Skocz do zawartości
gino9

Wszystko co wiecie na temat 2.8 V6 4motion

Rekomendowane odpowiedzi

Passata 2.8 w automacie to CC Sporting objedzie - nie chodzi tu o wagę tylko o badziewny automat , który się do wyścigów nie nadaje.

Przedliftowe 2.8 waży niecałe 1600, poliftowe ok 100 więcej. Nie wiem skąd ci się wzięło 250 kg.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt, że automat szału nie robi, ale było też o wadze i fakt, że automat trochę cięższy;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Fakt, że automat szału nie robi, ale było też o wadze i fakt, że automat trochę cięższy;)

 

 

 

Ja mam automat i nie narzekam, to prawda że do 100 nie jest porywający ale powyżej 100 z odpowiednim stylem jazdy objedzie nie jedno pseudo sportowe coupe. Skrzynia dostosowuje się do stylu jazdy, przy pałowaniu biegi zmieniają się bardzo szybko, na pewno nie tak szybko jak zrobił bym to w manualu ale szybko.

zwróciłem uwagę ze ze swiateł czesto bywam na czele peletonu wcale się nie wysilając. Nie mogę powiedzieć złego słowa na tą skrzynię, nie jest to moze 7 biegowe dsg ale czego spodziewać się po 15 letnim aucie? Scigałem się z bratem który ma volvo xc70 2.4 turbo w automacie i wcale nie był o wiele szybszy.

Ja jestem bardzo zadowolony z osiągów mojej taczki, wielu ludzi w nowoczesnych autach było bardzo zdziwionych tym jak jeździ to auto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam lukasz_rider

czy sprawdzałeś jakie parametry podaje twoja przepływka

 

Witaj slawekzaj. Zeszły tydzień przeleciał mi jak z bicza strzelił i nie miałem czasu. Wczoraj sprawdziłem. Jechałem na 2 biegu i potem zmiana na 3 (tak na marginesie logi powinno robić się na 3, ew. 4). Gaz oczywiście w podłodze. Wynik wyszedł tak jak mówiłem, okolice 150. Na logu masz maksymalnie 156 g/s, a dziewczyna mówi, że na 3 mignęło przez moment nawet 158 g/s czego na logu akurat nie ma. Masz tutaj link do loga http://vaglog.rtnet.pl/lukasz_rider_98810.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witaj slawekzaj. Zeszły tydzień przeleciał mi jak z bicza strzelił i nie miałem czasu. Wczoraj sprawdziłem. Jechałem na 2 biegu i potem zmiana na 3 (tak na marginesie logi powinno robić się na 3, ew. 4). Gaz oczywiście w podłodze. Wynik wyszedł tak jak mówiłem, okolice 150. Na logu masz maksymalnie 156 g/s, a dziewczyna mówi, że na 3 mignęło przez moment nawet 158 g/s czego na logu akurat nie ma. Masz tutaj link do loga http://vaglog.rtnet.pl/lukasz_rider_98810.html

 

dzięki za info wiec w sobotę jadę na testy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Panowie cały czas szukam silnika z jakim mam kupić Passata 2,8 V6 to dobra opcja? Interesuje mnie tylko manual, na co uważac? poczytałem trochę w tym temacie ale 120stron nie jestem w stanie :( Na co uważać i jakie częste usterki się zdarzają?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, Panowie cały czas szukam silnika z jakim mam kupić Passata 2,8 V6 to dobra opcja? Interesuje mnie tylko manual, na co uważac? poczytałem trochę w tym temacie ale 120stron nie jestem w stanie :( Na co uważać i jakie częste usterki się zdarzają?:)

Zwróc uwagę na skrzynię.Tzn.co słychac na pierwszym biegu.Czy cicho,czy tyrkocze,do tego sprzęgło,łatwo spalic,jak ktoś nie umiejętnie obsługuje:) Moję było zjarane.Odgłosy spod pokryw zaworów,jak coś tyrka za głośno to napinacze już wyrobione,a to częsty i nie tani przypadek,jak możliwe to wykręc swiece bo tam często olej siedzi,zobacz jak wygląda odma (taka plastikowa rurka idzie po górze silnika od pokrywy do pokrywy zaworów,może byc poklejona lub spękana (ponad 300 zł.nowa org.)

Stan przewodów WN.Wycieki oleju itd.Osłony pościągaj z silnika,to trwa naprawdę 2 minutki.

Pare głupot,ale może pomóc w podjęciu decyzji i\lub zbiciu czegoś z ceny:)

Po oceniaj wzrokowo,posłuchaj silnika,powinien pracowac cicho i równo.Do środka niestety nikt nie wejdzie.

Co do reszty budy to jest osobny temat.Ja np.nie sprawdziłem wycieraczki na tylnej klapie,a była spalona i zapieczona,że masakra.

Niby głupota,ale to kolejne 200zł.jeśli sam wymienisz.

Narazie nic więcej nie przychodzi mi do głowy.

Pozdrawiam.

Edytowane przez luk88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ooo super naprawdę przydadzą się te rady :) czekam na kolejne :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podstawowa kwestia : silnik ma chodzić równo , w aucie nie powinno być czuć żadnych wibracji, obroty nie powinny falować (skazówka ma stać jak zaczarowana) - wszelkie falowanie , wibracje skończą się wymianie cewek, przewodów , świec , poduszek itp --- jednym słowem góra kasy. Unikałbym aut zagazowanych -- większość gazowana jest na sztukę , robiąc krzywdę silnikowi. Jeżeli to 4x4 )jedyne słuszne z tym silnikiem) to sprawdź czy nie cieknie z mostu (cieknie już nawet przy 100tys).

A generalnie to szukałem takiego dla mojego kolegi i znalezienie dobrego egzemplarza graniczy z cudem : same bezwypadkowe igły od dziadków ze Szwajcarii , jeżdżone okazyjnie w niedziele i każdy był badany elektronicznym czujnikiem lakieru .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ogóle znalezienie passata w dobrym stanie z obojętnie którym motorem graniczy z cudem...TDI sypia się turbiny, pompowtryski,dwumasy sprzegla, 1,8T cewki i inne bajery, w tym tez są wady..eh znajdę passata z jakimś dobrym silnikiem od 130ps w górę? Taki który będzie jeździł i nie będzie skarbonką? Powoli odpowiadam sobie na pytanie, że chyba nie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam kolegow kupilem paska 2.8 v6 30v na jezdzie probnej bylo wszystko ok ale gdy wracalem do domu zapalila sie katrolka cisnienia oleju i zaczal dobiegac niepokojacy odglos z orawej strony silnika .czy bykby ktos w stanie mo pomoc?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

 

Dobrze by było podłączyć kompa , może coś pokaże. Generalnie ten dźwięk to może być cokolwiek, może pompa oleju się skończyła - na odległość poprawna diagnoza jest niemożliwa.

 

Odnośnie kupowania , to niestety , ale większość , która ma dobre B5/B5FL jeździ i nie zmienia , bo nie ma na co w skończonej kasie. Na rynku jest śmieć. Ja swoim śmigam 5 lat i póki co nie zamierzam zmieniać.

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanko jeżeli już było przepraszam, a mianowicie jak sprawdzić czy ezektor jest o ok czy nie, oczywiście bez demontażu, chyba że tylko po wyjęciu można ocenić jego stan :/

Chodzi o to że przy wymianie okazało się że mam połamany wężyk odmy, zastąpiłem go innym przewodem, ale nie daje mi spokoju myśl ze jeżeli było tak wcześniej jeżdżone ezektor może być uszkodzony :/

Mam jeszcze prośbę może ktoś wrzucić z ETK-i schemat jak dostać się do ezektora jakby co silnik AQD, z góry dzięki wszystkim :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie boję się takiej sytuacji jak ma daro... ja na Twoim miejscu po diagnozie co jest grane i kosztach większych niż wartość paliwa, które przejedziesz do gościa to pojechałbym oddać to auto..masz 10 lub 14 dni roboczych na oddanie jeśli auto posiada wady ukryte o których nie wspomniał sprzedawca. Pewnie nie będzie to łatwe i przyjemne ale jak masz pakować kasę w auto które miało być sprawne to wiesz...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Właśnie boję się takiej sytuacji jak ma daro... ja na Twoim miejscu po diagnozie co jest grane i kosztach większych niż wartość paliwa, które przejedziesz do gościa to pojechałbym oddać to auto..masz 10 lub 14 dni roboczych na oddanie jeśli auto posiada wady ukryte o których nie wspomniał sprzedawca. Pewnie nie będzie to łatwe i przyjemne ale jak masz pakować kasę w auto które miało być sprawne to wiesz...

 

Tylko w umowie masz że zapoznałem się ze stanem technicznym i te 10-14 dni to pic na wodę, jak gość się uprze to będzie słowo przeciwko słowu i będą się sądzić latami tak to wygląda od strony praktycznej :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tylko w umowie masz że zapoznałem się ze stanem technicznym i te 10-14 dni to pic na wodę, jak gość się uprze to będzie słowo przeciwko słowu i będą się sądzić latami tak to wygląda od strony praktycznej :/

 

dokładnie, pozatym jaka podstawa prawna jest tych 10 dni. Bo nie znam jej.

 

Zapoznaleś się, podpisałeś, kupiłeś.

 

 

Pradwda jest taka, że ciężko o dobrego passata 2.8, a jezeli są to trzeba wyłożyć wiecej niż 8 - 10k PLN za niego.

Jak ktoś wie co ma to za darmo nie odda - proste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pradwda jest taka, że ciężko o dobrego passata 2.8, a jezeli są to trzeba wyłożyć wiecej niż 8 - 10k PLN za niego.

Jak ktoś wie co ma to za darmo nie odda - proste.

 

dokładnie, za dobre trzeba zapłacić i tyle jak ktoś szuka okazji niech potem się nie dziwi

 

 

Panowie mam pytanko jeżeli już było przepraszam, a mianowicie jak sprawdzić czy ezektor jest o ok czy nie, oczywiście bez demontażu, chyba że tylko po wyjęciu można ocenić jego stan :/

Chodzi o to że przy wymianie okazało się że mam połamany wężyk odmy, zastąpiłem go innym przewodem, ale nie daje mi spokoju myśl ze jeżeli było tak wcześniej jeżdżone ezektor może być uszkodzony :/

Mam jeszcze prośbę może ktoś wrzucić z ETK-i schemat jak dostać się do ezektora jakby co silnik AQD, z góry dzięki wszystkim

 

Upierdliwie ponawiam moje pytanie :rumieniec

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. pytanie mam jeszcze odnośnie mostu o którym pisałem wcześniej. A więc czy most cuc od vw passat 2.5 tdi automat pasuje do passata 2.8 cuc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o sprawdzenie ezektora , to chyba najprościej ktoś pisał żeby wcisnąć pedał hamulca i wyłączyć silnik - jak pedał rośnie to ezektor do wymiany. W AQD (i nie tylko ) odkręcasz zbiorniczek wyrównawczy z płynem , odchylasz na bok i masz go praktycznie na wierzchu.

 

8-10 tys za 2.8 ???? i od razu drugie tyle do wrzucenia . Dobre B5FL 2.8 poniżej 20k według mnie nie istnieje .

 

Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli chodzi o sprawdzenie ezektora , to chyba najprościej ktoś pisał żeby wcisnąć pedał hamulca i wyłączyć silnik - jak pedał rośnie to ezektor do wymiany. W AQD (i nie tylko ) odkręcasz zbiorniczek wyrównawczy z płynem , odchylasz na bok i masz go praktycznie na wierzchu.

 

super u mnie po takim zabiegu pedał nie idzie w górę, czyli miał bym go z głowy :), dziękuję bardzo za odpowiedz

8-10 tys za 2.8 ???? i od razu drugie tyle do wrzucenia . Dobre B5FL 2.8 poniżej 20k według mnie nie istnieje .

 

zdecydowanie się z tobą zgadzam, kto oszczędza i szuka okazji potem dopłaca czasami nawet więcej niż by dał od razu za dobrze utrzymany samochodzik :), to jest pozorna oszczędność ja kupiłem w bardzo dobrym stanie a już włożyłem jakieś 4 tysie na podstawowe wymiany no i parę takich tam dodatków :luka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności