Skocz do zawartości
Gość Kamil77

Wymiana Wahaczy ! Trudne czy nie ?

Rekomendowane odpowiedzi

ja u siebie uzywałem kilku profesjonalnych odrdzewiaczy i nawet nie drgnęło:) dopiero w połaczeniu z palnikiem udało sie wybic wachacz.

 

zapewne jak wszędzie są wyjątki... tyle że są sposoby, na pewno młotek nic nie daje jeśli walimy w śrubę tylko po odkręceniu nakrętki.

 

U mnie śruba od nowości 180 tyś, pół odrdzewiacza, najpierw psikanie około 6 godzin co 15 minut, potem 15 minut i śruby nie było.

 

---------- Post added at 10:44 ---------- Previous post was at 10:39 ----------

 

wymieniłem na nowy tłuk się więc go zareklamowałem i dostałem drugi nowy i dalej coś sie tłucze

 

---------- Post added at 10:21 ---------- Previous post was at 10:20 ----------

 

smar cały zalozony

zacznij od najprostrzego, jakiej firmy przegub.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Koledzy jakim momentem dokręcić kolumnę MacPhersona? Chodzi mi o te trzy śruby przy komputerze na podszybiu.

Edytowane przez lancer83

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Koledzy jakim momentem dokręcić kolumnę MacPhersona? Chodzi mi o te trzy śruby przy komputerze na podszybiu.
ogólnie jest zalecane 75Nm tyle że oceń jaką Masz tą kolumnę, w starszych jest metalowa w nowszych stop metalu lekkiego, dlatego wg mnie przy lekkim to max 50 Nm, lub ręką z wyczuciem, bo łatwo to przekręcić. 75 Nm to moim zdaniem duża przesada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, nawet w starszych trzeba z tzw. "uczuciem", bo inaczej trzeba będzie ściąć starą nakrętkę w kolumnie i naspawać nową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

elementarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bodzio 1966
wiec jest tak jak napisal kolega Dark :krzeslem: urwalem srube, nakretke odkrecilem bez problemu ale wybic sie nie dalo i dzisiaj pasek na kolku stoi :mur: chyba pozycze flexa i dobra wiartarke, zly jestem na maksa no ale cuz do dowaznych swiat nalezy jak juz powiedzialem. Na marginesie nie mussialem odkrecac zadnych 3 srub w komorze silnika, dalem rade dobrymi plaskimi kluczami. MOZE KTOS MA JAKIS POMYSL JAK TO BEZBOLESNIE ROZWIERCIC ??? pozdrawiam[/QUOT

ja podgrzalem i udalo mi sie wybic te srube

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie mam problem z wymianą dolnego tylnego wahacza śruby zapieczone na amen. wd40 nic nie dało i teraz moje pytanie jak diaksem obetnę łeb śruby to wbije ją do środka bo od drugiej strony to na pewno nie podejdę. I czy da rade też diaksem wyciąć bez problemu przy jarzmie ? Mam zapasowe śruby razem z wahaczem więc nie chce się bawić w odkręcane zwłaszcza że będę to zaraz robił pod blokiem

 

 

 

nie aktualne już zrobiłem

Edytowane przez misiorowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
MOZE KTOS MA JAKIS POMYSL JAK TO BEZBOLESNIE ROZWIERCIC ???

jak się urwała od tego kolega zacznie, bo od tego zależy jak dalej robić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jak ktos ma problemy z wymianą wahaczy to zapraszam akcja na parę godzinek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mógł by mi ktoś powiedzieć czy należy te dwa elementy zaznaczone na zdjęciu zamontować razem z wahaczem do auta. Oraz do czego to ma służyć.

 

8805047.jpg

Edytowane przez sebcyk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

Mógł by mi ktoś powiedzieć czy należny te dwa elementy zaznaczone na zdjęciu zamontować razem z wahaczem do auta. Oraz do czego to ma służyć.

 

A co? Chcesz to wyjać z tulei? :D

Tak ma być.

A ten plastik służy mniej wiecej do tego, żeby jego środek był widoczny w otworze technologicznym w miejscu mocowania wahacza. aby był w optymalnym położeniu - bez "zawyzonych" naprężeń". Ale ..... śrubę przy tej tulei najlepiej jest dokrecac po opuszczeniu auta "na koła". Wtedy masz najoptymalniesze położenie tulei wahacza :bry2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz. Stary wahacz nie miał tego wiec nie wiedziałem czy przy nowym tez to zdjąć. Prawdopodobnie poprzedni właściciel auta musiał źle założyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, właśnie kupiłem cały komplet Lemfordera, od 3 dni psikam WD40 i za 4-5 dni zaczynam zabawę:) może mi ktoś podać wartości dokręcania śrub, oraz średnicę swożnia dolnego wahacza do nowszego modelu??? ile mm?? Drugie pytanko czy po wymianie kompleciku, (bez końcówek drazkow kier.) trzeba robić geometrię lub zbieznosc???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy po wymianie kompleciku, (bez końcówek drazkow kier.) trzeba robić geometrię lub zbieznosc???

 

Tak :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha no to muszę gdzieś jechać:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, zamierzam wymienić dolni lewy tylni wachacz. Mam pytanie jakiej firmy kupic nowy?? moze zregenerowac stary??

co powiecie na firme kraft?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
????

 

Jeśli masz taką możliwość, to zregeneruj stary. A jak chcesz tą wymianę zrobic szybciej, to kup sobie z Master Sporta ewentualnie coś ciut lepszego - czyli FEBI :fajny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2215605506.jpg

witam, bylem dzis na rutynowej kontroli zawieszenia, i gosciu powiedzial ze mam do wymiany wszystkie gorne wachacze z prawej i z lewej strony , poniewaz na tulejach sa pekniecia gum w tym miejscu co zaznaczylem na czerwono, w zawieszeniu nic nie stuka nie puka , jedzie prosto itd czy takie pekniecia kfalifikuja wahacz do wymiany ??? chce zasiegnac waszej opini , bo dzwonilem do znajomego mechanika to mi powiedzial ze bym sie tym nie przejmował bo nawet jak wymienie na nowe wahacze to guma tez peknie w tych miejscach po nie długim czasie , i teraz nie wiem kogo słuchac , co wy myslicie na ten temat???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności