Marjano Zgłoś #21 Napisano 13 Stycznia 2010 Zapomniałeś tylko o jednej istotnej sprawie w ASO nie naprawiają podzespołów tylko je wymieniają, bo tak jest dla nich oczywiście prościej. Oczywiście - prosciej tu sie zgadzam ale czy przeczyszczenie elektrod to juz naprawa pozespołu??? czy raczej obsługa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #22 Napisano 13 Stycznia 2010 Oczywiście - prosciej tu sie zgadzam ale czy przeczyszczenie elektrod to juz naprawa pozespołu??? czy raczej obsługa? No raczej naprawa bo nie działa a obsługa to nalanie płynu do zbiorniczka. Takie podejście ma ASO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hatysz Zgłoś #23 Napisano 16 Stycznia 2010 mi na autostradzie pojawilo sie tak 2 razy. Dolalem 150ml i po sprawie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #24 Napisano 25 Stycznia 2010 Po kilku miesiącach od ostatniej dolewki zajrzałem do zbiorniczka a tu znowu stan na min. Dolałem ok. 200ml i zobaczę co będzie dalej. Z tego co czytałem to sporo użytkowników B6 dolewa płynu raz lub dwa razy w roku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfmw Zgłoś #25 Napisano 4 Lutego 2010 Może nie wnoszę nic nowego ale się podziele z wami moim przypadkiem, oczywiście też mi wyskakuje owy komunikat. Działo mi się tak do sierpnia 2009r. (niezależnie od temperatury otoczenia zawsze na zimnym silniku, po rozgrzaniu do 90 st. problem znikał)gdzie przy wymianie wszelakim płynów, smarów itp. w moim pasku zalecono mi wymianę zbiorniczka (był już zasyfiony) no i twierdzono w autoryzowanym serwisie, że zaśniedziałe elektrody w zbiorniczku, zbiorniczek fe no i płyn. Po wymianie problem znikł do momentu spadku temperatur otoczenia <10 stopni a więc od późnej jesieni znów powróciło owe miganie i 3 krotny pisk i tak jest do teraz po rozgrzaniu silnika już powyżej ok. 60 stopni (wyłączając samochód i zapalając powtórnie) problem znika. Na razie olewam to- poczekam do wiosny, gdzie przy wymianie oleju, filtrów itd. zaraże tematem znów serwisanta. Poziom płynu chłodzącego cały czas w normie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfmw Zgłoś #26 Napisano 15 Marca 2010 No i stało się - wizyta kosztowała mnie trochę - uszczelka pod głowicą i dodatkowo pęknięta chłodniczka oleju. Na razie spokój oby tak dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manu20 Zgłoś #27 Napisano 24 Marca 2010 I ile cie to kosztowało? I po jakim przebiegu się pojawiło? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #28 Napisano 26 Marca 2010 Witam Dodam cos od siebie , w temacie . Czasem za cieknace zlacza czy chlodnice moze odpowiadac korek zbiorniczka wyrownawczego (jego sprawnosc ). Slyszalem nawet taka opowiesc mechanika , ze gosciowi ciekla chlodnica . To wymienili na nowa ale ta nowa tez poszla i wtedy okazalo sie ze to korek . Dlatego na wszelki wypadek jak wymienialem u siebie chlodnice to zakupilem nowy oryginalny korek ok 50pln . W moim przypadku wszystko bylo ok jak bylo 0 i na minusie temperatura . Wyciek z komunikatem pojawil sie po zimie jak bylo + 10stopni i poszedl pelny obieg .Wczesniej w miejscu wycieku nie bylo widac koloru plynu bylo widac wilgotne ,ale tyle to mogla dawac sama zimowa pogoda . Pzd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Housee1 Zgłoś #29 Napisano 26 Marca 2010 Witam, ja mam taki problem, że w zbiorniuczku od plynu do chłodnicy znajduje się olej.. Co to może znaczyć, ma ktoś jakaś rade? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #30 Napisano 26 Marca 2010 masz dwie mozliwosci albo chlodniczka oleju albo uszczelka pod glowica zapraszam do tematu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=7998&highlight=chlodniczka+oleju ---------- Post added at 20:01 ---------- Previous post was at 19:32 ---------- nie jest to co prawda o b6 ale nie znalazlem nic innego a na pewno sie przyda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bruno Zgłoś #31 Napisano 27 Marca 2010 Witam u mnie problem jets uciązliwy poniewąz wode dolewam średnio 2x w tygodniu ... wycieku nie stwierdzono korek wymieniony ale nadal ucieka szczególnie jak jest ciepło i co zauważyłem to po sotrej jeździe węże są twarde jak kamienie ... co to może oznaczać ????Mechanik sugeruje uszczelke pod głowica lub pęknięta głowice co o tym sądzicie ?>? czy może jednak szukac jeszcze czy gdzieś nie cieknie ???? będę wdzięczny za odpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonito Zgłoś #32 Napisano 27 Marca 2010 bruno - miałem podobny przypadek (Mitsubishi Outlander z 2.0 TDI PD) - winna okazała się pęknięta głowica. Co ciekawe nie było żadnych śladów płynu chłodniczego w oleju ani śladów spalin w płynie chłodniczym. Pozostaje więc rozebranie silnika i sprawdzenie uszczelki oraz głowicy. Przyczyną może być też chłodnica spalin (EGR), ale przy tych silnikach to zdecydowanie mniej prawdopodobne. bonito Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #33 Napisano 27 Marca 2010 Jeśli dolewasz 2 razy w tygodniu to już nie ma co dłużej czekać tylko trzeba ściągnąć głowicę. Jeśli będzie to sama uszczelka to koszty nie będą wysokie. Gorzej jeśli będą to tzw. mikropęknięcia na głowicy. Ja w przeciągu pół roku dolałem 2 razy więc jeszcze czekam i obserwuję dalej. Daj znać jak zdiagnozujesz co było przyczyną. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Borus Zgłoś #34 Napisano 5 Października 2010 (edytowane) Panowie pomocy bo coś mnie trafi. Opowiem krótką historię mojego auta, który już będzie 3 raz w serwisie w ciągu 2 tygodni. Mam Paska 2,0 TDI z silnikiem BMP czyli 8 zaworowym sercem. Pierwsze co się uszkodziło ostatnio to plama pod autem od strony pasażera. Otworzyłem maskę auta i mokro było koło zbiorniczka wyrównawczego. Moje zdziwienie, że po otwarciu zbiornika zamiast różowego płynu G12 był uwaga! olej!!! Olej wymieszany z G12. Po odstawieniu auta u znajomego ( serwis SKODA) okazało się, że padła chłodniczka oleju koszt 610zł oryginał - po znajomości i od razu zrobiłem przegląd okresowy, olej, filtry itd. Po tygodniu przestały działać spryskiwacze reflektorów. Hmmm więc znowu znajomy i wymiana silniczka do spryskiwaczy - oryginał 210zł. Po 2 dniach uciechy, że mam sprawne auto UWAGA! włączyła się kontrolka STOP Check Coolant. Wróciłem do Skody. Sprawdzili VAGiem nie było błędów. Stwierdzili, że uszkodzony czujnik w zbiorniczku wyrównawczym, ponieważ tylko go umyli a nie wymienili przy wymianie chłodniczki. Chcieli dobrze - w końcu u znajomego. Musiałem jednak jechać bo miałem ważny wyjazd. Znajomy powiedział spokojnie - przyjedziesz wymienimy. Moje zdziwienie, że w trakcie jazdy mam 50-70 stopni temp. silnika!!! W korku temp. wzrasta do 90. Potem znowu jazda i spada do 50-70max. Oczywiście przy uruchamianiu auta 3 krotny dźwięk i napis STOP Check Collant. Płyn jest w zbiorniku i nie ubywa. Jest w miarę czysty choć są naloty ale pewnie nie dokładnie jeszcze jest wypłukany układ chłodniczy. Oczywiście zadzwoniłem do znajomego stwierdził, że na pewno termostat padł i od razu wymieni jeszcze układ chłodzący wraz ze zbiornikiem wyrównawczym. Pytanie co sądzicie? Czy ktoś miał podobnie? Pytam bo może nie powinienem ufać znajomemu? Edytowane 5 Października 2010 przez Borus Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #35 Napisano 5 Października 2010 To że temperatura podczas jazdy spada , a w korku rośnie do 90 to na 99% termostat (typowy objaw). U mnie nie ma sytuacji jak jest 90 to czy stoję czy jadę jest zawsze 90 stopni . Co do komunikatu to niestety jak układ nie został dokładnie wypłukany z oleju to elektrody czujnika będą zachodziły olejem co skutkuje pojawieniem się komunikatu o sprawdzenie poziomu płynu . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Domely Zgłoś #36 Napisano 6 Lutego 2012 Panowie, od jakiegoś czasu na zimnym silniku pojawia mi się komunikat "Check coolant" itd. Oczywiście wszystko sprawdzałem, płyn czyściutki, jego ilość - stan taki sam od 3 lat (bez żadnych ubytków), poziom powyżej minimum. W zeszłym roku tez kilka razy pojawił sie ten komunikat ale to było 2-3 razy i to przy silnych mrozach a teraz samochód trzymany w garażu gdzie temp jest powyżej zera i codziennie ten komunikat się pojawia. Co powinienem zrobić? Pozdr Domely Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #37 Napisano 6 Lutego 2012 Wymienić płyn, też to miałem, dolewanie wiecej pomagało na chwilę, ale w koncu było full wiec nie dolewałem, w końcu zapytalem mojego mechanika a on spytał kiedy wymieniałem, ja na to że nigdy chyba (poza wymianami w ASO jeszcze, bo nie kojarze) wiec zasugerował wymiane, po wymianie problem znikł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #38 Napisano 6 Lutego 2012 U mnie komunikat pojawił się w niedzielę rano. Auto pierwszy raz w tym roku stało na dworze. Po krótkiej przejażdżce i ponownym odpaleniu silnika komunikatu już nie było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #39 Napisano 8 Lutego 2012 od jakiegoś czasu na zimnym silniku pojawia mi się komunikat "Check coolant" itd. Oczywiście wszystko sprawdzałem, płyn czyściutki, jego ilość - stan taki sam od 3 lat (bez żadnych ubytków), poziom powyżej minimum. W zeszłym roku tez kilka razy pojawił sie ten komunikat ale to było 2-3 razy i to przy silnych mrozach a teraz samochód trzymany w garażu gdzie temp jest powyżej zera i codziennie ten komunikat się pojawia. Co powinienem zrobić Poziom plynu pow. min na zimnym silniku patrzysz ? bo jak masz zdziebko pow. min to na mrozie moze byc mniej niz min i dlatego komunikat ,a kiedy sie silnik zaciepli to juz nie . Czyli wczesniej komunikat byl kiedy auto na mrozie , a teraz i w cieplym garazu ? Ja widze cos takiego ,ze ta sama ilosc plynu latem i zima przy zimnym silniku ze wzgledu na inne temp. inaczej poziom pokazuje . Oczywiscie nie na centymetry te roznice ,ale jak latem poziom troszke pow. min to zima bedzie pod min . Moze sprawdz ten plyn miernikiem do ilu stopni na - jest gotowy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
now Zgłoś #40 Napisano 29 Lipca 2012 witam u mnie sprawa wyglada tak ..po odpaleniu ,komunikat /czek coolant/stop.zbiornik wody brudny ,plyn tez.wymienilem plyn ,wyplukalem zbiornik,pojednym dniu i plyn i zbiornik znowu brudne..ale mniej niz przedtem,zabrudzenia sa ,,czarne,,nie ubywa i nie przybywa poziomu,brak ,,bialych plam,czy tez ewidetnych sladow oleju ,,ale jest brudno.korek oleju i bagnet idealne.temperatura na zegarze 90 stopni.kiedy przyspieszam z tylu czarny dym.mam tez problem z turbo,kontrolka swiec zarowych i brak mocy.wydech mokry/po sprawdzeniu palcem nie jest sucho jak w innych .prosze prosze....pomocy czy to uszczelka/tak powiedzieli w serwisie,mieszkam w uk/czy cos innego komp ,,brak bledow,, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach