seven Zgłoś #41 Napisano 15 Maja 2013 Witam ponownie, mam pytanie odnośnie przewodu olejowego. Raz jeszcze zerknąłem do ETKI bo coś mi nie dawało spokoju, że przyręcony przewód na naszych polskich drogach może drgać i znów ulec zagładzie .... Czy przewód powinien/jest przytrzymywany dodatkowo przez jakieś opaski? Wg ETKI jest coś takiego ale czy na pewno to się tyczy przewodu i gdzie tego szukać po maską?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #42 Napisano 19 Marca 2015 witam ,ja odkrecilem bez urwania ale ta koncowa przewodu jest cala zerdzewiala ,saczy mi sie olej tylko nie wiem skad,przejsciowke do turbo dokrecilem mocno tylko na starej uszczelce , moze byc ze przewod puszcza ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seven Zgłoś #43 Napisano 19 Marca 2015 Teraz pytanie czy uszczelka, gwint czy może jak to było / jest pordzewiałe to puszcza pomiędzy przewodem na nakrętką. Jak masz całość pordzewiałe to trochę ryzykowne ale można oczyścić starą rdze itp z samego końca przewodu co wchodzi do turbo z nakrętką. Tam może jest jakiś paproch co rozszczelnia układ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kalina Zgłoś #44 Napisano 19 Marca 2015 Witam. Mam kilka pytań. Jestem nowy dlatego proszę o zrozumienie. Chcę wymontować turbinę w silniku AWX - 131KM Moje pytania brzmią czy można wyjąć turbinę bez spuszczania oleju i bez odkręcania kolektora wydechowego (dolotowy już odkręciłem) z wężykiem oleju od góry sobie poradziłem gdzie mam szukać dolnego i jak odkręcić? Z góry dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #45 Napisano 20 Marca 2015 oleju nie musisz spuszczac, dolny odkrecasz 10 na dlugiej najlepiej cienkiej przedluzcze z kanalu, ja to przerabialem pare dni temu, okazalo sie ze slady oleju to pozostalosci , nic nie cieknie ale zastanawiam sie nad wymiana przewodu bo skorodowany przy stozku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
indyczes Zgłoś #46 Napisano 22 Marca 2015 Witam. Spływ oleju najlepiej odkręcić przy samej turbinie pod spodem- z kanału bez problemu dostaniesz. Nie ma potrzeby demontażu kolektora wydechowego jak i dolotowego, warunkiem jest posiadania dobrych kluczy zwłaszcza do odkręcenia śrub od kolektora wydechowego, ja użyłem klucz typy "C". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #47 Napisano 23 Marca 2015 witam,jaki ten przewod ma grube scianki? nic nie cieknie ale strach ze rozwali te rurke przy stozku jest, czy da rade go obciac - jak tak to czym, aby sie opilki nie doastaly do turbo-i zakuc rurke z kawalkiem weza gumowego i ten waz nalozyc na przewod i opaskami skrecic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moris Zgłoś #48 Napisano 27 Września 2015 Nie trzeba ściągać, ale "zabawy" z przykręceniem tego mocowania jest co nie miara. jeszcze chwilę i oszaleję.. Do tego uchwytu lepiej z góry, czy z dołu się dostać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Magoo Zgłoś #49 Napisano 27 Września 2015 jeszcze chwilę i oszaleję.. Do tego uchwytu lepiej z góry, czy z dołu się dostać ? Od góry, na lajcie go widać jak wyjmiesz puchę z filtrem powietrza i zajrzysz w stronę tyłu głowicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
seven Zgłoś #50 Napisano 27 Września 2015 Wszystko da sie zrobic od gory. Do wkrecenia śruby, która idzie do bloku ta z prawej patrzac od przodu najlepiej mi wkrecalo sie klucz oczkowy z grzechotka łamany. Do turbiny klucz w ksztalcie banana ale go szlifowalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moris Zgłoś #51 Napisano 28 Września 2015 (edytowane) mam zdemontowane: filtr powietrza, turbo, kolektor wydechowy i ssący i ledwo ręką macam ten uchwyt a co dopiero trafić kluczem silnik avb, nowy przewód olejowy to koszt 110 zl (ASO) z rabatem do AVF Jest ktoś w stanie załatwić taniej ten przewód? w ASO 204 zł.. Edytowane 28 Września 2015 przez moris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #52 Napisano 28 Września 2015 mam zdemontowane:filtr powietrza, turbo, kolektor wydechowy i ssący i ledwo ręką macam ten uchwyt a co dopiero trafić kluczem silnik avb, Jest ktoś w stanie załatwić taniej ten przewód? w ASO 204 zł.. http://allegro.pl/przewod-rurka-olejowa-turbiny-passat-b5-a4-1-9-tdi-i5527430618.html , http://allegro.pl/rurka-przewod-oleju-od-turbo-audi-a4-b7-115km-140-i5638934317.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
moris Zgłoś #53 Napisano 28 Września 2015 dzięki, zamówione. Dla potomnych jest gość w Opolu, co dorabia takie węże na wzór oryginału, cena 99zł FHU TECHTRONIC tel. kom. 511922510 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #54 Napisano 14 Marca 2016 Koledzy potrzebuje znać długośc takiego nypelka na zasilaniu oleju do turbiny wiem że tam jest gwint M10X1/M14X1.5 ale nie znam długości gwintu . A może taki nypel podejdzie od AFN-a? Proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
YANO Zgłoś #55 Napisano 8 Sierpnia 2016 ja w swoim avf-ie mam na stozek i niema zadnej podkladki jak maz tez na stozek to moze masz peknieta rurke ja ostatnio odkrecalem ta rurke i niestety byla tak zapieszona ze sie ukrecila i musialem wymienic na nowa to moze twoja tez lekko pekla albo krzywo wsadziles Jak poradziłeś sobie z tym cybantem z tył silnika - - - - - aktualizacja - - - - - Witam.Mam kilka pytań. Jestem nowy dlatego proszę o zrozumienie. Chcę wymontować turbinę w silniku AWX - 131KM Moje pytania brzmią czy można wyjąć turbinę bez spuszczania oleju i bez odkręcania kolektora wydechowego (dolotowy już odkręciłem) z wężykiem oleju od góry sobie poradziłem gdzie mam szukać dolnego i jak odkręcić? Z góry dziekuje cały dzień straciłem na odkręcaniu czyszczeniu kierownic zapieczonych i montażu przy okazji urwałem przewód do turbiny i szlak mnie trafia bo nie mogę odkręcic cybanta z tył za silnikiem rozważam jakąś sztukówkę więc drugi raz oddał bym mechanikowi niech się męczy a jak coś urwie to jego problem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JERRYzw Zgłoś #56 Napisano 23 Sierpnia 2016 (edytowane) witam , walczyłem jakiś czas temu z tym przewodem olejowym w swoim AFN , w związku że jego wymiana oraz cena nie jest najtańszym wyjściem a pracowałem w firmie która montuje gaz pokombinowałem z przewodem zasilającym miedzianym 8mm. Czyli przewód gazowy miedziany 8mm (ja zrobiłem łączenie na wysokości jakieś 20cm) , złącze dwustronne 8/8 oraz baryłka pod oryginalną nakrętkę od starego przewodu - koszt jakieś 20zł , czas pracy 20 minut - 3 lata na razie bez wycieku , pozdrawiam ps. fotkę mogę wrzucić później jeśli ktoś ma życzenie ps. nypel (14/10mm)do AFN pasuje od jakiejś redukcji powietrznej od samochodów ciężarowych - 4,50zł - z tym że trzeba rowiercić Edytowane 23 Sierpnia 2016 przez JERRYzw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kownas19 Zgłoś #57 Napisano 26 Września 2016 jak cos to mam przewod do awx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach