Jotes Zgłoś #21 Napisano 21 Listopada 2009 Piszczenie z pod maski Witam. Popraw temat. Powinno być "Piszczenie spod maski", a nie "Piszczenie z pod maski", albowiem w języku polskim nie ma takiego wyrażenia jak "z pod". Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tommy-cichy Zgłoś #22 Napisano 22 Stycznia 2010 Ja u siebie zmieniłem w Passacie napinacz paska i popiskuje dalej.Ale na 80% jestem pewny że to sam pasek.Poprostu jest zrobiony z takiego materiału.W golfie to przerabiałem,1 pasek z takiej bardziej śliskiej powierzchni zawsze piszczał,wymieniłem puźniej na pasek innej firmy, taki jakby bardziej szorstki i jak ręką odjoł mimo iż w golfie rzucało mi napinaczem bo miałem klin na wale cudowany.Także panowie radziłbym najpierw kupić pasek właśnie jakiś nie o powierzchni śliskiej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
13jurek13 Zgłoś #23 Napisano 11 Czerwca 2010 (edytowane) witam was mam chyba nietypowy problem,jesli przejade jakas droge silnik sie rozgrzeje zaczyna piszczec taki wysoki jednostajny pisk jest to irytujace ale jesli zaczne pompowac hamulcem pisk znika na moze 3-5 s poczym wraca ,jezdze juz tak 3 mies a teraz mam do zrobienia dluga trase czy to jest pompa podcisnieniowa? silnik TDI PD 115 Czy musze wymienić jakie sa szanse ze nie wytrzuma kolejnych dni? poniewaz mam bardzo długa trase w przyszlym tygodniu do zrobienia i nie wiem czy robic to czy nie, bo nie chce robic zbednych rzeczy prosze o jakies sugestie na ten temat,pozdrawiam EDIT by tony_w: Temat dołączony do istniejącego wątku Edytowane 11 Czerwca 2010 przez tony_w Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radek777 Zgłoś #24 Napisano 11 Czerwca 2010 napisz kolego wiecej,np czy na goracym silniku na luzie na postoju tez to słychsac czy jak przygazujesz to pisk przyspiesza ,z której czesci komory silnika słychac ten pisk itd im wiecej napioszesz tym łatwiej dojdziemy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #25 Napisano 13 Czerwca 2010 Proponuje, żeby dokładnie określać rodzaj dźwięku, bo samo stwierdzenie - piszczenie - może opisywać wiele przypadków. Piszczeć może luźny ślizgający się pasek klimy, albo może to być także zacierająca się rolka. Także to robi sporą różnicę... Naciągnięcie paska klimy - 0zł Wymiana napinacza i sprzęgła - 600zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CiamCiun Zgłoś #26 Napisano 16 Lutego 2014 Witam! jestem nowym użytkownikiem. Przejrzałem i poczytałem podobne tematy i dalej nie jestem pewien co u mnie może się dziać. W moim Passacie 1.9 TDI 101 KM 2002r. od pewnego czasu słychać piszczenie. Gdy odpalam silnik po nocy jest wszystko ok, zaczynam jechać i zaczyna piszczeć i tak przez chwilę potem przestaje. Po kilku sek. znów zaczyna piszczeć i tak w kółko do momentu jak silnik się zagrzeje. Jak już jest 90 st. na wskaźniku ani pisku, cichutko, nie ważne czy klima włączona czy nie i jakie obciążenie, jak się nagrzeje jest dobrze. Zauważyłem, że na to piszczenie nie mają wpływu obroty silnika ponieważ jak stoję na światłach to chwilę piszczy, przestaje i znów zaczyna. Wymieniłem jak na razie tylko paski oba ten długi i krótki. Przez chwilę było ok i problem wrócił. Reasumując: piszczenie ma charakter hmmm przerywany (z okresami ciszy pomiędzy) i nie ma go jak silnik jest już rozgrzany. Gdy temp silnika spadnie znów zaczyna piszczeć przerywanie do rozgrzania. W chłodne dni trwa to dłużej wiadomo. Jak uważacie co to może być??? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
VW Kris Zgłoś #27 Napisano 28 Maja 2014 Witam ! mam problem z piszczeniem spod maski przy skręcie kół do końca wiem , że większość powie że to pompa od układu kierowniczego najlepsze jest to że pompa została wymieniona na nową i przy skręcie kół wydostaje się pisk który denerwuje np. na parkingu w mieście . Co to może być ? wina pompy ? paska ? rolek ? napinacz ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #28 Napisano 30 Maja 2014 Chciałbym zapytac ile może kosztować komplet napinaczy i pasków do Passata b5 Diesel 115km? Piszczał mi napinacz na zimnym silniku, teraz piszczy juz cały czas i zaczał piszczeć chyba pasek od klimy bo jak załącze to coś piszczy ale nie wiem czy pasek czy napinacz:/ I jakiej firmy polecacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marek_r23 Zgłoś #29 Napisano 30 Maja 2014 Witam ! mam problem z piszczeniem spod maski przy skręcie kół do końca wiem , że większość powie że to pompa od układu kierowniczego najlepsze jest to że pompa została wymieniona na nową i przy skręcie kół wydostaje się pisk który denerwuje np. na parkingu w mieście . Co to może być ? wina pompy ? paska ? rolek ? napinacz ? Pasek i koło na pompie zmieniales? Być może kolo jest wydarte i piszczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jar091 Zgłoś #30 Napisano 31 Maja 2014 Ja mam podobnie jak koledzy wyżej, nie będę się rozpisywał, piszczy jak odpalę rano, teraz już prawie cały czas, pisk jest cichszy ale i tak coś popiskuje, tak dla zbliżenia: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
weak_michael Zgłoś #31 Napisano 31 Maja 2014 Pasek wieloklinowy(wielorowkowy) w tym modelu do wymiany raczej,względnie napinacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Żabol1505732874 Zgłoś #32 Napisano 31 Maja 2014 Ja mam podobnie jak koledzy wyżej, nie będę się rozpisywał, piszczy jak odpalę rano, teraz już prawie cały czas, pisk jest cichszy ale i tak coś popiskuje, tak dla zbliżenia: Napinacz:) po jakims czasie po wlaczeniu klimy zacznie ci takze piszczec:) dlatego pytam ile komplet kosztuje pasków i napinaczy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jar091 Zgłoś #33 Napisano 1 Czerwca 2014 No to widzę, że gruba impreza mnie czeka Rozrząd + Napinacz i komplet pasków, a ile można pojeździć na takim piszczącym napinaczu? czy raczej w ogóle nie można i jest on natychmiast do wymiany? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #34 Napisano 1 Czerwca 2014 a ile można pojeździć na takim piszczącym napinaczu?Zadajesz Jarek pytanie, na które nikt nie jest w stanie Ci odpowiedzieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert_s Zgłoś #35 Napisano 1 Czerwca 2014 Jezeli sprezyna napinacza jest dobra i dobrze naciaga pasek to wymien samo lozysko i po sprawie, taniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jar091 Zgłoś #36 Napisano 2 Czerwca 2014 Zadajesz Jarek pytanie, na które nikt nie jest w stanie Ci odpowiedzieć. Czyli, zbyt trudne czy zbyt głupie? Jezeli sprezyna napinacza jest dobra i dobrze naciaga pasek to wymien samo lozysko i po sprawie, taniej A jak to można sprawdzić czy jest dobra? Jest dobra gdy napinaczem nie trzęsie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jar091 Zgłoś #37 Napisano 3 Czerwca 2014 Chyba jednak zbyt trudne te pytania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtyna51 Zgłoś #38 Napisano 3 Czerwca 2014 witam,podepnę się pod temat bo mój dźwięk w aucie jest podobny do kolegi jar091 z tym że ja dalej mam mętlik w głowie co to za część piszczy.U mnie taki pisk,świst słychać cały czas jest dość ciche ale uciążliwe,ale gdy włączę klimę to dźwięk się nasila zwłaszcza gdy jest gorąco.Dużo osób na forum sugeruje napinacz paska wielorowkowego i też tak myślałem,choć nie mogłem być tego pewien bo te wszystkie kółka jak i paski są tak blisko siebie że ciężko zlokalizować ten pisk,świst.W weekend zmieniałem olej i stojąc w kanale przed autem słychać ten dźwięk tak mniej więcej w dolnej części chłodnicy i to nie daje mi spokoju,nie wiem już co robić napinacz to ok 300zł a pewności nie mam że przestanie piszczeć zwłaszcza że napinacz jest bliżej góry a nie dołu chłodnicy,pompę wody mam nową jak i sprzęgiełko altka także te dwie rzeczy wykluczam,może pompa wspomagania?koledzy doradźcie coś bo nie cierpię jak coś nie hula jak powinno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cezary_poznan Zgłoś #39 Napisano 3 Czerwca 2014 Panowie wszystkie opisywane objawy to wina rolek lub napinacza lub paska a nikt nie jest w stanie tym bardziej przez forum zdiagnozować co dokładnie Wam piszczy. Niestety ale w wiekszości pzypadków aby w 100% wyeliminować problem piszczenia to tak jak już Żabol zapytał dlatego pytam ile komplet kosztuje pasków i napinaczy bo jak nie komplet to zgaduj zgadula, na dwoje babka wróżyła itp. itd. a co do pytania a ile można pojeździć na takim piszczącym napinaczu? to mogę powiedzieć że przynajmniej 6 miesięcy (opieram to na swoim aktualnym przypadku ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jar091 Zgłoś #40 Napisano 4 Czerwca 2014 Tyle też chciałem wiedzieć no nic, dzisiaj pojadę do mechanika to może On się wsłucha i powie mniej więcej co w "trawie piszczy" i jak coś to zdam relację tu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach