Skocz do zawartości
przemekwuja

Jakie cisnienie w oponach

Rekomendowane odpowiedzi

Biorę tabelę ciśnień , ale nie taką dwukolumnową, ale tabelę ciśnień zgodną z European Tyre and Rim Technical Organisation, w której jest wskazana nośność opony w zależności od napompowanego ciśnienia. Wyciąg z tabel na samym dole: http://www.oponeo.pl/artykul/zamienniki-opon-zmiana-rozmiaru-kol-a-cisnienie-w-oponach . Zakładam, że dopuszczalny nacisk na koło (nośność) to 565 kg przy 2.3 bara (z nalepki wlewu u mnie). Z tabeli wynika, że indeks nośności wynosi 91, czyli tyle ile przewidział producent. W drugą stronę to też działa. Biorę oponę z indeksem 91, sprawdzam że potrzebuję mieć 565 kg i wychodzi mi ok 2.25 bara ~2.3 bar.

 

A skąd wziąć tabelę dla wyższych ciśnień.

 

Np. z fabryki auto wyjeżdża na oponach 91V i zalecanym ciśnieniem HalfLoad 2,2 przód i 2,0 tył, FullLoad 2,6 przód i 2,6 tył.

Daje nam to odpowiednio 555 kg przód i 515 kg tył dla HalfLoad i nie wiadomo ile dla FullLoad (tabela kończy się na 2,5 bara)

 

Nie daj Boże do auta wstawione sa opony 93V ale XL.

Dobieramy wtedy ciśnienie dla HL 2,5 przód i 2,2 tył, ale dla FL już z tej tabeli nie dobiorę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mojej klapce jest taka naklejka :

 

cinienie.th.jpg

 

Podane ciśnienia jak dla mnie w przypadku przód: 2,1 i tył 2,1 to kpina. Jeśli dam tylko tyle w opony auto strasznie zaczyna pływać na drodze.

Ja normalnie daje: przód 2,5 i tył 2,5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tabelę można dostać odpłatnie na oficjalnej stronie European Tyre and Rim Technical Organisation, szukałem jakiegoś torrenta tylko żeby poglądowo sprawdzić co i jak, ale nie znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie - czy jadąc w trasę na wakacje z mocno załadowanym samochodem dajecie rzeczywiście tyle co na wlepie? U mnie byloby to przy oponach 235/45/17 2,8 przód i 3,0 tył, więc masakrycznie dużo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Załaduj auto do pełna to zobaczysz, że jeździ się miękko ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja prując na chorwacje, jak zapakowałem auto na maxa, to podciągnąlem do 2.9 ciśnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad podawanymi danymi ciśnienia użytkowników forum i nie widzę, aby ktoś podnosił kwestię wzrostu ciśnienia pod wpływem wzrostu temperatury oraz rodzaju zastosowanego środka.

W mojej B7 mam pomiar ciśnienia w oponach i widać, że tylko po krótkiej jeździe (dom-praca-dom) ciśnienie wzrasta przynajmniej o 0,2-0,3 bar od wartości początkowej. Tak więc przy naładowaniu kapci powietrzem na 3.0 bar, w trakcie jazdy mamy prawie wartości graniczne już dla samej opony. A to już chyba może nie być ciekawe, zwłaszcza na polskich drogach.

Inna sprawa, gdy kapcie pompujemy azotem.

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jest napisane na naklejce, że wskazana wartość dotyczy zimnego powietrza w oponie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśńie, więc producent gdy każe wpompować 3.0 bara na tył, zakłada, że jak będzie ciepłe powietrze (jazda) to się ciśnienie zwiększy. Myslisz, że o tym nie pomyśleli w ogóle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Inna sprawa, gdy kapcie pompujemy azotem.

 

co przez to rozumiesz? Że azot nie rozszerza się pod wpływem temperatury?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam już jakiś czas te wszystkie posty na temat ciśnienia.Czy 0,2 więcej czy 0,4 mniej? Czy podczas normalnego użytkowania pojazdu tak nie wielkie różnice mają jakieś znaczenie? Nie wiem jak Wy ale ja nie uczestniczę w żadnych wyścigach czy innych zawodach motoryzacyjnych, w których taki parametr jak ciśnienie w oponach ma znaczenie na osiągane wyniki czasowe. Używam swojego auta do normalnej jazdy - trasa,miasto na ciśnieniu ok 2,2 bara. Nie zauważyłem aby auto było zbyt twarde czy taż zbyt miękkie - po prostu jest ok. Pomijam fakt ostatecznego wpływu temperatury na ciśnienie w oponach. Tak pompował mój dziadek,tata,a teraz ja i jest :gitara:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja dzisiaj przyjrzałem się oponom Pirelli P7 w firmowym B7 MR2011 - małym druczkiem jest tam napisane EXTRA LOAD i ciśnienie na klapce na pusto 2,4/2,4 na pełno 2,6/3,0

 

Zobaczcie ci, którzy macie auta (B6 czy B7) na fabrycznych oponach czy macie opony zwykłe czy XL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i co to nam da? :) Opony XL pompuje się wyższym ciśnieniem żeby uzyskać żądaną nośność, ja fabrycznie miałem XL i 2.3 bara, więc nic to nam nie daje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Da to, że można będzie porównać wartości ciśnienia z klapki z rodzajem fabrycznych opon. Bo Ty miałeś XL i 2,3 bara, ale ktoś może założyć zwykłe opony i tez pompować na 2,3 jak na klapce.

 

A 2,3 dla XL a 2,3 dla zwykłej opony to dwie różne sprawy.

 

I może to być wskazówką, że jak ktoś ma na klapce 2,0 to sugeruje to fabryczne opony zwykłe, a jak na klapce jest 2,4 to najprawdopodobniej z fabryki wyjechały XL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie na wlepce jest na pusto 2.3/2.3, a na pełno 2.8/3.0.

Z rozkodowania vinu wyszło: All-weather tires 205/55 R 16 94V xl

Czyli do 235/45/17 97W xl mogę pchać tyle samo...?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie - z takich informacji można utworzyć naszą własną tabelę ciśnień w oponach w zależności od silnika, typu budy, rozmiaru i typu opon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tylko że wlepa zakłada że mamy opony takie na jakich wyjechali z fabryki. Ja mam opony extra load - co z takimi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dlatego pytałem tych, którzy mają fabryczne opony lub homologację w ręku :)

 

Ewentualnie Ci co mają naklejkę z wyposażeniem:

 

HB2 - opony całoroczne 205/50 R17 93V

HJ6 - opony 205/55 R16 94V

HJ7 - opony 215/55 R16 97W

H01 - opony 235/45 R17 94W

H2F - opony 205/55 R16 91H

H4J - opony całoroczne 205/55 R16 94V

Edytowane przez elmiko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To najlepiej chyba wejsc na strone producenta opon i tam poczytac - tak mi sie wydaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności