Skocz do zawartości
limak8

przewód olejowy - turbina

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

 

mam pytanie odnośnie przewodu olejowego. Raz jeszcze zerknąłem do ETKI bo coś mi nie dawało spokoju, że przyręcony przewód na naszych polskich drogach może drgać i znów ulec zagładzie ....

 

Czy przewód powinien/jest przytrzymywany dodatkowo przez jakieś opaski?

 

Wg ETKI jest coś takiego ale czy na pewno to się tyczy przewodu i gdzie tego szukać po maską??

 

etkaopaska.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ,ja odkrecilem bez urwania ale ta koncowa przewodu jest cala zerdzewiala ,saczy mi sie olej tylko nie wiem skad,przejsciowke do turbo dokrecilem mocno tylko na starej uszczelce , moze byc ze przewod puszcza ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz pytanie czy uszczelka, gwint czy może jak to było / jest pordzewiałe to puszcza pomiędzy przewodem na nakrętką. Jak masz całość pordzewiałe to trochę ryzykowne ale można oczyścić starą rdze itp z samego końca przewodu co wchodzi do turbo z nakrętką. Tam może jest jakiś paproch co rozszczelnia układ.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam kilka pytań. Jestem nowy dlatego proszę o zrozumienie.

Chcę wymontować turbinę w silniku AWX - 131KM

Moje pytania brzmią czy można wyjąć turbinę bez spuszczania oleju i bez odkręcania kolektora wydechowego (dolotowy już odkręciłem)

z wężykiem oleju od góry sobie poradziłem gdzie mam szukać dolnego i jak odkręcić?

Z góry dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oleju nie musisz spuszczac, dolny odkrecasz 10 na dlugiej najlepiej cienkiej przedluzcze z kanalu, ja to przerabialem pare dni temu, okazalo sie ze slady oleju to pozostalosci , nic nie cieknie ale zastanawiam sie nad wymiana przewodu bo skorodowany przy stozku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Spływ oleju najlepiej odkręcić przy samej turbinie pod spodem- z kanału bez problemu dostaniesz. Nie ma potrzeby demontażu kolektora wydechowego jak i dolotowego, warunkiem jest posiadania dobrych kluczy zwłaszcza do odkręcenia śrub od kolektora wydechowego, ja użyłem klucz typy "C".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,jaki ten przewod ma grube scianki? nic nie cieknie ale strach ze rozwali te rurke przy stozku jest, czy da rade go obciac - jak tak to czym, aby sie opilki nie doastaly do turbo-i zakuc rurke z kawalkiem weza gumowego i ten waz nalozyc na przewod i opaskami skrecic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie trzeba ściągać, ale "zabawy" z przykręceniem tego mocowania jest co nie miara.

 

jeszcze chwilę i oszaleję.. Do tego uchwytu lepiej z góry, czy z dołu się dostać ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze chwilę i oszaleję.. Do tego uchwytu lepiej z góry, czy z dołu się dostać ?

 

Od góry, na lajcie go widać jak wyjmiesz puchę z filtrem powietrza i zajrzysz w stronę tyłu głowicy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko da sie zrobic od gory. Do wkrecenia śruby, która idzie do bloku ta z prawej patrzac od przodu najlepiej mi wkrecalo sie klucz oczkowy z grzechotka łamany. Do turbiny klucz w ksztalcie banana ale go szlifowalem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam zdemontowane:

filtr powietrza, turbo, kolektor wydechowy i ssący i ledwo ręką macam ten uchwyt a co dopiero trafić kluczem :)

silnik avb,

 

nowy przewód olejowy to koszt 110 zl (ASO) z rabatem do AVF

 

Jest ktoś w stanie załatwić taniej ten przewód? w ASO 204 zł..

Edytowane przez moris

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam zdemontowane:

filtr powietrza, turbo, kolektor wydechowy i ssący i ledwo ręką macam ten uchwyt a co dopiero trafić kluczem :)

silnik avb,

 

 

 

Jest ktoś w stanie załatwić taniej ten przewód? w ASO 204 zł..

http://allegro.pl/przewod-rurka-olejowa-turbiny-passat-b5-a4-1-9-tdi-i5527430618.html ,

http://allegro.pl/rurka-przewod-oleju-od-turbo-audi-a4-b7-115km-140-i5638934317.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, zamówione.

Dla potomnych jest gość w Opolu, co dorabia takie węże na wzór oryginału, cena 99zł

FHU TECHTRONIC tel. kom. 511922510

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy potrzebuje znać długośc takiego nypelka na zasilaniu oleju do turbiny wiem że tam jest gwint M10X1/M14X1.5 ale nie znam długości gwintu . A może taki nypel podejdzie od AFN-a?

Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja w swoim avf-ie mam na stozek i niema zadnej podkladki

jak maz tez na stozek to moze masz peknieta rurke ja ostatnio odkrecalem ta rurke i niestety byla tak zapieszona ze sie ukrecila i musialem wymienic na nowa to moze twoja tez lekko pekla albo krzywo wsadziles

 

Jak poradziłeś sobie z tym cybantem z tył silnika :dolamam

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Witam.

Mam kilka pytań. Jestem nowy dlatego proszę o zrozumienie.

Chcę wymontować turbinę w silniku AWX - 131KM

Moje pytania brzmią czy można wyjąć turbinę bez spuszczania oleju i bez odkręcania kolektora wydechowego (dolotowy już odkręciłem)

z wężykiem oleju od góry sobie poradziłem gdzie mam szukać dolnego i jak odkręcić?

Z góry dziekuje

 

cały dzień straciłem na odkręcaniu czyszczeniu kierownic zapieczonych i montażu przy okazji urwałem przewód do turbiny i szlak mnie trafia bo nie mogę odkręcic cybanta z tył za silnikiem rozważam jakąś sztukówkę więc drugi raz oddał bym mechanikowi niech się męczy a jak coś urwie to jego problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , walczyłem jakiś czas temu z tym przewodem olejowym w swoim AFN , w związku że jego wymiana oraz cena nie jest najtańszym wyjściem a pracowałem w firmie która montuje gaz pokombinowałem z przewodem zasilającym miedzianym 8mm.

Czyli przewód gazowy miedziany 8mm (ja zrobiłem łączenie na wysokości jakieś 20cm) , złącze dwustronne 8/8 oraz baryłka pod oryginalną nakrętkę od starego przewodu - koszt jakieś 20zł , czas pracy 20 minut - 3 lata na razie bez wycieku , pozdrawiam

 

ps. fotkę mogę wrzucić później jeśli ktoś ma życzenie

ps. nypel (14/10mm)do AFN pasuje od jakiejś redukcji powietrznej od samochodów ciężarowych - 4,50zł - z tym że trzeba rowiercić

Edytowane przez JERRYzw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak cos to mam przewod do awx

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności