emilk89 Zgłoś #4521 Napisano 24 Listopada 2016 (edytowane) Witam wszystkich Jestem świeżym użytkownikiem forum gdyż niedawno co zamieniłem swoje a4 b6 1.8t na passata 2.8 v6 4motion USA. (ATQ) Po ok. 3 miesiącach od zakupu zaczął się problem z silnikiem, ogólnie chodzi o stukot w silniku jakby grzechotanie. Stukot słychać wyłącznie na postoju na wolnych obrotach delikatnie, zaś pod dodaniu gazu i przekroczeniu 2tys obrotów jest masakra. Podczas jazdy nie słychać tego. Chciałbym zaznaczyć że oleju nie ubywa, płynu chłodniczego także, a auto ma swoją moc. Nagrałem filmik, ale telefonem więc nie jest tak wyraźnie słychać, ale może ktoś się spotkał z takim problemem i podpowie co to może być? Przeszukując fora znalazłem że winowajcą może być: - Napinacz paska rozrządu - Tłumik drgań - Napinacz łańcuszka - Przekręcona panewka Dodaje logi Ponizej logi 02, 031, 01 dynamiczne http://vaglog.pl/log-002_031_001_OkHltlW.html Dynamiczne - grupa 2, 3, 6 http://vaglog.pl/log-002_003_006_QHw2i0.html dynamiczne grupa 90, 91, 93 http://vaglog.pl/log-090_091_093_3K73z28.html i statyczne lambdy 30, 31 http://vaglog.pl/log-030_031_84G7li.html Edytowane 25 Listopada 2016 przez emilk89 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gilbert0601 Zgłoś #4522 Napisano 28 Listopada 2016 Faktycznie, chory Pasek, trochę charczy. Nie pomogę, ale życzę szybkiego uleczenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #4523 Napisano 2 Grudnia 2016 Witam wszystkichJestem świeżym użytkownikiem forum gdyż niedawno co zamieniłem swoje a4 b6 1.8t na passata 2.8 v6 4motion USA. (ATQ) Po ok. 3 miesiącach od zakupu zaczął się problem z silnikiem, ogólnie chodzi o stukot w silniku jakby grzechotanie. Stukot słychać wyłącznie na postoju na wolnych obrotach delikatnie, zaś pod dodaniu gazu i przekroczeniu 2tys obrotów jest masakra. Podczas jazdy nie słychać tego. Chciałbym zaznaczyć że oleju nie ubywa, płynu chłodniczego także, a auto ma swoją moc. Nagrałem filmik, ale telefonem więc nie jest tak wyraźnie słychać, ale może ktoś się spotkał z takim problemem i podpowie co to może być? Przeszukując fora znalazłem że winowajcą może być: - Napinacz paska rozrządu - Tłumik drgań - Napinacz łańcuszka - Przekręcona panewka Dodaje logi Ponizej logi 02, 031, 01 dynamiczne http://vaglog.pl/log-002_031_001_OkHltlW.html Dynamiczne - grupa 2, 3, 6 http://vaglog.pl/log-002_003_006_QHw2i0.html dynamiczne grupa 90, 91, 93 http://vaglog.pl/log-090_091_093_3K73z28.html i statyczne lambdy 30, 31 http://vaglog.pl/log-030_031_84G7li.html Witam Zrób jeszcze logi statyczne na zimny silniku 090 bo wartość -2 na napinaczu to prawie dolna granica (znaczy że trzyma już go tylko sprężyna) Ja proponował bym zdjąć dekle i obejrzeć stan ślizgów oraz pokrywe od spodu czy łańcuch nie obciera. Przyczyną mogą być napinacze albo wyciągnięty łańcuch ale może być również wypalone gniazdo zaworowe czy rzadziej szklanki. Na lewej głowicy wymieniałem napinacz bez rozpinania rozrządu. Pytanie czy masz LPG i jaki olej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emilk89 Zgłoś #4524 Napisano 4 Grudnia 2016 Lpg jest, ale logi robione na benzynie. Olej motul 10w40 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hakirim Zgłoś #4525 Napisano 7 Grudnia 2016 Witam. Panowie poszukuję kogoś kto ma najlepiej AQD w manualu z ESP, najlepiej 2000r przedlift czyli taki jak mój. Potrzebne są kody wyposażenia z wlepki w bagażniku lub książki serwisowej do przekodowania sterowników po przekładce z automata na manual. Niestety moja jest nieczytelna. Ew. ktoś ktoś kto to ogarniał. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dżolero1505732946 Zgłoś #4526 Napisano 13 Grudnia 2016 sterownika silnika nie przekodujesz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hakirim Zgłoś #4527 Napisano 13 Grudnia 2016 Możesz rozwinąć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dżolero1505732946 Zgłoś #4528 Napisano 13 Grudnia 2016 przełożyłeś na manuala z tipa i nie możesz zakodować abs i esp tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hakirim Zgłoś #4529 Napisano 14 Grudnia 2016 (edytowane) Tak. Dokładnie. Co trzeba zrobić by działało abs/esp? Mechanik twierdzi, że silnik przekodował ale ma problem ze sterownikiem abs, przyjmuje kod ale wywala potem od razu błąd komunikacji ze skrzynią coś takiego co nie powinno mieć miejsca, bo sterownika skrzyni już nie ma. W efekcie świecą się kontroli abs/esp i miga czerwona od hamulca, piszczy i na zmianę komunikaty service manual/brake fault. EDIT: Udało mi się przekodować silnik oraz abs bez problemów, w dodatku na kabelku ryżowym. Akurat mam taki sterownik silnika, która da się przekodować. Nie wyświetla żadnych błędów a systemy działają. Jeżeli ktoś miałby z tym problemy proszę śmiało pisać. Edytowane 22 Grudnia 2016 przez hakirim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4530 Napisano 23 Grudnia 2016 Przypominam że w tym temacie rozmawiamy tylko o silniku 2,8 i napędzie 4x4. Usterki jak np popsuty zamek czy stukające zawieszenie proszę w odpowiednich tematach w dziele B5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seboos Zgłoś #4531 Napisano 1 Stycznia 2017 Będę wymieniał u siebie w 2.8 rozrząd, na lewej głowicy trochę mi coś klepie, więc będę przy okazji sprawdzał szklanki, bo z vaga wychodzi, że nastawnik jest dobry. I przy okazji mam pytanie, czy ktoś miałby pożyczyć blokadę wałków rozrządu. Jeśli tak, to proszę o info, planuję robić rozrząd w przyszły weekend. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bujaka85 Zgłoś #4532 Napisano 2 Stycznia 2017 Może ktos doradzi wymieniałem podporę wału przed wymiana zero drgań po wymianie wyważeniu dwukrotnym wibruje auto nie mocno ale denerwuje powyżej 60 km/h nie wiem juz co wymyślić jakieś rady ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes007 Zgłoś #4533 Napisano 2 Stycznia 2017 Sprawdź dokładnie mocowanie mostu . Tam tuleje też nie są wieczne i czasem most wpada w drgania . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bujaka85 Zgłoś #4534 Napisano 2 Stycznia 2017 Tuleje gdzie za przegubami walu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Prezes007 Zgłoś #4535 Napisano 3 Stycznia 2017 Tuleje gdzie za przegubami walu chodzi mi o poduszki (zawieszenie) mostu zobacz czy tam nie ma luzu, najlepiej auto na podnośnik i ktoś w aucie załącza D (lub 1 bieg) i na zmianę gaz i hamulec wtedy zobaczysz czy wszystko jest sztywne czy cała łapa chodzi góra dół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bujaka85 Zgłoś #4536 Napisano 4 Stycznia 2017 Kurde przed wymiana podpory walu bylo idealnie po wymianie i wyważeniu wibruje masakra zobaczę tez zawieszenie ale watpie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bujaka85 Zgłoś #4537 Napisano 5 Stycznia 2017 Witam obracałem wal o 120stopni i to samo wibruje jak zdemontować tłumik drgań poprzecznych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_17 Zgłoś #4538 Napisano 8 Stycznia 2017 Witam, pacjent passat 3bg 2.8 AMX.Problem polega na tym, że mam wyciek oleju z tego co stwierdziłem sam z uszczelniacza wałka rozrządu.Czy da radę to ogarnąć w jakiś sposób bez zrzucania rozrządu, czy jest to niezbędne??Jaki może być orientacyjny koszt takiej wymiany??Czy lepiej poczekać i podczas wymiany rozrządu przy okazji zrobić ten nieszczęsny uszczelniacz??Z góry dzięki za pomoc. Aha, leci z lewej strony patrząc od przodu auta jeśli ma to jakieś znaczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #4539 Napisano 8 Stycznia 2017 Witam, pacjent passat 3bg 2.8 AMX.Problem polega na tym, że mam wyciek oleju z tego co stwierdziłem sam z uszczelniacza wałka rozrządu.Czy da radę to ogarnąć w jakiś sposób bez zrzucania rozrządu, czy jest to niezbędne??Jaki może być orientacyjny koszt takiej wymiany??Czy lepiej poczekać i podczas wymiany rozrządu przy okazji zrobić ten nieszczęsny uszczelniacz??Z góry dzięki za pomoc.Aha, leci z lewej strony patrząc od przodu auta jeśli ma to jakieś znaczenie. Jak cieknie od strony rozrządu to masz i tak Paski do wymiany, poza tym jak chcesz wymienić uszczelniacz ktory jest na jednym z wałków, bez rozbierania rozrządu, przemysl to i sie zastanów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ralf Zgłoś #4540 Napisano 8 Stycznia 2017 Jak cieknie od strony rozrządu to masz i tak Paski do wymiany, poza tym jak chcesz wymienić uszczelniacz ktory jest na jednym z wałków, bez rozbierania rozrządu, przemysl to i sie zastanów Rozrządu nie trzeba ruszać tu masz wszystko opisane https://www.google.pl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://a6c5.blogspot.com/2013/02/uszczelka-pokrywy-zaworow-uszczelka.html%3Fm%3D1&ved=0ahUKEwjLp7Sb2rLRAhXLECwKHfZEAZMQFggrMAI&usg=AFQjCNFoFJ64OLPXY2nV-t2HLf9cEiinGA&sig2=NApq-lQvMU9ff2NmgxLrdg wysłane z Sony Xperia Z5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach