witek_rz Zgłoś #1 Napisano 2 Listopada 2009 Witam. Zdarzył mi się problem z elektrycznym szyberdchem. Podniósł się, a teraz nie chce się zamknąc (prąd jest, bo stycznik działa, słychac charakterystyczny KLIK), ale się nie zamyka. Możliwe żeby padł silnik? Czy jest możliwośc zamknięcia "RĘCZNEGO"? BARDZO proszę o jakieś rady, bo mam spory kłopot. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #2 Napisano 2 Listopada 2009 Zdejmij lampkę, będziesz miał imbus (albo na wkrętak jak u mnie) i zakręcisz go ręcznie. Później miernik w dłoń i będziesz wiedział co się stao. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #3 Napisano 2 Listopada 2009 Po zamknięciu korbką radzę jeszcze odkręcić cały napęd elektryczny a następnie wykonać całą procedurę otwierania i zamykania przyciskami na samym silniczku a na koniec całość skręcić i jeszcze raz przyciskami wykonać próby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #4 Napisano 2 Listopada 2009 Bardzo częstą awarią jest pęknieta prowadnica. Jezeli nie będiesz mógł ruszyć silniczkiem to go odkręć i sprawdź go bez obciążania. Ps: Jak by co, to mam tanio na zbyciu taki silniczek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witek_rz Zgłoś #5 Napisano 2 Listopada 2009 (edytowane) Zdejmij lampkę, będziesz miał imbus (albo na wkrętak jak u mnie) i zakręcisz go ręcznie.Później miernik w dłoń i będziesz wiedział co się stao. Zrobione. Rzeczywiście jest takie "pokrętło" na wkrętak płaski, ale w nim jest jeszcze jeden wkręt i to mnie trochę zmyliło. Wszedł jednak głębiej, gdy włożyłem w niego śrubokręt. Po zamknięciu szyberdachu "na śrubokręt" i podłączeniu kostki, spróbowałem elektrykę i... zadziałało. Wygląda na to, że trzeba by przesmarować cały mechanizm. Nawiasem mówiąc i tak pasuje mi to ustrojstwo rozebrać, bo szyber nie przesuwa mi się do tyłu, a tylko podnosi. Dzięki za szybką reakcję i pomoc. Ps: Jak by co, to mam tanio na zbyciu taki silniczek. dzięki za ofertę, ale jak się okazuje, silniczek jest sprawny, na pewno mam jednak walnietą jedną prowadnicę... Edytowane 2 Listopada 2009 przez witek_rz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilus Zgłoś #6 Napisano 2 Listopada 2009 (edytowane) Witam Nie chciałem zakładać nowego tematu wiec tutaj zapytam. Powiedzcie mi prosze z jakich aut bedzie pasowal szyber szklany do passata b4? Edytowane 9 Listopada 2009 przez wilus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wilus Zgłoś #7 Napisano 9 Listopada 2009 Odświeżam pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
strus251 Zgłoś #8 Napisano 9 Listopada 2009 odpowiedź: będzie pasował od b4. Też były takie montowane. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #9 Napisano 9 Listopada 2009 B3, B4, corrado, toledo, vento, golf 3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepek84 Zgłoś #10 Napisano 11 Lutego 2010 Mam pytanko odnośnie tego szyberka. Jest imbus ( szok , fabryczny imbus ). I teraz tak , tym imbusem można zamknąć szyber w poziomie. A właśnie u mnie szyber jest otwarty w pionie. Tzn uchylony do góry. Bo szukam jakiegoś innego imbusa , albo śruby i nic , wygląda to tak jakby była tylko jedna regulacja , w poziomie. Jak to ugryźć ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #11 Napisano 11 Lutego 2010 WitamNie chciałem zakładać nowego tematu wiec tutaj zapytam. Powiedzcie mi prosze z jakich aut bedzie pasowal szyber szklany do passata b4? B3, B4, corrado, toledo, vento, golf 3, T4 od wszystkich sa zamienne prowadnice od szybra nalezy smarowac i musza byc czyste, a odplywy sprawne najczesciej statystycznie i z obserwacji pada lewa prowadnica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #12 Napisano 11 Lutego 2010 tym imbusem można zamknąć szyber w poziomie. A właśnie u mnie szyber jest otwarty w pionie. Tzn uchylony do góry. Bo szukam jakiegoś innego imbusa , albo śruby i nic , wygląda to tak jakby była tylko jedna regulacja , w poziomie. Jak to ugryźć ? Zadowolony z odpowiedzi pakafoto? OK, już teraz poważnie. Śruba jest jedna. Kręć nią w jedną bądź drugą stronę. Tak samo działa silniczek. np. szyber odsunięty silnik w prawo = szyber zamknięty silnik w prawo = szyber uchylony. Dalej w prawo nie pójdzie. Może tylko w lewo = szyber zamknięty w lewo = odsunięty. Może trochę nieczytelnie, ale chyba wiadomo o co chodzi. Kierunki kręcenia podałem przykładowo, musisz sam stwierdzić w którą stronę trzeba kręcić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mej Zgłoś #13 Napisano 11 Lutego 2010 jeśli dobrze rozumiem jest uchylony i chcesz go zamknąć? no to trzeba kręcić imbusem w druga strone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #14 Napisano 11 Lutego 2010 I teraz tak , tym imbusem można zamknąć szyber w poziomie. A właśnie u mnie szyber jest otwarty w pionie. Tzn uchylony do góry. czy czasem nie otwarty w poziomie i jednocześnie uchylony? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepek84 Zgłoś #15 Napisano 11 Lutego 2010 Tomcio : Tak , tak rozwiało to moje wątpliwości Nie , szyber jest zamknięty w poziomie , ale uchylony w pionie ( do góry ) , czyli normalnie Oks, kręciłem w jedną i w drugą , szyber się rusza , ale nie kręciłem mocniej , bo stwierdziłem że coś pourywam. W takim razie jutro walki ciąg dalszy. Normalnie pasek w garażu stoi , ale teraz na parę dni będzie pod chmurka , więc oby się udało Poinformuje o rezultatach , serdeczne dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #16 Napisano 11 Lutego 2010 Jeśli się zablokował to nic na siłę, pewnie silniczek sobie pyka i też nie daje rady go ruszyć? Zablokował się i kręcenie korbką nic nie da, musisz ręcznie odblokować rygielki po obu stronach, trzymając je zamknąć szyber Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kacza1982 Zgłoś #17 Napisano 11 Lutego 2010 Przerabiałem to co Ormowiec opisał, ale mi nikt nie pomagał i na szybko musiałem dojść jak przymknąć szyber, bo chyba zerwała mi się jakaś linka przy uchylaniu a deszcz padał, ręcznie (śrubokrętem) delikatnie to z jednej strony domykałem szyber przesuwając prowadzenia widoczne na wcześniejszym zdjęciu. Powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach