davidd90 Zgłoś #1 Napisano 4 Stycznia 2010 Chodzi o passata 1,8B 1991r z wąskim paskiem na alternatorze (firma Bosch). Chodzi o to że muszę wymienić komutator bo już się zużył i powiedzcie mi jak go wymontować. Wystarczy odlutować dwa druty i wyciskać komutator na prasie a później nowy wcisnąć na prasie a następnie przylutować? Czy jest to mocowane na jakimś kleju, żywicy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #2 Napisano 4 Stycznia 2010 A masz taki komutator? Chyba lepiej jak znajdziesz jakąś używkę i wymienisz w całości. Wirniki są wyważane i jak coś na niego założysz, to musisz się liczyć z tym, że będzie niewspółosiowe, trzeba wyważać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #3 Napisano 4 Stycznia 2010 Tak jak pisze Woys, podaruj sobie wymianę komutatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herflik-00 Zgłoś #4 Napisano 4 Stycznia 2010 Witam Taka operacja się w ogole kalkuluje ? Nawet nie płacąc za robociznę znalezienie komutatora to już trochę zachodu ... przy cenie używanych alternatorów 100zł pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
davidd90 Zgłoś #5 Napisano 4 Stycznia 2010 Komutator można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym w cenie 10-15zł. A po zamontowaniu oczywiście przetoczyłbym powierzchnię miedzianą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #6 Napisano 4 Stycznia 2010 Wymienić oczywiście można o ile sam będziesz to robił. Nie wiem tylko, po co wyważać, skoro nowe pierścienie nie wymagają wyważania a poza tym nawet, gdyby nowe pierścienie charakteryzowały się jakimś niedoważeniem, to zważywszy na ich małą średnicę nie miałoby to absolutnie żadnego wpływu na wirnik alternatora i jego wyważenie. wystarczy przeprowadzić całą operację solidnie i tyle. A jeśli masz jakiekolwiek obawy, to wirnik w uchwyt i zdejmij jakieś 0,01mm. Wystarczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
davidd90 Zgłoś #7 Napisano 4 Stycznia 2010 Ja nie mam objaw związanych z wyważeniem ponieważ tak jak napisał JAFO jest to bardzo małe i lekkie więc łożyska nic nie odczują.Jeśli się zniekształci pierścień miedziany podczas nabijania to go wychwycę na zegarówce a następnie stoczę o kilka setek. Chodzi mi tylko o to czy ten komunikator się nabija na sucho czy trzeba zalewać go jakąś żywicą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #8 Napisano 4 Stycznia 2010 Chyba lepiej jak znajdziesz jakąś używkę i wymienisz w całości Skoro ma komutator, dostęp do tokarki i prasy to czemu nie ---------- Post added at 21:05 ---------- Previous post was at 21:02 ---------- Jeśli się zniekształci pierścień miedziany podczas nabijania to go wychwycę na zegarówce a następnie stoczę o kilka setek Stoczyć musisz nawet jak się nie zniekształci Chodzi mi tylko o to czy ten komunikator się nabija na sucho czy trzeba zalewać go jakąś żywicą? Różnie, w twoim raczej będzie prasowany + żywica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szykulasty Zgłoś #9 Napisano 4 Stycznia 2010 Dobry panie.Kup sobie kilka komutatorów i walcz.Każda płytka komutatora jest zaprasowana z odczepem uzwojenia wirnika i powinna wytrzymać prąd około 100amper.Jeżeli jest to do zrobienia at choc ,to czekam na relacje za jakiś czas.Pozdrawiam Ps znajomy ma do sprzedania 90a za dobre pieniądze {na pasek klinowy} ---------- Post added at 21:43 ---------- Previous post was at 21:42 ---------- Pozdrawiam zakłady regeneracji rozruszników i alternatorów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paradoks Zgłoś #10 Napisano 4 Stycznia 2010 Komutatorów się na toczy! Jedyne co a i tak nie jest zalecane do toczenia to pierścienie ślizgowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #11 Napisano 4 Stycznia 2010 Skoro ma komutator Miałem na myśli pierścień ślizgowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woys Zgłoś #12 Napisano 5 Stycznia 2010 (edytowane) To jedno i to samo panie Tomaszku. Pierscień ślizgowy nie ma tylu blaszek ale w naszym przypadku to to samo. Edytowane 5 Stycznia 2010 przez woys Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #13 Napisano 5 Stycznia 2010 (edytowane) ... i powinna wytrzymać prąd około 100amper. A ja cały czas myślałem, że te 100A to płynie ze stojana a nie przez wirnik alternatora.......... Świat na głowie stanął.................już. No, ale temat obrósł chyba za bardzo............ a my lubimy czasami wymieniać się swoimi doznaniami Pozdrawiam Zajmujący się na co dzień prądami wielokrotnie większymi i takimiż urządzeniami..... . Edytowane 5 Stycznia 2010 przez JAFO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fundil Zgłoś #14 Napisano 5 Stycznia 2010 davidd90, komutator (bieżnie ślizgi )nazywajcie to jak chcecie, powinno się wprasować, aczkolwiek ja je wbijam (środek zastępczy), ma już kilku letnią w prawe. najważniejsze, aby uwolnić przewody które są przylutowane dość mocno. następnie pospisywać wymiary od osi komutatora nie pomyl stron komutatora [/color] no a na koniec należy solidnie polutować lutownicą 200w i odpowiednio twardą cynom podwiązujesz przewody i gotowe sznurek można kapnąć nitro lakiem :20:wkrótce:tdi: [/color] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 5 Stycznia 2010 davidd90, komutator (bieżnie ślizgi )nazywajcie to jak chcecie, powinno się wprasować, aczkolwiek ja je wbijam (środek zastępczy), ma już kilku letnią w prawe. najważniejsze, aby uwolnić przewody które są przylutowane dość mocno. następnie pospisywać wymiary od osi komutatora nie pomyl stron komutatora [/color] no a na koniec należy solidnie polutować lutownicą 200w i odpowiednio twardą cynom podwiązujesz przewody i gotowe sznurek można kapnąć nitro lakiem :20:wkrótce:tdi: [/color] wg etki czesc nie wystpje w sprzedazy odzielnie mozna tak robic ale trzeba miec sprzet do wyciskania i wciskania tego bo wbijanie raz wydzie raz nie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
davidd90 Zgłoś #16 Napisano 5 Stycznia 2010 Ok wielkie dzięki. Sprzęt poosiadam także temat uznaję za zamknięty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach