elmiko Zgłoś #61 Napisano 16 Maja 2012 Biorę tabelę ciśnień , ale nie taką dwukolumnową, ale tabelę ciśnień zgodną z European Tyre and Rim Technical Organisation, w której jest wskazana nośność opony w zależności od napompowanego ciśnienia. Wyciąg z tabel na samym dole: http://www.oponeo.pl/artykul/zamienniki-opon-zmiana-rozmiaru-kol-a-cisnienie-w-oponach . Zakładam, że dopuszczalny nacisk na koło (nośność) to 565 kg przy 2.3 bara (z nalepki wlewu u mnie). Z tabeli wynika, że indeks nośności wynosi 91, czyli tyle ile przewidział producent. W drugą stronę to też działa. Biorę oponę z indeksem 91, sprawdzam że potrzebuję mieć 565 kg i wychodzi mi ok 2.25 bara ~2.3 bar. A skąd wziąć tabelę dla wyższych ciśnień. Np. z fabryki auto wyjeżdża na oponach 91V i zalecanym ciśnieniem HalfLoad 2,2 przód i 2,0 tył, FullLoad 2,6 przód i 2,6 tył. Daje nam to odpowiednio 555 kg przód i 515 kg tył dla HalfLoad i nie wiadomo ile dla FullLoad (tabela kończy się na 2,5 bara) Nie daj Boże do auta wstawione sa opony 93V ale XL. Dobieramy wtedy ciśnienie dla HL 2,5 przód i 2,2 tył, ale dla FL już z tej tabeli nie dobiorę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wozny83 Zgłoś #62 Napisano 17 Maja 2012 Na mojej klapce jest taka naklejka : Podane ciśnienia jak dla mnie w przypadku przód: 2,1 i tył 2,1 to kpina. Jeśli dam tylko tyle w opony auto strasznie zaczyna pływać na drodze. Ja normalnie daje: przód 2,5 i tył 2,5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #63 Napisano 17 Maja 2012 tabelę można dostać odpłatnie na oficjalnej stronie European Tyre and Rim Technical Organisation, szukałem jakiegoś torrenta tylko żeby poglądowo sprawdzić co i jak, ale nie znalazłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ts147 Zgłoś #64 Napisano 21 Maja 2012 Mam pytanie - czy jadąc w trasę na wakacje z mocno załadowanym samochodem dajecie rzeczywiście tyle co na wlepie? U mnie byloby to przy oponach 235/45/17 2,8 przód i 3,0 tył, więc masakrycznie dużo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #65 Napisano 21 Maja 2012 Załaduj auto do pełna to zobaczysz, że jeździ się miękko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #66 Napisano 22 Maja 2012 Ja prując na chorwacje, jak zapakowałem auto na maxa, to podciągnąlem do 2.9 ciśnienie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bigshark Zgłoś #67 Napisano 22 Maja 2012 Zastanawiam się nad podawanymi danymi ciśnienia użytkowników forum i nie widzę, aby ktoś podnosił kwestię wzrostu ciśnienia pod wpływem wzrostu temperatury oraz rodzaju zastosowanego środka. W mojej B7 mam pomiar ciśnienia w oponach i widać, że tylko po krótkiej jeździe (dom-praca-dom) ciśnienie wzrasta przynajmniej o 0,2-0,3 bar od wartości początkowej. Tak więc przy naładowaniu kapci powietrzem na 3.0 bar, w trakcie jazdy mamy prawie wartości graniczne już dla samej opony. A to już chyba może nie być ciekawe, zwłaszcza na polskich drogach. Inna sprawa, gdy kapcie pompujemy azotem. Pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #68 Napisano 22 Maja 2012 jest napisane na naklejce, że wskazana wartość dotyczy zimnego powietrza w oponie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bigshark Zgłoś #69 Napisano 22 Maja 2012 No właśnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #70 Napisano 22 Maja 2012 No właśńie, więc producent gdy każe wpompować 3.0 bara na tył, zakłada, że jak będzie ciepłe powietrze (jazda) to się ciśnienie zwiększy. Myslisz, że o tym nie pomyśleli w ogóle? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonk Zgłoś #71 Napisano 23 Maja 2012 Inna sprawa, gdy kapcie pompujemy azotem. co przez to rozumiesz? Że azot nie rozszerza się pod wpływem temperatury? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skrzypek1975 Zgłoś #72 Napisano 23 Maja 2012 Czytam już jakiś czas te wszystkie posty na temat ciśnienia.Czy 0,2 więcej czy 0,4 mniej? Czy podczas normalnego użytkowania pojazdu tak nie wielkie różnice mają jakieś znaczenie? Nie wiem jak Wy ale ja nie uczestniczę w żadnych wyścigach czy innych zawodach motoryzacyjnych, w których taki parametr jak ciśnienie w oponach ma znaczenie na osiągane wyniki czasowe. Używam swojego auta do normalnej jazdy - trasa,miasto na ciśnieniu ok 2,2 bara. Nie zauważyłem aby auto było zbyt twarde czy taż zbyt miękkie - po prostu jest ok. Pomijam fakt ostatecznego wpływu temperatury na ciśnienie w oponach. Tak pompował mój dziadek,tata,a teraz ja i jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #73 Napisano 23 Maja 2012 A ja dzisiaj przyjrzałem się oponom Pirelli P7 w firmowym B7 MR2011 - małym druczkiem jest tam napisane EXTRA LOAD i ciśnienie na klapce na pusto 2,4/2,4 na pełno 2,6/3,0 Zobaczcie ci, którzy macie auta (B6 czy B7) na fabrycznych oponach czy macie opony zwykłe czy XL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #74 Napisano 24 Maja 2012 No i co to nam da? Opony XL pompuje się wyższym ciśnieniem żeby uzyskać żądaną nośność, ja fabrycznie miałem XL i 2.3 bara, więc nic to nam nie daje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #75 Napisano 24 Maja 2012 Da to, że można będzie porównać wartości ciśnienia z klapki z rodzajem fabrycznych opon. Bo Ty miałeś XL i 2,3 bara, ale ktoś może założyć zwykłe opony i tez pompować na 2,3 jak na klapce. A 2,3 dla XL a 2,3 dla zwykłej opony to dwie różne sprawy. I może to być wskazówką, że jak ktoś ma na klapce 2,0 to sugeruje to fabryczne opony zwykłe, a jak na klapce jest 2,4 to najprawdopodobniej z fabryki wyjechały XL. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #76 Napisano 24 Maja 2012 U mnie na wlepce jest na pusto 2.3/2.3, a na pełno 2.8/3.0. Z rozkodowania vinu wyszło: All-weather tires 205/55 R 16 94V xl Czyli do 235/45/17 97W xl mogę pchać tyle samo...?!? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #77 Napisano 24 Maja 2012 Właśnie - z takich informacji można utworzyć naszą własną tabelę ciśnień w oponach w zależności od silnika, typu budy, rozmiaru i typu opon Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #78 Napisano 24 Maja 2012 Tylko że wlepa zakłada że mamy opony takie na jakich wyjechali z fabryki. Ja mam opony extra load - co z takimi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elmiko Zgłoś #79 Napisano 24 Maja 2012 (edytowane) Dlatego pytałem tych, którzy mają fabryczne opony lub homologację w ręku Ewentualnie Ci co mają naklejkę z wyposażeniem: HB2 - opony całoroczne 205/50 R17 93V HJ6 - opony 205/55 R16 94V HJ7 - opony 215/55 R16 97W H01 - opony 235/45 R17 94W H2F - opony 205/55 R16 91H H4J - opony całoroczne 205/55 R16 94V Edytowane 24 Maja 2012 przez elmiko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #80 Napisano 24 Maja 2012 To najlepiej chyba wejsc na strone producenta opon i tam poczytac - tak mi sie wydaje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach