Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Jestem świeżym użytkownikiem forum gdyż niedawno co zamieniłem swoje a4 b6 1.8t na passata 2.8 v6 4motion USA. (ATQ)

Po ok. 3 miesiącach od zakupu zaczął się problem z silnikiem, ogólnie chodzi o stukot w silniku jakby grzechotanie.

Stukot słychać wyłącznie na postoju na wolnych obrotach delikatnie, zaś pod dodaniu gazu i przekroczeniu 2tys obrotów jest masakra.

Podczas jazdy nie słychać tego.

Chciałbym zaznaczyć że oleju nie ubywa, płynu chłodniczego także, a auto ma swoją moc.

Nagrałem filmik, ale telefonem więc nie jest tak wyraźnie słychać, ale może ktoś się spotkał z takim problemem i podpowie co to może być?

Przeszukując fora znalazłem że winowajcą może być:

- Napinacz paska rozrządu

- Tłumik drgań

- Napinacz łańcuszka

- Przekręcona panewka

 

 

Dodaje logi

Ponizej logi 02, 031, 01 dynamiczne

http://vaglog.pl/log-002_031_001_OkHltlW.html

 

Dynamiczne - grupa 2, 3, 6

http://vaglog.pl/log-002_003_006_QHw2i0.html

 

dynamiczne grupa 90, 91, 93

http://vaglog.pl/log-090_091_093_3K73z28.html

 

i statyczne lambdy 30, 31

http://vaglog.pl/log-030_031_84G7li.html

Edytowane przez emilk89

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie, chory Pasek, trochę charczy. Nie pomogę, ale życzę szybkiego uleczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich

Jestem świeżym użytkownikiem forum gdyż niedawno co zamieniłem swoje a4 b6 1.8t na passata 2.8 v6 4motion USA. (ATQ)

Po ok. 3 miesiącach od zakupu zaczął się problem z silnikiem, ogólnie chodzi o stukot w silniku jakby grzechotanie.

Stukot słychać wyłącznie na postoju na wolnych obrotach delikatnie, zaś pod dodaniu gazu i przekroczeniu 2tys obrotów jest masakra.

Podczas jazdy nie słychać tego.

Chciałbym zaznaczyć że oleju nie ubywa, płynu chłodniczego także, a auto ma swoją moc.

Nagrałem filmik, ale telefonem więc nie jest tak wyraźnie słychać, ale może ktoś się spotkał z takim problemem i podpowie co to może być?

Przeszukując fora znalazłem że winowajcą może być:

- Napinacz paska rozrządu

- Tłumik drgań

- Napinacz łańcuszka

- Przekręcona panewka

 

 

Dodaje logi

Ponizej logi 02, 031, 01 dynamiczne

http://vaglog.pl/log-002_031_001_OkHltlW.html

 

Dynamiczne - grupa 2, 3, 6

http://vaglog.pl/log-002_003_006_QHw2i0.html

 

dynamiczne grupa 90, 91, 93

http://vaglog.pl/log-090_091_093_3K73z28.html

 

i statyczne lambdy 30, 31

http://vaglog.pl/log-030_031_84G7li.html

 

Witam

Zrób jeszcze logi statyczne na zimny silniku 090 bo wartość -2 na napinaczu to prawie dolna granica (znaczy że trzyma już go tylko sprężyna) Ja proponował bym zdjąć dekle i obejrzeć stan ślizgów oraz pokrywe od spodu czy łańcuch nie obciera. Przyczyną mogą być napinacze albo wyciągnięty łańcuch ale może być również wypalone gniazdo zaworowe czy rzadziej szklanki.

Na lewej głowicy wymieniałem napinacz bez rozpinania rozrządu.

Pytanie czy masz LPG i jaki olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lpg jest, ale logi robione na benzynie.

Olej motul 10w40

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Panowie poszukuję kogoś kto ma najlepiej AQD w manualu z ESP, najlepiej 2000r przedlift czyli taki jak mój. Potrzebne są kody wyposażenia z wlepki w bagażniku lub książki serwisowej do przekodowania sterowników po przekładce z automata na manual. Niestety moja jest nieczytelna. Ew. ktoś ktoś kto to ogarniał. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz rozwinąć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak. Dokładnie. Co trzeba zrobić by działało abs/esp? Mechanik twierdzi, że silnik przekodował ale ma problem ze sterownikiem abs, przyjmuje kod ale wywala potem od razu błąd komunikacji ze skrzynią coś takiego co nie powinno mieć miejsca, bo sterownika skrzyni już nie ma. W efekcie świecą się kontroli abs/esp i miga czerwona od hamulca, piszczy i na zmianę komunikaty service manual/brake fault.

 

EDIT: Udało mi się przekodować silnik oraz abs bez problemów, w dodatku na kabelku ryżowym. Akurat mam taki sterownik silnika, która da się przekodować. Nie wyświetla żadnych błędów a systemy działają. Jeżeli ktoś miałby z tym problemy proszę śmiało pisać.

Edytowane przez hakirim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przypominam że w tym temacie rozmawiamy tylko o silniku 2,8 i napędzie 4x4.

Usterki jak np popsuty zamek czy stukające zawieszenie proszę w odpowiednich tematach w dziele B5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Będę wymieniał u siebie w 2.8 rozrząd, na lewej głowicy trochę mi coś klepie, więc będę przy okazji sprawdzał szklanki, bo z vaga wychodzi, że nastawnik jest dobry.

I przy okazji mam pytanie, czy ktoś miałby pożyczyć blokadę wałków rozrządu. Jeśli tak, to proszę o info, planuję robić rozrząd w przyszły weekend.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ktos doradzi wymieniałem podporę wału przed wymiana zero drgań po wymianie wyważeniu dwukrotnym wibruje auto nie mocno ale denerwuje powyżej 60 km/h nie wiem juz co wymyślić jakieś rady ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie mocowanie mostu . Tam tuleje też nie są wieczne i czasem most wpada w drgania .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tuleje gdzie za przegubami walu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tuleje gdzie za przegubami walu

 

chodzi mi o poduszki (zawieszenie) mostu zobacz czy tam nie ma luzu, najlepiej auto na podnośnik i ktoś w aucie załącza D (lub 1 bieg) i na zmianę gaz i hamulec wtedy zobaczysz czy wszystko jest sztywne czy cała łapa chodzi góra dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde przed wymiana podpory walu bylo idealnie po wymianie i wyważeniu wibruje masakra zobaczę tez zawieszenie ale watpie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam obracałem wal o 120stopni i to samo wibruje jak zdemontować tłumik drgań poprzecznych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, pacjent passat 3bg 2.8 AMX.Problem polega na tym, że mam wyciek oleju z tego co stwierdziłem sam z uszczelniacza wałka rozrządu.Czy da radę to ogarnąć w jakiś sposób bez zrzucania rozrządu, czy jest to niezbędne??Jaki może być orientacyjny koszt takiej wymiany??Czy lepiej poczekać i podczas wymiany rozrządu przy okazji zrobić ten nieszczęsny uszczelniacz??Z góry dzięki za pomoc.

Aha, leci z lewej strony patrząc od przodu auta jeśli ma to jakieś znaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, pacjent passat 3bg 2.8 AMX.Problem polega na tym, że mam wyciek oleju z tego co stwierdziłem sam z uszczelniacza wałka rozrządu.Czy da radę to ogarnąć w jakiś sposób bez zrzucania rozrządu, czy jest to niezbędne??Jaki może być orientacyjny koszt takiej wymiany??Czy lepiej poczekać i podczas wymiany rozrządu przy okazji zrobić ten nieszczęsny uszczelniacz??Z góry dzięki za pomoc.

Aha, leci z lewej strony patrząc od przodu auta jeśli ma to jakieś znaczenie.

 

Jak cieknie od strony rozrządu to masz i tak Paski do wymiany, poza tym jak chcesz wymienić uszczelniacz ktory jest na jednym z wałków, bez rozbierania rozrządu, przemysl to i sie zastanów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak cieknie od strony rozrządu to masz i tak Paski do wymiany, poza tym jak chcesz wymienić uszczelniacz ktory jest na jednym z wałków, bez rozbierania rozrządu, przemysl to i sie zastanów :)

Rozrządu nie trzeba ruszać tu masz wszystko opisane https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://a6c5.blogspot.com/2013/02/uszczelka-pokrywy-zaworow-uszczelka.html%3Fm%3D1&ved=0ahUKEwjLp7Sb2rLRAhXLECwKHfZEAZMQFggrMAI&usg=AFQjCNFoFJ64OLPXY2nV-t2HLf9cEiinGA&sig2=NApq-lQvMU9ff2NmgxLrdg

 

wysłane z Sony Xperia Z5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności