Skocz do zawartości
loost

Wymaina dwumasy w B6 z DSG

Rekomendowane odpowiedzi

Na marginesie - pozgaszeniu i zapalaniu ponownie silnika kontrolka zgasła. niemniej droga długa.

 

Ta kontrolka nie ma żadnego związku z dwumasem, nie jest on w zaden sposób diagnozowany elektronicznie.

 

trzeba odpytać pamięć usterek i będziesz wiedział, a chyba lepiej to zrobić bo jak coś padnie po 300 km trasy to już porażka na całego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

JAk sprawdzić kod katalogowy albo jakiś identyfikator dwumasu z danego modelu passata? chciałbym sprawdzić jakie są ceny oryginalnego gdzie indziej niz w aso

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki BMR/BUZ/BMN - 163/170 km:

 

numer katalogowy koła dwumasowego

 

VW - 03G105266CJ

 

LUKa - 415 0581 09 | 415 0581 10

 

SACHS - 2294 001 091

 

- w IC między 1500 zł a 2100 zł

- cena w ASO - 3108,46 zł

Edytowane przez michuwlkp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem w swoim pasku DSG koło dwumasowe - LUK

 

Po wymianie silnik silnik chodzi głośniej (ogólnie w kabinie zrobiło się troszkę głośniej).

Przy przyspieszania w okolicach 1700-1800 obrotów cały samochód drży, plastiki się odzywają, gdzie wcześniej nie miałem takiego problemu. Jeśli trzymam go na obrotach 1700 i nie przyspieszam to plastiki się nie odzywają, tylko w trakcie przyspieszania auta.

 

1. Czy to normalne, że po wymianie auto chodzi głośniej (bo musi się dotrzeć/ułożyć itp.)?

2. Jaka może być przyczyna, że auto nagle całe wibruje?

 

Dodam, że za koło dwumasowe zapłaciłem 1800 zł + wymiana.

 

 

Sprawa wyjaśniona.

Całą winę zawdzięczam nieprawidłowej wymianie rozrządu - źlę naciągnięty napinacz oraz przestawiony trochę rozrząd.

Edytowane przez nowasol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy to dobry wątek, ale bujam się ze swoim Paskiem od jakiegoś czasu. Auto z 2007 roku, 154000km, DSG, 2,0TDI 140KM. Podczas postoju na N lub P słychać metaliczne cykanie (nie zawsze i nie ciągle, ale im cieplejszy silnik, tym się to nasila). Ponadto, podczas jazdy z stalą prędkością na tempomacie słuchać dudnienie/pukanie. Przeguby wewnętrzne wymienione. Podobno dwumasa też. Wstępna diagnoza - zespół sprzęgieł.

 

Wg mnie, to jednak dwumasa się odzywa - podczas odpalania i gaszenia słychać grzechotanie. Nie wiem, czy na filmiku będzie słychać te pukania - ewidentnie z lewej strony spod samochodu.

 

[video=youtube_share;n9z8KqKel6g]http://youtu.be/n9z8KqKel6g

 

Tak koło 19 sek.

Edytowane przez mitmar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na dwumasę bo sprzęgła dają inne objawy.Np. szarpania przy ruszaniu (gwałtowne przełożenie nogi z hamulca na gaz). Jednak uszkodzona dwumasa może spowodować uszkodzenie zespołu sprzęgieł (spotkałem się z przypadkiem że rozpięło się zabezpieczenie i doszło do uszkodzenia tuleji uszczelniającej sprzęgła).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak zdaje. U mnie sprzęgła nie szarpią, tylko te dźwięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem cały temat ale nikt nie napisał tego o co prosił jego autor a mianowicie, jak wymienić dwumasę w DSG co zdemontować, od czego zacząć tak aby nie robić pewnych rzeczy niepotrzebnie. Wszyscy piszą ile kosztuje dwumasa gdzie ją kupić to jest oczywiście ważne ale chyba nie do końca o to chodziło w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dwumasa jak każde koło zamachowe nawet w DSG to normalna wymiana,

W passacie po koleji w dużym skrócie

Koło, opuszczenie belki, ośka, skrzynia, dlaej to już ślepy sobie poradzi

 

Pamiętaj o dwóch rzeczach, przy wymianie koła zamachowego należy wymienić śruby mocujące, oraz warto wymiec łozysko igłowe na końcówce wału

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stawiam na dwumasę bo sprzęgła dają inne objawy.Np. szarpania przy ruszaniu (gwałtowne przełożenie nogi z hamulca na gaz). Jednak uszkodzona dwumasa może spowodować uszkodzenie zespołu sprzęgieł (spotkałem się z przypadkiem że rozpięło się zabezpieczenie i doszło do uszkodzenia tuleji uszczelniającej sprzęgła).

 

 

Witam,

 

Mam podobny problem z autkiem do 3 biegu dzieje się właśnie takie jakby "wciskanie gazu oraz hamulca" na zmianę.

 

Czy to na 100% wina dwumasu (mam DSG) ? Czy może warto szukać problemu po stronie silnika ?

 

Dodam, że skrzynie nie szarpie bardzo ładnie zmienia biegi występuje właśnie tylko ten problem z rozpędzaniem.

 

Kurde te dwumasy to tragedia w B6-stkach. Tata ma też B6 tylko, że manual i dwumas też był wymieniany.

Edytowane przez Franusss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

Mam podobny problem z autkiem do 3 biegu dzieje się właśnie takie jakby "wciskanie gazu oraz hamulca" na zmianę.

 

Czy to na 100% wina dwumasu (mam DSG) ? Czy może warto szukać problemu po stronie silnika ?

 

Dodam, że skrzynie nie szarpie bardzo ładnie zmienia biegi występuje właśnie tylko ten problem z rozpędzaniem.

 

Kurde te dwumasy to tragedia w B6-stkach. Tata ma też B6 tylko, że manual i dwumas też był wymieniany.

 

to w jakim samochodzie nie pada dwumasa? skoro w B6 to porażka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to w jakim samochodzie nie pada dwumasa? skoro w B6 to porażka

 

 

Może źle się wyraziłem.

 

Dwumas to syf ogólnie o to mi głównie chodziło :).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Że B6 to porażka, to wiadomo, tam się wszystko psuje.

Co do dwumasu, ostatnio znajomy kupował za około 2100 Oryginał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Że B6 to porażka, to wiadomo, tam się wszystko psuje.
Nie wszystko i nie wszystkim:jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wszystko i nie wszystkim:jasne
:kciuki:kciuki

 

ostatnio zauważyłem, że najwięcej do powiedzenia o awaryjności B6'tek mają właściciele B5, nie wiem czy pragną podnieść rangę swojej wersji czy powtarzają coś co innym się wydaje, jak o auto się dba tak się ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:kciuki:kciuki

 

ostatnio zauważyłem, że najwięcej do powiedzenia o awaryjności B6'tek mają właściciele B5, nie wiem czy pragną podnieść rangę swojej wersji czy powtarzają coś co innym się wydaje, jak o auto się dba tak się ma.

 

Szczerze to awaryjność B5 i B6 to nie ma co porównywać :D.

 

B5 to jak Mercedes 124 - ma jeździć i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj o dwóch rzeczach, przy wymianie koła zamachowego należy wymienić śruby mocujące, oraz warto wymiec łozysko igłowe na końcówce wału

 

Witam

Ja wlasnie w sprawie wymiany lozyska igielkowego.Czy ono jest fabrycznie wciskane prasa czy powinno wejsc bez problemu?Pytam poniewaz chce wymienic a nie moge wyjac starego.

Dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,to mój pierwszy post,czy ktoś z was może podpowiedzieć jaki ma być symbol koła dwumasowego w silniku CBBB z DSG 2.0 170KM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki jest efekt sypiącego się łożyska igiełkowego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam takie pytanko odnośnie dwumasy. Mam nietypowy objaw dotyczący owej dwumasy w DSG, trzęsie mi autem bez roznicy czy skrzynia jest w położeniu P,R N,D,S , czy oprocz wspomnianej dwumasy moze byc inna przczyna trzęsienia autem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności