Skocz do zawartości
przemekwuja

Jakie cisnienie w oponach

Rekomendowane odpowiedzi

Mam i 2.0, i dsg, i variata, i 2.3...?!?!?

 

Przy 215/55/16 ma się co uginać, więc chyba dam 2.3...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

Ja tam dałem 2,5 na przód i 2,6 na tył a mam jak Michał2008 klapkę ,trzeba by baloniarza zobaczyć oni mają takie mądre książeczki ile ciśnienia w jakie auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam 205/55R16, i na zimę i na lato, i bije 2.2-2.3, mimo że klapka co innego podaje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam i 2.0, i dsg, i variata, i 2.3...?!?!?

 

Przy 215/55/16 ma się co uginać, więc chyba dam 2.3...

 

Twój samochód oryginalnie wyszedł na kapciach 205/55/16 dlatego masz wlepkę 2.3 na wewnętrznej klapce .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba więc zapytać kolegę user78 jakie miał fabrycznie kapcie, bo ma taką samą wklejkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Moro

czyli w zimę przy małym kapciu walić 2,3 w takim razie ,a jak mam 235/40 18 to ile baloniarz mi dał 2,5 wiec nijak się to ma do nalepki ;)

 

---------- Post added at 21:42 ---------- Previous post was at 21:40 ----------

 

I pytanie nr 2 jakie miałem faktycznie koła przy 2,6 2,6 a załadowany 2,8 30 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki troszeczkę logiki, każdy niech oceni swoje auto i warunki w jakich się porusza, obciążenie i profil opony, komfort kierowcy i pasażerów,

 

wybrałem bez sprawdzania klapki - kombi koła 16" większość na pusto i 2 osoby, 3 kategorii drogi, poprzeczne garby itp.

 

pompuję 2.2 i jeżeli nie będzie ścinało boków to wszystko OK

 

jak będę leciał na autobanę to dopompuję po 2.4 - FINITO !!!

 

Bajki w stylu że przy 2.2 auto wygląda jak na kapciu to proszę sobie kupić sprawny ciśnieniomierza

 

 

Może podane ciśnienie na klapce zależy od koloru auta ??? :kciuki

Edytowane przez s27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Może podane ciśnienie na klapce zależy od koloru auta ??? :kciuki

Niebieski :rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
w moim kombi 140KM BMP DSG 03.2006r.

2.6 2.6

2.8 3.0

 

To samo mam na klapce i auto z DE .

 

To jest w historii z czym auto wyjechalo .

Standard climatic zones .

Not hot country .

fele 16 "Milwaukee" .

Tires 215/55 R16 97W x1 .

Fele stalowe z zimowymi oponami tez sa wpisane ale bez rozmiarow.

 

Laduje

Lato 215/55 R 16 97W- 2.6 tyl i 2.6 przod

Zima 205/55 R16 94H- identycznie jak na lato .

 

Zbierajac wszystko wplyw na cyferki na klapce moze miec :

 

variant/sedan

silnik-rodzaj/DPF

DSG-rodzaj/brak

kraj/klimat

na jakich felgach/oponach auto wyjechalo z fabryki

zawieszenie/hak

4x4/tylko przod

uklad kontroli cisnienia w kolach ?

wersja podlogi kufra ?

climatic/climatronik

kolo zapasowe ,dojazdowe/zestaw naprawczy

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

U mnie z fabryki wyjechał na 235/40 R18 95Y XL i tak zostawiłem z felgami Chicago 8Jx18 ET 44 - pompuje 2,4

W zimie mam 205/60 R16 96H XL z felgami Adelaide 7Jx16 ET 45 - pompuje 2,3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli to jednak nie kwestia opon założonych fabrycznie....?!?!?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę odgrzeję temat, bo chyba nie został wyczerpany, a przyda się na przyszłość nie tylko posiadaczom B6. Straciłem trochę wolnego czasu w internecie, tak już mam że zagłębiam się na całego ;) bo mi to ciśnienie nie dawało spokoju.

 

Co do nalepek, to myślę że kluczem może być rocznik modelowy 2008, też mam Varianta MY2008 i na nalepce mam 2.3/2.3. Moje auto z fabryki wyjechało na oponach 215/55R16 97W XL. Normalnie Passat B6 jest homologowany na opony 205/55R16 91H, 215/55R16 93H, 235/45R17 94H - ze świadectwa homologacji dopuszczenia Passata B6 do sprzedaży, wyciąg z końca 2007 r. Może ktoś ma świadectwo z lat wcześniejszych to niech sprawdzi i tu napisze.

Taka nośność na kołach wynika z prostej kalkulacji. Maksymalna dopuszczalna masa własna Passata B6 - u mnie jest 2170 kg, co daje koło 545 kg na koło. Maksymalny dopuszczalny nacisk na oś wynosi 11,07 kN, co daje 565 kg nacisku na koło. Domyślam się, co zresztą jest napisane w homologacji, że pojazd może być cięższy niż w homologacji z uwagi na dodatkowe wyposażenie, producent założył pewien margines ciężaru, co powodowało by konieczność znoszenia większego nacisku na koło powiedzmy 575 kg. Ale jedźmy na podstawie mojego auta.

Biorę tabelę ciśnień , ale nie taką dwukolumnową, ale tabelę ciśnień zgodną z European Tyre and Rim Technical Organisation, w której jest wskazana nośność opony w zależności od napompowanego ciśnienia. Wyciąg z tabel na samym dole: http://www.oponeo.pl/artykul/zamienniki-opon-zmiana-rozmiaru-kol-a-cisnienie-w-oponach . Zakładam, że dopuszczalny nacisk na koło (nośność) to 565 kg przy 2.3 bara (z nalepki wlewu u mnie). Z tabeli wynika, że indeks nośności wynosi 91, czyli tyle ile przewidział producent. W drugą stronę to też działa. Biorę oponę z indeksem 91, sprawdzam że potrzebuję mieć 565 kg i wychodzi mi ok 2.25 bara ~2.3 bar.

 

Z oponą 215/55R16 93H wychodzi trochę więcej nośności, przy zadanym ciśnieniu 2.3 tj. 610 kg. Taka też powinna być docelowa nośność uzyskiwana każdorazowo w przypadku zmiany opon oraz felg i opon.

 

Moje auto wyjechało z oponami 215/55R16 97W XL. Opony wzmocnione to trochę inny kaliber opon, niż opony standardowe. Posiadają one takie wzmocnienia, które pozwalają im na uzyskanie żądanej nośności przy wyższym ciśnieniu w oponie. O oponach XL możecie poczytać czemu są lepsze. Biorę tabelę nośności w zależności od ciśnienia ale dla opon wzmocnionych - XL - ostatnia tabela z wskazanego wyżej linka. Wychodzi mi, że w przypadku opon wzmocnionych, aby uzyskać koło 610 kg nośności, przy ciśnieniu 2.3 bar muszę mieć opony o indeksie nośności 97. Takie też opony auto dostało wyjeżdżając z fabryki, tak jak wyżej pisałem.

 

Podobnie jest, jak ktoś ma koła 235/45R17 powinien sobie przeliczyć, co i jak. Ale wracając do tematu. Kupiłem, jak zapewne parę innych osób koła Chicago 18". Teoretycznie potrzebuję nośność powyżej 610 kg przy ciśnieniu 2.3 bara, więc powinienem kupić opony z indeksem 93-94 bez XL. Jako, że mało na rynku jest takich opon, kupiłem opony contiego CSC5, wskazywane przez producenta 235/40R18 z indeksami 95W XL. Teraz biorąc pod uwagę wskazane tabele muszę dobrać odpowiednie ciśnienie. Wychodzi mi, że przy indeksie 95 opony wzmocnionej XL, nośność powyżej 610 kg otrzymuję przy ciśnieniu 2.55 bara. Tyle też powinienem napompować powietrza. UWAGA nie można przekroczyć maksymalnego ciśnienia dopuszczalnego przez producenta opony, jeżeli wychodzi nam że obliczone ciśnienie jest większe niż maksymalne dopuszczalne przez producenta opony to znaczy, że kupiliśmy złą oponę :)

 

nalepka dotyczy seryjnego ogumienia, na jakim auto wyjechało z fabryki, w odniesieniu do homologowanego rozmiaru.

 

To by załatwiało sprawę ciśnień 2.2, 2.3, 2.6. Trzeba sprawdzić z jakimi indeksami nośności opony auto wyjechało z fabryki, a nie sam rozmiar opon.

 

Wcześniejsze modele do MT2006-2007 może miały inną homologację, bądź sprzedawane były z innymi oponami, potrzeba aby to sprawdzić i potwierdzić powyższe.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a mam pytanie do kolegów co maja 235/45/17 czy mieszczą się w tylnym nadkolu tzn. felgi mam z passata cc i jak siedzą dwie dorosłe osoby (bez nadwagi) dwie torby podróżne (średniej wielkości) w bagażniku jakaś nierówność na drodze i opona trze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Passat CC ma w felgach inne ET, co może powodować, iż koła nie mieszczą się we wnęce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Moje auto wyjechało z oponami 215/55R16 97W XL. Opony wzmocnione to trochę inny kaliber opon, niż opony standardowe. Posiadają one takie wzmocnienia, które pozwalają im na uzyskanie żądanej nośności przy wyższym ciśnieniu w oponie. O oponach XL możecie poczytać czemu są lepsze. Biorę tabelę nośności w zależności od ciśnienia ale dla opon wzmocnionych - XL - ostatnia tabela z wskazanego wyżej linka. Wychodzi mi, że w przypadku opon wzmocnionych, aby uzyskać koło 610 kg nośności, przy ciśnieniu 2.3 bar muszę mieć opony o indeksie nośności 97. Takie też opony auto dostało wyjeżdżając z fabryki, tak jak wyżej pisałem.

 

Wszystko ladnie ,ale moj pasek wyjechal na 215/55 R16 97W (pisze tak w historii) ,a w standardzie przy 2 osobach i czymstam jest na nalepce w klapce wlewu wszedzie 2.6 . Kiedy pelna obsada przod-2.8 tyl-3.0 . Nie wiem tylko czy to opony XL i gdzie to wyczytac ,bo w historii nie pisze ,jest tylko to ( HJ7 Tires 215/55 R16 97W x1 ).

 

Obecnie alusy lato -215/55 R 16 97W ,stalowe zima -205/55 R 16 94H i tu i tu pakuje 2.6. A wedle ciebie przy variancie i tych oponach powinno byc tak ? Trzeba by sprawdzic czy to opony XL i ile masa wlasna .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to nie byłyby opony XL, to przy 2.6 miałbyś niezłą nośność (ponad 750 kg), dla której odpowiednikiem były by opony XL, z indeksem 101, co w praktyce się nie zdarza, więc sądzę że to są opony XL. U mnie w też jest ten kod HJ7 ale on chyba dotyczy zapasówki jako że tam jest "x1", przy kodzie z felgami 16 Milwaukee mam po przecinku wypisany rozmiar opon 215/55R16 ale już bez indeksów nośności i prędkości.

Sądzę, że może homologacja w latach wcześniejszych była inna i zakładała, że auto jest cięższe, stąd to ciśnienie. W silnikach 1.9 pewnie było lżej stąd tylko 2.2, ewentualnie stalówki. Zastanawia mnie tylko fakt tego co napisał user78, że fabryka dała opony 235/40R18 95Y XL i kazała dmuchać 2.3, wtedy nośność wynosi 575 kg, co i tak teoretycznie jest więcej niż homologacja.

 

Śmieszne jest to, że w wszędzie jest napisane czym grozi jazda ze złym ciśnieniem (zużycie opony), a się okazuje ze rozbieżność w ciśnieniu rzędu 20% w przypadku VW to żadna różnica dla opony ;)

 

Moje rozważania pewnie warto uzupełnić, bo prawidłowość jest taka, że każdy z nas ma na maksymalnym obciążeniu auta wartość koło 2.7 przód, 3.0 tył. Może dla tych wartości powinno się uwzględniać maksymalną dopuszczalną masę pojazdu. A dla ciśnień "standardowych" (2.3/2.3 lub u Was 2.6/2.6) uwzględniać masę pojazdu + 2 pasażerów (120-140kg). Aż mnie korci żeby napisać do VW i do jakigoś producenta opon.

Edytowane przez Nuttie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj pasek podobno ma gdzies wskazywac cisnienie w oponach, tylko na MFA na szybko nie znalazlem.

Gdzie jest ta opcja? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Są dwa rodzaje systemu kontroli ciśnienia w oponach. Jaki masz przycisk od sprawdzania? Poza tym takie informacje są napisane w instrukcji obsługi, masz długi staż na forum, poczytaj bo gdzie nie widzę Twojego nicka tam pytanie średnio związane z tematem, a odpowiedź w instrukcji obsługi. Instrukcję możesz też pobrać u nas na forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a mam pytanie do kolegów co maja 235/45/17 czy mieszczą się w tylnym nadkolu tzn. felgi mam z passata cc i jak siedzą dwie dorosłe osoby (bez nadwagi) dwie torby podróżne (średniej wielkości) w bagażniku jakaś nierówność na drodze i opona trze.

 

Ja też miałem taką dolegliwość w swoim passacie tylko że koła jakie mam to 225/50/17 przy ET 35, także jak miąłem komplet osób to na nierównościach obcierało, nawet jak sam jechałem ale tylko wtedy gdy bardzo szybko wjechałem na dużą nierówność.

Zastosowałem takie gumy które wkręca się w sprężyny i one powoduję delikatne utwardzenie tyłu przy większych wybojach, normalnei ich nie czuć. Cena jednej takiej gumy ok.10zł. Ja zastosowałem po dwie na sprężynę wkręcone w górnej części sprężyny. Wydaje mi się że delikatnie uniosło mi tył ale nieznacznie, ale ewidentnie pomogło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
U mnie w też jest ten kod HJ7 ale on chyba dotyczy zapasówki jako że tam jest "x1", przy kodzie z felgami 16 Milwaukee mam po przecinku wypisany rozmiar opon 215/55R16 ale już bez indeksów nośności i prędkości.

 

Tez mam "Milwaukee" - 4 alloy wheels 7J x 16 - tires 215/55 R 16 bez wskazania nosnosci i predkosci . Co do "x1" to wyglada na zapasowa ,a taka powinna byc identyczna jak reszta wiec moze i oznaczenie 97W wszystkich sie tyczy .Pozatym mam ten dziadowski srodek do wlewania w kolo jak sie przebije ,a jak mi wiadomo w aucie albo byl zapas ,albo zestaw naprawczy do wyboru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności