witek_rz Zgłoś #1 Napisano 26 Września 2006 Witam. Potrzebuję wymienić miskę olejową (trochę nadgryzł ją ząb czasu i wysokie krawężniki) w silniku: AAM ; 1,8ccm ; 75Km Tu moje pytanie: czy miski są zunifikowane, czy też do każdego silnika np. o pojemności 1,8 przychodzą takie same. Chodzi o to żebym nie kupił czegoś co nie będzie pasował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozko Zgłoś #2 Napisano 26 Września 2006 Jesli dobrze sie orientuje to do Twojego 1.8AAM Bedzie pasowala miska od 1.8 RP itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witek_rz Zgłoś #3 Napisano 29 Września 2006 Temat nie ma wzięcia, przez to trudna sprawa, bo dalej nie wiem jak kupić miskę olejową która będzie pasowała do AAM 1,8 Może ktoś jeszcze wie coś na ten temat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lulacz Zgłoś #4 Napisano 29 Września 2006 Tu moje pytanie: czy miski są zunifikowane, czy też do każdego silnika np. o pojemności 1,8 przychodzą takie same. Chodzi o to żebym nie kupił czegoś co nie będzie pasował. Swego czasu jeździłem vento 1.8 AAM miskę spawałem często - bo był zglebowany,co do różnic w oznaczeniach silnika 1.8 to ja zmieniłem sobie głowicę na 90 koni od silnika ABS . W ksiażkach wyczytałem,że skok tłoka, srednica cylindra jest taka sama w AAM i ABS - różnią się tylko fazami rozrządu więc wystarczy wymienić wałek . Także miska 1.8 ABS i AAM jest ta sama . pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #5 Napisano 3 Marca 2009 Odgrzewamy kotleta poci mi się lekko uszczelka miski, postanowiłem że wywalę miskę i przy okazji zobaczę czy mam dysze olejowe. Odkręciłem wszystkie śrubki i jakie było moje zdziwienie, miska nie daje się zdjąć próbowałem jej wytłumaczyć przy pomocy 1,5 kg młotka, a ta wredna miska nic sobie z niego nie robiła. Jakieś pomysły?? z zewnątrz nie widać żeby była klejona albo silikonowana ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #6 Napisano 3 Marca 2009 (edytowane) ale zonk, może ktoś zespawał, dawniej ludzie używali "hermetik" zamiast silikonu a to dziadostwo niestety trzyma jak porządny klej Edytowane 3 Marca 2009 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebam Zgłoś #7 Napisano 3 Marca 2009 A czymś podważać próbowałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 3 Marca 2009 tak i nawet poszło ze 3 mm od strony rozrządu, ale dalej ani drgnęła. Trochę boję się podważać żeby nie pokaleczyć płaszczyzny przylegania uszczelki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas19892 Zgłoś #9 Napisano 3 Marca 2009 kolego napewno wszystkie sroby odkreciles???? te od strony skrzyni tez??? sa lekko ukryte wiec mogles przeoczyc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #10 Napisano 3 Marca 2009 na 100%, nawet wyszły o dwie więcej niż mówi ETKA. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas19892 Zgłoś #11 Napisano 3 Marca 2009 nic innego tylko plaski srubokret miedzy blok a miske i nie ma sil musi puscic i oczywiscie ten twoj ,,mloteczek,,. nie ma sie co piescic z tym:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 3 Marca 2009 hmmm no dobra, w takim razie brutal force. Dam znać jak poszło przy następnej wymianie oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas19892 Zgłoś #13 Napisano 3 Marca 2009 ok czekamy:) pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
demondi Zgłoś #14 Napisano 25 Marca 2009 Witam Jeśli można się podpiąć pod temat. Konkretnie pisząc dwie śruby od strony skrzyni biegów te środkowe. Jest tam tak mało miejsca, że 10-tka nasadowa połączona z cienkim śrubokrętem nie daje rady. Jak to odkręcić jakiś specjalny klucz istnieje czy samoróbek. Czy przy montażu nowej uszczelki miski trzeba stosować silikon czy pasty czy sama wytrzyma ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #15 Napisano 25 Marca 2009 u mnie bez problemu weszło pokrętło T 3/8" z nasadką 10.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #16 Napisano 25 Marca 2009 ja to zawsze odkrecam nasadka na 1/4 cala z przedłużką, na pełnym luzie. uszczelka firmowa na sucho - niech bog cie broni przed topranem itd... najlepiej elring- wcale nie jest dramatycznie droga, a poprostu spokoj bedzie na dlugo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
demondi Zgłoś #17 Napisano 25 Marca 2009 Dziękuję za szybkie podpowiedzi jutro będę walczył, a tak swoją drogą to wymieniałem uszczelkę pod pokrywą zaworów i ..... jak pech to pech nakrętka wpadła sobie przez jeden z otworów w głowicy na dół . Mam nadzieję, że znajdę ją w misce:(. A pytanie z innej beczki czy mogę zmienić szpilki z dystansem na bez bo chciałbym założyć gumowo blaszaną uszczelkę, bo w obecnej chwili ta druga z pewnością nie przylega idealnie tam gdzie te dystanse są. Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacaman Zgłoś #18 Napisano 6 Kwietnia 2009 czy da sie spokojnie odkręcić miskę olejowa bez odkręcania lawy i na ile śrub jest przymocowana kolejne pytanie jest czy w modelu z 99 roku dizel 1.9 ahh jest uszczelka czy tylko sylikon na co zwrucic uwage gdy sie juz zdejmie miske pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #19 Napisano 6 Kwietnia 2009 czy da sie spokojnie odkręcić miskę olejowa bez odkręcania lawy i na ile śrub jest przymocowana kolejne pytanie jest czy w modelu z 99 roku dizel 1.9 ahh jest uszczelka czy tylko sylikon na co zwrucic uwage gdy sie juz zdejmie miske pozdrawiam nie ten dział Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ManiekWRC Zgłoś #20 Napisano 16 Listopada 2009 Panowie nie chcąc zakładać nowego tematu napiszę w tym. A więc dziś zauważyłem, że po autem mam małą plamę oleju i całą osłonę miski olejowej w oleju. Prawdopodobnie będę musiał wymienić uszczelkę od miski i moje pytanie brzmi - Czy ktoś kto zdejmował miskę w silniku AFN może powiedzieć czy jest to trudna operacja i jak się do tego zabrać. - Jaką uszczelkę kupić i jakiej firmy bo podobno są różne wersje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach