zecik Zgłoś #21 Napisano 4 Lutego 2010 u mnie jest podobnie, mogę się podpiąć pod Instruments ale pod Engine już nie mogę. Komunikat to mniej więcej Controller used wrong protocol 9C9C. Może ktoś zna rozwiązanie ... Dodam że tak się stało z dnia na dzień, wcześniej nie było żadnych problemów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-s Zgłoś #22 Napisano 4 Lutego 2010 kolego LOS22 wewnatrz auta masz najpierw ten plastik a pozniej plastik na prog, z drugiej strony od kierowcy masz tez tam zlokalizowane wszystkie wiązki i wtyczki( plastik obok ktorego trzyma sie lewą nogę) nalezy tez tam zajzec. Zastanawiam sie czy te samochody sa wogole przystosowane do stania na dworze czy aby niemiec nie uznal ze czas gdy passat nie jezdzi powinien spedzac w cieplutkim i suchym garazu. Zaczyna mnie nudzic to auto gdyby nie to ze bardzo polubilem vaga juz bym go nie miał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
icegoranet Zgłoś #23 Napisano 4 Lutego 2010 Koledzy wiekszosc z tych problemó generuja nieszczesne przejsciówki USB - COM ja tez mialem bledy typu wrong protocol itp.... komunikowalo mi sie tylko z silnikiem a z zegarami, abs-em juz nie. Podlaczenie interfejsu do laptopa z portem COM rozwiazywalo problem z komunikacją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #24 Napisano 10 Lutego 2010 No i pojechałem do ASO, znajomy powiedział, że musi być coś nie tak z "licznikem" przez niego przechodzą linie diagnostyczne K i can. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #25 Napisano 11 Lutego 2010 No i pojechałem do ASO, znajomy powiedział, że musi być coś nie tak z "licznikem" przez niego przechodzą linie diagnostyczne K i can. nie uściślił może nieco bardziej "coś nie tak z licznikiem" ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #26 Napisano 16 Lutego 2010 (edytowane) Przez licznik jest przejście lini diagnostycznych i jeżeli zostanie uszkodzony moduł, który to obsługuje to klapa. Naprawiać się nie opłaca bo licznik w dobrym stanie na allegro to 150-200zł. Dzieje się tak często jak np. odłącza i podłącz się licznik bez zdejmowania klem z aku, a ja tak właśnie kilka raza zrobiłem. Licznik podmieniłem, wtyki całe i du..pa, komunikacji nie ma. Chyba, że licznik musi mieć immo zgrane z poprzedniego, choć to byłoby bez sensu. Kolejne pytanko, gdzie szukać linik K w kostkach przy liczniku i jeżeli nie będzie tam sygnału czy nastepnym krokiem jest ECU? Edytowane 17 Lutego 2010 przez Los22 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
c-s Zgłoś #27 Napisano 17 Lutego 2010 przekopales wszyskie zlaczki o ktorych pisalem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #28 Napisano 18 Lutego 2010 Przekopałem...i jest OK. Muszę poszukać szybszej metody niż rozbebeszanie samochodu, to zastawiam na sam koniec i ciepłe dni. Narazie chcę okreslić czy sygnał wchodzi do licznika i szumkam mądrego co mi powie, która wtyczka i który pin to linia K. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #29 Napisano 18 Lutego 2010 Spróbuj odłączyć radio ---------- Post added at 09:18 ---------- Previous post was at 09:10 ---------- Roczniki od 05.1999 - 04.2001: niebieska kostka pin 23 - stały + pin 24 - masa pin 25 - K zielona kostka pin 4 - CAN ekranowanie pin 19 - CAN HI (wejście) pin 20 - CAN LOW (wejście) pin 27 - CAN HI (wyjście) pin 28 - CAN LOW (wyjście) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #30 Napisano 21 Lutego 2010 (edytowane) Spróbuj odłączyć radio nie czepiam się jakby co, ale jak to może pomóc ?? Chodzi mi o teorię, która się ma do rzeczy czyli jak radio ma przeszkadzać w diagnostyce auta ? Edytowane 21 Lutego 2010 przez zecik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #31 Napisano 21 Lutego 2010 To że w kostkach też są linie diagnostyczne, często w przypadku podłączenia niefabrycznego radia zakłóca magistralę, skutek jest taki że z niczym się nie łączy. Innych modułów siedzących na szynie raczej nie zadrutuje się niefabrycznych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #32 Napisano 21 Lutego 2010 to mój temat odpada, radio mam fabryczne. Dodam więcej radyjko mam zaadoptowane do auta więc nigdy nie potrzebowałem kodu w przypadku odłączania aku. Ostatnio odłączyłem baterie i niestety radio nie skomunikowało się ze sterownikiem w celu pobrania kodu więc możliwe że trafiona jest linia diagnostyczna K. Usługa pobrania kodu z bazy w ASO 100 zł brutto Przejrzałem wtyk OBD, kostki w progach które sugerowali koledzy i nic nie znalazłem niepokojącego. W puszce komputera sucho więc tam woda też odpada. Kabli lecących od obd do sterownika nie mam jak obejrzeć dokładnie bo łączą się zaraz pod kierownicą z gruba wiąchą kabli i musiałbym rozwalać całą żeby coś oblookać. Macie może wiedzę które piny przy sterowniku są od diagnostyki żeby obejrzeć je ewentualnie w puszce komputera ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
T-Rex Zgłoś #33 Napisano 22 Lutego 2010 Witam. Sprobowalbym odlaczyc modol(kontroler) ABS-u i sprobowac jeszcze raz.Mialem przypadek braku komunikacji wlasnie przez szwankujacy ABS. Z radiami to tez prawda...jak ktos zalozy nieoryginalne i podepnie zle to tez nie bedzie komunikacji(niektorzy dealerzy vw/audi jesli zobacza u kogos radio aftermarket to nawet nie chca sie podpiac dopuki nie odlacza radia-o ile sie nie myle to potrafilo im skanery uszkodzic i naprawa byla dosyc kosztowna. nowsze skanery juz maja zabezpieczenia).Ty masz oryginalne to nie powinno byc z tym problemu ale kto wie...jak masz klucze to sprobuj odlaczyc i radio i ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Los22 Zgłoś #34 Napisano 24 Lutego 2010 Pisząc o odpięciu ABS-u macie na myśli wtykę przy pompie ABS, czy bezpieczniki przy aku ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #35 Napisano 24 Lutego 2010 tą długą wtyczkę od pompy ABSu mają na myśli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jack68 Zgłoś #36 Napisano 12 Marca 2010 @Los22 komputer silnika 16 pin-linia k koloru Ci nie powiem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #37 Napisano 13 Marca 2010 W moim przypadku wydaje mi się że strzeliło coś albo w liczniku albo między licznikiem a ECU. Z tego co wiem to np kod do radia jest zapisany w pamięci licznika a radio mi się samo nie rozkodowuje pod odpięciu zasilania tak jak było wcześniej. więc albo nie ma z nim komunikacji albo coś strzeliło w środku. Takie pytanie czy po zamianie licznika powinienem mieć dostęp do wszystkich sterowników w samochodzie ?? Wiem że nie odpali bo immo ale czy powinna być komunikacja ze sterownikami innymi ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
autozibi Zgłoś #38 Napisano 13 Marca 2010 Odgrzewam temat bo nie było czasu żeby rozwiązać ten problem.W załączniku jest zdjęcie kostki i tego co mi wyszło z pomiarów. Sprawdziłem na których pinach i kiedy jest napięcie. Okazuje się, że przy wyłączonym zapłonie jest tylko na pinie 16 a na 4, 5 i 1 masa. Po włączniu zapłony prąd pojawia się w pinie 1 i 16 a masa 4 i 5. Dla mnie nic to nie znaczy - tylko tyle, że komunikacji jak nie było tak nie ma. Proszę o podpowiedź czego szukać dalej. kolego nie rozumiem tego skąd raz na 1 pinie masz masę a raz masz napięcie ...??? Sprawdź może jeszcze raz tą kostkę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bashful Zgłoś #39 Napisano 14 Marca 2010 Hey, Zakupiłem ostatnio Kabelek KKL USB, Zainstalowałem tak jak napisano w Instrukcji. Z samochodem łączę sie przez Port 4. Mogę sprawdzić tylko Engine (Błędy, Pomiar dynamiczny itp) oraz Air Bags. Jak chcę połączyć się z jakimkolwiek innym pokazuje mi się błąd "no response from controler". Nie mam żadnego doświadczenia jeśli chodzi o VAG. Dopiero zaczynam, nie wiem czy mam jakiś wadliwy kabelek, czy może coś źle robię, dodam że sterowniki dla Kabla zainstalowały mi sie same z Witryny Windows Update i mam Windows Vista. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zecik Zgłoś #40 Napisano 17 Marca 2010 Panowie dobre wieści Znalazłem przyczynę problemu i mam szablon przepisu na jego poszukiwanie Otóż u mnie problemem okazał się panel climatronica. Dojść do tego generalnie nie jest trudno aczkolwiek pracy jest sporo. Mi zeszło 3h. Należy po kolei odłączać wszystkie sterowniki w samochodzie i za każdym razem sprawdzać możliwość podłączenia do ECU. Najpierw odłączamy radio, abs i ewentualnie centralkę alarmu dokładanego. Jak nie pomoże to lecimy dalej, licznik, moduł komfortu, ewentualnie airbag (to w ostateczności) itd. Generalnie sprawa polega na zalezieniu źródła zakłóceń w komunikacji diagnostycznej, eliminując po kolei ich możliwe źródła. Ja zrezygnowany na końcu odpiałem panel climatronic i to o dziwo pomogło !!! Następnym razem na początku odpinam ten panel, radio i abs Powodzenia w szukaniu. Mam nadzieję że komuś pomogłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach