Skocz do zawartości
Los22

brak komunikacji ze sterownikiem silnika!!

Rekomendowane odpowiedzi

u mnie jest podobnie, mogę się podpiąć pod Instruments ale pod Engine już nie mogę. Komunikat to mniej więcej Controller used wrong protocol 9C9C. Może ktoś zna rozwiązanie ... Dodam że tak się stało z dnia na dzień, wcześniej nie było żadnych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego LOS22 wewnatrz auta masz najpierw ten plastik a pozniej plastik na prog, z drugiej strony od kierowcy masz tez tam zlokalizowane wszystkie wiązki i wtyczki( plastik obok ktorego trzyma sie lewą nogę) nalezy tez tam zajzec. Zastanawiam sie czy te samochody sa wogole przystosowane do stania na dworze czy aby niemiec nie uznal ze czas gdy passat nie jezdzi powinien spedzac w cieplutkim i suchym garazu. Zaczyna mnie nudzic to auto gdyby nie to ze bardzo polubilem vaga juz bym go nie miał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy wiekszosc z tych problemó generuja nieszczesne przejsciówki USB - COM ja tez mialem bledy typu wrong protocol itp.... komunikowalo mi sie tylko z silnikiem a z zegarami, abs-em juz nie. Podlaczenie interfejsu do laptopa z portem COM rozwiazywalo problem z komunikacją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i pojechałem do ASO, znajomy powiedział, że musi być coś nie tak z "licznikem" przez niego przechodzą linie diagnostyczne K i can.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No i pojechałem do ASO, znajomy powiedział, że musi być coś nie tak z "licznikem" przez niego przechodzą linie diagnostyczne K i can.

 

nie uściślił może nieco bardziej "coś nie tak z licznikiem" ?? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przez licznik jest przejście lini diagnostycznych i jeżeli zostanie uszkodzony moduł, który to obsługuje to klapa. Naprawiać się nie opłaca bo licznik w dobrym stanie na allegro to 150-200zł. Dzieje się tak często jak np. odłącza i podłącz się licznik bez zdejmowania klem z aku, a ja tak właśnie kilka raza zrobiłem.

Licznik podmieniłem, wtyki całe i du..pa, komunikacji nie ma. Chyba, że licznik musi mieć immo zgrane z poprzedniego, choć to byłoby bez sensu.

Kolejne pytanko, gdzie szukać linik K w kostkach przy liczniku i jeżeli nie będzie tam sygnału czy nastepnym krokiem jest ECU?

Edytowane przez Los22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przekopales wszyskie zlaczki o ktorych pisalem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekopałem...i jest OK. Muszę poszukać szybszej metody niż rozbebeszanie samochodu, to zastawiam na sam koniec i ciepłe dni. Narazie chcę okreslić czy sygnał wchodzi do licznika i szumkam mądrego co mi powie, która wtyczka i który pin to linia K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj odłączyć radio

 

---------- Post added at 09:18 ---------- Previous post was at 09:10 ----------

 

Roczniki od 05.1999 - 04.2001:

niebieska kostka

pin 23 - stały +

pin 24 - masa

pin 25 - K

zielona kostka

pin 4 - CAN ekranowanie

pin 19 - CAN HI (wejście)

pin 20 - CAN LOW (wejście)

pin 27 - CAN HI (wyjście)

pin 28 - CAN LOW (wyjście)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbuj odłączyć radio

 

nie czepiam się jakby co, ale jak to może pomóc ?? Chodzi mi o teorię, która się ma do rzeczy czyli jak radio ma przeszkadzać w diagnostyce auta ?

Edytowane przez zecik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To że w kostkach też są linie diagnostyczne, często w przypadku podłączenia niefabrycznego radia zakłóca magistralę, skutek jest taki że z niczym się nie łączy. Innych modułów siedzących na szynie raczej nie zadrutuje się niefabrycznych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to mój temat odpada, radio mam fabryczne. Dodam więcej radyjko mam zaadoptowane do auta więc nigdy nie potrzebowałem kodu w przypadku odłączania aku. Ostatnio odłączyłem baterie i niestety radio nie skomunikowało się ze sterownikiem w celu pobrania kodu więc możliwe że trafiona jest linia diagnostyczna K. Usługa pobrania kodu z bazy w ASO 100 zł brutto :/ Przejrzałem wtyk OBD, kostki w progach które sugerowali koledzy i nic nie znalazłem niepokojącego. W puszce komputera sucho więc tam woda też odpada. Kabli lecących od obd do sterownika nie mam jak obejrzeć dokładnie bo łączą się zaraz pod kierownicą z gruba wiąchą kabli i musiałbym rozwalać całą żeby coś oblookać. Macie może wiedzę które piny przy sterowniku są od diagnostyki żeby obejrzeć je ewentualnie w puszce komputera ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sprobowalbym odlaczyc modol(kontroler) ABS-u i sprobowac jeszcze raz.Mialem przypadek braku komunikacji wlasnie przez szwankujacy ABS.

Z radiami to tez prawda...jak ktos zalozy nieoryginalne i podepnie zle to tez nie bedzie komunikacji(niektorzy dealerzy vw/audi jesli zobacza u kogos radio aftermarket to nawet nie chca sie podpiac dopuki nie odlacza radia-o ile sie nie myle to potrafilo im skanery uszkodzic i naprawa byla dosyc kosztowna. nowsze skanery juz maja zabezpieczenia).Ty masz oryginalne to nie powinno byc z tym problemu ale kto wie...jak masz klucze to sprobuj odlaczyc i radio i ABS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisząc o odpięciu ABS-u macie na myśli wtykę przy pompie ABS, czy bezpieczniki przy aku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tą długą wtyczkę od pompy ABSu mają na myśli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@Los22

komputer silnika

16 pin-linia k

koloru Ci nie powiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku wydaje mi się że strzeliło coś albo w liczniku albo między licznikiem a ECU. Z tego co wiem to np kod do radia jest zapisany w pamięci licznika a radio mi się samo nie rozkodowuje pod odpięciu zasilania tak jak było wcześniej. więc albo nie ma z nim komunikacji albo coś strzeliło w środku. Takie pytanie czy po zamianie licznika powinienem mieć dostęp do wszystkich sterowników w samochodzie ?? Wiem że nie odpali bo immo ale czy powinna być komunikacja ze sterownikami innymi ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Odgrzewam temat bo nie było czasu żeby rozwiązać ten problem.

W załączniku jest zdjęcie kostki i tego co mi wyszło z pomiarów. Sprawdziłem na których pinach i kiedy jest napięcie. Okazuje się, że przy wyłączonym zapłonie jest tylko na pinie 16 a na 4, 5 i 1 masa. Po włączniu zapłony prąd pojawia się w pinie 1 i 16 a masa 4 i 5.

 

Dla mnie nic to nie znaczy - tylko tyle, że komunikacji jak nie było tak nie ma. Proszę o podpowiedź czego szukać dalej.

kolego nie rozumiem tego skąd raz na 1 pinie masz masę a raz masz napięcie ...???

Sprawdź może jeszcze raz tą kostkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hey,

Zakupiłem ostatnio Kabelek KKL USB, Zainstalowałem tak jak napisano w Instrukcji. Z samochodem łączę sie przez Port 4. Mogę sprawdzić tylko Engine (Błędy, Pomiar dynamiczny itp) oraz Air Bags. Jak chcę połączyć się z jakimkolwiek innym pokazuje mi się błąd "no response from controler". Nie mam żadnego doświadczenia jeśli chodzi o VAG. Dopiero zaczynam, nie wiem czy mam jakiś wadliwy kabelek, czy może coś źle robię, dodam że sterowniki dla Kabla zainstalowały mi sie same z Witryny Windows Update i mam Windows Vista.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie dobre wieści :) Znalazłem przyczynę problemu i mam szablon przepisu na jego poszukiwanie :) Otóż u mnie problemem okazał się panel climatronica. Dojść do tego generalnie nie jest trudno aczkolwiek pracy jest sporo. Mi zeszło 3h. Należy po kolei odłączać wszystkie sterowniki w samochodzie i za każdym razem sprawdzać możliwość podłączenia do ECU. Najpierw odłączamy radio, abs i ewentualnie centralkę alarmu dokładanego. Jak nie pomoże to lecimy dalej, licznik, moduł komfortu, ewentualnie airbag (to w ostateczności) itd. Generalnie sprawa polega na zalezieniu źródła zakłóceń w komunikacji diagnostycznej, eliminując po kolei ich możliwe źródła. Ja zrezygnowany na końcu odpiałem panel climatronic i to o dziwo pomogło !!! Następnym razem na początku odpinam ten panel, radio i abs :) Powodzenia w szukaniu. Mam nadzieję że komuś pomogłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności