

(...) jakiś swap 2.0 2E bo z 2.0 16v chyba drożej wyjdzie i trzeba bedzie wymieniać pół auta...

Jak będziesz miał razem z osprzętem i kompem taki silnik to cię wyjdzie dużo taniej niż dłubanie w 1.8 i też nie wiadomo z jakim skutkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gratów nie bede musiał wymieniać?? hamulców, belki całej z tyłu itd?? w gwint myślę na wakację zainwestować więc z amorkami nie będzie problemu. zrób moze jakiś mały kosztorys. jak sie w 3-4 tyś zmieszcze to pewnie wymienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co, mówicie że sama podmiana monowtrysku na wielopunkt - Digifant, z całym potrzebnym osprzętem da w tym silniku tylko 5 km więcej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli co, mówicie że sama podmiana monowtrysku na wielopunkt - Digifant, z całym potrzebnym osprzętem da w tym silniku tylko 5 km więcej?

 

Calkiem logiczne, ze tak bedzie. Glowna roznica poza ukladem wtryskowym robi stopien sprezania, takze bez jego zmiany kicha. Chcesz wiecej mocy rob swap na jakas tania jednostke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że mój ABS jeździ na pełnym syntetyku Mobil1 0W-40 mimo ponad 300 tyś przebiegu i nie chciałbym pakować się w niepewną jednostkę, a jedynie dodać mu paru KM. Ale dla 5 to gra nie warta świeczki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nuttie tez się zastanawiasz nad jakimś swapem?? chcę sie dowiedziec jak to wygląda od strony kosztów i zmian. jak bedzie do zaakceptowania to na pewno wymienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pisałem do Digitunu - GTO - spec od VW - chyba w katowicach, za przekładkę na 1.8 G60 (PG) chcieli 1700 zł, pewnie coś do urwania, pod warunkiem że silnik i części wszystkie dostarczę samemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale ja bym wolał coś bez kompresora, najlepiej 2E lub 16v ABT i czy koszt byłby podobny?? nie chce odrazu zmieniac pół auta żeby było bezpiecznie z taką mocą:/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z 16v to chyba ABF - ale to rzadkość :) albo 9A. Passata z 1.8 KR nie widziałem nigdy, ale ponoć takie wychodziły - to dość usterkowy silnik. G60 miał tylko lepsze hamulce w porównaniu do ABSa, zresztą przy 2.0 16v też trzeba zmienić hamulce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A tarcze wentylowanie macie w tych 90km, mim zdaniem najtańszy i największy sposów na zwiększenie mocy to swap na 9A z digifantem od PF. Ale to i tak zmian od z.... bo sam silnik to nie wszystko skrzynie też trzeba zmienić, wydech w 9A jest inny, pompy paliwa macie za słabe i przydała by sie szeroka chłodnica na lato.

 

Zacznijcie liczyć i sie okaże że swap dojdzie do wartości paska, dlatego proponuję cieszcie sie tym co macie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale to nie tylko o pieniądze chodzi. gdybym chciał kupiłym sobie VRa ale za bardzo lubię swoją budę. chodzi mi o sentyment do auta z którym przeżyłem juz trochę, jest za słabe a chodzi o przyrost mocy, grzebanie w ABS nie opłaca się, dlatego lepiej zrobić swapa i cieszyc się tym. a sprzedaż gratów z passka nie zwróci kosztów swapa chociaż w połowie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli co, mówicie że sama podmiana monowtrysku na wielopunkt - Digifant, z całym potrzebnym osprzętem da w tym silniku tylko 5 km więcej?

No może ciut więcej niż 5km, powiedzmy że będzie to jeździć jak zarżnięty ze słabym sprężaniem PF lub 2E.

Nie opłaca się dłubać w abs, lepiej poszukać zestawu do przekładki.

Co z tego twój motor smaruje się ow40 i ma mały przebieg, po rozebraniu okaże się że połowa gratów do wymiany, tak samo jak w każdym innym silniku ;) Przed dłubaniem należy doprowadzić silnik do serii i trzeba zajrzeć do środka

Edytowane przez monter

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy dało by się wsadzić silnik ABS za PF ale cały osprzęt z PFa by został chodzi o blok silnika bo mam okazje bardzo tanio kupić i wyjdzie mi taniej niż planowanie głowicy uszczelki i robocizna. Czy będzie to dalej PF? i czy sprężanie będzie takie jak w PFie?

Nie wiem dokładnie czy to silnik ABS ale od b4 na jednopunktowym wtrysku 90km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy dało by się wsadzić silnik ABS za PF ale cały osprzęt z PFa by został chodzi o blok silnika bo mam okazje bardzo tanio kupić i wyjdzie mi taniej niż planowanie głowicy uszczelki i robocizna

 

ABS od PFa różni się przede wszystkim głowicą, kolektorami, zaworami no i w głowicy od PFa są miejsca na wtryskiwacze. A w ABSie ich nie ma.

 

Co za tym idzie, chcąc wrzucać ABSa musiałbyś tak czy tak zmieniać Głowicę na tą z PFa.

 

Z tego co wiem, to PF ma mocniejsze korby, tłoki i wał od ABSa więc nie ma pewności, że jak przełożysz sam blok z ABSa to po założeniu głowicy z PFa i reszty osprzętu się coś nie wysra.

 

Krótko mówiąc Gra nie warta świeczki. Lepiej poszukać drugiego PFa, albo PBka (nawet samego słupka)

 

Jeżeli masz walniętą głowicę, to ściągaj, daj do zrobienia, przynajmniej będziesz wiedział na czym stoisz. Bo kupisz drugi silnik i nie będziesz wiedział co w nim siedzi..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedz. Silnik tamten jest sprawny i wszystko z nim ok ale jak nie podejdzie do PFa to trudno;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak ktoś chce to mam głowice od PF'a z kolektorami,PF ma ostrzejszy wałek rozrządu innych różnic nie zauważyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Forumowicze,odswieze kotleta,chcialbym sie dowiedziec pare rzeczy,poniez zbieram pare info do swapa.

Interesuje mnie zamiana silnika z 1.8 8v 90 km ADZ jednopunktowy wtrysk na silnik 2.0 8v 115km z jednpunktowym wtryskiem.

1.Czy mocowanie skrzyni biegow do bloku silnika jest takie samo?

2.Czy przy wymianie komputera moglbym wykorzystac stara instalacje bez zadnych modyfikacji-wpiecie nowego kompa pod stara wtyczke?

3.Czy łapy silnika roznia sie polozeniem,umiejscowieniem miedzy soba?

4.Czy bez problemu moglbym przelozyc osprzet(alternato,pompa wspomagania itp) do silnika 2.0 8v?

Prosilbym o pomoc,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na silnik 2.0 8v 115km z jednpunktowym wtryskiem.

A był taki?

1-tak

2-raczej jest inna wtyczka le ..sprawdzę...

3-nie

4-tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha no tak moj blad myslalem ze 2.0 115 to byly jednopunktowe a jednak jest odwrotnie,wiec to zmienia moje plany i raczej nici ze swapu bo ciezko bedzie z elektryka zapewne,dzieki za info,pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiec to zmienia moje plany i raczej nici ze swapu bo ciezko bedzie z elektryka zapewne

z elektryką nic ciężkiego. kupujesz wiązkę z silnika 2.0 115 wpinasz ja w komorze silnika, wprowadzasz w sćianę grodziową i wpinasz z tyłu skrzynki bezpieczników. gdybyś chciał namiary na wiązkę z passata 2.0 115 2E za dobre pieniądze, razem z MFA to pisz PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności