fenomen2 Zgłoś #321 Napisano 17 Maja 2009 (edytowane) No to napisz do siedziby VW żeby zmienili swoją technologię i przy okazji niech wymienią wszystkie silniki VW napędzane paskiem na te łańcuchowe w ramach akcji serwisowych. Wytłumacz im ze Ty, posiadacz/nie posiadacz nie kupisz VW bo ma pasek, może wezmą Cię do pracy jako jednego z czołowych konstruktorów silników.... Wszystko ładnie,fajnie tylko nie rzeczowo i nie na temat i na dodatek wypowiedz ala fanboy zakochany we wszystkim co ma logo VW który nie widzi wad czy złych pomysłów swojego ukochanego auta!Ja swojego PASSATA cenię za wiele rzeczy:masa miejsca,wysoki komfort zawieszenia,w miare cichy bardzo ergonomiczny ale nie będę udawał ze to auto bez wad i mucha nie siada,zwykłe spostrzeżenie ,zresztą trafne jak cholera i całe forum wytacza wojnę,a konstruktorem nie muszę być,wystarczy odrobina inteligencji i umiejętność czytania żeby widzieć że inni producenci mają nieco ciekawsze i bardziej dopracowane rozwiązania w tej akurat kwestii!Pisząc takie bzdury narażasz się całemu forumA co to forum fanboyów,nie można podać przykładu innych producentów którzy lepiej sobie z tym poradzilito kup BMW które ma łańcuch..Właśnie myślałem o PASSACIE V6 w przyszłym roku żebym nie musiał co 2 lata wymieniać paska i nagle mnie zdziwił fakt że passat v6 ma pasek!Co zrobię,co kupię nie wiem,z VW poza tymi uporczywymi wymianami pasków raczej mam dobre doświadczenia ale się zobaczy. Edytowane 17 Maja 2009 przez fenomen2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #322 Napisano 17 Maja 2009 wypowiedz ala fanboy zakochany we wszystkim co ma logo VW Sorry gościu ale nie mam VW Właśnie myślałem o PASSACIE V6 w przyszłym roku żebym nie musiał co 2 lata wymieniać paska i nagle mnie zdziwił fakt że passat v6 ma pasek!Co zrobię,co kupię nie wiem,z VW poza tymi uporczywymi wymianami pasków raczej mam dobre doświadczenia ale się zobaczy. Kup coś co ma łańcuch i myślę że to już koniec tematu z Twojej strony... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #323 Napisano 17 Maja 2009 fenomen2 zmień posta z łaski swojej bo trochę się rozpędziłeś z tym cytowaniem.. A co do porównania CR do PD to na forum jest kilka tematów, a zuse jak tu trafi to może nawet specjalnie tobie to wytłumaczy różnice i zalety obu Czyżby to nie był fakt? Znawcą tematu to raczej nie jesteś, skoro tak piszesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beny2.8 Zgłoś #324 Napisano 17 Maja 2009 Stuka jak puszczasz sprzęgło czy dokładnie przy wrzucaniu biegu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Neo(N) Zgłoś #325 Napisano 18 Maja 2009 (edytowane) Wszystko ładnie,fajnie tylko nie rzeczowo i nie na temat i na dodatek wypowiedz ala fanboy zakochany we wszystkim co ma logo VW który nie widzi wad czy złych pomysłów swojego ukochanego auta!Ja swojego PASSATA cenię za wiele rzeczy:masa miejsca,wysoki komfort zawieszenia,w miare cichy bardzo ergonomiczny ale nie będę udawał ze to auto bez wad i mucha nie siada,zwykłe spostrzeżenie ,zresztą trafne jak cholera i całe forum wytacza wojnę,a konstruktorem nie muszę być,wystarczy odrobina inteligencji i umiejętność czytania żeby widzieć że inni producenci mają nieco ciekawsze i bardziej dopracowane rozwiązania w tej akurat kwestii! Jeśli uważasz całe to forum na fanboyów to krótka piłka: co Ty tu robisz? Tu są pasjonaci Passata a nie ubolewające towarzystwo które żali się że w Corsie z silnikiem od kosiarki miało łańcuch a w Passacie ma pasek. Jak Ty chcesz kupować V6 jak niby tłuczesz po 40k na rok? Kup sobie diesla a nie żal się na forum jaki to jesteś pokrzywdzony.Akurat zaoszczędzone paliwo na spokojnie Ci starczy na wymianę paska i jeszcze Ci zostanie pieniędzy. Mnie wymiana paska + rolki + pompa wody wyniosła prawie 2000 zł...no i co z tego? Ja jakoś nie czuje bólu, że BMW ma łańcuch. Dla mnie może mieć nawet śmigło czy napęd rakietowy. Jeśli nie rozumiesz zasad tego forum to lepiej wyjdź. Edytowane 18 Maja 2009 przez Neo(N) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #326 Napisano 18 Maja 2009 (edytowane) No właśnie takimi postami udowadniają co niektórzy że są zwykłymi fanboyami tej marki,ja jestem użytkownikiem i nie żalę się wcale!Zwróciłem uwagę na pewne fakty.SLAY co do porównania CR z PD to się nie ośmieszaj ,doskonale wiadomo ze PD nadaje się tylko do ciężarówek,AUDI przeszło na CR już dawno w modelach wyższej klasy ,VW teraz!Neo(n)co do CORSY to ci powiem że od nowości do sprzedaży przejechała 120 tyś km i ta jak mówisz kosiareczka nie miała żadnej awari poza wymianą wydechu i miski olejowej(uszkodzenie),co jednocześnie nie oznacza iż uważam że corsa jest lepsza(bo zaraz mi ktoś napisze żebym sobie nią jeżdził) ,w PASSATA już parę złotych włożyłem nie mówiąc o właśnie wydatkach na wymiany rozrządu!Dodać fakt iż 1.8 20V ma więcej wad niż zalet (osiagi mierne,spalanie z kosmosu)kultura pracy ok(co również nie znaczy ze ogólnie nie jestem z auta zadowolony,bo zaraz ktoś sarkastycznie napisze żebym sobie sprzedał),to AUDI A4 1.6 ma takie same osiągi przy 3-4 litry mniejszym spalaniu i zdecydowanie tańszej (bo prostszej wymianie paska).NEO(N) piszesz że tu są pasjonaci PASSATA a to może faktycznie żle trafilem bo myślałem że to forum użytkowników tego modelu,więc chyba można o wadach i przemyśleniach napisać nie bedąc przy okazji zjedzonym przez innych i nie będąc pasjonatem??!A największą wadą pasków jest niestety ich nieprzewidywalna trwałość i nie ukrywajmy że to rozwiązanie z lat 80 tych!SLAY nie potrzebuje żadnego fachowca który mi wytłumaczy różnice między PD i CR bo je doskonale znam i wiem jakie zalety i wady co ma!KUCZLAW to że nie masz VW nie jest dowodem na to czy jesteś czy nie zakochany w tej marce.Nie mam helikoptera ale to nie przeszkadza mi ich kochać!Nie spodziewałem się że jak padną słowa typu BMW ma to czy tamto lepsze albo CORSA to zostane zbesztany jak male dziecko ,sorka ale za małe dziecko się nie uważam ,aut pare miałem i pare kilometrów nimi przejechałem wiem co ma co a co czego nie ma (czytac potrafie) i wielu z was poprostu zjadam doswiadczeniem z innymi autami,nie bardzo mnie interesuje co mi doradza ktoś kto ma passata jako pierwsze czy drugie auto w życiu i przekręca nim 10 tyś km roczniec,chyba że mnie porazi swoją wiedzą w temacie!Mam znajomego który przesiadł się z malucha do GOLFA IV i jest zachwycony pomimo iż zawieszenie sie trzaska,odma wyżuca olej,kable elektryczne są posklejane domową metoda taśmą izolacyjna,wodziki zmiany biegów sie nadają do wymiany a biegi się zmienia ciężko jak w wartburgu to on i tak sobie złego słowa nie da powiedzieć ,tak kocha to auto!A wnioski i przemyślenia chyba można wylewać na tym forum czy może nie??Nie piszę że sam się nie poradzałem na tym forum ,a fakt poradzałem się i to nie raz,i mam pełny szacunek do osób które mi pomogły ale nikt mnie wówczas nie stawiał do konta za to że uważam to czy tamto rozwiązanie za przestarzałe.I bez urazy ale jak czytam posty pełne zachwytu nad V6 PASSATA to mi się chce śmiać,jasne że to dobry silnik i kultura pracy super ,osiągi też,jasne że jak ktoś ma to będzie wydawał i jezdził jeżeli jest zadowolony to niech BOG da,ale to chyba nie znaczy że nie można się swobodnie wypowiadać i podawać jakieś wady!NEO(N) dziekuję za rade zakupu diesla ale się obędzie,właśnie kuzyn sprzedał 2.5 TDI i aż postawił kolejke z radości,to padały PD to pompa,to właśnie rozrząd,to wyciek tu to tam itd,siedem miechów użytkowania tego cuda kosztowało go 11 tyś zeta i łącznie ok 2 miechy spędzone bez auta(auto w naprawach),więc raczej nie o takie auto mi chodzi.Tak się złozylo że weszłem w temat V6 bo mnie interesował zakup no i sie rozczarowałem newsem że ma on również pasek i to tyle,a temat z niczego to zrobiliście wy nie ja!Nie ukrywam że nie będę patrzył z boku jak ktoś po mnie jedzie na forum ,jak wspomniałem gówniarzem nie jestem,a VW wciaż daleko do niektórych producentów co wcale nie znaczy iż musze go w zwiazku z tym sprzedać i nim nie jeżdzić!!Nadal mam zamiar korzystać z tego forum i jak ktoś będzie potrzebował rady a będę mógł pomóc to chętnie pomogę,no chyba że mnie zbanują za to, co jednocześnie będzie potwierdzeniem że to forum dla fanboyow a nie użytkowników!PS.KUCZLAW robieniem z kogoś idioty sam sobie wystawiasz świadectwo!!PS.SLAY co ma znaczyć "narażasz się całemu forum"??Jak ktoś jest zwykłym użytkownikiem PASSATA to nie poczuje się urażony ,bo doskonale zna jego zalety i wady,wie że to nie jest cud techniki,a wcale nie trzeba uważać swojego auta za cud techniki żeby go kupić i nim jeżdzić!!Jak ktoś się poczuł jednak urażony to już wie że jest poprostu FANBOYEM tej marki i nic dodać i ująć!! Edytowane 18 Maja 2009 przez fenomen2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #327 Napisano 18 Maja 2009 rozczarowałem newsem że ma on również pasek i to tyle no to spoko, miałeś prawo... PS.SLAY co ma znaczyć "narażasz się całemu forum nic.. raczej nikt się nie przeją.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
G.R.Z Zgłoś #328 Napisano 18 Maja 2009 ale lektura:eek:,temu to się nudzi:D szkoda nerwów na takie wojowanie z wiatrakami-bo tak można nazwać to co się tu wyprawia. ja myślałem że jest to temat dotyczący silnika 2.8v6 w VW PASSACIE a nie opowieści o bezawaryjnych kosiarkach opla czy słynnym 2.5v6 dieslem-który jest nie odpowiedni dla polaka biedaka he he ,żart oczywiście i nie wyzywać prosze:D:D:635: kolego,jak chcesz się czegoś dowiedzieć od użytkownika v6 na pasku to pisz na PW do mnie to ci odpisze,bo ten temat służy do czego innego pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #329 Napisano 18 Maja 2009 Świetnie ale pasek 2.8 v6 już mnie nie interesia ,a bogaci paskami sie nie bujają a już na pewno nie dieslami.PS a czasu mam dużo bo na urlopie jestem,więc sobie troche popisuję tu i tam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #330 Napisano 18 Maja 2009 fenomen2, doczytałem pół, bo reszty się nie da czytać (zapomniałeś kilkanaście razy "entera"), ale z Twojego postu wynika, że coś Ci ostro ten 1.8 20V kona... podjedź na jakąś porządną diagnostykę i napraw co i jak - może nie będziesz pisał takich dziwnych rzeczy jak o tym 1.8 i 1.6 z audi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fenomen2 Zgłoś #331 Napisano 18 Maja 2009 (edytowane) No cóż nie wiem czy miałeś kiedyś AUDI A4 1.6 bo ja tak i w porównaniu z 1.8 20V nie widzę wielkiej różnicy w osiągach za to w spalaniu jest ogromna na korzyść starego 1.6.W AUDI miałem 1.6 ADP w PASSACIE 1.8 ADR i tak generalnie AUDI zbierało się tak samo jak i PASSAT spalało na trasie 6.2 l w mieście ok 8.5 l ,PASSAT na trasie ok 8.7 w mieście 11-12 l.Oczywistym jest faktem że AUDI jest deko lżejsze od PASSATA,łatwo sprawdzić,wymiana rozrządu w 1.6 u zaprzyjaźnionego mechana to koszt łączny ok 500 zeta za PASSATA bierze 800 zł,choć akurat w PASSACIE rozrząd miałem robiony w ASO.Z silnikiem jest wszystko w porządku nie bierze oleju,kompresja sprawdzona w ASO i jest ok,uszczelka pod głowicą ok,brak wycieków ,olej full syntetyk MOBIL 1 5W/50,elektronika sterująca ,świece,cewki,układ wtryskowy wszystko ok ,wszystko sprawdzone w ASO,zresztą auto nabyłem od pierwszego właściciela którym był mój ojciec,auto serwisował wyłącznie w ASO i jeżdził delikatnie,więc twoje podejrzenia co do zajechanego silnika są bezpodstawne.Dodam że jak coś tu było zajechane to prędzej silnik w AUDI bo byłem jego 6 właścicielem a przebieg jego sięgał 260 tys km,pomimo to jeździł pod kątem osiągów jak PASSAT 1.8 20v ,zresztą wiadomo że dużo do powiedzenia mają również przełożenia w skrzyni biegów.Ponadto z 20 -to zaworowej głowicy nie ma nijakich korzyści,poza kulturą pracy,zresztą nikt chyba nie ukrywa że ten engine był w wielu kwestiach po prostu niewypałem.Nie chcę się rozpisywać jak przedtem ale dodam tylko że 1.8 20V testowano wiele razy w wielu autach i zawsze ale to zawsze testujący mieli kłopoty z tym silnikiem,a to łożyska to panewki etc.Ja się skusiłem tylko dlatego że brałem auto od ojca i wiedziałem że niewiele ryzykuje Edytowane 21 Maja 2009 przez bimbol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Neo(N) Zgłoś #332 Napisano 18 Maja 2009 (edytowane) Neo(n)co do CORSY to ci powiem że od nowości do sprzedaży przejechała 120 tyś km i ta jak mówisz kosiareczka nie miała żadnej awari poza wymianą wydechu i miski olejowej(uszkodzenie),co jednocześnie nie oznacza iż uważam że corsa jest lepsza(bo zaraz mi ktoś napisze żebym sobie nią jeżdził) ,w PASSATA już parę złotych włożyłem nie mówiąc o właśnie wydatkach na wymiany rozrządu Do Corsy nic nie mam ale jej jedynym celem istnienia to jazda po mieście a z silnikiem o pojemności 1.0 to można co najwyżej po bułki podjechać lub trawę wykosić. W Passata włożyłem mhhh...będzie z 8 tysięcy. Nie ubolewam nad tym NEO(N) piszesz że tu są pasjonaci PASSATA a to może faktycznie żle trafilem bo myślałem że to forum użytkowników tego modelu,więc chyba można o wadach i przemyśleniach napisać nie bedąc przy okazji zjedzonym przez innych i nie będąc pasjonatem??!A największą wadą pasków jest niestety ich nieprzewidywalna trwałość i nie ukrywajmy że to rozwiązanie z lat 80 tych Jakieś 80% aut ma paski rozrządu...czego akurat się przyczepiłeś do Passata? Jakiś kompleks? Jak masz wymianę paska co 90k km to robisz co 70k km i Ci nie strzeli. Niby producenci podają nie wiadomo co ale lepiej zmniejszyć okres miedzy wymianami, tak w razie w. Ślepo wierzysz producentom? GratulacjeNEO(N) dziekuję za rade zakupu diesla ale się obędzie,właśnie kuzyn sprzedał 2.5 TDI i aż postawił kolejke z radości,to padały PD to pompa,to właśnie rozrząd,to wyciek tu to tam itd,siedem miechów użytkowania tego cuda kosztowało go 11 tyś zeta i łącznie ok 2 miechy spędzone bez auta(auto w naprawach),więc raczej nie o takie auto mi chodzi. Jeśli to była 150 konna wersja to Ameryki kuzyn nie odkrył. Dopiero wersje 163 i 180 konne były udoskonalone. Co nie zmienia faktu, że 2.5 TDi do najszczęśliwszych konstrukcji nie należał. Mógł kupić 1.9TDi + elektronikę. Natłukł by i 300k km przebiegu i nie było by takich kosztów. Najpierw się myśli, potem kupuje Edytowane 18 Maja 2009 przez Neo(N) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #333 Napisano 18 Maja 2009 Panowie, jak dalej tak pójdzie to zamknę wątek i tyle. Wyraziliście swoje opinie i myślę ze starczy a jak nie to na PW sobie piszcie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
passatb5 Zgłoś #334 Napisano 18 Maja 2009 Ja pierdziele... Każda konstrukcja ma swoje zalety i wady. Pasek jest tani i wymienia się go częściej a mechanizm łańcucha jest drogi a ślizgi i napinacze się wymienia rzadziej. Prosta analogia... Co do tej konwersacji to masakra - jak dzieci z przedszkola Kiedyś każdy miał Malucha albo dużego Fiata i każdy był szczęśliwy. Ja u siebie też mam łańcuch i fakt - zawsze mniejsze zmartwienie bo łańcuch trzyma cały rozrząd ale wszystkiego się nie da rady mieć zawsze... Co do fanboyów z forum - w Internecie też obowiązuje kultura i poszanowanie użytkowników... BTW... Ciekawił by mnie pojedynek ośkowy np mojego z takim 3B... Tak do 160 jaki byłby wynik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szneke Zgłoś #335 Napisano 18 Maja 2009 Chłopaki teraz ja po prośbie. Dzisiaj walnęła mi przenia sprężyna najprawodpodobniej z tego powodu że poprzedni właściciel "stuningował" Passka ściskając jeden zwój. Ja tego nie ruszałem, przyznam że podoba mi się takie obniżenie. Jedna nie chcę popełniać błędu poprzednika i potrzebuję komplet sprężyn do 4motion. Myślę że -30mm mi wystarczy. Szukałem na forum ale wszyscy piszą o ośce a podejrzewam że do 4motion tylne będą inne. Może ktoś polecić jakiś zestaw. Od razu dodam że H&R za 1kpln nie bardzo mnie interesuje. Amorki na razie zostają seryjne. Jak padną to pomyślę o czymś pasującym do niższych sprężyn. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #336 Napisano 19 Maja 2009 Tak do 160 jaki byłby wynik. VR wygra Nie mam paska a A6 i testowałem ją z VR6. Gierkówka, ja na lewym pasie a kumpel na prawym pasie moim starym vrem, oba w automacie. Zielone światło i podłoga Tak do 100 km/h było prawie równo ale później passat zaczął odchodzić waga zrobiła swoje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotfuzz Zgłoś #337 Napisano 23 Maja 2009 Panowie, mam pytanie: ile w naszych pięknych V6-tkach katalizatorków mamy, bo mi jeden mechanik powidział, że 4 i tyleż samo sond lambda... ja w etce znalazłem informacje, że 2 katalizatorki, no ale może źle szukam (poza tym słabo się znam na mechanice samochodowej); moglibyście mnie oświecić.... poniżej link do etki, no jak wół dwa katalizatory http://www.vagcat.com/epc/cat/vw/PA/2002/226/50/2841938/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #338 Napisano 23 Maja 2009 W A6 C4 dwa katalizatory i jedna sonda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotfuzz Zgłoś #339 Napisano 23 Maja 2009 no fajnie, ale ile w passacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
G.R.Z Zgłoś #340 Napisano 23 Maja 2009 (edytowane) w pasku są 2 katalizatory i 2 sondy:635: i zmień mechanika bo to jakiś idiota ha ha. masz : 2kolektory wydechowe 2sondy 2katalizatory 2tłumiki środkowe 2tłumiki końcowe no i tyle Edytowane 23 Maja 2009 przez G.R.Z Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach