Skocz do zawartości
Gość koniu12321

bardzo słabe hamulce vw passat b4 1.9 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie, mam takie pytanko. Jeżdżąc moim autkiem zawsze myślę o hamulcach, że są słabe bo jak się przejadę brata octavią to mi ręce opadają jak siadam do swojego, nawet jak wcześniej jeździłem fiestą z 1991 roku to miała lepsze hamulce. Sprawa przedstawia się następująco. grzeją mi się tarcze hamulcowe. Sprawiają wrażenie jakby się cylinderek nie cofał. Uszczelniacze wymienione prowadnice sprawne nowe klocki, choć wcześniej jak wymieniłem cały komplet z przodu(tarcze, klocki uszczelniacze, płyn) to też poprawy nie było. Podczas jazdy jak wcisnę kilka razy hamulec szybko tak do końca to pedał robi się twardy, a hamulce strasznie słabną. Strasznie mnie to drażni. Pompa vacum już była wymieniana. Myślałem jeszcze nad przewodami które są przy zaciskach te elastyczne ale one blokowałyby klocki zawsze, a to się dzieje jak troszkę więcej używam hamulca choć nie jest to jakaś ekstremalna jazda. Bo przy ekstremalnej jeździe to byłoby to normą. jeżeli macie jakieś pomysły to chętnie skorzystam. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Układ podciśnienia nieszczelny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Układ podciśnienia nieszczelny.

Witam, układ podciśnienia ok , mam to samo w swoim pasku a ruszałem tylnie iprzednie hamulce .Poczytałem całe forum i doszedłem do wniosku że ,odpowietrzać układ tylny, (na tzw klockach) po prostu zciągnąc koło i podłożyć cos pod bęben hamulcowy , nie odpowietrzać na lewarku , wina leży w rozdzielaczu . Takie jestmoje zdanie, w wekend będe to robił, zadziała - nie wiem

Edytowane przez krzysztof1167

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wina leży w rozdzielaczu

chyba korektorze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam ponownie, mam takie pytanko. Jeżdżąc moim autkiem zawsze myślę o hamulcach, że są słabe bo jak się przejadę brata octavią to mi ręce opadają jak siadam do swojego, nawet jak wcześniej jeździłem fiestą z 1991 roku to miała lepsze hamulce. Sprawa przedstawia się następująco. grzeją mi się tarcze hamulcowe. Sprawiają wrażenie jakby się cylinderek nie cofał. Uszczelniacze wymienione prowadnice sprawne nowe klocki, choć wcześniej jak wymieniłem cały komplet z przodu(tarcze, klocki uszczelniacze, płyn) to też poprawy nie było. Podczas jazdy jak wcisnę kilka razy hamulec szybko tak do końca to pedał robi się twardy, a hamulce strasznie słabną. Strasznie mnie to drażni. Pompa vacum już była wymieniana. Myślałem jeszcze nad przewodami które są przy zaciskach te elastyczne ale one blokowałyby klocki zawsze, a to się dzieje jak troszkę więcej używam hamulca choć nie jest to jakaś ekstremalna jazda. Bo przy ekstremalnej jeździe to byłoby to normą. jeżeli macie jakieś pomysły to chętnie skorzystam. Pozdrawiam.

 

Witam. W ojca b4 jest identycznie tylko klocków nie blokuje

Opisze krok po kroku

1.wszystkie tarcze i klocki plus płyn i przewody dobre ( tarcze przód tył)

2.układ wcale nie zapowietrzony

3. wkładałem wczoraj pompe vacum z mojego passata która działa prawidłowo, do tego przewód do serwa bez żadnych dodatkowych wężyków, wraz z zaworkiem zwrotnym

4. serwo trzyma podciśnienie bardzo dobrze, nawet po kilku godzinach po zdjęciu przewodu słychać jak zasysa powietrze

5. Po zgaszeniu i pompowaniu pedał twardnieje, po odpaleniu opada do normalnej pozycji ( nie wpada w podłogę tylko trzyma położenie takie jak zwykle przy pracy silnika)

 

I hamulce są bardzo słabe, trzeba zapierać się o kierownice żeby zahamować, po kilkukrotnym szybkim hamowaniu hamulca praktycznie nie ma wcale. gdy trzymam go tak wciśniętego dopiero po chwili czuć jak pedał opada.

Zauważyłem że jak ściągne przewód od serwa, włożę go z powrotem to przez pierwsze 2 hamowania hamulec jest idealny a potem już jest taki słaby że nawet koła na piasku nie zablokują się ( brak układu abs).

czy ktoś poradził sobie z takim problemem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do tego przewód do serwa bez żadnych dodatkowych wężyków, wraz z zaworkiem zwrotnym

 

A nie powinno być w tym układzie akumulatora podciśnienia ? takiej bańki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A nie powinno być w tym układzie akumulatora podciśnienia ? takiej bańki ?

 

w passacie ojca nie ma go. w moim b5 110 jest akumulator podciśnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobiłem i wszystko smiga, płyn powinien sam bez ingerencji wypluć powietrze -=_tak jest w paskach b5 nie wolno dusic na pedał hamulca=i w tym też tak zrobiłem ,koła muszą opierac sie o ziemie lub na klockach odpowietrzac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wyminie wszystkich przewodów, regeneracji przednich zacisków i wymianie tylnych cylinderków i odpowietrzeniu hamulce nie działają, przed wyminą przewodów hamulce były jak żyleta. Pedał hamulca jest miękki i wpada prawie do podłogi a samochód zwalnia a nie hamuje. Co może być granie, w układzie nie ma żadnych wycieków .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest prawidłowo odpowietrzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może zapowietrzona pompa, bo trzy razy odpowietrzałem hamulce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał kolega ormowiec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może zapowietrzona pompa, bo trzy razy odpowietrzałem hamulce.

trzy razy to za mało... pompuj aż odpowietrzysz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz, jak prawidłowo odpowietrzyć, bo już powietrza w wężyku już nie ma , skąd mam wiedzieć ze jest dobrze, ile płynu muszę przelać żeby być pewien odpowietrzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To teraz, jak prawidłowo odpowietrzyć, bo już powietrza w wężyku już nie ma , skąd mam wiedzieć ze jest dobrze, ile płynu muszę przelać żeby być pewien odpowietrzenia.

odpowietrzaj po kolei koła aż do uzyskania efektu z przed remontu. oczywiście kolejność odpowietrzania znasz??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, znam kolejność.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś z kumplem odpowietrzaliśmy mazdę ileś razy, litry płynu przelane i dalej powietrze. Pojechał na jakiś warsztat, zapłacił i odpowietrzyli mu pompkami przy zaciskach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ponowne odpowietrzanie i to samo , miękki pedał i słabe hamowanie. może pompa straciła swoją wydajność , bo stała sucha przez dwa miesiące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może korektor coś miesza??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Które te przewody wymieniałeś?, Czy pedał opada jak wciśniesz pedał i przytrzymasz go dłużej...wtedy stawiam na usterkę pompy...jak po kilku gwałtownych wciśnięciach pedał rośnie to jednak nadal zapowietrzone....a czasem nowych klocków nie założyłeś?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności