Skocz do zawartości
Bieniu85

Czy wszystkie automaty w b6 to DSG?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam takie pytanko.. czy wszystkie automatyczne skrzynie w B6 to DSG?

Do tej pory myślalem ze na galce biegow powinno byc logo DSG ale widzialem passaty ktore takiego loga nie mialy, a sprzedajacy nie pisza w opisach czy to DSG czy cos innego..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie DSG można poznać po tym, że na lewarku widnieje logo "DSG" inaczej jest to tiptronic 6 biegowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie o to mi chodzilo dzieki bardzo..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jedyna nie DSG jest w silniku 2.0 TFSI - TIPTRONIC

 

W TDI oraz 3.2 i 3.6 benzyna sa DSG 6-biegowe

W TFSI 1.4 oraz 1.8 są DSG - 7-biegowe

 

Pozdrawiam

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DSG to skrzynia automatyczna czy mechaniczna sterowana elektronicznie ? !>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
DSG to skrzynia automatyczna czy mechaniczna sterowana elektronicznie

IMO DSG to skrzynia automatyczna (bądź co bądź biegi się same zmieniają) składająca się z dwóch przekładni mechanicznych, gdzie biegi zmieniają siłowniki hydrauliczne, które są sterowane komputerem (elektronicznie) :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to skrzynia standardowa, ale dw sprzęgła sterowane elektorniką. Coś jak klasyk - sprzęgło dwumas itp ale w kąpieli olejowej zalana jest mechatronika (układ elektroniczno mechaniczny) która steruje zmiana biegów. Coś jak półautomat. Natomiast taki multitronik to standardowa skrzynia automatyczna (przkładnie planetarne + eszędobylska elektronika).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w DSG jest koło dwumasowe? Bo przeważnie w starszych automatach nie było dwumasa, nawet w dieslach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W DSG jest standardowo dwumas. Jak pisałem wcześniej DSG to nie typowy automat a połautomat (klasyczna skrzynia sterowana elektronicz-mechanicznie), a w klasycznym automacie nie ma dumasa tylko na sztywno motor połaczony jest ze skrzynią która posiada przekładnie planetarne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem gdzie napisać , nowego postu założyć nie mogę więc skoczyłem tutaj.

 

Mam paska B6 1,9tdi z 2007ego i jest w manualu. szukam sposobu na przerzucenie skrzyni na automata.

 

czy ktoś się orięntuje czy warto się zabierać do tego?

co musi być zrobione przy takiej wymianie?

 

w/g mnie to tak

przekładka

usuwanie pedału sprzęgła

ewentualne dostrajanie ABS.

 

mam nadzieję że podzespoły takie jak półośki itp to wszystko takich samych rozmiarów jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Małe sprostowanie do ciekawej dyskusji - w "tradycyjnych" automatach (nie DSG) silnik jest połączony z przekładnią planetarną (czyli skrzynią biegów) za pomocą tzw. przekładni hydrokinetycznej, która wykorzystuje ciecz do przenoszenia napędu (pełni rolę sprzęgła).

 

Daje to efekt "miękkości" i "kopa" przy ruszaniu z miejsca (ci bo jeździli tradycyjnym automatem pewnie wiedzą). Moim zdaniem na takiej skrzyni jeździ się znacznie lepiej niż na DSG (chociaż mniej "sportowo").

 

pozdrawiam, bonito

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiego "kopa" przy ruszaniu z miejsca??Żeby cokolwiek porównywać albo mówić ze coś jest lepsze albo gorsz musiałbyś pojeździć troszkę tymi samochodami z tymi skrzyniami (tiptronic i multitronic a także dsg).

DSG nie szarpie przy ruszaniu z miejsca,przy przełączaniu z niższego na wyższy bieg i kiedy redukuje biegi, a przy tym ma niższe spalanie i dużą dynamikę przełączania biegów i komfort jazdy automatem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też jestem za zwykłym automatem ,teraz mam dsg i szarpie niemiłosiernie.Spróbujcie z dsg np na 2 biegu wcisnąć na 2 s gaz na max i szybko puścić - wali jak cholera .

Poza tym po włączeniu zimnego silnika mam efekt "zepsutej" skrzyni dopóki nie napompuje ciśnienia - silnik się wkręca na obroty a auto ledwo sie toczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuję przeczytać ten artykuł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy ktoś się orięntuje czy warto się zabierać do tego?

co musi być zrobione przy takiej wymianie?

 

w/g mnie to tak

przekładka

usuwanie pedału sprzęgła

ewentualne dostrajanie ABS.

Do tego dołóż jeszcze sterownik skrzyni + cała masa kabli do niego, dźwignia zmiany biegów i pewnie jeszcze kilka detali

mam nadzieję że podzespoły takie jak półośki itp to wszystko takich samych rozmiarów jest.

Niekoniecznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega próbował się za taką przeróbkę wziąć. Zrezygnował na etapie kompletowania elementów. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem samochodami wyposażonymi w tradycyjne automaty i jak i dwusprzęgłowe (DSG), mam więc porównanie. Wspomniany przeze mnie "kop" występuje w zwykłych automatach dzięki przekładni hydrokinetycznej (zwiększenie momentu obrotowego). Jeżdżąc np w USA można zauważyć, że wszyscy na ogół szybko ruszają spod świateł.

 

Co do wyższości jednej skrzyni nad drugą to równie dobrze można dyskutować o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą...

Prywatnie uważam, że DSG to poroniony pomysł: usterki techniczne, częsta zmiana oleju, problemy z komfortem. Nie bez powodu autka wyższych klas mają klasyczne automaty, a DSG to skrzynia automatyczna "dla ludu" (z pewnym wyjątkiem jakim są skrzynie w autach sportowych: Porsche i Mitsubishi, ale tam chodzi o prędkość przełączania).

bonito

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo DSG jest spoko, dopoki sie nie rozwali. Wtedy koszty naprawy sa o wiele wyzsze niz w przypadku tradycyjnego automatu z hydrokinetyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Do Bonito , jeśli chodzi o wymiany oleju w skrzyni automatycznej np: TIPTRONIC to też jest co 60 tyś. km. Ty chyba nie jeździłeś ze sprawną skrzynią DSG i co daje Ci zwiększony moment obrotowy podczas ruszania w normalnym automacie , jak skrzynia DSG bije na głowę zwykły automat podczas startu . Zapomniałeś dodac że zwykłe automaty przeważnie więcej palą niż manual. W USA to silniki mają przeważnie po 7 litrów pojemności,to sobie moga ruszać szybko z pod swiateł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności