krzysiek8 Zgłoś #1 Napisano 8 Listopada 2009 (edytowane) Witam wszystkich zaglądających. Jesten nowym forumowiczem i widziałem już sporo tematów takich jak mój ale nie spotkałem sie jeszcze z takim przypadkiem gdzieś opisanym.Tak więc mam paska b5 1,9tdi z 98r. i po 4 latach urzytkowania chyba pada mi 2 pompa tylko tym razem zauwarzyłem ze mój płyn jest koloru czarnego a nie jak zawsze zielonego i co dziwne to to że po zgaszeniu silnika w zbiorniczku płynu widze że płyn jest spieniony czy to normalne zachowanie czy łapie jakieś dzikie powietrze i to wykańcza mi kolejna pompe bo ta nowa oryginalna ma nie cały rok.Nigdzie nie mam wycieków, wszystko suche,nic sie nigdzie nie poci nigdy nie dolewałem płynu, do tego zaczyna juz wyć nie tylko przy skrętach ale jest już słyszalna na wolnych obrotach i zaczyna piszczeć.Pasek ok rolki tez.Panowie doradzcie coś sensownego bo juz nie wiem gdzie i co szukać a nie ukrywam ze zależy mi na maglownicy Edytowane 11 Listopada 2009 przez krzysiek8 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
panther2 Zgłoś #2 Napisano 8 Listopada 2009 spieniony czy to normalne zachowanie Cześć, może te tematy ci pomogą....oby... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15960&highlight=spieniony http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=59741&highlight=p%B3yn+sitko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HubeRRo Zgłoś #3 Napisano 9 Listopada 2009 Sprawdź poziom płynu na rozgrzanym i odpalonym silniku. Może wyć, jak ma mało płynu. W zbiorniku, płyn powinien się lekko przelewać. Bąbelki oznaczają problemy... Popatrz też na tzw. sprzęgło alternatora, ono się niekiedy zacina i pompa przez to popiskuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #4 Napisano 11 Listopada 2009 poziom płynu jest ok ale jest coraz gożej, dzisiaj pojechałem ok 20km i pompa zaczęła tak wyć jakby szła bez płynu a jest go prawie max w zbiorniczku i oczywiście do tego kierowajka idzie jak w maluchu na zatartych zwrotnicach, jak dodam gazu to troszkę lżej ale to i tak nic nie zmienia.Ciekawi mnie to czy to wina pompy czy coś innego pompę wykańcza-może ten zawór na wężu który idzie do maglownicy??i do tego co powoduje zabrudzenie płynu?? wiem że najłątwiej to założyć nową pompę tylko jeśli to nie wina pompy to będzie to już 3 pompa niesłusznie wymieniona Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #5 Napisano 13 Listopada 2009 No i dalej lipa:(.dzisiaj podjełem sie wyniany pompy coprawda nie nowa ale oryginalna z niewielkim przebiegiem ale wydawała się ok.poskładałem wszystko do kupy + nowy płyn w całości wymieniony i było fajnie przez 10 min. a później jak sie odezwała to jeszcze głośniej niz ta stara.Panowie pomóżcie coś bo juz wyczerpałem wszystkie możliwości jakie znałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 13 Listopada 2009 Jak przy dodaniu gazu, lżej ci chodzi kierownica, to wina pompy. No i może być tak, że tą, co kupiłeś - też jest walnięta. Zwróc ją i poszukaj kolejnej. No ewentualnie może być też problem z maglownica. Skoro miałeś zasyfiony pyn to i magiel się przytkał i tworzy sie za duże ciśnienie w układzie. Ale to tylko moje "gdybanie" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #7 Napisano 14 Listopada 2009 moze pompa jest ok ,masz zapowietrzony układ a cos innego ci wyje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #8 Napisano 14 Listopada 2009 najlepsze jest to że kierowajka chodzi lekko cały czas i w zbiorniczku widać że płyn przelewa się całkiem swobodnie.A co do syfu w przekładni to możliwe tylko żeby ją wyjąć to tam jest masakra a żeby wąż odkręcić który idzie z pompy do magla to nie mam miejsca nawet na nasadke,chyba bardziej bymn sie skłaniał do pompy chyba:confused: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #9 Napisano 14 Listopada 2009 jest do weza dojscie ale na klucz płaski wymieniałem magla i słabo dokreciłem ta nakretke(bałem sie ze ja urwe -bo jest delikatna)wyjmowalem cały amortyzator z kolumna zdejmujesz czarny plastik i masz dojscie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #10 Napisano 18 Listopada 2009 Zorganizowałem nową oryginalną pompe vw z rozbitka w którym znajomy załozył nową za 1600zł więc ja wsadziłem, zalałem płynem, odpowietrzyłem i ok:) ale co sie stało po 10km jak kręce kierownica to ja słyszę i już wszystko zrobione nawet maglownica wyjęta i sprawdzona-wszystko z nia ok, nie mam pojęcia gdze i czego jeszcze szukać-może pomysły jakieś???????chyba normalnie go sprzedam:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 18 Listopada 2009 Ale co słyszysz? Ze pompa dalej wyje? Aprzypadkiem ona ci nie wyje tylko przy maxymalnych wychyleniach kierownicy? A płyn w zbiorniczku jest czysty? Nie pieni się? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek8 Zgłoś #12 Napisano 18 Listopada 2009 narazie wyje cicho ale ja to słyszę a w momencie kręcenia kierownicą słychać ją bardzie powiedziałbym że nawet głośno.płyn się nie pieni delikatnie przelewa się w zbiorniczku i niby jest ok ale ja słyszę ---------- Post added at 23:59 ---------- Previous post was at 23:57 ---------- płyn nie ma idealnego koloru zielonego tylko taki trochę mętny jest bardziej jakby w szary podchodził a leję febiego zielony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniek72 Zgłoś #13 Napisano 20 Listopada 2009 kolego sprawdż sprzęgiełko alternatora,na bank jest uwalone,bardzo podobne objawy jak się kończy pompa wspomagania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość MnieNieZnaojim Zgłoś #14 Napisano 14 Lipca 2012 a ja mam z kolei problem tego typu że jak auto stoi to dwoma rękoma muszę siłować się z kierownicą pół obrotu a potem wspomaganie troch - TROCHĘ - pomoże. Pompa nie wyje. Nie tyle że ciężko chodzi a w dodatku utrudnia mi manewry bo jej ruchy są toporne i gwałtowne. Koło sprawdzałem koło pompy bo robiliśmy rozrząd to przy okazji przyjźałem się pompie. Płyn do wspomagania nie ucieka i jst odpowiedni poziom min max. I co to ta maglownica (?) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychmax Zgłoś #15 Napisano 15 Lipca 2012 Witam, mam podobny problem więc przyłącze się do tematu. W moim przypadku, wspomaganie na zimnym układzie działa OK, gdy trochę pojeżdżę wspomaganie zaczyna działać coraz słabiej aż w końcu przestaje działać całkowicie. Gdy wspomaganie działa, to przy max skręcie pompa wydaje dźwięk tak jak powinna. Natomiast na gorącym nawet jak skręcę koła na max to pompa na wolnych obrotach nie wydaje dźwięków. Gdy zwiększam obroty to rozgrzana pompa wyje nawet gdy nie kręcę kierownicą, gdy zaczynam skręcać to na podwyższonych obrotach wyje jeszcze głośniej. Płyn się nie pieni ani też go nie ubywa, maglownica była regenerowana i jest na to jeszcze 4 miesiące gwarancji. Gdy wyłączę silnik to po odpaleniu po kilku minutach wspomaganie działa lepiej. Szukać pompy czy to raczej coś innego? Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 15 Lipca 2012 Szukać pompy czy to raczej coś innego? A co może być innego? Ja bym stawiał na pompę, skoro magla regenerowałeś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilson Zgłoś #17 Napisano 25 Lipca 2012 Cześć-przymierzam się do wymiany pompy wspomagania, Patrząc na ten element zastanawiam się czy obędzie się bez ściągania pasa przedniego. Czy może się ktoś podzielić doświadczeniami, tudzież podeprzeć jakąś fotografią wstępnie oceniłem że na pewno ogranicza mnie wiatrak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #18 Napisano 26 Lipca 2012 Ja mam paska 18t ale pompa tak samo zamontowana jak w 19 tdi i juz ja 2 razy wyciagalem.Najlepszy jest kanał i od dołu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilson Zgłoś #19 Napisano 30 Lipca 2012 Ja mam paska 18t ale pompa tak samo zamontowana jak w 19 tdi i juz ja 2 razy wyciagalem.Najlepszy jest kanał i od dołu. dzięki za info. Czy są jakieś "myki" dzięki którym można usprawnić ta operację?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mateolew1 Zgłoś #20 Napisano 21 Sierpnia 2012 Kolega miał podobnie po regeneracji ale u niego wlali jakiś czerwony płyn do wspomagania i jest bardzo rzadki Witam, mam podobny problem więc przyłącze się do tematu. W moim przypadku, wspomaganie na zimnym układzie działa OK, gdy trochę pojeżdżę wspomaganie zaczyna działać coraz słabiej aż w końcu przestaje działać całkowicie. Gdy wspomaganie działa, to przy max skręcie pompa wydaje dźwięk tak jak powinna. Natomiast na gorącym nawet jak skręcę koła na max to pompa na wolnych obrotach nie wydaje dźwięków. Gdy zwiększam obroty to rozgrzana pompa wyje nawet gdy nie kręcę kierownicą, gdy zaczynam skręcać to na podwyższonych obrotach wyje jeszcze głośniej. Płyn się nie pieni ani też go nie ubywa, maglownica była regenerowana i jest na to jeszcze 4 miesiące gwarancji. Gdy wyłączę silnik to po odpaleniu po kilku minutach wspomaganie działa lepiej. Szukać pompy czy to raczej coś innego? Pozdrawiam Krzysiek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach