Skocz do zawartości
speedvr6

Rozrząd Volkswagen passat 2.8 vr6 AAA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich użytkowników forum , mam problem ze swoim passatem B4 z 1995r. 2.8 vr6 . Przydazyła mi się bardzo przykra sytułacja a mianowicie napinacz rozrzadu uległ uszkodzeniu i doszło do poluznienia łańcuszka który narobił spustoszenia tzn zdarł całą okładzine ze ślizgów . Zwracam się z takim pytaniem gdzie najlepiej i najtaniej radzicie mi kupic cały rozrząd??????? tzn łancuszek oraz ślizgi + napinacz i w jakiej kwocie sie zamkne?? Proszę o odpowiedzi passat 2.8 vr6 95r. variant

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najtaniej w konsekwencji wychodzi ZDECYDOWANIE NAJDROŻEJ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najtaniej w konsekwencji wychodzi ZDECYDOWANIE NAJDROŻEJ

Witam .

Potwierdzam poprzednika jeśli chodzi o rozrząd to lepiej wydać wiecej i miec z tym spokuj na dlugi czas niż zastanawiać sie kiedy znowu cos sie spi....i

Natomiast jeśli chodzi o to gdzie kupić "najtaniej" to myśle ,że powinieneś przekopać sklepy internetowe

Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam 1 rok temu, padła mi łyżwa w rozrządzie, efekt taki ze łańcuch przeskoczył (szczęście podczas uruchomiania) - efekt taki:wymiana kilka zaworów były pokrzywione - kompletna wymiana uszczelniaczy zaworów, planowanie + cala wymiana rozrządu (góra i dół). Kupilem niemiecki kpl. za jakieś 800zl - były Chińskie za 500zl,a org. VW za 1500zl :)

Robocizna jakieś 350zl - a dłubania dużo bo trzeba było silnik wyciągnąć:)

PS.

Do tej pory nie wiem jak mógł się tak rozrząd posypać - niby silnik ma 220 tys km.Inny mechanik mi powiedzial 4 tys zl za wymiane rozrządu z robieniem głowicy - miałem niezły ubaw :) z jego propozycji :)

Edytowane przez Onan666

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, niby, a tak naprawdę przebiegi są nieznane i wychodzą takie "kwiatki".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe mój ma przebieg 167 tys km i jest on autentyczny kupiłem go bezpośrednio z pierwszej ręki w berlinie mógl być troche przykatowany bo miał to młodszy gosć . Ładnie stuningowany na 17 na niskich zawieszkach na full wypasie . Powiem o tyle szczescie że sie nic nie stało łancuch nie przeskoczył zawory całe i było to także przy odpaleniu momentalnie go zgasiłem i nie ruszałem .... silnik wyjety a teraz udaje sie do sklepu i opróżniam sie z kasy dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do tej pory nie wiem jak mógł się tak rozrząd posypać - niby silnik ma 220 tys
Co ciekawe mój ma przebieg 167 tys km

A niby co ile byście chcieli zmieniać rozrząd? 200 to max, vr6 to nie mercedes ;)

Często zużycie rozrządu przyspiesza pompa olejowa w której zacina się zawór przelewowy, taka pompa daje za duże ciśnienie oliwy a te z kolei naciąga łańcuch 3x mocniej niż powinno. Łańcuch się przeciąga, wydziera okładzinę z napinacza i strzał.

 

Z moich obserwacji wynika że 3 na 4 vr6 ma problemy z ciśnieniem oleju, średnie przebiegi to 200tyś km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak można zdiagnozować lipną pompę?

 

u mnie już prawie 300tys na blacie, niby rozrząd był wymieniany przy 200 ale czy to prawda to nie wiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zmierzyć ciśnienie -u mine w starej vrce pompa dawała 12 atmosfer a to trochę za durzo bo w obecnym zrzuca po 5.7 atm i ponoć takie ma być ciśnienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja polecał bym intercars i wymianę obydwóch łańcuchów ślizgów i napinacza górnego

 

łańcuch polecam swaga góra około180zł , dolny około100zł a napinacz w i łyżwa oraz ślizgi to już w zalerzności który jest u ciebie zastosowany bo są dwa rodzaje ale wszystko powinno zamknąć sie w 700- 800 bez rabatów . Tylko roboty od cholery bo motor trzeba wyjąć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przepraszam, że odkopuję, ale nie chcę zakładać nowego tematu :)

Czy przy wymianie rozrządu zaleca się wymianę kółek zębatych na wałkach? Mój mechanik jak dostał silnik i zobaczył, że mam kompletny rozrząd, ale bez kółek, to zadał mi pytanie - ,,gdzie kółka"? Jakby nie patrzeć, są narażone na ścieranie, ale czy wymieniając u siebie rozrząd praktykowaliście ich wymianę? Jak tak, to jakie numery mają te kółka w 2.8 AAA?

 

Numery znalazłem:

1x 021 109 569

1x 021 109 570 lub 066 109 570 (podwójny łańcuch/pojedynczy)

2x 021 109 111G lub 021 109 111H (podwójny łańcuch/pojedynczy)

Edytowane przez Majki93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, przepraszam, że odkopuję, ale nie chcę zakładać nowego tematu :)

Czy przy wymianie rozrządu zaleca się wymianę kółek zębatych na wałkach? Mój mechanik jak dostał silnik i zobaczył, że mam kompletny rozrząd, ale bez kółek, to zadał mi pytanie - ,,gdzie kółka"? Jakby nie patrzeć, są narażone na ścieranie, ale czy wymieniając u siebie rozrząd praktykowaliście ich wymianę? Jak tak, to jakie numery mają te kółka w 2.8 AAA?

Jedyne kółko którego się tam nie wymienia to to na wale- z tego co kojarzę jest jednym elementem z wałem. Pozostałe powinno założyć się nowe. Ale to dotyczy znacznej większości rozrządów "łańcuchowych".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedyne kółko którego się tam nie wymienia to to na wale- z tego co kojarzę jest jednym elementem z wałem. Pozostałe powinno założyć się nowe. Ale to dotyczy znacznej większości rozrządów "łańcuchowych".

 

Dobrze wiedzieć. Dziękuję za odpowiedź, numery udało się odnaleźć, w związku z czym zabieram się za poszukiwanie tych wszystkich kół w sklepach.

 

EDYCJA: Obłęd, w aso te cztery zębatki kosztują 885zł...

Edytowane przez Majki93

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podaj numery tych kółek

 

i jak już kupisz to napisz gdzie to znalazłeś i w jakiej cenie

 

wiem że większość ludzi nie zmienia kół zębatych podczas wymiany rozrządu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Numery znalezione na jakimś niemieckim forum, sprawdzałem z etką, wszystko się zgadza.

 

1x 021 109 569

1x 021 109 570 lub 066 109 570 (podwójny łańcuch/pojedynczy)

2x 021 109 111G lub 021 109 111H (podwójny łańcuch/pojedynczy)

 

Niestety znalazłem tylko w aso, niby gdzieś na ebayu nowe się pojawiają, ale to głównie Stany i Niemcy. W aso zapłaciłem 885,70zł....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności