Qdlik Zgłoś #41 Napisano 28 Lutego 2012 Ja bym spróbował z zaciskami od tych samych modelów co pasują na tył, czyli Golf IV, Bora , Octavia, skoro pasują na tył na oryginalnych zaciskach to może i przód podejdzie podobnie. szkoda że na "moich" szrotach tego nie złomują Może odezwie się ktoś kto już próbował czegoś takiego. właśnie na to czekam, fajnie by było mieć lepsze hebelki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kris Zgłoś #42 Napisano 28 Lutego 2012 i w tych wozach są hamulce o niebo lepsze od naszych passatów, nawet w pełni sprawnym układzie hamulcowym. no ja wiem, że cudów to się nie można spodziewać po samochodach projektowanych 25 lat temu, Cudów nie ,ale można się trochę zdziwić. W zeszłym roku wymieniłem szczęki z tyłu na nowe , klocki przód także , wymieniłem płyn i odpowietrzyłem układ "próżniowo" w warsztacie. Miałem nadzieję ,że hamulce będą igła , jednak nie do końca - cały czas czułem że coś nie gra. Hamowanie było całkiem niezłe, lecz pedał lekko się zapadał. Przejezdziłem tak pół roku do teraz (zbliżał się przegląd) i postanowiłem wszystko sprawdzić . Okazało się,że zdjąłem bębny bez problemu (pomimo lekkich rantów wewnątrz)powód po wymianie szczęk wykonałem niewłaściwie regulację , myślałem że klin regulujący odstęp szczęk od bębna sam się ustawi.Teraz to poprawiłem :usunąłem rant na bębnie i dociskając klin ustawiłem szczęki "bardzo pasownie" do średnicy bębna, ponadto usunąłem syf i wymieniłem zimering , który już lekko przepuszczał smar wszystko wymyłem denaturą i...okazało się , że hamulce igła. Nie przypuszczałem , że to wiele pomoże ale teraz wystarczy oprzeć nogę na pedale hamulca i auto staje,poza tym nie ściąga , ani też żadne z kół nie hamuje wcześniej (uprzednio prawy przód miał wyrażne wyprzedzenie).Jesli mogę doradzić to napewno taki właśnie przegląd i dokładną regulację -koszt prawie żaden (oprócz własnej robocizny) ale efekt naprawdę zadowalający. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #43 Napisano 28 Lutego 2012 Tył ma bardzo duże znaczenie co do jakości hamowania. Raz na jakiś czas muszę rozruszać tylne zaciski a konkretnie ręczny i po takim zabiegu jak tył pięknie trzyma to hamulce mam brzytwa. Ogólnie często jeżdżę innymi autami i uważam że przy sprawnym układzie B3/B4 nie ma czego się wstydzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patrick031992 Zgłoś #44 Napisano 3 Marca 2012 Podepnę się do tematu. Wymieniłem dzisiaj pompę hamulcową, zalałem nowym płynem i odpowietrzyłem układ (2 razy powtarzałem operację). Jednak hamulce mam teraz bardzo słabe. Odpowietrzałem na odpalonym silniku wszystkie koła. Co może być nie tak? Proszę o możliwie szybką odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #45 Napisano 3 Marca 2012 Wymieniłem dzisiaj pompę hamulcową Nówka czy używka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patrick031992 Zgłoś #46 Napisano 3 Marca 2012 używka, nowej nigdzie nie mogłem dostać;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #47 Napisano 3 Marca 2012 Czyli...:hmm. Zrób test, delikatnie wciskaj pedał hamulca...jak dojdzie do podłogi...to pompa szmelc, jest drugi test na szybkie pompowanie pedału...jak będzie rósł...to nadal układ zapowietrzony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patrick031992 Zgłoś #48 Napisano 3 Marca 2012 Przy każdym kolejnym wciśnięciu, pedał jest coraz wyżej i coraz słabiej hamuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #49 Napisano 3 Marca 2012 Przy każdym kolejnym wciśnięciu, pedał jest coraz wyżej i coraz słabiej hamuje panie, trzeba pompować. robiłem dziś tą samą operację. aż mnie noga boli Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #50 Napisano 3 Marca 2012 pedał jest coraz wyżej i coraz słabiej hamuje A podłączyłeś podciśnienie pod servo pompy..........? Lub czy czasem przez przypadek go nie odłączyłeś...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patrick031992 Zgłoś #51 Napisano 3 Marca 2012 Cały czas jest podłączone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #52 Napisano 3 Marca 2012 (edytowane) Czyli jeszcze raz trzeba odpowietrzyć.... ..no chyba że wspomaganie padło... Edytowane 3 Marca 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #53 Napisano 4 Marca 2012 właśnie na to czekam, fajnie by było mieć lepsze hebelki Przecież jest na forum temat o wymianie tylnych zacisków na nowsze z golfa 4 czy octavi .Mnie hamulce w b4 doprowadziły do szału bo nawet w wersji na czterech tarczach i 100% sprawnych to można było sobie hamować i hamować a nie dawało to efektu takiego jakby sie oczekiwało.Zapodałem większe serwo i pompe z T4,zaciski S2 na przód,tył zaciski golf 4 i zestaw BSK-TECH ,tarcze Mikoda,klocki TRW i teraz nie siłuje się z pedałem tylko go dotykam.Hamulce działają jak w mocniejszych golfach 4,przy gwałtownym naciśnięciu pedału trzeba sie zaprzeć o kierownice inaczej głowa ląduje na szybie.Polecam takiego moda dla zainteresowanych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emu89 Zgłoś #54 Napisano 4 Marca 2012 A ja mialem tak ze mialem skorodowany przewod na tylnej belce idacy do prawego tylniego kola byla malutka dziurka nie widoczna w sumie dla oka ale po nacisnieciu pedala plyn uciekal i cisnienie w ukladzie nie bylo takie jak powinno byc wymiana przewodow hamulcowych na nowe plus odpowietrzenie = odzyskanie noramalnego hamulca Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #55 Napisano 4 Marca 2012 Najgorszym badziewiem w tym wszystkim to jest ten korektor siły hamowania tylnej osi,potrafi zapowietrzać układ bez wypuszczania płynu na zewnątrz przez co trudne do wykrycia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #56 Napisano 4 Marca 2012 Przecież jest na forum temat o wymianie tylnych zacisków temat może jest ale na moje pytania odpowiedzi tam nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #57 Napisano 4 Marca 2012 qdlik a jaka może być rada ? zmienić bębny na tarcze a przód na większe+ nowa pompa i ma być,czytałeś post kris'a ? przecież wszystko wyjaśnił-przede wszystkim układ ma być sprawny w 100% a dopiero potem mody. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #58 Napisano 5 Marca 2012 qdlik a jaka może być rada ? zmienić bębny na tarcze a przód na większe+ nowa pompa i ma być,czytałeś post kris'a ? przecież wszystko wyjaśnił-przede wszystkim układ ma być sprawny w 100% a dopiero potem mody. a czytałeś mojego pierwszego posta w tym temacie?? bo widzę że albo nie albo źle go zrozumiałeś.. tak w ogóle to nie wiem do czego pijesz i po co się napinasz jakbyś na tronie siedział przecież wszystko wyjaśnił-przede wszystkim układ ma być sprawny w 100% a dopiero potem mody. albo mody prowadzące do usprawnienia układu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Emu89 Zgłoś #59 Napisano 17 Marca 2012 Ludziska podczepie sie pod temat wczoraj rozkrecalem wszystkie zaciski piaskowalem i malowalem po czym wszystko mocno zkrecilem , uklad odpowietrzalem 5 x sprawa ma sie nastepujaco zaciskow podczas pompowania malo nie powyrywa tak jak i korektora sily hamowania , wszystkie przwody przepatrzylem i nie ma wyciekow a pedal i tak mi idzie do samiuskiego spodu a po zapaleniu auta hamulce lapia ledwo co i dalej pedal idzie w podloge ktos mi moze podpowiedziec o co tu kaman ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #60 Napisano 17 Marca 2012 o co tu kaman ? O "pumpe", proszę ja tu Ciebie, tu "kaman". Podczas odpowietrzania uderza się z reguły ostro w pedał hamulca , a podczas hamowania traktujemy go normalnie....i skoro przy odpowietrzaniu pedał stawia opór a przy hamowaniu nie to tłoczki w pompie przepuszczają płyn i ....jest jak jest. Nie wiem czy sama pompa jest rozbieralna...tak jak np. pompa sprzęgła...bo wtedy można wymienić oringi za małe pieniądze niż ryzykować kupno innej . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach