Skocz do zawartości
Los22

brak komunikacji ze sterownikiem silnika!!

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Chciałem dzisiaj podłączyć VAGa do swojego auta i okazało się, że nie można nawiązać komunikacji ze sterownikiem. Ustawiena są OK, robię TEST komunikacji kabla też wyskakuje że jest OK, a po przejściu w sterownik silnika czy ABSu wyskakuje brak komuniacji. Dodam, że kilka dni temu wszystko było OK, podłączałem kompa i banglało aż miło. Pojechałem do znajomego elektronika u niego też nie można było wejść w sterownik, potem pojechałem do ASO i oni też nie mogli. Dodam, że autko pali jak paliło i jeździ też jak jeździło. Proszę o pomoc, gdzie i co sprawdzać bo cycki mi już opadają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy z każdym sterownikiem nie możesz się połączyć?

Jeśli tak, to może masz spalony bezpiecznik od OBD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, z żadnym ze sterowników nie mogę się połaczyć, a gdzie znajduje się bezpiecznik OBD??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj bezpieczniki wszystkie, które masz po lewej stronie pod plastikową pokrywką. Dorzucam Ci plik z rospiską bezpiecz. i przekaź..

Jeśli tam będzie OK., to sprzwdź samo gniazdo OBD2.

Bezpieczniki i przekazniki B5(3B).doc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK. dzięki, a jeszcze jedno pytanko, na których pinach powinno być napięcie w OBD?? Rozpocznę od tego czy jest napięcie.

 

---------- Post added at 17:50 ---------- Previous post was at 13:45 ----------

 

Sprawdziłem dzisiaj gniazdo

OBD II - prąd do gnizada dochodzi jednym pinem a po włączeniu zapłonu jest w dwóch pinach. Prąd dochodzi do przkeźnika 109 ale nie dochodzi do bezpiecznika 20-- Sterowanie silnikiem. Proszę o pomoc co mam dalej sprawdzać, bo bez możliwości diagnozy przez OBD to du... blada.

Edytowane przez Los22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odpinałeś klemę od akumulatora w czasie kiedy nie możesz połączyć się ze sterownikami. Jeśli nie to odłącz na kilka minut, podłącz i spróbój połączyć się Vagiem z którymś ze sterowników.

Bezpicznik nr 20 -- 10 A -- Światło mijania prawe, regulacja zasięgu świateł, a nr 32 --20 A -- Sterowanie silnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na których pinach powinno być napięcie w OBD??

obd2iobd1.th.jpg

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Los22, ciebie interesuje bezpicznik nr 12-- 10 -- Zasilanie napięciem układu samodiagnozy.

Jak masz Sam naprawiam Passata to na stronie 374 masz schemat elektryczny podłączenia gniazda diagnostycznego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bezpieczniki są OK, wszystkie, prąd dochodzi do gniazda OBDII, diodka miga gdy chcę połączyć się ze sterownikiem (obojętnie którym) ale nie można nawiązać połączenia z kontrolerem. W sumie to nie wiem już gdzie i czego szukać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jest masa (-) w gdnieździe OBD2?

Może, któryś z przewodów się oberwał, no oprócz (+), bo to sprawdziłeś że jest. Do OBD2 jest doprowadzonych 4 lub 5 przewodów - chyba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jest masa (-) w gdnieździe OBD2?

Może, któryś z przewodów się oberwał, no oprócz (+), bo to sprawdziłeś że jest. Do OBD2 jest doprowadzonych 4 lub 5 przewodów - chyba.

a spojrzałeś parę postów wyżej ?? ;)

obd2iobd1.th.jpg

pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

OK., napięcie jest na jednym przewodzie, potem na dugim po włączeniu zapłonu, ale nie wiem skąd kolega Los22 brał masę (-). I oprócz tych 3 wymienionych przewodów jest jeszcze 4 przewód, może on ma przerwę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro jeszcze raz wymontuje gnizado i sprawdzę gdzie jest masa, bo podczas poprzedniego sprawdzania masę wziąłem ze stacyjki. Więc rzeczywiście może być z tym problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam temat bo nie było czasu żeby rozwiązać ten problem.

W załączniku jest zdjęcie kostki i tego co mi wyszło z pomiarów. Sprawdziłem na których pinach i kiedy jest napięcie. Okazuje się, że przy wyłączonym zapłonie jest tylko na pinie 16 a na 4, 5 i 1 masa. Po włączniu zapłony prąd pojawia się w pinie 1 i 16 a masa 4 i 5.

rysunek1jy.jpg

Dla mnie nic to nie znaczy - tylko tyle, że komunikacji jak nie było tak nie ma. Proszę o podpowiedź czego szukać dalej.

Rysunek1.jpg

Edytowane przez Los22

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam trochę inny problem - po podłączeniu vag mam komunikację z sterownikiem licznika ale nie mogę połączyć się z żadnymi innymi sterownikami, próbowałem połączyć się ze sterownikiem silnika oraz modułu komfortu ale nie udało się ustanowić komunikacji.

W lato natomiast miałem komunikację ze tymi sterownikami.

Macie może jakiś pomysł co mogło się sp....lić.

wielkie dzięki za pomoc.

jacek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz przejrzałem wszystkie bezpieczniki i są OK.

Wyjąłem złącze i pin po pinie okazuje się że nie mam prądu na linii K. W złączu są też dwie linie can +/- i tam też nie ma prądu.

 

Generalnie to chyba ASO mi zostało :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ASO mi

 

mialem ten sam problem tutaj nikt mi nie umial pomoc, a posta mojego po kilku dniach wyrzucono widocznie ktos uznal ze trudne pytania bez odpowiedzi nalezy kasować?

U mnie zgnila jedna z wtyczek po stronie pasazera (pod zaslepką przy progu sa zgromadzone te wszystkie wiazki z wtyczkami) obejzyj je dokladnie bo na 99% obstawiam ze masz to samo dodatkowo ustaw "farelkę" w kierunku tych wiązek i dokladnie je osusz

pozdrawiam wszystkich a szczegolnie moderatorow ktorzy usuwają bez powodu czyjes posty

Edytowane przez c-s

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość klimasss

Witam.

Mam pytanie czy ktos spotkal sie moze z takim przypadkiem:

Po podlaczeniu interfejsu diagnostycznego VAG OBDII na USB( http://allegro.pl/item831536996_kabel_vag_usb_obd_ii_kkl_vw_skoda_audi_seat.html ) do w/w auta nie ma mozliwosci przeprowadzenia diagnozy bloku 01-engine, 17-instruments, i airbags( przy czym przy probie sprawdzenia tego ostatniego zapala sie kontrolka poduszek ale nadal wyskakuje komunikat "no response from controler". Inne bloki jak klima, moduk komfortu abs radio dzialaja bezproblemowo.sprawdzilem bezpiecznik, oprogramowanie(vag4.09 i 3.11), predkosci rs232,odlaczalem akumulator-bezskutecznie. dodam ze przy uzyciu tego samego sprzetu bezproblemowo polaczylem sie z ECU w AFN 98r, 1Z 96r. przeczytalem dziesiatki postow na forum i szczerze mowiac skonczyly mi sie pomysly. Moze ktos sie borykal z takim problemem, prosze o pomoc i rozwazne opinie. ;)

 

sory ze podpialem sie pod czyjs temat ale to tylko dlatego ze nowych nie moge jeszcze zakladac :)

Edytowane przez klimasss

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego c-s dzięki, sprawdzę to. Do wtyczek jest dostęp z zewnątrz czy wewnątrz auta. Jak możesz podać dokłądną lokalizację to będę wdzięczny. Jeśli okaże się to prawdą do masz mega plucha.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności