Bieniu85 Zgłoś #1 Napisano 19 Października 2009 Witam wszystkich mam takie pytanko.. czy wszystkie automatyczne skrzynie w B6 to DSG? Do tej pory myślalem ze na galce biegow powinno byc logo DSG ale widzialem passaty ktore takiego loga nie mialy, a sprzedajacy nie pisza w opisach czy to DSG czy cos innego.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
felix123 Zgłoś #2 Napisano 19 Października 2009 Skrzynie DSG można poznać po tym, że na lewarku widnieje logo "DSG" inaczej jest to tiptronic 6 biegowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bieniu85 Zgłoś #3 Napisano 19 Października 2009 wlasnie o to mi chodzilo dzieki bardzo.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pbalsam Zgłoś #4 Napisano 19 Października 2009 Obecnie jedyna nie DSG jest w silniku 2.0 TFSI - TIPTRONIC W TDI oraz 3.2 i 3.6 benzyna sa DSG 6-biegowe W TFSI 1.4 oraz 1.8 są DSG - 7-biegowe Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #5 Napisano 19 Października 2009 DSG to skrzynia automatyczna czy mechaniczna sterowana elektronicznie ? !> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #6 Napisano 20 Października 2009 DSG to skrzynia automatyczna czy mechaniczna sterowana elektronicznie IMO DSG to skrzynia automatyczna (bądź co bądź biegi się same zmieniają) składająca się z dwóch przekładni mechanicznych, gdzie biegi zmieniają siłowniki hydrauliczne, które są sterowane komputerem (elektronicznie) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
specu2 Zgłoś #7 Napisano 20 Października 2009 Z tego co mi wiadomo to skrzynia standardowa, ale dw sprzęgła sterowane elektorniką. Coś jak klasyk - sprzęgło dwumas itp ale w kąpieli olejowej zalana jest mechatronika (układ elektroniczno mechaniczny) która steruje zmiana biegów. Coś jak półautomat. Natomiast taki multitronik to standardowa skrzynia automatyczna (przkładnie planetarne + eszędobylska elektronika). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebek1302 Zgłoś #8 Napisano 21 Października 2009 Czy w DSG jest koło dwumasowe? Bo przeważnie w starszych automatach nie było dwumasa, nawet w dieslach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
specu2 Zgłoś #9 Napisano 21 Października 2009 W DSG jest standardowo dwumas. Jak pisałem wcześniej DSG to nie typowy automat a połautomat (klasyczna skrzynia sterowana elektronicz-mechanicznie), a w klasycznym automacie nie ma dumasa tylko na sztywno motor połaczony jest ze skrzynią która posiada przekładnie planetarne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
janek122455 Zgłoś #10 Napisano 16 Grudnia 2009 dwumas ro standard Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwola Zgłoś #11 Napisano 24 Września 2010 nie wiem gdzie napisać , nowego postu założyć nie mogę więc skoczyłem tutaj. Mam paska B6 1,9tdi z 2007ego i jest w manualu. szukam sposobu na przerzucenie skrzyni na automata. czy ktoś się orięntuje czy warto się zabierać do tego? co musi być zrobione przy takiej wymianie? w/g mnie to tak przekładka usuwanie pedału sprzęgła ewentualne dostrajanie ABS. mam nadzieję że podzespoły takie jak półośki itp to wszystko takich samych rozmiarów jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonito Zgłoś #12 Napisano 24 Września 2010 Małe sprostowanie do ciekawej dyskusji - w "tradycyjnych" automatach (nie DSG) silnik jest połączony z przekładnią planetarną (czyli skrzynią biegów) za pomocą tzw. przekładni hydrokinetycznej, która wykorzystuje ciecz do przenoszenia napędu (pełni rolę sprzęgła). Daje to efekt "miękkości" i "kopa" przy ruszaniu z miejsca (ci bo jeździli tradycyjnym automatem pewnie wiedzą). Moim zdaniem na takiej skrzyni jeździ się znacznie lepiej niż na DSG (chociaż mniej "sportowo"). pozdrawiam, bonito Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
SZEF Zgłoś #13 Napisano 25 Września 2010 Jakiego "kopa" przy ruszaniu z miejsca??Żeby cokolwiek porównywać albo mówić ze coś jest lepsze albo gorsz musiałbyś pojeździć troszkę tymi samochodami z tymi skrzyniami (tiptronic i multitronic a także dsg). DSG nie szarpie przy ruszaniu z miejsca,przy przełączaniu z niższego na wyższy bieg i kiedy redukuje biegi, a przy tym ma niższe spalanie i dużą dynamikę przełączania biegów i komfort jazdy automatem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
silverb6 Zgłoś #14 Napisano 25 Września 2010 Ja też jestem za zwykłym automatem ,teraz mam dsg i szarpie niemiłosiernie.Spróbujcie z dsg np na 2 biegu wcisnąć na 2 s gaz na max i szybko puścić - wali jak cholera . Poza tym po włączeniu zimnego silnika mam efekt "zepsutej" skrzyni dopóki nie napompuje ciśnienia - silnik się wkręca na obroty a auto ledwo sie toczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bocheno Zgłoś #15 Napisano 25 Września 2010 proponuję przeczytać ten artykuł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #16 Napisano 25 Września 2010 czy ktoś się orięntuje czy warto się zabierać do tego?co musi być zrobione przy takiej wymianie? w/g mnie to tak przekładka usuwanie pedału sprzęgła ewentualne dostrajanie ABS. Do tego dołóż jeszcze sterownik skrzyni + cała masa kabli do niego, dźwignia zmiany biegów i pewnie jeszcze kilka detali mam nadzieję że podzespoły takie jak półośki itp to wszystko takich samych rozmiarów jest. Niekoniecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dedal Zgłoś #17 Napisano 28 Września 2010 Mój kolega próbował się za taką przeróbkę wziąć. Zrezygnował na etapie kompletowania elementów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonito Zgłoś #18 Napisano 28 Września 2010 Jeździłem samochodami wyposażonymi w tradycyjne automaty i jak i dwusprzęgłowe (DSG), mam więc porównanie. Wspomniany przeze mnie "kop" występuje w zwykłych automatach dzięki przekładni hydrokinetycznej (zwiększenie momentu obrotowego). Jeżdżąc np w USA można zauważyć, że wszyscy na ogół szybko ruszają spod świateł. Co do wyższości jednej skrzyni nad drugą to równie dobrze można dyskutować o wyższości świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą... Prywatnie uważam, że DSG to poroniony pomysł: usterki techniczne, częsta zmiana oleju, problemy z komfortem. Nie bez powodu autka wyższych klas mają klasyczne automaty, a DSG to skrzynia automatyczna "dla ludu" (z pewnym wyjątkiem jakim są skrzynie w autach sportowych: Porsche i Mitsubishi, ale tam chodzi o prędkość przełączania). bonito Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gutierrez Zgłoś #19 Napisano 28 Września 2010 Bo DSG jest spoko, dopoki sie nie rozwali. Wtedy koszty naprawy sa o wiele wyzsze niz w przypadku tradycyjnego automatu z hydrokinetyka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sylwek1972 Zgłoś #20 Napisano 29 Września 2010 Witam! Do Bonito , jeśli chodzi o wymiany oleju w skrzyni automatycznej np: TIPTRONIC to też jest co 60 tyś. km. Ty chyba nie jeździłeś ze sprawną skrzynią DSG i co daje Ci zwiększony moment obrotowy podczas ruszania w normalnym automacie , jak skrzynia DSG bije na głowę zwykły automat podczas startu . Zapomniałeś dodac że zwykłe automaty przeważnie więcej palą niż manual. W USA to silniki mają przeważnie po 7 litrów pojemności,to sobie moga ruszać szybko z pod swiateł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach