Skocz do zawartości
colednik

mierzenie prądu akumulatora na spoczynku

Rekomendowane odpowiedzi

jak to jest z tym sprawdzaniem poboru prądu na postoju?? Odpinamy klemy plusową i między nią a słupek plusa aku podbinamy amperomierz? Zgadza sie?? Ja tak zrobiłem i pobór wyszedł mi 2,6A!!! Mam pytanie czy po takim połączeniu odrazu sprawdza się wynik pomiaru czy trzeba poczekac jakiś czas bo przeciez zasilanie zostałalo odłączone i wpięcie amperomierza ponownie zamyka obwód i może cos tam sie troi w komputerze??? Dziekuje z gory za odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wiem, że to przesada. ALe wczoraj rano ledwo co mi odpałił a mam od półtora roku nowy aku Centre Future+ 75Ah. Wskaźnik na aku jest czarny wiec wziałem go wczoraj troche podładować. Dzisiaj po poczytaniu zmierzyłem pobór pradu i wyszło mi właśnie te cholerne 2,6A i aż się za głowę złapałem bo wcześniej nie miałem problemów z akumulatorem...I stąd moje pytanie, ze może trzeba odczekać chwilę po podlączeniu amperomierza aż wszsytko sie ustatkuje po ponownym podłaczeniu zasilania?? Dodam, ze aku wczoraj po 6h ladowanieu nie zaswiecila sie kontrolka na zielono. A po nocy jak mierzyłem napiecie to wyszło mi 12,1V Odpalil bez problemu podjechałem po dom ze 200m i spowrotem go na góre podładowac. W domu mierze a napiecie jjuz 12,57, dziwne troche...

Edytowane przez colednik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A po nocy jak mierzyłem napiecie to wyszło mi 12,1V Odpalil bez problemu podjechałem po dom ze 200m i spowrotem go na góre podładowac. W domu mierze a napiecie jjuz 12,57, dziwne troche...

A jak wyjmiesz/odepniesz aku to wyjdzie jeszcze więcej po chwili :P. Efekt regeneracji czy jakoś tak, ale tylko chwilowy :P

Wracając do tematu kolega ma podobny problem tylko u niego pobór prądu przy włączonym świetle wew 2,5A a przy całkowitej ciemni 0,8A. ale jeszcze nie sprawdziliśmy autka do końca. Weź miernik i mierz ile poszczególne obwody kradną prąd. Tzn. Wyjmujesz bezpiecznik i wpinasz zamiast bezpiecznika 2 przewody od miernika. W ten sposób możesz sprawdzić czy np radio nie zwiera.

P.S Kolega aku wymienił miesiąc temu i już kilka razy go musiał ładować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wracając do tematu kolega ma podobny problem tylko u niego pobór prądu przy włączonym świetle wew 2,5A a przy całkowitej ciemni 0,8A.

 

właśnie zmierzyłem jeszcze raz na spokojnie jak światełka w środku zgasną pobór prądu spada do 0,46A ale to chyba tez znacznie za duzo z tego co piszecie...:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli 460mA masz pobór prądu. Instalacja podobno ciągnie 100mA. Do tego alarm i cała reszta. Sprawdzaj po kolei bezpieczniki jeszcze. Może coś wyjdzie.

 

Zerknij jeszcze czy masz ładowanie czy przypadkiem nie siada alternator. Mogą się szczotki blokować i czasem nie zaskakuje. Może też elektromagnes w rozruszniku nie odbijać i ciągnie prąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ładowanie mam, sprawdzałem, z resztą alternator byl w czerwcu czy w lipcu w naprawie bo padl... A może być winą takiego poboru walnięty aku? Bo dzisiaj od godz 10 do 20 się ladował i kontrolka dalej w nim czarna a nie zielona?? Jutro w dzień bede sprawdzał bezpieczniki tak jak radzisz... i zobaczymy co wyjdzie... pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może być winą takiego poboru walnięty aku?

 

Witam

 

Padnięty aku. to jedno a pobór prądu przez urządzenia to drugie. Więc moim zdaniem to dwie różne "rzeczy". A jeżeli chcesz to podłącz amperomierz do + i - aku. powinno być "prawie" zero w zależności od klasy miernika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Padnięty aku. to jedno a pobór prądu przez urządzenia to drugie. Więc moim zdaniem to dwie różne "rzeczy". A jeżeli chcesz to podłącz amperomierz do + i - aku. powinno być "prawie" zero w zależności od klasy miernika.

 

I bedzie po jakiejkolwiek klasie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jeżeli chcesz to podłącz amperomierz do + i - aku. powinno być "prawie" zero w zależności od klasy miernika.

Będzie kupa dymu a nie zero.

Może świeci się któreś światełko pod drzwiami (uszkodzona krańcówka) lub radio żre prąd. Wyciągać kolejno bezpieczniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzałem bezpieczniki wszsytko w porządku. te 0,46A musi być od czegoś innego...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jest opcja wpięcia amperomierz i wyciągania bezpieczników. Cały czas trzeba monitorować pobierany prąd.

 

Jeżeli dalej masz taki pobór prądu to powiem czy przez okres 1,5roku nic nie montowałeś dodatkowego w aucie? Chodzi mi alarmy i to co może brać prąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli dalej masz taki pobór prądu to powiem czy przez okres 1,5roku nic nie montowałeś dodatkowego w aucie? Chodzi mi alarmy i to co może brać prąd.

 

Z tego co kojarzę to nie. Jest wzmacniacz ale to nie jego wina, ewentualnie alarm ale zapomniałem gdzie elektryk centralke wsadził i nie wiem jak go odlaczyc, bo bezpiecznik chyba zaden go nie wyłączał bo nie pykał jak wkładałem go ponownie jak ma to miejsce np przy odpieciu klemy i ponownym podlaczeniu. Własnie też myślałem żeby podpiąc amperomierz do aku i wyciągać po kolei bezpieczniki. Jutro tak sprobuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do alarmu często dodawany jest przekaźnik blokady jakiś obwodów. Często jest tak łączony, że w stanie czuwania jest pobudzona cewka i już dobre 100mA leci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do alarmu często dodawany jest przekaźnik blokady jakiś obwodów. Często jest tak łączony, że w stanie czuwania jest pobudzona cewka i już dobre 100mA leci.

 

Bzdura. Blokadę od alarmu łączy się na styku NC a cewka zasilana jest plusem po stacyjce i masą z alarmu. Tym samym przekaźnik pobiera prąd wyłącznie w czasie gdy kluczyk jest przekręcony w pozycję zapłon, oraz włączony jest alarm.

Regulują to przepisy, alarm nie dostanie homologacji jeśłi w ten sposób nie będzie zaprojektowana blokada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do alarmu często dodawany jest przekaźnik blokady jakiś obwodów. Często jest tak łączony, że w stanie czuwania jest pobudzona cewka i już dobre 100mA leci.

Tak robi się tylko złośliwym klientom :P. Zazwyczaj przekaźnik pobiera prąd kiedy alarm jest rozbrojony czyli zazwyczaj autko jest na chodzi i ma ładowanie. Każda konfiguracja zależy od centralki.

 

Tak apropo to kolega przesadził chyba z 100mA. Jaki to musiałby być przekaźnik :P. Aż sprawdzę jutro ile bierze przekaźnik 30/40A.

 

Stern mnie uprzedził :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zazwyczaj przekaźnik pobiera prąd kiedy alarm jest rozbrojony czyli zazwyczaj autko jest na chodzi i ma ładowanie

 

Łukaszu- dokładniej mówiąc przekaźnik pobiera prąd tylko i wyłącznie wtedy gdy są spełnione dwa warunki:

1. Alarm jest uzbrojony (wtedy wychodzi z centrali sygnał sterujący cewką)

2. Przekręcony jest kluczyk (próba uruchomienia)

 

Tylko i wyłącznie w takim przypadku przekaźnik pobiera prąd. W innych przypadkach nie.

Przekaźnik nie pobiera prądu gdy auto pracuje, przekaźnik nie pobiera prądy gdy alarm jest rozbrojony. Łaczenie przekaźnika w inny sposón nie jest złośliwością a głupotą oraz łamaniem prawa. Przekaźnik blokady nie może unieruchamiać auta w czasie swojej awarii- to jak mówiłem regulują przepisy i na tej podstawie centralki dostają atest.

 

Każda konfiguracja zależy od centralki.

 

W związku z powyższym konfiguracja nie zależy od centralki a od przepisów narzuconych na producentów alarmów.

Nie wiem jak się ma sprawa z zalewem chińszczyzny na allegro, tego rynku nie znam, nie kupuje, nie montuje, więc się nie wypowiadam. Być może tam mają inne normy i atesty :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bzdura. Blokadę od alarmu łączy się na styku NC a cewka zasilana jest plusem po stacyjce i masą z alarmu. Tym samym przekaźnik pobiera prąd wyłącznie w czasie gdy kluczyk jest przekręcony w pozycję zapłon, oraz włączony jest alarm.

Regulują to przepisy, alarm nie dostanie homologacji jeśłi w ten sposób nie będzie zaprojektowana blokada.

???

Łukaszu- dokładniej mówiąc przekaźnik pobiera prąd tylko i wyłącznie wtedy gdy są spełnione dwa warunki:

1. Alarm jest uzbrojony (wtedy wychodzi z centrali sygnał sterujący cewką)

2. Przekręcony jest kluczyk (próba uruchomienia)

 

Stern, zarzucasz mi że piszę bzdury, a chwilę później piszesz potwierdzasz moje słowa?

W alarmie Legendford przekaźnik blokady łączony jest: (+)-stacyjka, (-)-alarm. Miałem z tym małą zagwozdkę bo po uzbrojeniu alarmu przekaźnik żarł mi ponad 100mA. W końcu z niego zrezygnowałem. Może powinienem zastosować coś innego, ale nie miałem nic odpowiedniego pod ręką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Stern, zarzucasz mi że piszę bzdury, a chwilę później piszesz potwierdzasz moje słowa?

W alarmie Legendford przekaźnik blokady łączony jest: (+)-stacyjka, (-)-alarm. Miałem z tym małą zagwozdkę bo po uzbrojeniu alarmu przekaźnik żarł mi ponad 100mA. W końcu z niego zrezygnowałem. Może powinienem zastosować coś innego, ale nie miałem nic odpowiedniego pod ręką.

 

Zastanów się co piszesz... Ja zdecydowanie wiem co mówię i nie mam z tym zagwózdki ponieważ się tym zajmuje zawodowo. Jeśli piszesz, że legendford posyła masę do cewki przekaźnika to masz rację, masz również rację, że druga strona cewki zasilana jest plusem po stacyjce. Ale kolego- zauważ ZE TO PLUS PO STACYJCE i już nie ma zagwózdki prawda? :) Przekaźnik nie ma prawa pobierać prądu jeśli stacyjka jest wyłączona- przekaźnik włączy się i rozewrze obwód blokady dopiero jak przekręcisz kluczyk-nicht wahr ? :) mam nadzieję, że już to dla Ciebie jest jasne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stern, właśnie zrozumiałem, że źle łączyłem ten przekaźnik. Podawałem na cewkę (+) z akumulatora zamiast z stacyjki. Może jak będę miał trochę czasu to się za to wezmę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności