Skocz do zawartości
adamq

Układ chłodzenia- Check coolant?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Pojawiła się mi kiedyś na MFA informacja: STOP! Check Coolant Level, Owner's manual. Sprawdziłem poziom płynu i rzeczywiście było go trochę mało. Dolałem więc G12 i problem na chwilę znikł. Dzisiaj rano odpaliłem samochód i informacja o poziomie płynu wyświetliła się ponownie. Zauważyłem, że w zbiorniczku znajdują się plamy (kropki) oleju. Czy to oznacza, że uszkodzeniu uległa uszczelka pod głowicą? Mam nadzieję, że to nie to. Co oprócz tej uszczelki mogło się uszkodzić? Może chłodnica oleju? Dodam, że problem pojawił się po wymianie koła dwumasowego i sprzęgła (na poczatku tego roku). Wcześniej tego objawu nie było. Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że chłodniczka oleju. W 140 KM były też problemy z mikropęknięciami głowicy, ale najczęściej objawiały się białym dymem z rury wydechowej i ubytkami płynu.

Czy grzebałeś, odłączałeś jakieś węże wodne?

Żeby sprawdzić chłodniczkę, trzeba ją zdemontować i sprężonym powietrzem pod wodą sprawdzić. Może się zdarzyć, że będzie nieszczelna tylko przy rozgrzanym silniku.

Inna metoda to zlać płyn, wstawić kawałek rurki, żeby ominąć chłodniczkę, zlać wodą i obserwować czy znów się plamki pojawią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nic nie robiłem z wężami przy chłodnicy. Możliwe, że przy wymianie koła dwumasowego mechanik zdjął jakiś wąż, ale wtedy zapewne wpisał by mi w książkę serwisową, że wymieniał płyn chłodniczy. We wtorek wymieniałem kompletny rozrząd:

 

GATES 5607XS PASEK RORZADU

SKF 11255VKM ROLKA NAPINAJACA

SKF 21147VKM ROLKA PROWADZACA

SKF 21256VKM ROLKA PROWADZACA

SKF 81627VKPC POMPA UKŁ.CHŁODZENIA

GATES 6PK1053 PASEK WIELOROWKOWY

 

Jak widać wymieniona została również pompa układu chłodzenia i zalany został nowy płyn chłodniczy G12. Dzwoniłem już do mechanika, może jutro uda się nam coś wywnioskować. Jaki numer katalogowy ma ta chłodnica oleju? ETKĘ mam zainstalowaną na drugim komputerze, a sprawa jak widać pilna. Podejdzie chłodnica od silnika 1.9?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy z jakiego 1,9l. Starsze 130 KM miały większe chłodnice, bo taką zapewne masz u siebie. Pytanie czy podłączenia będą pasowały...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie.

Dzisiaj rano (auto stało na zewnątrz cała noc temperatura max do -3 stopni) wsiadam do auta wkładam kluczyk i komenda na kompie Check Coolant, troszkę się zdziwiłem (auto miało miesiąc temu przegląd a ASO), no nic otwieram maskę aby sprawdzić stan płynu chłodniczego i pokazało stan na równo z tą naklejką z napisem MIN. Wg mnie (mogę się mylić) stan nie był aż tak niski żeby był jakiś problem. Kilkukrotne odpalanie auta na postoju (około 3 razy)i problem sam zniknął, czyli brak pisku i wyżej wymienionej komendy. No ale dla pewności podjechałem do sklepu zakupiłem płynu i dolałem może około 150 ml.

Pytanie do Was co się mogło stać? Trochę mnie to zaniepokoiło. Czekam na jakieś sugestie i pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yo.

W zimę płyn chłodniczy G12 kurczy się pod wpływem niskiej temperatury, a jak silnik się rozgrzeje to stan powinien powrócić do max.

Chyba że układ ci się rozszczelnił w takim przypadku otwórz maskę i zobacz czy niema mokro na wężach przy chłodnicy itp

U mnie tez tak jest zwłaszcza z rana, kiedyś mi uciekło więcej płynu i okazało się że chłodnica popuszczała w jednym miejscu historia zakończyła się uszczelniaczem z dodatkiem srebra do chłodnic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem tak samo (tylko nie wiem czy w zimie). Przyczyna - zaśniedziałe końcówki czujnika w zbiorniczku - gość w serwisie wziął długi śrubokręt, oskrobał czujnik i od tamtego czasu komunikat się nie pojawił.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko w zimę, latem jest to samo. Płyn powinno się uzupełniać na zimnym silniku i powinien zawierać się on w zakresie od MIN do MAX. Na rozgrzanym silniku np. tuż po zgaszeniu auta poziom może być znacznie powyzej MAX - to jak najbardziej normalne. Jeżeli pojawia się informacja o niskim poziomie na zimnym silniku, należy uzupełnić płyn.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka dni temu również u mnie poziom płynu spadł do min. Zakupiłem w serwisie VW G12 plus za 38zł i po dolaniu jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vallentino: a co to za uszczelniacz z dodatkiem srebra? pytam bo w lecie jeszcze w ASO stwierdzili u mnie wyciek mały na spodzie chłodnicy czyli rozszczelnienie po 2x krotym doalniu plynu od 3 miesięcy jest cisza ale może warto by mi użyć tego coda i którędy sie to aplikuje?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, koledzy ja mam takie pytanie, bo tez pojawil sie u mnie taki komunikat. otwieram maske i faktycznie w zbiorniczku prawie susza, kupilem dolalem i jest ok. ale do czego zmierzam. Chodzi o to ze od ostatniej zimy nie dolalem ani grama plynu, caly czas trzymał mi poziom na max. Teraz zrobilo sie zimno, vebasto ( podgrzewacz zaczał się załączać) i plyn znikł. To samo mialem rok temu w zimie, tez mi plynu ubywalo a jak skonczyła się zima to max cały czas. Czy praca vebasta moze zjadac plyn ? Czy to normalne ? moze gdzies jest mała nieszczelność - trzeba sprawdzić wszystkie połączenia węży. Zaznaczam ze kolor plynu jest ok, na korku oleju tez nie ma nic niepokojącego i raczej olej ok, tyle co z bagnetu udalo mi sie wywnioskowac. Pytam bo czesto na necie pojawiają sie wpisy ze ubywa plynu jak glowica ma mikropękniecie, ale to chyba plyn nie uciekał by okresowo tylko caly czas. pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
vallentino: a co to za uszczelniacz z dodatkiem srebra? pytam bo w lecie jeszcze w ASO stwierdzili u mnie wyciek mały na spodzie chłodnicy czyli rozszczelnienie po 2x krotym doalniu plynu od 3 miesięcy jest cisza ale może warto by mi użyć tego coda i którędy sie to aplikuje?

pozdrawiam

 

 

Witaj niepamiętam już nazwy tego preparatu, ale był on z USA i wlewa sę go tam gdzie płyn chłodzacy, najlepiej na rozgrzanym silniku. Przed wlaniem pożądnie wstrząśnij.

Potem wystarczy trochę pojezdzić żeby specyfik znalazł owy wyciek i po sprawie. Nieużywaj wiecej niż jednej buteleczki 250ml bo możesz zapchać termostat!

U mnie chłodnica się rozszczelniła o dziwo przy pierwszych spadkach temperatury. Węże miałem suche ale z boku chłodnicy był wyciek, jak jeżdziłem było ok ciśnienie trzymało, a jak auto stygło to chłodnica mi popuszczała.

Od zastosowania uszczelniacza z dodatkiem srebra minął już prawie rok a ja biję kilometry i mam spokój.

Edytowane przez vallentino

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz zrobilo sie zimno, vebasto ( podgrzewacz zaczał się załączać) i plyn znikł. To samo mialem rok temu w zimie, tez mi plynu ubywalo a jak skonczyła się zima to max cały czas. Czy praca vebasta moze zjadac plyn ?

 

Webasto na pewno nie 'zjada' płynu. Całą zeszłą zimę używałem i było OK.

Niedawno na pierwszym przeglądzie po 30tys km zwróciłem panom z ASO uwagę na dość niski poziom płynu (faktycznie zaczął się obni żać jakieś 1-2 tyg przed planowanym przeglądem).

Diagnoza - niewielki wyciek z chłodnicy. Musiałem zostawić auto na 2dni bo akurat nie mieli na wymianę i musieli sprowadzić. Teraz jest nowa i poziom płynu trzyma się idealnie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość leryjery

Mam 3-letniego paska i ten sam problem tylko,że u mnie stan płynu chłodzącego jest ok a komunikat stale ten sam check coolant. Raz się pojawia a czasami go nie ma.Aż boję się pojechać do ASO bo za każdym razem czy problem duży czy mały to skubią na maksa z papierków. Czy poradził już sobie ktoś z problemem pojawiania się tego komunikatu? Proszę o pomoc>>>>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie sytuacja wygladała dokładnie tak ze poziom plynu był ok niezaleznie od tego czy zimny czy ciepły silnik a jednak komunikat sie pojawiał. Pojechałem do serwisu panowie 'mechanicy' stwierdzili ze poziom płynu jest ok wiec należy wymienić zbiorniczek wyrównawczy bo tam tkwi przyczyna pojawiania sie komunikatu - nie zgodziłem sie na wymiane bo uznałem to za kompletna bzdure nie ma wycieku itd wiec po co wymieniac zbiorniczek?

Problem rozwiazałem odsysajac stary płyn ze zbiorniczka i uzupełniłem świeżym płynem G12+ do prawidłowego poziomu ok 600ml. Wniosek jest taki ze najprawdopodobniej czynnik stracił swoje właściwosci i stad komunikat check coolant.

Mam nadzieje ze wskazówka okaże sie pomocna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego chcieli wymienić zbiorniczek bo uznali że czujnik poziomu w zbiorniku zaczyna szwankować . Mogły zaśniedzieć lekko elektrody i pokazywało niski poziom . Wydaje mi się że wymiana płynu tylko pomoże połowicznie . Płyn wymiesza się z resztą zmieni trochę swoje właściwości i komunikat może wrócić ( mam nadzieję że się mylę ale kolega miał podobny przypadek w skodzie ) dopiero wymiana zbiorniczka pomogła na dobre .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak do tej pory komunikat sie nie pojawił więc problem rozwiązany, tak jak pisałem odessałem płyn ze zbiorniczka, a dolałem koncentratu.

Natomiast w kwestii czujnika nie wydaje Ci się że można zacząć od wyczyszczenia elektrod aby zweryfikować czy to jest przyczyną- zamiast zaraz wymieniać cały zbiorniczek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Natomiast w kwestii czujnika nie wydaje Ci się że można zacząć od wyczyszczenia elektrod aby zweryfikować czy to jest przyczyną- zamiast zaraz wymieniać cały zbiorniczek?
Zapomniałeś tylko o jednej istotnej sprawie w ASO nie naprawiają podzespołów tylko je wymieniają, bo tak jest dla nich oczywiście prościej. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też dziś przeczytałem "Check coolant! Owner's manual" Na zimnym silniku wyłączony zapłon poziom płyny 2 cm poniżej min.Wykonałem tel do doradcy serwisowego w ASO rada-dolać wody lub jak mam płyn G12 to płyn.Kupiłem płyn G12 plus zalecono mi zmieszać z wodą 1:1 i wlać.Jak odkręciłem niebieski korek to poziom płynu podniósł się do kreski min.Więc dolałem ok 100ml do kreski max. Jutro zobaczę czy komunikat się pojawi.A tak przy okazji to poziom sprawdzamy z odkręconym korkiem czy jak zbiornik jest zamknięty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak zbiorniczek jest zamknięty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności