saharek Zgłoś #1 Napisano 18 Października 2009 Witam. czasem mam takie coś że skrzynia tak jakby wchodziła w inny tryb pracy w pozycji D zaczyna mi wrzucać biegi w innych momentach a dokładnie to przeciąga biegi, na przykład jak normalnie wrzuca 4 bieg przy prędkości około 42km/h to nie normalnie wrzuca przy około 58km/h i inne biegi tak samo, słychać głośniejszą prace skrzyni, tak jakby działała pod obciążeniem. Inny objaw jest taki który zobaczyłem nie dawno, jak temperatury spadły to że przy tym trybie silnik nagrzewa się do 90stopni w moment, z 50stopni do 90 przy normalnej jeździe potrzebuje około 1-2 minuty czy to normalny objaw ? przyszo mi na myl ze skrzynia specjalnie wchodzi w taki tryb, by zwiększyć obroty i wypalić sadze w DPF? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #2 Napisano 19 Października 2009 Nie wiem jak Ty jeździsz na DSG , ale jak jak przesiadłem się z manuala to nie mogłem na poczatku wytrzymac z DSG. Miałem 6 bieg w B5FL i do 1800 to max jak zmieniałem obroty. W DSG zmienia przy 2000-2100 a na SPORT to juz o wiele więcej. Drugie Towje pytanie to napewno masz Webasto (dogrzewanie) ono się załacza automatycznie ponizej 5st i dogrzewa Ci silnik przez okreslony czas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartek.w Zgłoś #3 Napisano 19 Października 2009 U mnie zmienia biegi w zależności jak bardzo wciskam pedał gazu - czasem jadąc jak kapelusznik zmienia jeszcze przed 2000, a przy normalnej jeździe podchodzi pod 3000-3500. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #4 Napisano 19 Października 2009 Potwierdzam skrzynia zmienia biegi w zależności jak mocno jest wciśnięty pedał gazu . Tak samo jest u mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #5 Napisano 19 Października 2009 Skrzynia się " uczy " jazdy Jak jeździsz agresywniej, zmienia wyżej biegi, pojeździj jak emeryt, nauczy się i będzie zmieniać niżej. Dodatkowo przy zimnym oleju w skrzyni tez będzie zmieniała wyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saharek Zgłoś #6 Napisano 19 Października 2009 nie rozumiecie mnie, skrzynia wchodzi w inny tryb to wiem ze przy wciśniętym gazie inaczej zmienia biegi na prostej drodze bez obciążenia wrzuca 4 bieg przy 42km/h a w innym trybie w tych samych warunkach zmieni dopiero przy około 58km/h cała charakterystyka skrzyni się zmienią, także redukcja biegów jest dużo szybsza, po pewnytm czasie wszystko wraca do normy samo, wiele razu próbowałem przełączyć na tiptronic dodać i odjąć gazu, włączyć na S ale dopiero po jakimś czasie wraca do normy nie mam dogrzewania, pasek tylko czasami wchodzi w taki tryb, czasem przejadę trasę 1000km i nic a czasem pojadę 7km i wejdzie w taki tryb ---------- Post added at 00:39 ---------- Previous post was at 00:35 ---------- to wiem ale przy normalnej jeździe , wrzuca biegi zawsze tak samo, jak dodam szybko gazu to wiadomo że pociągnie nawet do 4000tyś obrotów i na trójce pojedzie 90km/h ale jak sie ujmnie gazu to zaraz wrzuci przy tych 90km/h 6bieg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lokeusz Zgłoś #7 Napisano 22 Listopada 2009 Witam, ja mam to samo jak pisze kolega saharek, wchodzi mi skrzynia dokładnie w taki tryb pracy co około 350 km i trwa około 10 km w tym trybie. Nie wiem co to jest, coś mi się wydaje że zaczyna padać mechatronika. Dodam że nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
messiah99 Zgłoś #8 Napisano 29 Kwietnia 2010 witam, przy jakiesj wysokoci obrotow zmieniaja sie wam biegi w pozycji D, jezeli pedal gazu macie wcisnety do samego konca? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mery26 Zgłoś #9 Napisano 29 Kwietnia 2010 o ile pamiętam w D zmienia przy ok. 4k obr/min Nawiazując do początkowego pytania-może to mieć związek z wypalaniem DPF. Ja zaobserwowałem, że skrzynia kręci wyżej silnik przy wypalaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pathernoster Zgłoś #10 Napisano 29 Kwietnia 2010 witam,przy jakiesj wysokoci obrotow zmieniaja sie wam biegi w pozycji D, jezeli pedal gazu macie wcisnety do samego konca? to zależy!!! w niedziele zmienia mi przy 1800 - 2000 RPM a w tygodniu jak pedał jest w podłodze to na 'D' dochodzi do 4700 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #11 Napisano 29 Kwietnia 2010 Jak rwie jak szalony w obroty to pewnie ma zwiazek z wypalaniem DPF. Ja rozpedzam sie wolno i wylapuje ta roznice gornych obrotow , normalnie zmienia biegi okolo 2tys obr. 3 wiecej a 5 i 6 troche ponad 2tys obr. . A jak chce wypalic DPF to na 4 nie ciskajac pedalem gazu trzyma nawet do 2.5 tys obr . Jak wypali wraca do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #12 Napisano 5 Maja 2010 Panowie a skąd wiecie że akurat trwa wypalanie? Jakaś kontrolka się zapala? Bo u mnie nigdy się nie zapaliła a wiem że filtr się oczyszczał. Czy zauwazyliście podczas tego dziwnego trybu pracy skrzyni że obroty na biegu jałowym utrzymują się na poziomie 1000-1100 RPM bo ja tak mam ostatnio i nie wiem czy to nie proba wypalenia filtra? P.S. Ostatnio cały weekend w trasie a ten głupek teraz chce wypalać jak jeżdże tylko krótkie trasy w miescie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #13 Napisano 5 Maja 2010 Widziałem gdzieś chyba nawet w passacie kontrolkę pokazującą zatkanie i wypalanie, więc skoro Passek ma dpf to musi je mieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #14 Napisano 5 Maja 2010 (edytowane) Panowie a skąd wiecie że akurat trwa wypalanie? Jakaś kontrolka się zapala? Bo u mnie nigdy się nie zapaliła a wiem że filtr się oczyszczał. Czy zauwazyliście podczas tego dziwnego trybu pracy skrzyni że obroty na biegu jałowym utrzymują się na poziomie 1000-1100 RPM bo ja tak mam ostatnio i nie wiem czy to nie proba wypalenia filtra? P.S. Ostatnio cały weekend w trasie a ten głupek teraz chce wypalać jak jeżdże tylko krótkie trasy w miescie... Jak bedzie filtr zapchany w 50% to nie zapala sie kontrolka tylko wzrastaja obroty , silnik powoduje przeciaganie biegow i tak z 10min. Jest kontrolka zapelnienia ,zapala sie jak zapelni sie wiecej niz 60% . Poczytajcie watek ( Czyszczenie (regeneracja) filtra cząstek stałych DPF / FAP ) a zaspokoicie pragnienie wiedzy . Checi silnika do wypalania DPF-a czuc przez pedal gazu ,a po wypaleniu lekki smrodek (jakby topionego plastiku)poza autem . Te wolne obroty u ciebi to cos innego raczej , filtr wypala sie w czasie jazdy podnoszac obroty podnosi temp spalin a na postoju nie da rady tego zrobic . Mialem podobnie teraz czyli weekend trasa ,a on kolejnego dnia po kawalku sie czyscic chce . Wpadl na jakies 2,2 obr na 3 biegu i trzyma ,pierwszy raz widzialem za soba kleby bialego dymy . Dymu tego dotychczas nie widzialem bo to pewnie od pogody zalezy , tak mi sie wydaje .Lecial z rury kilka chwil potem juz nie , obroty podniesione zostaly jeszcze jakis czas. Kilka razy sie juz wypalal , wiem kiedy to nastepuje , ale dymek pierwszy raz puscil . Pytanie mam ,zawsze wam dymek leci przy wypalaniu po tym jak silnik inicjuje akcje ? Edytowane 5 Maja 2010 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #15 Napisano 6 Maja 2010 A mi się jednak wydaje że te podwyższone obroty na biegu jałowym to proces wypalania filtra. Też mi trochę wczoraj przeciągał biegi a na skrzyżowaniach i w korkach ewidentnie miał za duże obroty... Dzisiaj już wszystko wróciło do normy. Miałem tak juz kilka razy. Możę się mylę ale dla mnie to jest to. Dymu żadnego nigdy nie zauważyłem i żadna kontrolka nawet nie mignęła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #16 Napisano 6 Maja 2010 Ja wolne obroty na jalowym biegu mam normalne cos kolo 800-900 , nawet wtedy jak sie czysci . Wszystko z obrotami wiekszymi dzieje sie w czasie jazdy , poczawszy od 3 biegu. Kontrolka zapali ci sie jak bedzie konieczne wiecej niz 10min jazdy na wypalaniu .Lepiej niech sie nie pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #17 Napisano 28 Czerwca 2010 Witam, teraz z autopsji wiem jak wygląda proces wypalania i wiem ze to przeciąganie biegów i wyższe obroty ok 1000 RPM to proces wypalania filtra. Miałem taką akcję w sobotę jadąc w trasę. W pewnym momencie skrzynia zaczęła lekko przeciągać biegi (od razu da się to wyczuć) a potem na skrzyżowaniach zauważyłem obroty ok 1000 RPM na biegu jałowym. Było też czuć w pewnym momencie ten zapaszek palonego plastiku. Niestety na trasie ok 80 km musialem się 3 razy zatrzymać na chwilę i przerywałem proces wypalania. Jak dojechałem na miejsce zapaliła się żółta kontrolka filtra i komunikat kierujący do instrukcji. Wczoraj wracając ta samą trasą jak silnik sie zagrzał kontrolka zgasła i proces zaczął się od początku więc mu pomogłem: - tryb jazdy S - obroty ok 2500 RPM - i tak 25 min przy prędkosci ok 90 km/h jak dziadek Pierwszy raz w życiu tyle aut minie wyprzedziło i tak dziwnie sie patrzyli Po 25 minutach przepaliłem gurę po swojemu Duzym minusem wg mnie jest brak kontrolki lub info ze filtr własnie się wypala oraz brak takiej informacji ze proces się zakończył. P.S. A juz byłem w strachu ze bez ASO lub hamowni sie nie obejdzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
secom Zgłoś #18 Napisano 28 Czerwca 2010 To przeciąganie obrotów na biegach i jałowe 1000 rpm to faktycznie jest wypalanie dpf ale tylko gdy dpf jest mocno zapchany (jazda miejska na krótkie dystansy i czeste gaszenie auta). Normalnie podczas jazdy jak się załączy wypalanie dpf to nie przeciąga obrotów ani jałowe nie skaczą do góry. Przynajmniej u mnie tak jest pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #19 Napisano 28 Czerwca 2010 Duzym minusem wg mnie jest brak kontrolki lub info ze filtr własnie się wypala oraz brak takiej informacji ze proces się zakończył. Wlasnie pisalem o tym dlaczego nie ma jakichkolwiek informacji o akcji wypalania DPF ,wolal bym zamiast jakichs inf o plynie do mycia szyb. Powinno byc na MFA normalnie jakis wykres ,rysunek . Tak by widziec co sie dzieje i kontrolowac auto i caly proces . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach