Skocz do zawartości
Gość koniu12321

bardzo słabe hamulce vw passat b4 1.9 tdi

Rekomendowane odpowiedzi

Ja bym spróbował z zaciskami od tych samych modelów co pasują na tył, czyli Golf IV, Bora , Octavia, skoro pasują na tył na oryginalnych zaciskach to może i przód podejdzie podobnie.

szkoda że na "moich" szrotach tego nie złomują ;)

 

 

Może odezwie się ktoś kto już próbował czegoś takiego.

właśnie na to czekam, fajnie by było mieć lepsze hebelki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i w tych wozach są hamulce o niebo lepsze od naszych passatów, nawet w pełni sprawnym układzie hamulcowym. no ja wiem, że cudów to się nie można spodziewać po samochodach projektowanych 25 lat temu,

 

Cudów nie ,ale można się trochę zdziwić. W zeszłym roku wymieniłem szczęki z tyłu na nowe , klocki przód także , wymieniłem płyn i odpowietrzyłem układ "próżniowo" w warsztacie. Miałem nadzieję ,że hamulce będą igła , jednak nie do końca - cały czas czułem że coś nie gra. Hamowanie było całkiem niezłe, lecz pedał lekko się zapadał. Przejezdziłem tak pół roku do teraz (zbliżał się przegląd) i postanowiłem wszystko sprawdzić . Okazało się,że zdjąłem bębny bez problemu (pomimo lekkich rantów wewnątrz)powód po wymianie szczęk wykonałem niewłaściwie regulację , myślałem że klin regulujący odstęp szczęk od bębna sam się ustawi.Teraz to poprawiłem :usunąłem rant na bębnie i dociskając klin ustawiłem szczęki "bardzo pasownie" do średnicy bębna, ponadto usunąłem syf i wymieniłem zimering , który już lekko przepuszczał smar wszystko wymyłem denaturą i...okazało się , że hamulce igła. Nie przypuszczałem , że to wiele pomoże ale teraz wystarczy oprzeć nogę na pedale hamulca i auto staje,poza tym nie ściąga , ani też żadne z kół nie hamuje wcześniej (uprzednio prawy przód miał wyrażne wyprzedzenie).Jesli mogę doradzić to napewno taki właśnie przegląd i dokładną regulację -koszt prawie żaden (oprócz własnej robocizny) ale efekt naprawdę zadowalający.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tył ma bardzo duże znaczenie co do jakości hamowania. Raz na jakiś czas muszę rozruszać tylne zaciski a konkretnie ręczny i po takim zabiegu jak tył pięknie trzyma to hamulce mam brzytwa. Ogólnie często jeżdżę innymi autami i uważam że przy sprawnym układzie B3/B4 nie ma czego się wstydzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się do tematu. Wymieniłem dzisiaj pompę hamulcową, zalałem nowym płynem i odpowietrzyłem układ (2 razy powtarzałem operację). Jednak hamulce mam teraz bardzo słabe. Odpowietrzałem na odpalonym silniku wszystkie koła. Co może być nie tak? Proszę o możliwie szybką odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniłem dzisiaj pompę hamulcową

Nówka czy używka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

używka, nowej nigdzie nie mogłem dostać;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli...:hmm.

Zrób test, delikatnie wciskaj pedał hamulca...jak dojdzie do podłogi...to pompa szmelc, jest drugi test na szybkie pompowanie pedału...jak będzie rósł...to nadal układ zapowietrzony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy każdym kolejnym wciśnięciu, pedał jest coraz wyżej i coraz słabiej hamuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przy każdym kolejnym wciśnięciu, pedał jest coraz wyżej i coraz słabiej hamuje

panie, trzeba pompować. robiłem dziś tą samą operację. aż mnie noga boli ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pedał jest coraz wyżej i coraz słabiej hamuje

A podłączyłeś podciśnienie pod servo pompy..........?

Lub czy czasem przez przypadek go nie odłączyłeś...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jeszcze raz trzeba odpowietrzyć....

..no chyba że wspomaganie padło...

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
właśnie na to czekam, fajnie by było mieć lepsze hebelki

Przecież jest na forum temat o wymianie tylnych zacisków na nowsze z golfa 4 czy octavi .Mnie hamulce w b4 doprowadziły do szału bo nawet w wersji na czterech tarczach i 100% sprawnych to można było sobie hamować i hamować a nie dawało to efektu takiego jakby sie oczekiwało.Zapodałem większe serwo i pompe z T4,zaciski S2 na przód,tył zaciski golf 4 i zestaw BSK-TECH ,tarcze Mikoda,klocki TRW i teraz nie siłuje się z pedałem tylko go dotykam.Hamulce działają jak w mocniejszych golfach 4,przy gwałtownym naciśnięciu pedału trzeba sie zaprzeć o kierownice inaczej głowa ląduje na szybie.Polecam takiego moda dla zainteresowanych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mialem tak ze mialem skorodowany przewod na tylnej belce idacy do prawego tylniego kola byla malutka dziurka nie widoczna w sumie dla oka ale po nacisnieciu pedala plyn uciekal i cisnienie w ukladzie nie bylo takie jak powinno byc wymiana przewodow hamulcowych na nowe plus odpowietrzenie = odzyskanie noramalnego hamulca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najgorszym badziewiem w tym wszystkim to jest ten korektor siły hamowania tylnej osi,potrafi zapowietrzać układ bez wypuszczania płynu na zewnątrz przez co trudne do wykrycia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież jest na forum temat o wymianie tylnych zacisków

temat może jest ale na moje pytania odpowiedzi tam nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

qdlik a jaka może być rada ? zmienić bębny na tarcze a przód na większe+ nowa pompa i ma być,czytałeś post kris'a ? przecież wszystko wyjaśnił-przede wszystkim układ ma być sprawny w 100% a dopiero potem mody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
qdlik a jaka może być rada ? zmienić bębny na tarcze a przód na większe+ nowa pompa i ma być,czytałeś post kris'a ? przecież wszystko wyjaśnił-przede wszystkim układ ma być sprawny w 100% a dopiero potem mody.

a czytałeś mojego pierwszego posta w tym temacie?? bo widzę że albo nie albo źle go zrozumiałeś.. tak w ogóle to nie wiem do czego pijesz i po co się napinasz jakbyś na tronie siedział ;)

 

przecież wszystko wyjaśnił-przede wszystkim układ ma być sprawny w 100% a dopiero potem mody.

albo mody prowadzące do usprawnienia układu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludziska podczepie sie pod temat wczoraj rozkrecalem wszystkie zaciski piaskowalem i malowalem po czym wszystko mocno zkrecilem , uklad odpowietrzalem 5 x sprawa ma sie nastepujaco zaciskow podczas pompowania malo nie powyrywa tak jak i korektora sily hamowania , wszystkie przwody przepatrzylem i nie ma wyciekow a pedal i tak mi idzie do samiuskiego spodu a po zapaleniu auta hamulce lapia ledwo co i dalej pedal idzie w podloge ktos mi moze podpowiedziec o co tu kaman ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
o co tu kaman ?

O "pumpe", proszę ja tu Ciebie, tu "kaman".

Podczas odpowietrzania uderza się z reguły ostro w pedał hamulca , a podczas hamowania traktujemy go normalnie....i skoro przy odpowietrzaniu pedał stawia opór a przy hamowaniu nie to tłoczki w pompie przepuszczają płyn i ....jest jak jest.

Nie wiem czy sama pompa jest rozbieralna...tak jak np. pompa sprzęgła...bo wtedy można wymienić oringi za małe pieniądze niż ryzykować kupno innej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności